SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja ik heb geen behoefte eraan om te sterven ofzo wees gerust (pun intended) maar het idee van de dood doet mij vrijwel niks. Ik ben nu op de helft van mijn leven, waarschijnlijk wat meer, maar ben wel benieuwd gewoon of ik hierna nog iets ga ervaren of dat het echt gewoon eenmalig is. Mijn vader heeft er ook geen probleem mee om te sterven (hij is niet stervende op dit moment), hoe hij erover praat is vrijwel identiek aan hoe ik denk. Dat vind ik wel speciaal eigenlijk aangezien ik vooral het idee heb dat de meeste mensen dood gaan als iets ergs ervaren.
Hoe denken jullie over doodgaan? Inspiratie hiervoor is o.a. Joop Braakhekke trouwens waarvan het me altijd is bijgebleven dat hij zo angstig was voor doodgaan (niet verkeerd bedoeld, maar dat was gewoon de kern van sommige interviews met hem erover toentertijd)
Nou ja ik zou het liefst de rest van mijn leven niet in de gevangenis zitten dus in hoeverre jouw stelling correct is..quote:Op zaterdag 23 mei 2026 22:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Het voordeel van doodgaan niet als erg ervaren, is dat je veel meer risico's kunt nemen in het leven.
De dood is niet fascinerend, geboren worden trouwens ook niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 23:59 schreef FrancoBolli het volgende:
Niemand die de dood "fascinerend" vindt?
Waarom zouden alledaagse zaken niet fascinerend kunnen zijn?quote:Op zondag 24 mei 2026 04:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De dood is niet fascinerend, geboren worden trouwens ook niet.
Beide zijn heel alledaagse zaken. Banaal zelfs.
Ik vind een slak die zijn weg vindt over zijn eigengemaakte slijm nog fascinerendquote:Op zondag 24 mei 2026 04:13 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Waarom zouden alledaagse zaken niet fascinerend kunnen zijn?
Het leven is een grote kringloop. Jij en ik, kortom alle levensvormen, zijn opgebouwd uit andere restjes van dode materie.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:02 schreef Chandler het volgende:
De dood is zo definitief. In mijn geval een eind aan allemaal mogelijkheden en opties. En die wil ik graag houden!
Dan snap ik de TT niet.quote:Op zondag 24 mei 2026 04:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De dood is niet fascinerend, geboren worden trouwens ook niet.
Beide zijn heel alledaagse zaken. Banaal zelfs.
Hoe je denkt over de dood zal sterk samenhangen met je levensovertuiging.quote:Hoe denken jullie over doodgaan?
Handig, zo'n chatgtp.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:12 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Hoe je denkt over de dood zal sterk samenhangen met je levensovertuiging.
Ben je er van overtuigd dat deze wereld puur toeval is en dat het leven wat daarin ontstond alleen materie is, dan is de dood niets meer dan alleen het uiteenvallen van die materie. Er is daarna helemaal niets meer van wie jij nu bent dat daar nog, op wat voor manier dan ook, pijn, verdriet, teleurstelling of juist blijdschap, over kan ervaren. Euthanasie na een voor jouw gevoel voltooid leven is dan ook een volstrekt logische keuze.
Is je levensovertuiging dat deze wereld gemaakt is door een Hoger Wezen, aka God, dan bestaat er dus Iemand buiten deze zichtbare materiële wereld. En die Persoon heeft dan ook waanzinnig veel kracht en intelligentie, anders kan je geen organisme of kwantummechanica bedenken. Het is dan ook geen vreemde veronderstelling dat je na je dood of een of andere manier deze Persoon gaat tegenkomen.
Dit is inderdaad wel een beetje jouw niveau.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik wil gewoon zoveel mogelijk neuken voordat ik de pijp uit ga.
Lig je nog op schema qua neuksessies? Of heb je nog wat in te halen.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik wil gewoon zoveel mogelijk neuken voordat ik de pijp uit ga.
Jouw post valt op heel veel manieren te interpreteren.quote:Op zondag 24 mei 2026 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:
De lichamelijke dood vrees ik niet, de geestelijke wel.
"Leuk" clipjequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |