quote:
Op donderdag 21 mei 2026 09:22 schreef Koekoekmakto het volgende:[..]
'Uw genitaliën zijn onze zorg'.
Zou ook een goed onderschrift kunnen zijn van een genderkliniek. Wel apart altijd, die boze preoccuppatie met andermans genitaliën. Alsof de eigen identiteit op het spel staat.
Ik zie enigszins een parallel met baas in eigen buik. Onmacht om zelfbeschikking en autonomie te respecteren van andere mensen.
In zekere zin staat de identiteit + realiteitsbeleving op het spel. En ook die van onze kinderen. We willen dat onze kinderen zich gelukkig kunnen voelen met zichzelf, dus ook met hun seksualiteit, hun genderidentiteit en hun lichaam. Normaal gesproken is de genderidentiteit afgestemd op het biologische geslacht en op hoe de persoon er fysiek uitziet.
De LGBT-gemeenschap bestaat uit mensen die van die norm afwijken. Ik behoor daar overigens zelf ook toe. Natuurlijk begrijp ik daarom dat het kwetsend kan klinken, echter het is een constatering van de realiteit, niks meer en niks minder. Het is niet nodig om je door zo'n uitspraak gekwetst te voelen als het niet als kwetsend bedoeld is.
Of je jezelf met genderdisforie bijvoorbeeld non-binair noemt of je wilt je toch blijven identificeren met de biologische sekse waarmee je geboren bent: je verandert daardoor niet als persoon en de realiteit en de mensen om je heen veranderen ook niet. Hoe dan ook blijven de mensen om je heen overwegend heteroseksueel en hebben ze geen genderdysforie. Ik snap heel goed dat zoiets soms heel eenzaam voelt en ook dat je je in de praktijk vaak miskend en onbegrepen en ook weleens minderwaardig voelt. Het is zoals het is. Het kan een hele gecompliceerde zoektocht zijn om je gelukkig te kunnen voelen met jezelf.
Daarom ben ik er - nogmaals! - wel voor dat het fenomeen genderdysforie erkend wordt en serieus genomen wordt. Volgens mij snappen de meeste mensen inmiddels wel dat je niet van genderdysforie kunt genezen met een paar gesprekken met een psycholoog. En nogmaals, als een transitie om voortaan te leven als de sekse waarmee jij je prettig voelt, go for it! Als andere mensen dáártegen in verzet gaan en claimen dat jij dat niet mag, want jouw keuze hoe je in het leven wilt staan matcht niet met hoe zij de realiteit willen zien, dan zeg ik ook tegen diegenen dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Dan kunnen zij idd beter energie steken om bij zichzelf ten rade te gaan waarom zij daar problemen mee hebben.
Maar zoals het zich inmiddels wereldwijd manifesteert, lijkt het meer op een wraak-beweging. Opeens MOET iedereen het idee aanvaarden dat de begrip man en vrouw achterhaald zijn, dat er net zoveel genderidentiteiten bestaan als dat er sterren in het heelal zijn en dat kinderen op school leren dat als zij zich om welke reden dan ook niet comfortabel voelen met hun biologische sekse, ze waarschijnlijk transgender en dat ze met hormonen en later een operatie van geslacht kunnen veranderen. Dennis van 5 jaar wil als hij later groot is geworden als een zij door het leven gaan, Denise heten en net als mama ook kindjes krijgen. Hoe zou Denise daar 20 of 30 jaar later over gaan denken: ziet eruit als een vrouw zolang zij hormonen blijft slikken, maar heeft nog nooit geovuleert en gemenstrueert omdat zij geen vagina en baarmoeder heeft en inmiddels ook geen penis meer, want daar was op haar 18e aan gesneden, waardoor het lijkt op een vagina maar het is een gemutileerd mannelijk geslachtsorgaan wat nooit meer kan functioneren als penis. Denise vraagt zich af of haar genderdysforie o.a. te maken zou kunnen hebben met dat zij als kind door haar vader werd mishandeld en misschien ook om die reden zich niet kon identificeren met andere jongens. Destijds wist ze niet beter. Op school werd haar geindoctrineerd dat zij transgender is en geen psychische stoornis kan hebben zoals bijvoorbeeld PTSS. En nog steeds wordt het door de maatschappij waarin ze leeft, glashard ontkend. Als zij naar een psycholoog gaat en verteld zich klote te voelen want zij voelt zich een mislukte kerel in plaats van een biologische vrouw, dan komt de psycholoog met wat trucjes aan waardoor Denise zichzelf gedachten kan aanpraten waardoor zij zich minder ellendig gaat voelen, om het verdriet wat daarachter schuilgaat te kunnen verdoven. Ze kan niet anders, aangezien de samenleving steeds meer uit narcisten bestaat die vinden dat alles om hun behoeftes en verlangens moet draaien en het welzijn van de ander doet daarbij niet toe, aangezien zij zichzelf de grootste zielepoten vinden die de meeste privileges verdienen.
~~~~~~~
Die baas over eigen buik beweging was/is vooral controversieel, omdat met een abortus in wezen bepaald wordt dat een ongeboren kindje het recht niet heeft om te mogen leven.