Het Weena is ook een gewoon een crime.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rotterdam CS savonds laat. In het station is het oké want er rijden nachttreins en er zijn nog wel mensen die over de perrons lopen, maar daar voor de deur is het niet pluis. Onveilig is een groot woord, maar het is niet fijn om daar te lopen. Misschien is het gevoel van onveilig groter dan dat het echt onveilig is, dat kan ook.
Geen idee. Ik heb nog niet zo lang geleden de laatste tram van 00.30 naar huis moeten pakken die voor Rotterdam CS stopt en ik kwam allerlei vage figuren tegen die ook dingen riepen. Een vage pipo in de tram die dezelfde halte als mij uitstapte. Ik ben serieus naar huis gerend, ik was gewoon bang.quote:
Blijf hangen en kijk wat er gebeurt.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rotterdam CS savonds laat. In het station is het oké want er rijden nachttreins en er zijn nog wel mensen die over de perrons lopen, maar daar voor de deur is het niet pluis. Onveilig is een groot woord, maar het is niet fijn om daar te lopen. Misschien is het gevoel van onveilig groter dan dat het echt onveilig is, dat kan ook.
De lijn Weert-Utrecht is ook al lang niet meer wat het was...quote:
Op een veilige plaats. Bijv. door een raam naar buiten kijken.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dat niet doe
Nooit geweest. Herinner me Hoog Catharijne nog van de verslaafden.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De lijn Weert-Utrecht is ook al lang niet meer wat het was...
Ja. Ik was vorig jaar in Brussel voor concert en moest 's morgens van hotel naar Brussel centraal maar was verdwaald vanwege alle vele afsluitingen. En ja, bizar veel daklozen onder de bruggen en in parkjes. En dat was dan nog midden in centrum. Mensen die hier klagen over de daklozen en verslaafden krijgen echt een hartverzakking als ze eens in brussel gaan kijken. Al voelde het niet echt onveilig maar wel ongemakkelijk want ik liep met lawaaimakende rolkoffertje over de kasseien terwijl ze sliepen:')quote:Op zondag 24 mei 2026 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben eens in de zoveel tijd in Brussel en ook in Antwerpen en het is elke keer weer een bizarre confrontatie met de werkelijkheid.
Dan klagen we over onze steden (waar genoeg op aan te merken valt) maar de tandjes zeg. Van tijd tot tijd voelt het dystopisch aan
Vroeger moest ik vaak van Weert naar Alphen aan den Rijn. Was een leuke rit!quote:Op zondag 24 mei 2026 21:32 schreef Horzula het volgende:
[..]
Nooit geweest. Herinner me Hoog Catharijne nog van de verslaafden.
De vis rot vanaf de kop, het is de zetel van de EU.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Ik was vorig jaar in Brussel voor concert en moest 's morgens van hotel naar Brussel centraal maar was verdwaald vanwege alle vele afsluitingen. En ja, bizar veel daklozen onder de bruggen en in parkjes. En dat was dan nog midden in centrum. Mensen die hier klagen over de daklozen en verslaafden krijgen echt een hartverzakking als ze eens in brussel gaan kijken.
Antwerpen maar paar keer geweest maar toen viel mij vooral de enorme hoeveelheid nederlanders op![]()
Dit speelt ook in de grotere Duitse steden, maar daar hoor je niet veel van.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Ik was vorig jaar in Brussel voor concert en moest 's morgens van hotel naar Brussel centraal maar was verdwaald vanwege alle vele afsluitingen. En ja, bizar veel daklozen onder de bruggen en in parkjes. En dat was dan nog midden in centrum. Mensen die hier klagen over de daklozen en verslaafden krijgen echt een hartverzakking als ze eens in brussel gaan kijken. Al voelde het niet echt onveilig maar wel ongemakkelijk want ik liep met lawaaimakende rolkoffertje over de kasseien terwijl ze sliepen:')
Antwerpen maar paar keer geweest maar toen viel mij vooral de enorme hoeveelheid nederlanders op![]()
Kogel.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Wat zijn dan die 'gepaste' oplossingen? Psychologische Zorg? Verslavingszorg? Marechaussee? Heropvoedingskampen (om je enigszins tegemoet te komen)
Tegen wie heb je het nou weerquote:Op zondag 24 mei 2026 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Jij stemt toch ook op zwakke partijen die alleen maar naar medemenselijkheid kijken ipv daadkrachtige oplossingen als remigratie?
Of een soft-drugs (Ghehe) beleid voeren.
Nou dan krijg je wat je wil.
Ik zie hier snel en effectief optreden van de politie?quote:
Ik ben regelmatig op Rotterdam CS. En ja, veel verslaafden tegenwoordig. Maar vergeleken met Brussel is het nog steeds geweldigquote:Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welke zwakke partijen zijn dit?quote:Op zondag 24 mei 2026 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Jij stemt toch ook op zwakke partijen die alleen maar naar medemenselijkheid kijken ipv daadkrachtige oplossingen als remigratie?
Of een soft-drugs (Ghehe) beleid voeren.
Nou dan krijg je wat je wil.
Waar niet bij grote steden in West Europa. Luik idem. Het is natuurlijk ook zo dat rondom stations zich dat allemaal verzameld. Omdat ik gewerkt bij het spoor valt het niet eens meer zodanig op. Je raakt er aan gewend.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit speelt ook in de grotere Duitse steden, maar daar hoor je niet veel van.
Ik ben veel in Frankfurt, Hamburg, Dusseldorf. Het is allemaal niet best.
Luik..daar noem je me ook wat op zegquote:Op zondag 24 mei 2026 22:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waar niet bij grote steden in West Europa. Luik idem. Het is natuurlijk ook zo dat rondom stations zich dat allemaal verzameld. Omdat ik gewerkt bij het spoor valt het niet eens meer zodanig op. Je raakt er aan gewend.
Nog wel. In de laatste jaren zijn dakloze drugsverslaafden flink toegenomen in Rotterdam. Je ziet ze ze zelfs overdag high op een bankje zitten tussen het winkelend publiek. Geen fraai gezicht en ontzettend triest.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig op Rotterdam CS. En ja, veel verslaafden tegenwoordig. Maar vergeleken met Brussel is het nog steeds geweldig
Nou ja, Aken idem. Als ik daar pauze had en in de zomer buiten het station schaft had dan wist je dat er telkens een zwerver om geld of sigaretten kwam vragen. Op een gegeven moment leer je ze kennen. Ik gaf nooit geld maar als ik in een goede bui zat haalde ik wel een broodje of koffie. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Luik..daar noem je me ook wat op zeg
Te gek voor woorden.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben serieus naar huis gerend, ik was gewoon bang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |