En weer gebruik je een beschrijvende term.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:59 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Doe niet zo autistisch. Normaal is normaal en dat snapt iedereen i.p.v. termen zoals cisgender.
Je geeft geen antwoord.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:59 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het is de vraag wat de oorzaak is van de genderdysforie.
Het zegt meer dat jij je zo aangevallen lijkt te voelen door iedereen die een andere mening verkondigt dan die van jou. Je voegt helemaal niks constructiefs toe met betrekking tot het onderwerp waarover het gaat. Je hebt uiteraard recht om jouw eigen mening te verkondigen, maar onderbouw die dan met feiten waardoor mensen mogelijk daarbij kunnen denken "Hmmm, zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb je wel een punt." Dat doe je niet. Je probeert mensen af te bluffen: het komt op mij en ik denk ook op anderen over alsof je heel gefrustreerd bent en dit topic gebruikt om het op anderen af te reageren.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord.
Dat zegt genoeg.
Normaal = wit, hetero, cis, neurotypisch, modaal inkomen, 2.3 kinderen, labrador en twee auto's voor de deur? Of mis ik nog iets?quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:38 schreef DoubleDip het volgende:
Zeg gewoon "normale mensen", dan weet iedereen waar we het over hebben.
Normaal = man of vrouw zonder DSM 5 stoornissen en geen last van genderdysforie of iets in de categorie LHBTIOMGWTFBBQ+++, mis ik nog iets?quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:46 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Normaal = wit, hetero, cis, neurotypisch, modaal inkomen, 2.3 kinderen, labrador en twee auto's voor de deur? Of mis ik nog iets?
Geen idee wat je mist. Ik denk dat 'de normale mensch' een stuk minder vaak voorkomt dan jij denkt (de '2.3 kind' is al behoorlijk lastig te bewerkstelligen).quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:50 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Normaal = man of vrouw zonder DSM 5 stoornissen en geen last van genderdysforie of iets in de categorie LHBTIOMGWTFBBQ+++, mis ik nog iets?
Nogmaals dat is niet de definitie. Het gaat gewoon om een man of vrouw die ze allemaal op een rijtje heeft en geen last heeft van gender waanzin. Dat heeft niks te maken met je kinderen, koophuis of auto voor de deur.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:59 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Geen idee wat je mist. Ik denk dat 'de normale mensch' een stuk minder vaak voorkomt dan jij denkt (de '2.3 kind' is al behoorlijk lastig te bewerkstelligen).
'Mannetje/vrouwtje zonder GGZ-verleden'? Dat is ook niet de definitie van 'normaal'.quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:04 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nogmaals dat is niet de definitie. Het gaat gewoon om een man of vrouw die ze allemaal op een rijtje heeft en geen last heeft van gender waanzin. Dat heeft niks te maken met je kinderen, koophuis of auto voor de deur.
Ik zou willen dat ik kan zeggen dat je nu heel erg uit jouw nek lult. Echter dan moet ik ook wegkijken voor wat mensen elkaar aandoen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 00:13 schreef Kottnauer het volgende:
Natuurlijke genderdysforie is een extreem zeldzaam verschijnsel. Wat we nu zien is vooral een kunstmatig opgewekte genderdysforie. De onderliggende drijfveer is gewoon geld. Ieder transfender kind levert een paar ton op voor de pharmaceutische en medische genderindustrie (te betalen door de gemeenschap). De miljarden die dit jaarlijks oplevert, maken het mogelijk een zorgvuldig marketing- en lobby-apparaat te onderhouden met radartjes in de politiek, in het onderwijs, en de medische wereld, etc.
Wat is er constructief aan het beweren dat normaal geen beschrijvend woord nodig heeft, terwijl het woord normaal precies dat doet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Het zegt meer dat jij je zo aangevallen lijkt te voelen door iedereen die een andere mening verkondigt dan die van jou. Je voegt helemaal niks constructiefs toe met betrekking tot het onderwerp waarover het gaat. Je hebt uiteraard recht om jouw eigen mening te verkondigen, maar onderbouw die dan met feiten waardoor mensen mogelijk daarbij kunnen denken "Hmmm, zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb je wel een punt." Dat doe je niet. Je probeert mensen af te bluffen: het komt op mij en ik denk ook op anderen over alsof je heel gefrustreerd bent en dit topic gebruikt om het op anderen af te reageren.
Nou nee, want iedereen heeft een andere definitie van wat normaal is.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:38 schreef DoubleDip het volgende:
Zeg gewoon "normale mensen", dan weet iedereen waar we het over hebben.
98% van de bevolking is geen transgender, dus dat lijkt mij de normaal. Moeten we nu ook cisdieren zeggen omdat sommige mensen zich identificeren als katten/honden?quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou nee, want iedereen heeft een andere definitie van wat normaal is.
Dus dan krijg je alsnog misverstanden.
Wat een cisgender en een transgender is, is afgebakend in de definitie van het woord. Dus dan kan er geen misverstand zijn.
Nee, dat heet catgender. Ik gok dat je wel cis-catgender kan zijn of trans-catgender, maar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
98% van de bevolking is geen transgender, dus dat lijkt mij de normaal. Moeten we nu ook cisdieren zeggen omdat sommige mensen zich identificeren als katten/honden?
Dus 2% met genderdysforie vind je een maatschappelijk probleem?quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
98% van de bevolking is geen transgender, dus dat lijkt mij de normaal. Moeten we nu ook cisdieren zeggen omdat sommige mensen zich identificeren als katten/honden?
Zoals ik eerder zei:quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Een GIGANTISCH probleem, zelfs. 😉quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus 2% met genderdysforie vind je een maatschappelijk probleem?
