abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 03:32:56 #113
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220819173
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Welke auto?


En daarna hier:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:33:15 #114
284411 crew  heywoodu
pi_220819174
quote:
80s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:32 schreef flipsen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En daarna hier:
[ afbeelding ]
Oh, geen idee. Ik vermoed wel dat ze er zijn om brandstof in de auto te krijgen, dat is alvast iets.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:37:14 #115
284411 crew  heywoodu
pi_220819179
Ik zie Van Roon, Coronel en Duncan Huisman hun klasse wel winnen als het zo door gaat, netjes _O_



Wel lekker weer voor Coronel, gewoon in alle auto's in een categorie starten, ja, dan heb je wel kans op een bokaal :D
pi_220819180
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:37 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie Van Roon, Coronel en Duncan Huisman hun klasse wel winnen als het zo door gaat, netjes _O_

[ afbeelding ]

Wel lekker weer voor Coronel, gewoon in alle auto's in een categorie starten, ja, dan heb je wel kans op een bokaal :D
:')
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:39:01 #117
284411 crew  heywoodu
pi_220819183
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:37 schreef hole1988 het volgende:

[..]
:')
Deze is nog druk bezet, er zijn ook vier klasses met welgeteld één deelnemer _O- _O-

Allemaal leuk hoor, maar kom op, dat is wel wat overdreven _O-
  zondag 17 mei 2026 @ 03:41:30 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220819188
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, geen idee. Ik vermoed wel dat ze er zijn om brandstof in de auto te krijgen, dat is alvast iets.
Ik geloof ChatGPT ook niet op zijn/haar woord eerlijk gezegd:
quote:
Dat is een klassieke endurance-race “dual-port” fueling setup, en wat jij zag is waarschijnlijk:

👉 eerst ontluchten / koppelen
👉 dan hoofdvulling
👉 daarna “top-off” / naloop

Die bovenste aansluiting is zeer waarschijnlijk:

de vent/overflow/air return
of secundaire dry-break aansluiting.
Wat gebeurt hier precies?
6

Bij GT3/endurance-auto’s werkt tanken anders dan bij straatauto’s:

enorme flow-rate
gesloten systeem
lucht moet tegelijk weg kunnen
schuimvorming moet beperkt worden

Anders:

tankt hij langzaam
slaat brandstof terug
krijg je onveilige drukopbouw.
Die bovenste aansluiting

Op jouw foto zie je:

gewone vulopening lager
tweede dry-break hoger bij zijruit/C-stijl

Dat hogere punt is typisch gunstig voor:

ontluchting
dampafvoer
snelle equalization
Waarom eerst bovenste → dan onderste → dan weer bovenste?

Waarschijnlijk ongeveer dit proces:

1. Eerste koppeling boven

Crew:

opent systeem
controleert venting
laat lucht ontsnappen
2. Hoofdtanken via onderste

Daar gaat de bulk van de brandstof erin.

3. Nogmaals bovenste

Dan:

laatste lucht/dampen weg
systeem “afmaken”
top-off
zeker weten dat fuel cell volledig gevuld is
Waarom zo ingewikkeld?

In endurance racing:

👉 elke seconde pitlane telt.

Een auto die:

3 seconden langer tankt
kan over 24 uur:
meerdere posities verliezen.

Dus die systemen zijn extreem geoptimaliseerd.

Belangrijk detail:

Dit is géén gewone tank

GT3-auto’s gebruiken:

👉 FIA fuel cells

Dat zijn:

rubber/kevlar veiligheidsbladders
centraal in auto
crashveilig

Dus die aansluitingen zijn eigenlijk:

vul/vent-poorten naar die fuel cell.
Nog iets interessants

Bij sommige auto’s:

werkt de bovenste poort als vent
maar kan óók actief gevuld worden

Dat hangt af van:

team
homologatie
tankrig
merk

Dus wat jij zag kan echt een:

👉 gecombineerde vent + secondary fill procedure

zijn geweest.

Waarom vooral bij Nürburgring zichtbaar?

Bij de 24 Hours Nürburgring:

lange stints
veel pitstrategie
minimale tijdswinst cruciaal

Daarom zie je extreem verfijnde pitprocedures.

Bottom line

Wat jij zag was vrijwel zeker:

een dual-port endurance fueling system
waarbij:
één poort vooral hoofdvulling doet
de andere venting/equalizing/top-off ondersteunt

En daarom:

eerst boven
dan normaal vullen
dan nog eens boven

Dat is dus geen fout of “dubbel tanken”, maar juist een geoptimaliseerde raceprocedure.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220819189
Wat stoer dat er nog wakkere kijkers zijn! _O_

Graag een recap morgen om 8 uur of zo…?

#sanitaire stop.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:42:15 #120
284411 crew  heywoodu
pi_220819190
@WillemsJ Ook hier ben je van harte welkom hoor, iets meer mensen dan op de FP nog online nu :9
  zondag 17 mei 2026 @ 03:42:36 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220819192
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:41 schreef AnneX het volgende:
Wat stoer dat er nog wakkere kijkers zijn! _O_
Jij weet toch waar mijn huis woont? B-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220819195
quote:
80s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:42 schreef flipsen het volgende:

[..]
Jij weet toch waar mijn huis woont? B-)
Ja van jou kan ik mij nu wel voorstellen.
Voor de finish zet je de wekker!?
  zondag 17 mei 2026 @ 03:45:34 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220819196
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja van jou kan ik mij nu wel voorstellen.
Voor de finish zet je de wekker!?
Die is om 10:00, ik mag toch hopen dat ik dan al wakker ben :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220819197
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Deze is nog druk bezet, er zijn ook vier klasses met welgeteld één deelnemer _O- _O-

Allemaal leuk hoor, maar kom op, dat is wel wat overdreven _O-
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 03:54:11 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220819199
De zon schijnt alweer .... ik ga maar eens slapen
pi_220819200
Hier een alternatieve live timing.
https://24h-wec-nurburgring.vercel.app/
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 03:57:18 #127
284411 crew  heywoodu
pi_220819205
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 03:54 schreef Evenstar het volgende:
De zon schijnt alweer .... ik ga maar eens slapen
Mooi op tijd :P
pi_220819208
Max binnen.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 mei 2026 @ 03:59:20 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220819209
Max naar de pits, dus ik ga ook slapen :W
Altijd onderweg naar het avontuur
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:16:17 #130
284411 crew  heywoodu
pi_220819230
Vooralsnog houdt Gounon zich vrij aardig staande.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:29:38 #131
284411 crew  heywoodu
pi_220819240
Vervisch een van de baan gegaan in de #67, maar niet echt iets aan de hand verder. We hebben op het moment welgeteld 0 (nul) gele vlaggen, slow zones en dat soort zaken, hele circuit groen _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:31:29 #132
284411 crew  heywoodu
pi_220819241
Het wordt licht, de silhouetten van het kasteel zijn weer te zien :Y
pi_220819247
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:16 schreef heywoodu het volgende:
Vooralsnog houdt Gounon zich vrij aardig staande.
Zeker. Alleen jammer dat hij in het begin van deze stint iets teveel tijd verloor.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:45:24 #134
284411 crew  heywoodu
pi_220819248
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:44 schreef northernlight81 het volgende:

[..]
Zeker. Alleen jammer dat hij in het begin van deze stint iets teveel tijd verloor.
Ach, in theorie de zwakste schakel, als hij de schade allemaal een beetje beperkt houdt staan ze er wel erg goed voor denk ik :Y
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:46:56 #135
284411 crew  heywoodu
pi_220819254
Gounon jaagt hem bijna even de muur in, dat scheelde een centimeter of anderhalf.
  zondag 17 mei 2026 @ 04:51:42 #136
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220819263
Ik neem aan dat ze ook gaan slapen als ze geweest zijn? Of zitten ze zo vol adrenaline dat dit niet te doen is?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 04:54:12 #137
284411 crew  heywoodu
pi_220819266
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 04:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik neem aan dat ze ook gaan slapen als ze geweest zijn? Of zitten ze zo vol adrenaline dat dit niet te doen is?
Ik zou verwachten dat dat per persoon net even anders is, maar dat het gros inderdaad wel even de ogen dicht gaat doen :P

Al slaap je niet, een tijdje met je ogen dicht liggen is ook even uitrusten.
  zondag 17 mei 2026 @ 04:59:11 #138
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220819274
Max gaat wel proberen te slapen: https://www.f1maximaal.nl(...)vermoeiende-voor-jou
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2026 @ 05:16:03 #139
284411 crew  heywoodu
pi_220819293
Happy hour, nieuwe snelste ronde *O*

Bortolotti gaat gruwelijk hard in de #84
  zondag 17 mei 2026 @ 05:40:05 #140
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220819315
Knap dat jullie (hoeveel zijn er nog) wakker zijn gebleven. Ik zit er iig weer klaar voor met koffie.
Drop you like an ill, bad habit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')