Het is maar net hoe je het meet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:43 schreef Spring_Sale het volgende:
@:koekoekmakto
2% maar?
Google zegt tussen 0.3% en 8%.
Documentaires vertellen weer dat er massale zelfmoord bestaat onder transpersonen.
Dus wat is het nou. Lijkt op manipulatie afhankelijk aan wie je het vraagt.
Zag een transgender lopen en mijn reactie was oe eng hoor. Ben enorm hard weggerendquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Taalspelletjes heeft geen zin.
Transfobie heeft een bredere betekenis dan alleen angst.
Dat jij het onnatuurlijk vindt valt daar ook onder.
Verder kom je met het angstbeeld dat kinderen genderdysforie wordt aangepraat.
ga toch weg hier als je alleen wil trollenquote:Op woensdag 20 mei 2026 15:09 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Zag een transgender lopen en mijn reactie was oe eng hoor. Ben enorm hard weggerend
Ik vind het woordje 'massale zelfmoord' eerder manipulatie. Maar iedere procent spijt moet goed onderzocht worden. Denk niet dat je het ooit op nul gaat krijgen. Dus dat moeten we maar accepteren.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:43 schreef Spring_Sale het volgende:
@:koekoekmakto
2% maar?
Google zegt tussen 0.3% en 8%.
Documentaires vertellen weer dat er massale zelfmoord bestaat onder transpersonen.
Dus wat is het nou. Lijkt op manipulatie afhankelijk aan wie je het vraagt.
Heb je ook iets tegen de term 'neurotypisch', toevallig?quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:22 schreef DoubleDip het volgende:
Hou nou eens op met die domme term cisgender. Je bent een echte man of echte vrouw, noem dat dan ook zo.
Leg eens uit danquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:31 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Heb je ook iets tegen de term 'neurotypisch', toevallig?
Nee. Dat bepaal ik zelf wel. Blijf jij je maar lekker opwinden echte, normale, pure, scharrel, bio, ekologische cisgendert van me. 😘quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:22 schreef DoubleDip het volgende:
Hou nou eens op met die domme term cisgender. Je bent een echte man of echte vrouw, noem dat dan ook zo.
Leg uit?quote:
Wat maakt dat er een term moet worden gebruikt om normaliteit te beschrijven?quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:40 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Leg uit?
Neurotypisch = niet-autistisch (in meeste gevallen) of niet-neurodivers. Dus 'normaal' brein.
Waarom scheikundige termen gebruiken om het geslacht te beschrijven?quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Cisgender is niet passief- aggressief. Is gewoon een term geleend uit de scheikunde. En als jij er een schuldgevoel van krijgt moet je het wat nuchterder beschouwen.
En dat er onderzoek nodig is of er sprake is van comorbiditeit is logisch. Leed voorkomen en zorgvuldigheid zijn belangrijk.
Maar een ongewenst geslacht kun je echt niet wegdenken, net zoals je niemand blij kan maken met een genderrol waar je diegene niet op zit te wachten. Dat is conversietherapie.
Wel vrij massaal volgens de statistieken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik vind het woordje 'massale zelfmoord' eerder manipulatie. Maar iedere procent spijt moet goed onderzocht worden. Denk niet dat je het ooit op nul gaat krijgen. Dus dat moeten we maar accepteren.
Weet ik niet. Ik heb dat niet bedacht. Komt uit het Latijn. Trans is 'aan andere zijde' en cis is 'aan deze zijde'quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:32 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Waarom scheikundige termen gebruiken om het geslacht te beschrijven?
😱 Ben dol op betrouwbare statistiek. En considered is not practicedquote:Op woensdag 20 mei 2026 19:38 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wel vrij massaal volgens de statistieken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is normaliteit geen beschrijvend woord?quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wat maakt dat er een term moet worden gebruikt om normaliteit te beschrijven?
De staafgrafiek betreft LGBTQWhatever, niet specifiek transgender.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:38 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wel vrij massaal volgens de statistieken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is in alle gevallen onnodig. Niet-transgender en transgender werkt prima.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik heb dat niet bedacht. Komt uit het Latijn. Trans is 'aan andere zijde' en cis is 'aan deze zijde'
Voor deze discussie relevant om het onderscheid te benoemen. Maar in het dagelijks taalgebruik overbodig. Niemand zegt 'Hallo cisgenders, we gaan knallen!' of 'Wie van de transgenders heeft er bingo?'
Klopt, maar er hoeft geen extra beschrijvend woord te komen om normaal te beschrijven.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is normaliteit geen beschrijvend woord?
De bovenste afbeelding heeft het over specifiek transgender en non-binaire mensen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
De staafgrafiek betreft LGBTQWhatever, niet specifiek transgender.
Onder jonge homo's is zelfmoord jarenlang doodsoorzaak nummer 1 geweest.
Geen idee hoe dat tegenwoordig is.
Dat soort cijfers zijn afhankelijk van hoe de samenleving reageert op mensen met een andere geaardheid of genderidentiteit.
Ze kampen iig wel massaal met suïcidale gedachtes.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
😱 Ben dol op betrouwbare statistiek. En considered is not practiced
Toch gebruik jij daar een beschrijvend woord voor.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Klopt, maar er hoeft geen extra beschrijvend woord te komen om normaal te beschrijven.
Jij zou wel goed in je vel zitten als je genderdysforie hebt en volgens jezelf dus abnormaal bent...quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:38 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ze kampen iig wel massaal met suïcidale gedachtes.
Zonder onderbouwing.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De bovenste afbeelding heeft het over specifiek transgender en non-binaire mensen.
Doe niet zo autistisch. Normaal is normaal en dat snapt iedereen i.p.v. termen zoals cisgender.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch gebruik jij daar een beschrijvend woord voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |