abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 20:59:36 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220850577
In plaats van kinderen te leren dat ze blij en gelukkig mogen zijn met hun lichaam, dat meisjes best mogen klimmen en jongens best met poppen mogen spelen en dat er geen ideaalbeeld bestaat van wat een man of een vrouw is, worden kinderen al op jonge leeftijd op scholen verteld dat ze trans kunnen zijn als ze afwijken van de geslachtsnorm. Inmiddels is het net zo normaal voor kinderen om te zeggen 'ik wil een meisje worden' als 'ik wil later piloot worden,' en daar ligt het probleem juist. Ook dragen sociale media en het gevoel om ergens bij te horen (de transgender-community) hieraan bij, dat verklaart ook waarom genderdysforie meer prevalent is onder mensen met autisme. De bekende data, zoals de grafiek die aan deze post is toegevoegd, laat zien dat er in 2014 weinig verschil zat in hoeverre genderdysforie voorkomt tussen jongvolwassenen en oudere mensen. In 2021 is er juist een significante discrepantie tussen de leeftijdsgroepen.

Genderdysforie is een probleem dat is ontstaan door de maatschappij.

Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_220850713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 20:59 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Doe niet zo autistisch. Normaal is normaal en dat snapt iedereen i.p.v. termen zoals cisgender.
En weer gebruik je een beschrijvende term.
Terwijl je dat overbodig vindt
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220850722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 20:59 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Het is de vraag wat de oorzaak is van de genderdysforie.
Je geeft geen antwoord.
Dat zegt genoeg.
pi_220850871
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft geen antwoord.
Dat zegt genoeg.
Het zegt meer dat jij je zo aangevallen lijkt te voelen door iedereen die een andere mening verkondigt dan die van jou. Je voegt helemaal niks constructiefs toe met betrekking tot het onderwerp waarover het gaat. Je hebt uiteraard recht om jouw eigen mening te verkondigen, maar onderbouw die dan met feiten waardoor mensen mogelijk daarbij kunnen denken "Hmmm, zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb je wel een punt." Dat doe je niet. Je probeert mensen af te bluffen: het komt op mij en ik denk ook op anderen over alsof je heel gefrustreerd bent en dit topic gebruikt om het op anderen af te reageren.
pi_220851225
Zeg gewoon "normale mensen", dan weet iedereen waar we het over hebben.
pi_220851255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:38 schreef DoubleDip het volgende:
Normaal = wit, hetero, cis, neurotypisch, modaal inkomen, 2.3 kinderen, labrador en twee auto's voor de deur? Of mis ik nog iets?
Mon 'en!
pi_220851268
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:46 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Normaal = wit

Nee, dat zijn mensen met een pigmentziekte.
pi_220851269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:46 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Normaal = wit, hetero, cis, neurotypisch, modaal inkomen, 2.3 kinderen, labrador en twee auto's voor de deur? Of mis ik nog iets?
Normaal = man of vrouw zonder DSM 5 stoornissen en geen last van genderdysforie of iets in de categorie LHBTIOMGWTFBBQ+++, mis ik nog iets?
pi_220851307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Normaal = man of vrouw zonder DSM 5 stoornissen en geen last van genderdysforie of iets in de categorie LHBTIOMGWTFBBQ+++, mis ik nog iets?
Geen idee wat je mist. Ik denk dat 'de normale mensch' een stuk minder vaak voorkomt dan jij denkt (de '2.3 kind' is al behoorlijk lastig te bewerkstelligen).
Mon 'en!
pi_220851331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:59 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Geen idee wat je mist. Ik denk dat 'de normale mensch' een stuk minder vaak voorkomt dan jij denkt (de '2.3 kind' is al behoorlijk lastig te bewerkstelligen).
Nogmaals dat is niet de definitie. Het gaat gewoon om een man of vrouw die ze allemaal op een rijtje heeft en geen last heeft van gender waanzin. Dat heeft niks te maken met je kinderen, koophuis of auto voor de deur.
pi_220851357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Nogmaals dat is niet de definitie. Het gaat gewoon om een man of vrouw die ze allemaal op een rijtje heeft en geen last heeft van gender waanzin. Dat heeft niks te maken met je kinderen, koophuis of auto voor de deur.
'Mannetje/vrouwtje zonder GGZ-verleden'? Dat is ook niet de definitie van 'normaal'. :)
Mon 'en!
pi_220851505
Natuurlijke genderdysforie is een extreem zeldzaam verschijnsel. Wat we nu zien is vooral een kunstmatig opgewekte genderdysforie. De onderliggende drijfveer is gewoon geld. Ieder transfender kind levert een paar ton op voor de pharmaceutische en medische genderindustrie (te betalen door de gemeenschap). De miljarden die dit jaarlijks oplevert, maken het mogelijk een zorgvuldig marketing- en lobby-apparaat te onderhouden met radartjes in de politiek, in het onderwijs, en de medische wereld, etc.
pi_220851515
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 00:13 schreef Kottnauer het volgende:
Natuurlijke genderdysforie is een extreem zeldzaam verschijnsel. Wat we nu zien is vooral een kunstmatig opgewekte genderdysforie. De onderliggende drijfveer is gewoon geld. Ieder transfender kind levert een paar ton op voor de pharmaceutische en medische genderindustrie (te betalen door de gemeenschap). De miljarden die dit jaarlijks oplevert, maken het mogelijk een zorgvuldig marketing- en lobby-apparaat te onderhouden met radartjes in de politiek, in het onderwijs, en de medische wereld, etc.
Ik zou willen dat ik kan zeggen dat je nu heel erg uit jouw nek lult. Echter dan moet ik ook wegkijken voor wat mensen elkaar aandoen.

Tot halverwege het midden van de vorige eeuw was lobotomie zo normaal dat weinig mensen beseften hoe wreed het was om patienten voor de rest van hun leven te beschadigen door via de neus een ijspriem door hun hersenen te hameren.
pi_220851704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Het zegt meer dat jij je zo aangevallen lijkt te voelen door iedereen die een andere mening verkondigt dan die van jou. Je voegt helemaal niks constructiefs toe met betrekking tot het onderwerp waarover het gaat. Je hebt uiteraard recht om jouw eigen mening te verkondigen, maar onderbouw die dan met feiten waardoor mensen mogelijk daarbij kunnen denken "Hmmm, zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb je wel een punt." Dat doe je niet. Je probeert mensen af te bluffen: het komt op mij en ik denk ook op anderen over alsof je heel gefrustreerd bent en dit topic gebruikt om het op anderen af te reageren.
Wat is er constructief aan het beweren dat normaal geen beschrijvend woord nodig heeft, terwijl het woord normaal precies dat doet.
pi_220851733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:38 schreef DoubleDip het volgende:
Nou nee, want iedereen heeft een andere definitie van wat normaal is.

Dus dan krijg je alsnog misverstanden.

Wat een cisgender en een transgender is, is afgebakend in de definitie van het woord. Dus dan kan er geen misverstand zijn.
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:50:38 #16
490410 Dr8gonOfLife
pi_220852024
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou nee, want iedereen heeft een andere definitie van wat normaal is.

Dus dan krijg je alsnog misverstanden.

Wat een cisgender en een transgender is, is afgebakend in de definitie van het woord. Dus dan kan er geen misverstand zijn.
98% van de bevolking is geen transgender, dus dat lijkt mij de normaal. Moeten we nu ook cisdieren zeggen omdat sommige mensen zich identificeren als katten/honden?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
pi_220852117
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
98% van de bevolking is geen transgender, dus dat lijkt mij de normaal. Moeten we nu ook cisdieren zeggen omdat sommige mensen zich identificeren als katten/honden?
Nee, dat heet catgender. Ik gok dat je wel cis-catgender kan zijn of trans-catgender, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Mon 'en!
pi_220852157
quote:

[..]
Dus 2% met genderdysforie vind je een maatschappelijk probleem?
pi_220852236
quote:

[..]
Zoals ik eerder zei:
Normaal/De Gemiddelde Mens bestáát niet IRL. Er is níemand te vinden met 2.3 kind etc. Dit is een puur theoretisch ideaalbeeld.

Dat jij iedereen die niet-trans is onder 'normaal' indeelt, is puur jóuw invulling, waarschijnlijk omdat je geen deel uitmaakt van deze groep. En dat mág. Leef je uit. Maar wat jij als 'normaal' aanwijst, geldt niet voor iedereen.
Mon 'en!
pi_220852249
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een GIGANTISCH probleem, zelfs. 😉
Mon 'en!
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:21:52 #21
490410 Dr8gonOfLife
pi_220852392
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
De snelle toename door onnatuurlijke oorzaken is wel vrij zorgwekkend.
pi_220852396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:11 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Een GIGANTISCH probleem, zelfs. 😉
'Uw genitaliën zijn onze zorg'.

Zou ook een goed onderschrift kunnen zijn van een genderkliniek. Wel apart altijd, die boze preoccuppatie met andermans genitaliën. Alsof de eigen identiteit op het spel staat.

Ik zie enigszins een parallel met baas in eigen buik. Onmacht om zelfbeschikking en autonomie te respecteren van andere mensen.
"mighty, mighty warrior"
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:27:08 #23
490410 Dr8gonOfLife
pi_220852435
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:11 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei:
Normaal/De Gemiddelde Mens bestáát niet IRL. Er is níemand te vinden met 2.3 kind etc. Dit is een puur theoretisch ideaalbeeld.

Dat jij iedereen die niet-trans is onder 'normaal' indeelt, is puur jóuw invulling, waarschijnlijk omdat je geen deel uitmaakt van deze groep. En dat mág. Leef je uit. Maar wat jij als 'normaal' aanwijst, geldt niet voor iedereen.
Normaal is wat gebruikelijk is en dat gaat dus niet om exact het gemiddelde nastreven. Een, twee of drie kinderen hebben is vrij gebruikelijk. Tien kinderen hebben is ongebruikelijk en dus niet de normaal in die zin. Het is gebruikelijk om je te voelen conform het biologische geslacht. Het is ongebruikelijk, en dus in die zin niet de normaal, om je te voelen als iets anders dan het biologische geslacht.
pi_220853786
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
De snelle toename door onnatuurlijke oorzaken is wel vrij zorgwekkend.
Door PFAS bijvoorbeeld?

Wat voor natuurlijke en onnatuurlijke oorzaken bedoel je?
pi_220856187
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
'Uw genitaliën zijn onze zorg'.

Zou ook een goed onderschrift kunnen zijn van een genderkliniek. Wel apart altijd, die boze preoccuppatie met andermans genitaliën. Alsof de eigen identiteit op het spel staat.

Ik zie enigszins een parallel met baas in eigen buik. Onmacht om zelfbeschikking en autonomie te respecteren van andere mensen.
In zekere zin staat de identiteit + realiteitsbeleving op het spel. En ook die van onze kinderen. We willen dat onze kinderen zich gelukkig kunnen voelen met zichzelf, dus ook met hun seksualiteit, hun genderidentiteit en hun lichaam. Normaal gesproken is de genderidentiteit afgestemd op het biologische geslacht en op hoe de persoon er fysiek uitziet.

De LGBT-gemeenschap bestaat uit mensen die van die norm afwijken. Ik behoor daar overigens zelf ook toe. Natuurlijk begrijp ik daarom dat het kwetsend kan klinken, echter het is een constatering van de realiteit, niks meer en niks minder. Het is niet nodig om je door zo'n uitspraak gekwetst te voelen als het niet als kwetsend bedoeld is.

Of je jezelf met genderdisforie bijvoorbeeld non-binair noemt of je wilt je toch blijven identificeren met de biologische sekse waarmee je geboren bent: je verandert daardoor niet als persoon en de realiteit en de mensen om je heen veranderen ook niet. Hoe dan ook blijven de mensen om je heen overwegend heteroseksueel en hebben ze geen genderdysforie. Ik snap heel goed dat zoiets soms heel eenzaam voelt en ook dat je je in de praktijk vaak miskend en onbegrepen en ook weleens minderwaardig voelt. Het is zoals het is. Het kan een hele gecompliceerde zoektocht zijn om je gelukkig te kunnen voelen met jezelf.

Daarom ben ik er - nogmaals! - wel voor dat het fenomeen genderdysforie erkend wordt en serieus genomen wordt. Volgens mij snappen de meeste mensen inmiddels wel dat je niet van genderdysforie kunt genezen met een paar gesprekken met een psycholoog. En nogmaals, als een transitie om voortaan te leven als de sekse waarmee jij je prettig voelt, go for it! Als andere mensen dáártegen in verzet gaan en claimen dat jij dat niet mag, want jouw keuze hoe je in het leven wilt staan matcht niet met hoe zij de realiteit willen zien, dan zeg ik ook tegen diegenen dat ze zich niet zo moeten aanstellen. Dan kunnen zij idd beter energie steken om bij zichzelf ten rade te gaan waarom zij daar problemen mee hebben.

Maar zoals het zich inmiddels wereldwijd manifesteert, lijkt het meer op een wraak-beweging. Opeens MOET iedereen het idee aanvaarden dat de begrip man en vrouw achterhaald zijn, dat er net zoveel genderidentiteiten bestaan als dat er sterren in het heelal zijn en dat kinderen op school leren dat als zij zich om welke reden dan ook niet comfortabel voelen met hun biologische sekse, ze waarschijnlijk transgender en dat ze met hormonen en later een operatie van geslacht kunnen veranderen. Dennis van 5 jaar wil als hij later groot is geworden als een zij door het leven gaan, Denise heten en net als mama ook kindjes krijgen. Hoe zou Denise daar 20 of 30 jaar later over gaan denken: ziet eruit als een vrouw zolang zij hormonen blijft slikken, maar heeft nog nooit geovuleert en gemenstrueert omdat zij geen vagina en baarmoeder heeft en inmiddels ook geen penis meer, want daar was op haar 18e aan gesneden, waardoor het lijkt op een vagina maar het is een gemutileerd mannelijk geslachtsorgaan wat nooit meer kan functioneren als penis. Denise vraagt zich af of haar genderdysforie o.a. te maken zou kunnen hebben met dat zij als kind door haar vader werd mishandeld en misschien ook om die reden zich niet kon identificeren met andere jongens. Destijds wist ze niet beter. Op school werd haar geindoctrineerd dat zij transgender is en geen psychische stoornis kan hebben zoals bijvoorbeeld PTSS. En nog steeds wordt het door de maatschappij waarin ze leeft, glashard ontkend. Als zij naar een psycholoog gaat en verteld zich klote te voelen want zij voelt zich een mislukte kerel in plaats van een biologische vrouw, dan komt de psycholoog met wat trucjes aan waardoor Denise zichzelf gedachten kan aanpraten waardoor zij zich minder ellendig gaat voelen, om het verdriet wat daarachter schuilgaat te kunnen verdoven. Ze kan niet anders, aangezien de samenleving steeds meer uit narcisten bestaat die vinden dat alles om hun behoeftes en verlangens moet draaien en het welzijn van de ander doet daarbij niet toe, aangezien zij zichzelf de grootste zielepoten vinden die de meeste privileges verdienen.

~~~~~~~

Die baas over eigen buik beweging was/is vooral controversieel, omdat met een abortus in wezen bepaald wordt dat een ongeboren kindje het recht niet heeft om te mogen leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')