Jįren geleden ook al een keer gedaan: iedereen dezelfde bonus, van schoonmaker tot superduperfunctie.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:52 schreef Faraday01 het volgende:
ASML belooft medewerkers 20k in aandelen als ze tot 2030 blijven. Bij 42.000 medewerkers gaat dat om 840 miljoen euro.
Het is ook wel slim om te doen, het kost ongeveer een maand netto winst en in de praktijk minder vanwege fiscale voordelen. Als je daarmee een paar procent extra van je personeel vast kan houden is het dat wel waard in deze enorm competatieve markt. En door het voor iedereen te doen laat je meteen ook je sociale gezicht zien.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Jįren geleden ook al een keer gedaan: iedereen dezelfde bonus, van schoonmaker tot superduperfunctie.
Plus toename in motivatie en waarschijnlijk productiviteit van de werknemers.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is ook wel slim om te doen, het kost ongeveer een maand netto winst en in de praktijk minder vanwege fiscale voordelen. Als je daarmee een paar procent extra van je personeel vast kan houden is het dat wel waard in deze enorm competatieve markt. En door het voor iedereen te doen laat je meteen ook je sociale gezicht zien.
Wat zouden ze doen met alle middle managers die ze eerder dit jaar aangekondigd hebben te gaan ontslaan? Ook meedelen of niet meer?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Plus toename in motivatie en waarschijnlijk productiviteit van de werknemers.
Ik denk dat die pech hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat zouden ze doen met alle middle managers die ze eerder dit jaar aangekondigd hebben te gaan ontslaan? Ook meedelen of niet meer?
Dan kunnen ze nog een discussie met de bonden tegemoet zien. Ligt er ook beetje aan of het sociaal plan al goedgekeurd is.quote:
Er gaat maar een klein gedeelte van die 1700 die werden aangekondigd weg. Tot en met mei (?) gebeurt er sowieso niks.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat zouden ze doen met alle middle managers die ze eerder dit jaar aangekondigd hebben te gaan ontslaan? Ook meedelen of niet meer?
Jij luidt de bodembel? Ik blijf er vanaf. Deze week wel voor het eerst Adyen in portefeuille genomen. Nu ja, precies 1 stuk Adyen. 't Mag geen naam hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
https://finance.yahoo.com/quote/SPCX/
125 euro
dingdingie dingie
Space Exploration Technologies Corp. (SPCX)
Ze krijgen een aandelen pakket als het slecht gaat dan is dat op dat moment waarschijnlijk ook veel minder waard. Denk dat je dan meer hebt aan een redelijke ontslagvergoeding.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:58 schreef Chillegast het volgende:
Maar stel nu dat de chipmarkt flink dipt de komende jaren en er voor 2030 mensen gedwongen uit moeten, zijn die dan ook hun ¤20k kwijt?
Dat is natuurlijk zo. Ik moest even aan een eigen ervaring denken, maar dat ging om een aandelen die niet verhandelbaar waren. Dat is niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
Ze krijgen een aandelen pakket als het slecht gaat dan is dat op dat moment waarschijnlijk ook veel minder waard. Denk dat je dan meer hebt aan een redelijke ontslagvergoeding.
Dit soort bonussen zijn vooral interessant als het heel goed gaat met een bedrijf en de aandelen koers
Die IPO ging natuurlijk gepaard met een green shoe option. Daarmee kan de koers gedurende 30 dagen na de IPO enigszins gestabiliseerd worden. Die green shoe periode is nu dan voorbij en nu weerspiegelt de koers wat de markt echt van SpaceX vindt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
https://finance.yahoo.com/quote/SPCX/
125 euro
dingdingie dingie
Space Exploration Technologies Corp. (SPCX)
onder de 100quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:30 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Die IPO ging natuurlijk gepaard met een green shoe option. Daarmee kan de koers gedurende 30 dagen na de IPO enigszins gestabiliseerd worden. Die green shoe periode is nu dan voorbij en nu weerspiegelt de koers wat de markt echt van SpaceX vindt.
1,6 biljoen waardering is nog steeds waanzinquote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:30 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Die IPO ging natuurlijk gepaard met een green shoe option. Daarmee kan de koers gedurende 30 dagen na de IPO enigszins gestabiliseerd worden. Die green shoe periode is nu dan voorbij en nu weerspiegelt de koers wat de markt echt van SpaceX vindt.
Mij teveel gebaseerd op beloftes en dromen. Raketten bouwen kunnen ze en die zijn ook nog herbruikbaar maar de waardering is ook gebaseerd op de droom van AI-datacenters in een baan om de aarde. En bij mijn weten bestaat die droom alleen in een soort sciencefictionschets. Ik heb nog geen enkele concrete stap gezien. Het steunt vooral op het geloof dat Musk zijn visie waar zal maken. Dat is mij veel te vaag.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
1,6 biljoen waardering is nog steeds waanzin
Staat inmiddels alweer op $115quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:22 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Op dit moment $123 / ¤107
Nog niet onder de 100 $ / ¤ maar hard op weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |