ga je nu een fapje plegen?quote:Op zondag 24 mei 2026 01:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als dit nuchter is, is dat eigenlijk niet per se een beter teken. Damn. Maar een fijne avond, uiteraard.
kom je nog even op mn gezicht zitten?quote:Op zondag 24 mei 2026 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou hup naar bed. En vergeet niet te plassen en je tanden te poetsen.
quote:Na tien rondes had Verhoeven een minimale voorsprong. Twee van de drie juryleden hadden een score van 95-95, terwijl bij het derde jurylid Verhoeven met 96-94 leidde.
Iedereen met twee ogen zag toch dat Rico (de eerste tien ronden) beter was. Was 8-2 ofzo. Vaag gedoe.quote:Op zondag 24 mei 2026 02:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/26(...)gevecht-kapotgemaakt
95-95
Had 20 euro ingezetquote:Op zondag 24 mei 2026 02:18 schreef Sjemmert het volgende:
Rico fucking beest jongen
Men had hem zwaar onderschat. Bijna keer 10 je inleg terug als hij won... En hij was aan het winnen gewoon. De bookies keken tegen een dikke loss aan. We zijn echt vies beroofd jongen, ik ben focked op nu, wat een tering zooi joh.
![]()
https://www.nu.nl/sport-o(...)ij-titelgevecht.htmlquote:Rico Verhoeven en zijn team tekenen officieel bezwaar aan na de verloren boksgevecht om de wereldtitel tegen Oleksandr Usyk. De scheidsrechter zou de partij in Egypte na het klinken van de bel hebben beëindigd.
Verhoeven was voor voor de Piramides van Gizeh op weg naar een sensatie tegen Usyk, maar ging aan het einde van de voorlaatste ronde naar de grond. Scheidsrechter Mark Lyson vond het niet verantwoord om door te gaan en gaf de zege op technische knock-out aan Usyk.
De scheidsrechter mag in het boksen het gevecht stoppen als hij vindt dat een bokser zich niet meer kan beschermen. Maar volgens het team van Verhoeven klonk de bel voor het einde van de elfde ronde al voordat de scheidsrechter de wedstrijd had beëindigd.
"Wij hebben bezwaar aangetekend bij de Middle East Professional Boxing (MEBP) commission", laat Verhoevens manager Karim Erja weten aan NU.nl na berichtgeving van het AD. Het kamp van Verhoeven kreeg na de wedstrijd filmpjes te zien waarin de bel al afging voordat de scheidsrechter ingreep.
"Het uiteindelijke doel is dat er objectief wordt vastgesteld of de stoppage volgens de regels is verlopen. Als blijkt dat het gevecht inderdaad ná de bel is gestopt, dan vinden wij dat de uitslag niet zomaar in stand kan blijven en opnieuw beoordeeld moet worden."
Verhoeven snapt ingrijpen scheids niet: 'Sla mij dan gewoon out'
'Rematch een logische en sportieve uitkomst'
Een nieuwe wedstrijd tussen Verhoeven en Usyk zou Erja op zijn plaats vinden. "Een rematch is in dat geval de enige logische en sportieve uitkomst zou zijn. En dat ook nog eens los van het feit dat Turki Al-Sheikh Rico en mij het direct na afloop in de ring al zei", doelt Erja op de steenrijke sjeik die het gevecht financierde.
Verhoeven reageerde na het gevecht al gepikeerd vanwege de ingreep van de scheidsrechter. Hij vond dat hij nog door kon boksen. "De scheidsrechter weet óók dat het nog maar een paar seconden was. Dan is het niet nodig om te stoppen", zei de Nederlander na afloop.
"Dan had ik weer een minuut gehad om te herstellen en was het in ieder geval een gevecht geweest tot in de laatste ronde. Dan hadden de fans nog meer waar gehad voor hun geld én was ik misschien wel de nieuwe bokskampioen geweest. Heel eerlijk, ik heb liever dat hij (Usyk, red.) me dan maar helemaal knock-out slaat. Dan weet ik dat dat het is."
Dit bericht wordt aangevuld.
Wat een ‘sport’ joh, echt zo corrupt als de teringquote:Op zondag 24 mei 2026 02:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/26(...)gevecht-kapotgemaakt
95-95
Allemaal toneelspel natuurlijk. Nu komt er weer een rematch aan en kunnen ze weer een hele berg extra $ in de zakken steken.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:26 schreef littlemindy het volgende:
Ja dan slaat Usyk Rico misschien KO in ronde 12, maar dan was het tenminste duidelijk geweest.
Nu kon het nog alle kanten op en blijft het een cliffhanger
Hoezo haalt dat het naar beneden? Het is is niet alsof hij via pers / social media aan het moddergooien is. Hij doet gewoon terecht een verzoek om deze beslissing te herbeoordelen. En heel de wereld kon zien dat hij daar groot gelijk in heeft.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:34 schreef manny het volgende:
Rico toch wel respect voor. Deed het goed.
Nu bezwaar gaan aantekenen en moeilijk doen dat trekt het allemaal meteen weer naar beneden. Die rematch, en die miljoenen, komen er ook wel zonder nu te gaan roepen dat het allemaal oneerlijk is van de boze wereld.
Alsof Rico nooit aan de andere kant van een dubieuze jurybeslissing / vroege stoppage heeft gestaan. Dat is met die jurysporten altijd een probleem.
Ja en Usyk gaf klappen na de bel. Maar ach het is boksen. Moet nu toch wel bekend zijn dat deze sport door en door verrot is.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:31 schreef Wicky15 het volgende:
Maar was de bel daadwerkelijk gegaan? Dat zou het nog veel schandaliger maken
Net zoals na de afrikacup of een mensen in een snelle auto die gaan klagen achteraf omdat iemand over een lijntje heeft gereden. Niet mijn ding.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:36 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hoezo haalt dat het naar beneden? Het is is niet alsof hij via pers / social media aan het moddergooien is. Hij doet gewoon terecht een verzoek om deze beslissing te herbeoordelen. En heel de wereld kon zien dat hij daar groot gelijk in heeft.
Twee klappen met knockdown uitdelen NA de bel is wel wat anders dan over een lijntje rijden bij de pitstraat.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:34 schreef manny het volgende:
Nu bezwaar gaan aantekenen en moeilijk doen dat trekt het allemaal meteen weer naar beneden. Die rematch, en die miljoenen, komen er ook wel zonder nu te gaan roepen dat het allemaal oneerlijk is van de boze wereld.
Alsof Rico nooit aan de andere kant van een dubieuze jurybeslissing / vroege stoppage heeft gestaan. Dat is met die jurysporten altijd een probleem.
De bel was nog niet gegaan toch? Meende dat er nog 4 seconden op de klok stonden.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Twee klappen met knockdown uitdelen NA de bel is wel wat anders dan over een lijntje rijden bij de pitstraat.
Dat is iemand inhalen een bocht na de finish en dan tot winnaar uitgeroepen worden. Ik neem aan dat je dat wel klachtwaardig zou vinden?
Maak niet uit.. Ik heb geldquote:Op zondag 24 mei 2026 02:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, sorry ik hou niet van vies dik.
De hele bokswereld zou op z'n kop staan als Rico zou winnen. Hij wist van te voren dat elk twijfelgeval in het voordeel van Usyk zou vallen. Na tien ronden stond Rico er dusdanig goed voor dat hij kon weten dat elke willekeurige knockdown aangegrepen zou worden om hem te laten verliezen, dat kon hij blijkbaar toch niet voorkomen.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:34 schreef manny het volgende:
Rico stond toch 1 punt voor bij de start van ronde 11? Als hij ronde 12 had gevochten zou hij die ronde beginnen met 5 punten achterstand. Je krijgt 3 maal 10-8 bij een knockdown. Rico zou dan zelf een knockdown moeten scoren om te winnen. Of Usik ko slaan natuurlijk. Ik denk persoonlijk niet dat Rico gewonnen zou hebben als ze ronde 12 ook nog zouden hebben gedaan. Hij heeft in ieder geval een goede partij gebokst en laten zien dat hij gewoon mee kan op hoog boksniveau.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:31 schreef Meister1984 het volgende:
Corrupte zooi....Gewoon door laten gaan...Rico kreeg de instructies al om de laatste ronde defensief te spelen..die had gewonnen. Maarja dat zien ze niet graag in de bokswereld.
Misschien zie ik het als enige anders, maar daar had Usyk inderdaad gewonnen, mocht rico een ronde door boxen zou die knock-out gaan.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je gaat vechten voor 100 miljoen als usyk zijnde, en dan heb je de scheidsrechter in je zak zitten voor een miljoentje om je ongeslagen status te behouden
Best handig, wel oneerlijk
Voordeel is meer bescherming tegen bodyshots, nadeel is dat je eigenlijk om een uppercut vraagt.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:21 schreef Alpha0 het volgende:
Wat me opviel is dat Rico vaak met zijn hoofd naar voren gebogen stond. Is dat nou wel een slimme houding met boksen?
Rico heeft wel vaker rare klappen gekregen waaruit hij enorm goed herstelde en toch weer won. De vraag is meer hoe het stond met zijn vermoeidheid in ronde 11, ik vind het sowieso bizar dat hij met zoveel droge massa zoveel fitheid toont.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien zie ik het als enige anders, maar daar had Usyk inderdaad gewonnen, mocht rico een ronde door boxen zou die knock-out gaan.
In mijn ogen ging die in ronde 11 zo goed als knock-out en daarom legde die scheids het stil, niet de bel horende.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:44 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Rico heeft wel vaker rare klappen gekregen waaruit hij enorm goed herstelde en toch weer won. De vraag is meer hoe het stond met zijn vermoeidheid in ronde 11, ik vind het sowieso bizar dat hij met zoveel droge massa zoveel fitheid toont.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |