Het enge zit hem erin, dat je cognitief begrijpt dat het zonder jou doorgaat.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:58 schreef Cockwhale het volgende:
De dood is niet meer dan een 'Ga terug naar start, u ontvangt geen 20.000' Monopoly kaartje. Je bent je alleen bewust wanneer je leeft, dus zul je vanuit jouw ervaringswereld voor altijd leven, ook al is het waarschijnlijk steeds dezelfde cyclus. Alleen in deze exacte configuratie ben jij JIJ.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 mei 2026 11:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De dood van mijn moeder heeft bij mij de angst om dood te gaan, weggenomen.Bedankt voor je verhaal en je eerlijkheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit je verhaal kan ik echter zelf niet opmaken waarom dat je angst voor de dood heeft weggenomen? Behalve dat je nu gelooft in God?
[ Bericht 2% gewijzigd door Masberum op 26-05-2026 10:29:20 ]
De dood van mijn moeder heeft bij mij de angst om dood te gaan, weggenomen.Ik word hier stil van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ik dan sterkte zeggen of knuffel, of juist niets.
Wat een heftig verhaal zeg
Hell To The Liars
Gelukkig (zegt deze ongelovige). Dus ik ga naar het paradijs.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:40 schreef Abdullah2 het volgende:
"Het nabije leven is een gevangenis voor de gelovige, en een paradijs voor de ongelovige." En een aantal geleerden hebben dit uitgelegd ten opzichte van het hiernamaals.
De dood van mijn moeder heeft bij mij de angst om dood te gaan, weggenomen.Prachtverhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk een knuffel. (Kan uiteraard ook figuurlijk gesprokenquote:Op maandag 25 mei 2026 20:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik word hier stil van.
Moet ik dan sterkte zeggen of knuffel, of juist niets.
Wat een heftig verhaal zeg
Ik was voorheen bang voor de dood, vooral bij het idee dat er daarna niets is en dat je dan ophoudt met bestaan. Uit hoe ik het einde van mijn moeder heb meegemaakt, vind ik dat onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik voel mij een soort van spiritueel ontwaakt. Sommige teksten uit de Bijbel snap ik opeens beter, zoals bijvoorbeeld "God heeft iedereen lief".quote:Op maandag 25 mei 2026 20:09 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhaal en naar ik neem aan eerlijkheid.
Uit je verhaal kan ik echter zelf niet opmaken waarom dat je angst voor de dood heeft weggenomen? Behalve dat je nu gelooft in God?
Toevoeging, wat offtopic, maar aangezien je zoveel moeite erin hebt gestoken om een uitgebreidde reactie te plaatsen wil ik daar toch wel op reageren.
Ik herken best veel in wat je zegt denk ik. Zelf heb ik het idee wel dat iedereen tegenwoordig maar iemand een narcist noemt als iets niet aanstaat. Ik weet niet hoevaak narcisten trouwen met een ongelukkige kwetsbare vrouw.. misschien iets om over na te denken..
Nee joh. Er is het zelfde na de dood als de 13.8 miljard jaar voor je geboorte.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:26 schreef bianconeri het volgende:
Denk er eigenlijk niets over.
Is het eng? Nee.
Is het fascinerend? Nee, natuurlijk niet. De dood is klaar en over, wat moet daar fascinerend aan zijn?
Vrij neutraal dus, hoewel ik wel overtuigd ben van iets na de dood.
niet pijnloos?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Sorella het volgende:
Ik ben niet bang voor de dood zelf maar wel voor de weg ernaar toe.
Ik hoop dat als het zover is het redelijk tot niet pijnloos is en niet te lang duurt.
Mocht ik onverhoopt dementerend worden dan zou ik graag een uitweg willen voordat ik niet meer weet wat ik doe en wie wie is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |