abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2026 @ 14:43:39 #26
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220867847
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is de schuldt van de alochtonuh en asielsoekers
Klopt
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:10:20 #27
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220868017
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Hun oplossing zal waarschijnlijk neerkomen op het aannemen van nog meer overbetaalde, omgeschoolde mensen, waarbij diversiteit belangrijker lijkt te zijn dan daadwerkelijke bekwaamheid. 7% van de bevolking die kan werken werkt bij/voor de overheid maar het antwoord voor hun eigen onkunde is altijd "te weinig personeel".

Vervolgens worden opdrachten alsnog extern weggezet, natuurlijk bij bevriende bedrijven of partijen die aansluiten bij hetzelfde gedachtegoed. In plaats van het daadwerkelijke probleem aanpakken verzandt het proces in identiteitspolitiek, persoonlijke overtuigingen en ideologische discussies en dit proces wordt belangrijker geacht dan oplossingen leveren.

En als er een ding lastig is bij de overheid; Ontslagen worden. Het enige middel dat ze daar kennen is weggepromoveerd worden dus het systeem wordt vanbinnenuit helemaal uitgevreten door dat tuig.

Dat verklaart ook waarom er ondanks rechtse kabinetten zo weinig wezenlijk verandert. De politieke bovenlaag kan wel wisselen, maar de uitvoerende macht blijft grotendeels in handen van dezelfde parasieten, met dezelfde netwerken, dezelfde reflexen en dezelfde ideologische voorkeuren. Zolang die laag onaangetast blijft, verandert er in de praktijk weinig. Vooral nieuw beleid op papier, terwijl de uitvoering gewoon doorgaat zoals ze altijd al deed en actief tegengewerkt wordt.

Gemeentes zoals bijvoorbeeld als Amsterdam doen het al niet eens meer stiekem, die geven al openlijk aan dat ze landelijke maatregelen gewoon naast hun neerleggen.
Je zegt het wel heel expliciet, maar ik deel je mening dat er weinig zelfreflectie is bij al die overheidsorganisaties, het gemak en gebrek aan schaamte waarmee kosten worden verhoogd of serviceniveaus naar beneden wordt gehaald gaat te makkelijk en er lijkt ook geen tegenstand te zijn. Het wordt ons gewoon medegedeeld.

Ik vermoed ook dat die kostenstijgingen voor optioneel zijn en inderdaad ideologisch.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220868245
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je zegt het wel heel expliciet, maar ik deel je mening dat er weinig zelfreflectie is bij al die overheidsorganisaties, het gemak en gebrek aan schaamte waarmee kosten worden verhoogd of serviceniveaus naar beneden wordt gehaald gaat te makkelijk en er lijkt ook geen tegenstand te zijn. Het wordt ons gewoon medegedeeld.

Ik vermoed ook dat die kostenstijgingen voor optioneel zijn en inderdaad ideologisch.
Ik vermoed van niet.
pi_220868269
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Hun oplossing zal waarschijnlijk neerkomen op het aannemen van nog meer overbetaalde, omgeschoolde mensen, waarbij diversiteit belangrijker lijkt te zijn dan daadwerkelijke bekwaamheid. 7% van de bevolking die kan werken werkt bij/voor de overheid maar het antwoord voor hun eigen onkunde is altijd "te weinig personeel".

Vervolgens worden opdrachten alsnog extern weggezet, natuurlijk bij bevriende bedrijven of partijen die aansluiten bij hetzelfde gedachtegoed. In plaats van het daadwerkelijke probleem aanpakken verzandt het proces in identiteitspolitiek, persoonlijke overtuigingen en ideologische discussies en dit proces wordt belangrijker geacht dan oplossingen leveren.

En als er een ding lastig is bij de overheid; Ontslagen worden. Het enige middel dat ze daar kennen is weggepromoveerd worden dus het systeem wordt vanbinnenuit helemaal uitgevreten door dat tuig.

Dat verklaart ook waarom er ondanks rechtse kabinetten zo weinig wezenlijk verandert. De politieke bovenlaag kan wel wisselen, maar de uitvoerende macht blijft grotendeels in handen van dezelfde parasieten, met dezelfde netwerken, dezelfde reflexen en dezelfde ideologische voorkeuren. Zolang die laag onaangetast blijft, verandert er in de praktijk weinig. Vooral nieuw beleid op papier, terwijl de uitvoering gewoon doorgaat zoals ze altijd al deed en actief tegengewerkt wordt.

Gemeentes zoals bijvoorbeeld als Amsterdam doen het al niet eens meer stiekem, die geven al openlijk aan dat ze landelijke maatregelen gewoon naast hun neerleggen.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Je hele post is een stuk buikdiarree, maar dit dikgerukte stuk is toch wel het toppunt. Je gaat het van mij toch niet aannemen, maar zoek alsjeblieft eens uit hoe overheden nou echt opdrachten uitgeven. Je kan hier beginnen: https://www.tenderned.nl/cms/nl

En je hebt deze hele boze tirade geschreven voor een belastingstijging die nog niet eens een inflatiecorrectie is als de inflatie van de afgelopen 10 jaar enige indicatie is.
pi_220868287
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar ik op doel zijn kansloze migranten uit Afrika en midden Oosten die niks bijdragen.
Ze dragen bij aan onze diversiteit. En dat is onze kracht.

Ofzoiets. Aldus de linkswappies tenminste.
pi_220868311
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:07 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ze dragen bij aan onze diversiteit. En dat is onze kracht.

Ofzoiets. Aldus de linkswappies tenminste.
off-topic
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:21:39 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_220868340
Gewoon adapteren, doet Rijkswaterstaat ook. Meebewegen met het water. (Zoals altijd al gedaan werd.)
pi_220868414
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Je hele post is een stuk buikdiarree, maar dit dikgerukte stuk is toch wel het toppunt. Je gaat het van mij toch niet aannemen, maar zoek alsjeblieft eens uit hoe overheden nou echt opdrachten uitgeven. Je kan hier beginnen: https://www.tenderned.nl/cms/nl

En je hebt deze hele boze tirade geschreven voor een belastingstijging die nog niet eens een inflatiecorrectie is als de inflatie van de afgelopen 10 jaar enige indicatie is.
Mijn reactie gaat over de wanprestatie in het algemeen standaard modus operandi is gewoon geënt op labiliteit. Jij hoeft mij niet uit te leggen hoe tenders werken en hoe die volgedrukt worden met ideologische drek en eisen bedoeld om op voorhand expres partijen uitsluiten, en ook de achterkamer politiek die daar plaatst vindt.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:03:51 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220868724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)astingstijging-nodig
[..]
Wat fijn. Zijn er ook dingen die goedkoper worden?
Jij.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220869851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)astingstijging-nodig
[..]
Wat fijn. Zijn er ook dingen die goedkoper worden?
Nee, dat niet. Wel zijn er nog steeds veel dingen gratis. Zoals een migratie naar Nederland. Dan betaal je alleen de reiskosten naar Ter Apel. Vanaf dat moment is het gratis all-inclusive voor de rest van je leven. Niet alleen voor jou, maar ook voor je hele gezin.
pi_220870835
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk dat elke econoom wel stelt dat een krimpende bevolking slecht is voor de economie.

Een van de redenen waarom Japan zijn staatsschuld geexplodeerd is en het land technisch failliet is. Blijkbaar kan je de jeugd niet 60 uur laten werken en de verzorgingstehuizen alleen daarop laten draaien

Ja want alle statushouders zijn uiteindelijk in de zorg gaan werken.
Netto levert, uitzonderingen daargelaten, een immigrant een negatief saldo.
pi_220870860
quote:
'De bijdragen van inwoners en bedrijven zijn investeringen in veiligheid, waterkwaliteit en een klimaatbestendig Nederland', zegt bestuurslid Floor Wissing-Kunst van de koepelorganisatie. 'De kosten worden eerlijk gespreid over generaties. De financiën van de waterschappen staan er nu goed voor. Het onderzoek geeft inzicht in toekomstige ontwikkelingen, om te kijken waar we kunnen bijsturen.'
Dit halve topic: "Ja het komt door de buut'nlanders!"
pi_220871258
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is dit een retorische vraag met een beetje humor? :D
Ja en nee. Maar ik verwacht geen inhoudelijk antwoord hier
pi_220873245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:45 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ja want alle statushouders zijn uiteindelijk in de zorg gaan werken.
Netto levert, uitzonderingen daargelaten, een immigrant een negatief saldo.
Onderbouwing?
pi_220873352
Toch altijd mooi dat als er ergens geld nodig is, standaard migratie het antwoord is }:|

Migratie is geen probleem, het probleem is de overheid die z'n huiswerk niet goed doet, die blijkbaar niet verder kijkt dan een week vooruit oid...

Dit hadden we allemaal zien aankomen, onderhoudt op de lange baan en vooral niet sparen voor onderhoud..

-O- ongeschikt!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220873355
quote:

[..]
Ik denk dat elke econoom wel stelt dat een krimpende bevolking slecht is voor de economie.

Een van de redenen waarom Japan zijn staatsschuld geexplodeerd is en het land technisch failliet is. Blijkbaar kan je de jeugd niet 60 uur laten werken en de verzorgingstehuizen alleen daarop laten draaien

Ah misschien kan onze ambtenaar dan eens vertellen waarom de kosten van overheid altijd blijven stijgen terwijl je door automatisering zou verwachten dat de kosten juist blijven dalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 mei 2026 @ 07:22:01 #42
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_220873453
https://wnl.tv/2026/02/08(...)ederland-800000-euro

Verwijzend naar het onderzoek van Van De Beek.
  zondag 24 mei 2026 @ 07:24:43 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_220873459
quote:

[..]

Het overgrote deel van de mensen die hier komen gaan de bijstand in en leggen dus alleen nog maar meer druk op alles.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_220873466
In tegenstelling tot een hoop andere zaken vind ik een prijzige waterschap niet zo’n probleem, zolang de kwaliteit dan maar wel navenant is.
pi_220873502
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vroeger werden er toch veel meer bestrijdingsmiddelen gebruikt en andere emissies? Dat er in sommige jaren meer droogte is zie ik ook wel, maar ook dat kan een dergelijke bovenmatige kostenstijging niet echt verklaren mijn inziens.
Ik kan mij niet heugen dat er vroeger al met gif over het land gespoten werd voordat er überhaupt wat boven de grond staat. Sowieso is het opvallend hoeveel er gif gespoten wordt de laatste jaren. We weten allemaal, de boeren ook maar die hebben andere prioriteiten, dat deze meuk regelrecht in het grondwater komt. De overheid staat erbij en kijkt ernaar. Achterlijk gewoon.
pi_220873511
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 05:29 schreef Chandler het volgende:
Toch altijd mooi dat als er ergens geld nodig is, standaard migratie het antwoord is }:|

Migratie is geen probleem, het probleem is de overheid die z'n huiswerk niet goed doet, die blijkbaar niet verder kijkt dan een week vooruit oid...

Dit hadden we allemaal zien aankomen, onderhoudt op de lange baan en vooral niet sparen voor onderhoud..

-O- ongeschikt!
Het probleem is de overheid omdat die geen daadkracht heeft op heel veel punten, en migratie is dan zeker ook een probleem. Je kan als overheid niet het land vol laten stromen met asielzoekers, daar klauwen vol geld aan uit blijven geven en verwachten dat er geen gezeik komt als alles duurder wordt. Mensen zijn het schijtziek, dan krijg je dit.
pi_220873523
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:54 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het probleem is de overheid omdat die geen daadkracht heeft op heel veel punten, en migratie is dan zeker ook een probleem. Je kan als overheid niet het land vol laten stromen met asielzoekers, daar klauwen vol geld aan uit blijven geven en verwachten dat er geen gezeik komt als alles duurder wordt. Mensen zijn het schijtziek, dan krijg je dit.
Ik snap de argumenten over asiel, maar om dat nou bij ieder onderwerp te betrekken...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220874632
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 05:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah misschien kan onze ambtenaar dan eens vertellen waarom de kosten van overheid altijd blijven stijgen terwijl je door automatisering zou verwachten dat de kosten juist blijven dalen.
jij wilt geen zorg en agenten?
  FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2026 @ 11:04:18 #49
364681 over_hedge
pi_220874665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 05:29 schreef Chandler het volgende:
e blijkbaar niet verder kijkt dan een week vooruit oid...
Ze kijken hier 25 jaar vooruit :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220874742
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
jij wilt geen zorg en agenten?
Elk bedrijf kan met minder mensen af sinds de jaren 80, alleen de overheid nooit, maar dat ik ook niet vreemd omdat het incentive van een overheid is niet betere dienstverlening, maar zoveel mogelijk mensen aan het werk houden, immers dat is het enige wat raakt, daarom zou er ook wetgeving moeten zijn hoeveel geld de overheid aan overhead mag uitgeven, en nee ik zeg niet dat ambtenaren niet nuttig zijn, maar je moet zorgen dat ze dat het geld nuttig word besteed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')