De snelle toename door onnatuurlijke oorzaken is wel vrij zorgwekkend.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus 2% met genderdysforie vind je een maatschappelijk probleem?
'Uw genitaliën zijn onze zorg'.quote:
Normaal is wat gebruikelijk is en dat gaat dus niet om exact het gemiddelde nastreven. Een, twee of drie kinderen hebben is vrij gebruikelijk. Tien kinderen hebben is ongebruikelijk en dus niet de normaal in die zin. Het is gebruikelijk om je te voelen conform het biologische geslacht. Het is ongebruikelijk, en dus in die zin niet de normaal, om je te voelen als iets anders dan het biologische geslacht.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:11 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei:
Normaal/De Gemiddelde Mens bestáát niet IRL. Er is níemand te vinden met 2.3 kind etc. Dit is een puur theoretisch ideaalbeeld.
Dat jij iedereen die niet-trans is onder 'normaal' indeelt, is puur jóuw invulling, waarschijnlijk omdat je geen deel uitmaakt van deze groep. En dat mág. Leef je uit. Maar wat jij als 'normaal' aanwijst, geldt niet voor iedereen.
Door PFAS bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De snelle toename door onnatuurlijke oorzaken is wel vrij zorgwekkend.
In zekere zin staat de identiteit + realiteitsbeleving op het spel. En ook die van onze kinderen. We willen dat onze kinderen zich gelukkig kunnen voelen met zichzelf, dus ook met hun seksualiteit, hun genderidentiteit en hun lichaam. Normaal gesproken is de genderidentiteit afgestemd op het biologische geslacht en op hoe de persoon er fysiek uitziet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:22 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
'Uw genitaliën zijn onze zorg'.
Zou ook een goed onderschrift kunnen zijn van een genderkliniek. Wel apart altijd, die boze preoccuppatie met andermans genitaliën. Alsof de eigen identiteit op het spel staat.
Ik zie enigszins een parallel met baas in eigen buik. Onmacht om zelfbeschikking en autonomie te respecteren van andere mensen.
Was lobotomie wreder dan het amputeren van borsten, testikels en penissen?quote:Op donderdag 21 mei 2026 00:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik kan zeggen dat je nu heel erg uit jouw nek lult. Echter dan moet ik ook wegkijken voor wat mensen elkaar aandoen.
Tot halverwege het midden van de vorige eeuw was lobotomie zo normaal dat weinig mensen beseften hoe wreed het was om patienten voor de rest van hun leven te beschadigen door via de neus een ijspriem door hun hersenen te hameren.
Uiteraard.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Was lobotomie wreder dan het amputeren van borsten, testikels en penissen?
Transgender Nederland komt met een heel nette reactie.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:51 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Interessant artikel. Alleen jammer dat ze de ideologisten van Transgender Netwerk Nederland aan het woord lieten. Gundolf is een ontzettend moedige man.
Gundolf (67) kreeg spijt van zijn transitie naar vrouw en viert man-zijn met doop
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rt-man-zijn-met-doop
Propaganda.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Transgender Nederland komt met een heel nette reactie.
Ja.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Was lobotomie wreder dan het amputeren van borsten, testikels en penissen?
Ben je ook in transitie trouwens? Omdat je je geen vrouw voelt.quote:
Ik vind het behoorlijk hufterig van die organisatie om die man zijn ervaringen te bagatelliseren.quote:
Dat is niet wat er gebeurt.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk hufterig van die organisatie om die man zijn ervaringen te bagatelliseren.
Nee, ik ben tevreden 'ergens in het midden'. Ik ben wel veranderd van 'ik doe mijn best om meisje te zijn (tot mijn 30e ofzo)' naar 'masculien, maar geen operaties ofzo'.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:42 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ben je ook in transitie trouwens? Omdat je je geen vrouw voelt.
Op donderdag 21 mei 2026 18:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind dit persoonlijk wel een ongepaste en ook bedenkelijke reactie.quote:Als mensen in detransitie (terugkeren naar het geslacht bij de geboorte, red.) gaan, betekent dat niet altijd dat ze niet transgender zijn of spijt hebben van hun transitie. Onderzoek wijst uit dat het in de meerderheid van de gevallen komt door externe factoren als discriminatie en stigma. Religie kan daarin ook een factor zijn. Tegelijkertijd hoef je echt niet in detransitie om je thuis te kunnen voelen in de kerk, want er zijn in Nederland ook gewoon geloofsgemeenschappen waar je helemaal jezelf kunt zijn.
Inderdaad even goedkoop scoren over de rug van een duidelijk worstelende man, best laagquote:Op donderdag 21 mei 2026 23:02 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik vind dit persoonlijk wel een ongepaste en ook bedenkelijke reactie.
Gepaster zou geweest zijn als ze hadden gereageerd met dat het belangrijk is dat iemand voldoende psychologisch onderzocht wordt voordat hormoontherapie en een operatieve ingreep uitgevoerd kunnen worden. Echter dit is een heel laffe passief-agressieve reactie waarin in wezen wordt beweerd dat hij transgender is en dat hij zich door de religie heeft laten manipuleren om in detransitie te gaan.
Het bevestigt des te meer het vermoeden dat het hen confronteert met hun eigen twijfels die ze niet onder ogen durven komen. Als zou blijken dat zij met hun eigen transitie een verkeerde keus hebben gemaakt, is dat uiteraard rot voor hen, maar ze kunnen zoiets die man niet verwijten. Ik vind het een erg misselijke trap na tegen iemand die wel het lef heeft om zijn ware zelf te kunnen accepteren + de consequenties van zijn eigen transitie ook aanvaardt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |