abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 17:07:24 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220810805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:50 schreef Bart2002 het volgende:
Het zit je hoog Maestro. Maar even serieus: waarom moeten wij deze mevrouw geloven? Wat is precies het track record van dit bedrijf behalve mooie verhalen en prachtige renders? Waarom moet we ze geld geven?
Als niemand dit soort bedrijven ooit geld had gegeven, hadden we nog in de middeleeuwen geleefd qua technologie. Als je als land innovatie nastreeft, stel je geld beschikbaar voor bedrijven die willen innoveren. De VS snapt dat, die hebben zo heel slim de complete EU de IT markt uit gebonjourd in de jaren 80. China gaat nog verder nu in de groene technologie en auto's, en drie keer raden welke industrie het nu heel zwaar heeft in Europa.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220810821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:03 schreef gwn_een_user het volgende:
hoe we in nederland innovatie smoren in een moeras van cynisme
Nee zo zie ik dat niet.

Wat we niet weten OF het hier gaat over "innovatie"... Dat weet jij niet en dat weet ik niet. Jij geeft het het voordeel van de twijfel en ik niet. Over beide is iets te zeggen.

Ik vind "innovatie" ook zo'n prettig vage term... Wordt in de politiek ook vaak gebruikt. We weten niet wat het is en of het waar is maar het bekt lekker.

Om wat Thorizon "doet" behalve om geld zeuren nou te vergelijken met de opkomst van de autoindustrie... dan zit het geloof en vertrouwen wel diep bij je. Dat heb ik wat minder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 17:08:33 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220810827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter info, Joop de Uyl wilde inzetten op kernenergie waarbij het gas als pure winst binnen 30 jaar verkocht moest worden. Als we die route hadden genomen hadden nu we iig geen "van het gas af" gezeik gehad. Dan was Nederland direct begonnen met het serieus elektrificeren en het verzwaren van het net ten faveure van het gasnet.
Ik mis de tijd dat we nog partijen met visie hadden.

Ik heb die tijd voor mijn gevoel niet eens meegemaakt, maar ach.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220810833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:07 schreef Nattekat het volgende:
Als niemand dit soort bedrijven ooit geld had gegeven, hadden we nog in de middeleeuwen geleefd qua technologie.
Ok. Dus geeft met gulle hand want "innovatie". Al is daar volgens mij nog geen enkel bewijs van. :) :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 17:10:09 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220810844
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ok. Dus geeft met gulle hand want "innovatie". Al is daar volgens mij nog geen enkel bewijs van. :) :)
Hoe moet zo'n bedrijf zich ooit bewijzen als ze geen geld hebben om zich te bewijzen? Mensen zoals jij zijn precies waarom Europa hopeloos achter aan het raken is op het wereldtoneel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220810858
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter info, Joop de Uyl wilde inzetten op kernenergie waarbij het gas als pure winst binnen 30 jaar verkocht moest worden. Als we die route hadden genomen hadden nu we iig geen "van het gas af" gezeik gehad. Dan was Nederland direct begonnen met het serieus elektrificeren en het verzwaren van het net ten faveure van het gasnet.
Men geloofde toen inderdaad dat onze gasbel binnen korte tijd waardeloos zou zijn wegens dat kernenergie de bom zou worden heel snel. Een mens kan zich vergissen. Het was niet enkel Joop die dat dacht uiteraard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220810868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Mensen zoals jij zijn precies waarom Europa hopeloos achter aan het raken is op het wereldtoneel.
Tering begin jij ook al zo? Ik ben alleen maar kritisch. Kunnen zij zich enkel bewijzen als we ze eerst bakken geld geven?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220810882
Maar goed. Mensen "zoals ik" zijn er schuldig aan dat het allemaal fout is gelopen met Europa cq Nederland cq de hele Wereld en bepaalde users wisten dit al en zijn verre van schuldig. Dat we dat weten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 17:15:32 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220810893
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tering begin jij ook al zo? Ik ben alleen maar kritisch. Kunnen zij zich enkel bewijzen als we ze eerst bakken geld geven?
Als je kritisch was, focuste je ook echt op dit bedrijf specifiek in plaats van het algemene "waarom zouden we geld geven aan dit soort bedrijven". Dan was er misschien nog wel een interessante discussie, maar wat dat betreft heb je je hand al overspeeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:16:12 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220810898
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:11 schreef Bart2002 het volgende:
Men geloofde toen inderdaad dat onze gasbel binnen korte tijd waardeloos zou zijn wegens dat kernenergie de bom zou worden heel snel. Een mens kan zich vergissen. Het was niet enkel Joop die dat dacht uiteraard.
Met de kennis van nu hebben al die anti-kernenergie figuren (vooral ingegeven door oa WP neutronenbom bangmakerij) de plank kilometers misgeslagen idd. De activistische visies van toen blijken ook zoveel jaar na dato gewoon volledig waardeloos. De geschiedenis blijft zich herhalen.
pi_220810904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:15 schreef Nattekat het volgende:
maar wat dat betreft heb je je hand al overspeeld.
Moet je alleen nog even zeggen: gooi jezelf weg. Dan is het plaatje compleet. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220810910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee zo zie ik dat niet.

Wat we niet weten OF het hier gaat over "innovatie"... Dat weet jij niet en dat weet ik niet.
nee. jij bent de enige die dat niet weet. of beter gezegd, die het niet wil weten.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:18:33 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220810916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:12 schreef Bart2002 het volgende:
Tering begin jij ook al zo? Ik ben alleen maar kritisch. Kunnen zij zich enkel bewijzen als we ze eerst bakken geld geven?
Maar op het moment dat het om groene energie beloftes gaat is men nooit zo kritisch...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 17:21:07 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220810932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Moet je alleen nog even zeggen: gooi jezelf weg. Dan is het plaatje compleet. :)
De argumenten zijn op en je gaat dus maar als een kleuter reageren? We laten je niet wegkomen met zomaar wat roepen zonder verdere onderbouwing, dat zou niet als een verrassing moeten komen lijkt me.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220810941
wij doen moeilijk over enkele miljoentjes, intussen in japan:
Japan to double science, tech spending to $380bn over 5 years
https://asia.nikkei.com/b(...)o-380bn-over-5-years

japan verdubbelt zijn toch al gigantische budgetten. ter vergelijking, in nederland krimpen de overheidsuitgaven aan O&O na 2026 juist en geven we slechts rond de 10 mld uit aan O&O

:')
pi_220810990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar op het moment dat het om groene energie beloftes gaat is men nooit zo kritisch...
Men misschien niet maar ik wel. Als ik die knisperende geur van warm gebakken lucht denk te ruiken dan triggert de bullshit-radar. Ik vind het ook wel jammer daarom dat het zo volledig kritiekloos wordt gebracht in de media want het is m.i. puur wensdenken en verdienen aan de urgentie om "China voor te blijven" alsof dat geregeld kan worden door deze startup.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220811029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:21 schreef Nattekat het volgende:
We laten je niet wegkomen met zomaar wat roepen
Spooky. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220811072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:21 schreef gwn_een_user het volgende:
japan verdubbelt zijn toch al gigantische budgetten
Maar die geven niet hun geld weg aan iedere entiteit met een mooi verhaal. Dat is wel een verschil.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:31:46 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220811075
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Spooky. :)
Totdat de Fok Assassin opeens voor je deur staat 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220811102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Maar die geven niet hun geld weg aan iedere entiteit met een mooi verhaal. Dat is wel een verschil.
oh dus innovatie in nederland, dat vertrouw je blijkbaar niet, maar over hoe japan zijn geld uitgeeft en welke processen daaraan zijn gebonden weet je ineens wel het een en het ander? :?
pi_220811109
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Totdat de Fok Assassin opeens voor je deur staat 😱
Of dat je wakker wordt met een vers afgesneden paardenhoofd op het kussen naast je. :) Dan weet je hoe het er voorstaat en dat de vooruitzichten niet erg gunstig zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220811118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:33 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
oh dus innovatie in nederland, dat vertrouw je blijkbaar niet, maar over hoe japan zijn geld uitgeeft en welke processen daaraan zijn gebonden weet je ineens wel het een en het ander? :?
We weten helemaal niet of dit werkelijk "innovatie" is. Dat weet jij ook niet maar je pretendeert dat wel te weten. Dat stoort een beetje. Het zou ook kunnen dat je trapt in een mooi verhaal waar geen tegenprestatie geleverd gaat worden voor alle subsidie.

We moeten niet vergeten dat na kernfusie het zoutding de andere heilige graal is der energieopwekking. China is daar al heel lang mee bezig en eigenlijk hebben zo nog weinig tot niks.

En dan komt er een Amsterdamse startup die de boel wel even vlot gaat trekken. Het is gewoon puur onwaarschijnlijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 16-05-2026 17:40:32 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:39:56 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220811152
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
We weten helemaal niet of dit werkelijk "innovatie" is. Dat weet jij ook niet maar je pretendeert dat wel te weten. Dat stoort een beetje. Het zou ook kunnen dat je trapt in een mooi verhaal waar geen tegenprestatie geleverd gaat worden voor alle subsidie.
Maar volgens jou moet het wel gebakken lucht zijn? Helder.
pi_220811166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar volgens jou moet het wel gebakken lucht zijn? Helder.
Voorlopig schaar ik het daaronder inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220811179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
We weten helemaal niet of dit werkelijk "innovatie" is. Dat weet jij ook niet maar je pretendeert dat wel te weten. Dat stoort een beetje. Het zou ook kunnen dat je trapt in een mooi verhaal waar geen tegenprestatie geleverd gaat worden voor alle subsidie.

We moeten niet vergeten dat na kernfusie het zoutding de andere heilige graal is der energieopwekking. China is daar al heel lang mee bezig en eigenlijk hebben zo nog weinig tot niks.

En dan komt er een Amsterdamse startup die de boel wel even vlot gaat trekken. Het is gewoon puur onwaarschijnlijk.
kernfusie =/= gesmoltenzoutreactors. allebei kernenergie, maar twee totaal andere technieken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')