Vooral benieuwd of ze ook kilometervergoeding en vakantiegeld krijgen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet je de cao erbij halen. Als je de functiejaren en leeftijd van de collega weet is het zo op te zoeken. Maar heeft nauwelijks zin omdat het verschil in tredes om tientjes gaat.
Zo wist ik precies wat mijn teammanager verdiende omdat die functie in schaal 59 stond en ik 57. Netto had hij of zij nog iets minder vanwege onregelmatigheid die een manager niet draaide. Alleen zo nu en dan wachtdienst. Maar je was/bent manager
Ook dat is te vinden in een cao. Als jij gewoon een lagere tot middelbare functie hebt laat zeggen tot en met het middenkader bij een organisatie die een cao hanteren is daar alles in te vinden.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral benieuwd of ze ook kilometervergoeding en vakantiegeld krijgen.
Wat mij vooral opvalt is dat ze zelf heel veel verdienen, maar de jongere mensen zich de tyfus laten werken, zelf niks doen en goed kunnen lullen omdat ze toch al binnen zijn en een vast contract hebben. Die boomers mogen ze van mij wel eens aanpakken. En zelf nog niet eens weten hoe Excel werkt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar de (in hun ogen) boomers lachen uiteindelijk het hardst. Die hebben het goed voor elkaar, terwijl zij in een kutwereld en -maatschappij komen. Succes ermee.
Je omschrijft PostNLquote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat ze zelf heel veel verdienen, maar de jongere mensen zich de tyfus laten werken, zelf niks doen en goed kunnen lullen omdat ze toch al binnen zijn en een vast contract hebben. Die boomers mogen ze van mij wel eens aanpakken. En zelf nog niet eens weten hoe Excel werkt.
Boomers zijn inmiddels met pensioen allemaal.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat ze zelf heel veel verdienen, maar de jongere mensen zich de tyfus laten werken, zelf niks doen en goed kunnen lullen omdat ze toch al binnen zijn en een vast contract hebben. Die boomers mogen ze van mij wel eens aanpakken. En zelf nog niet eens weten hoe Excel werkt.
Genoeg semi-boomers die er ook de vruchten van plukken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Boomers zijn inmiddels met pensioen allemaal.
Salaris zou gebaseerd moeten zijn op de waarde van het werk zelf, niet op hoe goed iemand zichzelf kan verkopen. Dan beloon niet de daadwerkelijke prestaties. Daar moet je gewoon van af, dus snel doorvoeren. Of meer CAO's in het leven roepen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb eens last gehad met een loonstrookje die ik ergens had laten liggen (ja dom) en door de vestigingsdirecteur werd gevonden, ik bleek wel ¤1000 meer loon te krijgen dan hij, en heb daar veel gedonder om gehad.
Ja sukkel onderhandel dan ook beter.
Maar als je denkt dat dit een goed idee is?
Nee.
Neuh, duurt nog een 5-6 jaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Boomers zijn inmiddels met pensioen allemaal.
CAO en loon naar daadwerkelijke prestaties bijt elkaar nogalquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Salaris zou gebaseerd moeten zijn op de waarde van het werk zelf, niet op hoe goed iemand zichzelf kan verkopen. Dan beloon niet de daadwerkelijke prestaties. Daar moet je gewoon van af, dus snel doorvoeren. Of meer CAO's in het leven roepen.
Dat valt wel mee. Beide situaties meegemaakt. Maar ik heb nooit het idee gehad dat het met een cao niet eerlijk is. Anders dan zonder cao dat je moet dreigen met ontslag om dan plots beloond te worden en dat dan pas zowaar alles mogelijk is.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CAO en loon naar daadwerkelijke prestaties bijt elkaar nogal
Ook binnen een CAO is er onenigheid en discussie op de werkvloer over dit soort dingen en met het management, maar op een heel andere manier dan waar die niet is. Ik ben heel blij dat ik nu wel onder een CAO val.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Beide situaties meegemaakt. Maar ik heb nooit het idee gehad dat het met een cao niet eerlijk is. Anders dan zonder cao dat je moet dreigen met ontslag om dan plots beloond te worden en dat dan pas zowaar alles mogelijk is.
Dan ligt dat aan het middenkader die met beoordelingen niets doet. Verder is het zo dat het om tredes gaat. Een functie zit vast aan een schaal.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook binnen een CAO is er onenigheid en discussie op de werkvloer over dit soort dingen en met het management, maar op een heel andere manier dan waar die niet is. Ik ben heel blij dat ik nu wel onder een CAO val.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |