abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220801132
quote:
Aangifte tegen Markuszower voor oproep tot geweld tegen asielzoekers uit Gaza

De mensenrechtenorganisatie The Rights Forum zegt aangifte te gaan doen tegen Tweede Kamerlid Gidi Markuszower. De reden zijn uitspraken die hij deed over Palestijnse asielzoekers in een video van het links-activistische journalistieke platform Left Laser. In een video zegt hij dat hij Palestijnse asielzoekers aan de grens met "maximaal geweld" wil tegenhouden.

De organisatie, die zich naar eigen zeggen inzet "voor een rechtvaardige uitkomst van de kwestie-Palestina/Israël", noemt de uitspraken van Markuszower "moreel verwerpelijk". Ze zouden aanzetten tot geweld tegen Palestijnen. "In een democratische rechtsstaat horen dergelijke uitspraken door het Openbaar Ministerie beoordeeld en door de rechter bestraft te worden."

In de video spreekt de journalist van Left Laser met verschillende Kamerleden en minister Van den Brink van Asiel en Migratie over de toelating van Palestijnse vluchtelingen uit Gaza en Griekenland.
Vernietigingscultuur

In de fragmenten die Left Laser van het interview met de fractieleider van de radicaal-rechtse Groep Markuszower op YouTube(opent in nieuw venster) laat zien, zegt hij dat Palestijnen in Gaza niet naar Europa mogen komen en wat hem betreft in "Arabië" kunnen blijven of in Gaza mogen "verpieteren".

Ook zegt hij dat de Palestijnen in Gaza de vernietiging van hun gebied over zichzelf hebben afgeroepen. "U en ik staan 's morgens op om er iets van te maken, maar de gemiddelde Palestijn, zo'n 90 procent of zo, stemt op Hamas. En die worden dus wakker met de gedachte dat ze mensen willen vermoorden. 90 procent steunt hun vernietigingscultuur."

In een ander fragment zegt hij: "De Nederlandse overheid moet ze met geweld tegenhouden, misschien met nog meer geweld dan waar ze vandaan zijn gekomen":
Current Time 1:21
Duration 1:21

Volgens Markuszower, die in de Israëlische stad Tel Aviv is geboren, vormen Palestijnse asielzoekers uit Gaza een bedreiging voor de Nederlandse samenleving, omdat 80 tot 90 procent van de Gazanen Hamas zou steunen en Hamas uit zou zijn op vernietiging van de westerse beschaving.

Op de vraag of Nederland dat met meer geweld moet doen dan Israël tegen hen gebruikte, zegt hij: "Het maximale geweld". In een fragment uit hetzelfde interview op X(opent in nieuw venster) spreekt hij van "proportioneel maximaal geweld dat past in de Nederlandse cultuur".
Opmerkingen veroordeeld

GroenLinks-PvdA-leider Klaver noemt(opent in nieuw venster) de oproep tot "maximaal geweld" tegen Palestijnse vluchtelingen "diep weerzinwekkende taal, een absoluut dieptepunt". "Dit vraagt om een collectieve veroordeling, van rechts tot links, van Kamer tot kabinet."

"Wat een complete idiotie", schrijft(opent in nieuw venster) fractieleider Paternotte van coalitiepartij D66. "Stop met deze gevaarlijke wedstrijd radicaal-rechts ver-plassen."

VVD-fractieleider Brekelmans keurt de uitspraken ook af. "Politici hebben een grote verantwoordelijkheid. Daar passen dergelijke uitspraken niet bij", laat hij in een reactie weten. "Dit soort schadelijke taal leidt weer af van de vraag waar het om gaat: hoe krijgen we grip op migratie en brengen we de asielinstroom omlaag."

Markuszower reageert op X(opent in nieuw venster) op de woorden van Klaver dat maximaal geweld al in Nederland gebruikt wordt. "Als je op Schiphol bij de grens, instructies van de Koninklijke Marechaussee niet opvolgt, wordt er ook nu al gepast geweld gebruikt. Desnoods maximaal geweld."
https://nos.nl/artikel/26(...)sielzoekers-uit-gaza

Zie ook het filmpje. De Israel kant radicaliseert verder en verder nu de steun voor het land afneemt.
pi_220801277
quote:
VVD-fractieleider Brekelmans keurt de uitspraken ook af. "Politici hebben een grote verantwoordelijkheid. Daar passen dergelijke uitspraken niet bij", laat hij in een reactie weten. "Dit soort schadelijke taal leidt weer af van de vraag waar het om gaat: hoe krijgen we grip op migratie en brengen we de asielinstroom omlaag."
En de VVD geeft al 40 jaar lang geen antwoord op die vraag.
pi_220801297
Massaal Palestijnen binnenlaten is ook vragen om problemen. Egypte houdt die grens niet voor niets hermetisch gesloten.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220801448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:40 schreef mackinac het volgende:
Massaal Palestijnen binnenlaten is ook vragen om problemen. Egypte houdt die grens niet voor niets hermetisch gesloten.
Dus mag je asielzoekers wel bestrijden met gifgas ofzo? Meer geweld dan Israel tenslotte en dat is al aardig wat.
pi_220801494
Wat die klaptosti zei gaat dan ook gewoon ver over de grens.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220801535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:57 schreef Barbusse het volgende:
Wat die klaptosti zei gaat dan ook gewoon ver over de grens.
Absoluut. Geweld hier in Nederland is nooit de oplossing voor een conflict 3000 kilometer verderop.
pi_220801599
Hoog tijd om deze gek het land uit te schoppen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:13:23 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)sielzoekers-uit-gaza

Zie ook het filmpje. De Israel kant radicaliseert verder en verder nu de steun voor het land afneemt.
Ik snap zijn punt op zich maar deze man is niet de meest welbespraakte en intelligente politicus van het land. Zoals hij het uitdrukt kan inderdaad niet, dat slaat natuurlijk nergens op. Dat je die Palestijnen niet in het land wil hebben - begrijpelijk. Maar dat los je niet met geweld aan de grens op.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:15:03 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801646
Ik quote mijzelf uit een ander topic:
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, oproepen voor geweld is nooit goed, hiermee heeft Markuszower dan ook een grote fout gemaakt. De instroom van Palestijnen stevig bekritiseren is prima en noodzakelijk want zij hebben hier niets te zoeken en vormen een potentieel gevaar voor de samenleving. Maar dit moet men doen door dit gevaar te benoemen en onderbouwen, zonder oproep voor geweld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:15:54 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus mag je asielzoekers wel bestrijden met gifgas ofzo? Meer geweld dan Israel tenslotte en dat is al aardig wat.
Wie heeft het over gifgas gehad dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220801662
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
Ik quote mijzelf uit een ander topic:
[..]

Dat wij het ooit eens zouden zijn O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220801666
Nah.
Ieder land mag zijn grenzen bewaken. Als iemand ongewenst is dan kunnen we die de toegang weigeren. Als iemand dan toch wil doordringen, dan gebruik je automatisch al (gepast) geweld.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:23:05 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801717
POLL
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:23:13 #14
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801718
Punt is, dit land zit al ver over zijn tax en dan ga je nog meer van dit soort volk binnenhalen. Hoe en waar dan? Daarnaast nog het feit dat dit je het risico loopt potentiele terroristen en zwaar getraumatiseerde personen het land binnen te laten. Hoe dom en naief ben je dan als politiek? Als die Markuszower nu eens zijn punt anders verwoord en niet dreigt met geweld heeft hij een heel goed statement - maar zo slaat die de plank aardig mis.

Palestijnen opvangen in eigen regio en als het in de toekomst ooit stabiel wordt terug naar eigen grond. Anders andere oplossingen. Maar dat zoeken ze daar maar uit - het laatste wat je wil is nog meer van dat zielige import volk in dit land :R
"Hoka Hey!"
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:25:09 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220801730
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Nah.
Ieder land mag zijn grenzen bewaken. Als iemand ongewenst is dan kunnen we die de toegang weigeren. Als iemand dan toch wil doordringen, dan gebruik je automatisch al (gepast) geweld.
Tja, de realiteit is simpelweg dat deze mensen zich hier kunnen melden, ik zou dat ook veel liever niet hebben, maar dat is een algemeen probleem binnen het asielsysteem.

Verdragen en wetten van halverwege de 20e eeuw, die ooit de bedoeling hadden dat grenzen niet meer werden dichtgegooid voor vluchtende mensen uit buurlanden, worden nu gebruikt om de opvang van kansarme migranten van duizenden kilometers afstand te rechtvaardigen. Dat benadrukt ook de enorme noodzaak deze verdragen en wetten eens te gaan herzien.

Echter is het oproepen voor geweld geen acceptabele tussenoplossing. En dit komt van iemand die énorm anti-migratie is, ik zou voor een aanpak van Polen of Hongarije zijn, een enorme muur en waar nodig pushbacks als mensen zich dan door zulke barricades proberen te pushen, maar ook dat is anders dan nu lukraak op te roepen om specifieke groepen migranten met 'veel geweld' tegen te houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220801737
Gratis reclame voor Markuszower dus.
Goed gewerkt, Left Lazer. Maar niet heus.

En als ie vervolgd gaat worden, wat ik zeer betwijfel, dan zal hij nog meer stemmen krijgen.

twitter
pi_220801766
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de realiteit is simpelweg dat deze mensen zich hier kunnen melden, ik zou dat ook veel liever niet hebben, maar dat is een algemeen probleem binnen het asielsysteem.

Verdragen en wetten van halverwege de 20e eeuw, die ooit de bedoeling hadden dat grenzen niet meer werden dichtgegooid voor vluchtende mensen uit buurlanden, worden nu gebruikt om de opvang van kansarme migranten van duizenden kilometers afstand te rechtvaardigen. Dat benadrukt ook de enorme noodzaak deze verdragen en wetten eens te gaan herzien.

Echter is het oproepen voor geweld geen acceptabele tussenoplossing. En dit komt van iemand die énorm anti-migratie is, ik zou voor een aanpak van Polen of Hongarije zijn, een enorme muur en waar nodig pushbacks als mensen zich dan door zulke barricades proberen te pushen, maar ook dat is anders dan nu lukraak op te roepen om specifieke groepen migranten met 'veel geweld' tegen te houden.
Mensen worden ook, gewoon in NL, met gepast geweld gedeporteerd. Door de marechaussee.
En ze worden ook met gepast geweld tegengehouden bij de grens als ze niet welkom zijn of niet de juiste documenten hebben, en toch door willen lopen. Al mogen er van mij heel veel meer mensen tegengehouden worden.

Probeer maar eens door te lopen op Schiphol als ze je papieren willen zien.
We zouden juist veel meer over onze eigen grenzen moeten gaan.
pi_220801800
Wat een baas is het toch ook _O- _O_ :7

De tijd van vergaderen, afgeschaalde wetsvoorstellen en kleine schuivertjes aan halfbakken maatregelen is toch echt wel voorbij. Heeft al 40 jaar ongebreidelde instroom tot gevolg.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220801827
Hoe je een totaal nietszeggend partijtje alle aandacht geeft.
En hoe onwetenden maar blijven wrijven in de vlek.

Benieuwd naar de peilingen. _O-
pi_220801881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus mag je asielzoekers wel bestrijden met gifgas ofzo? Meer geweld dan Israel tenslotte en dat is al aardig wat.
De vraag is of het uberhaupt wel asielzoekers zijn en geen toeristen?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:45:19 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220801885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:57 schreef Barbusse het volgende:
Wat die klaptosti zei gaat dan ook gewoon ver over de grens.
Nee, die migranten, die gaan een grens over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220801893
Zolang het geweld wordt gebruikt door de overheid is er niks aan de hand. De overheid heeft immers het geweldsmonopolie. Aangezien hij zegt dat de overheid die Palestijnen moet tegenhouden is er niks aan de hand. :W
...hier om je mars te breken.
pi_220801914
Markuszower :r :r :r :
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:49:03 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:44 schreef karton2 het volgende:

[..]
De vraag is of het uberhaupt wel asielzoekers zijn en geen toeristen?
Bedoel je toeristen of terroristen?
"Hoka Hey!"
pi_220801945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:49 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bedoel je toeristen of terroristen?
Toeristen. Als je door tig veilige landen heenloopt, of uit een veilig land komt, dan ben je gewoon op zoek naar de beste hangmat. Een toerist dus.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:53:06 #26
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220801948
Dat is niet echt slim gezegd nee, dat een lokale burger dat zegt okay but als politici hoor je gewoon niet dat soort dingen te zeggen, zeg dan gewoon dat je ze er niet in wilt hebben en dat je daar alles wil doen wat wettelijk kan.
pi_220801974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:53 schreef Zoddie het volgende:
Dat is niet echt slim gezegd nee, dat een lokale burger dat zegt okay but als politici hoor je gewoon niet dat soort dingen te zeggen, zeg dan gewoon dat je ze er niet in wilt hebben en dat je daar alles wil doen wat wettelijk kan.
Geweldsmonopoli ligt bij de overheid. Dus dat ligt wel degelijk binnen de mogelijkheden.
pi_220802197
De politie heeft het geweldsmonopolie, en volksvertegenwoordigers mogen een mening hebben over hoe dat moet worden ingezet. Die gaan daar uiteindelijk over.

Een aangifte is geen manier om een statement te maken, er is hier geen sprake van een strafbaar feit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:30:48 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220802213
Wat een idioot. Er zijn honderden nette manieren om iets uit te kramen à la "die Palestijnse asielzoekers hebben hier geen verblijfsrecht wat ons betreft gezien de regelgeving en de geest ervan" maar dan zo'n akelige woordkeuze. Terecht dat er aangifte tegen gedaan is.

En nee TO, "de Israël-kant is niet geradicaliseerd". Er zitten idioten tussen, maar dit kun je niet op de hele groep betrekken, net zo min als je Kati Piri als standaard kunt zien voor de pro-Palestinakant.
pi_220802229
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:46 schreef EvilSkittle het volgende:
Zolang het geweld wordt gebruikt door de overheid is er niks aan de hand. De overheid heeft immers het geweldsmonopolie. Aangezien hij zegt dat de overheid die Palestijnen moet tegenhouden is er niks aan de hand. :W
Mwah, hij zegt dat de overheid meer geweld dan Israel in moet zetten. Dat is nogal wat. Of het strafbaar is weet ik niet.
What Would Goku Do
pi_220802367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie heeft het geweldsmonopolie, en volksvertegenwoordigers mogen een mening hebben over hoe dat moet worden ingezet. Die gaan daar uiteindelijk over.

Een aangifte is geen manier om een statement te maken, er is hier geen sprake van een strafbaar feit.
Het ene moment ben je doodsbenauwd voor de overheid en in het volgende topic sta je te verdedigen dat een volksvertegenwoordiger zijn eerste reactie op ongewapende asielzoekers is om ze af te schieten.

Denk je dat het geweld stopt bij asielzoekers?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:06:26 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_220802406
Palestijnen binnen laten is gewoon vragen om problemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:09:02 #33
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220802427
"proportioneel maximaal geweld dat past in de Nederlandse cultuur"
Gewoon 7 woorden weglaten en lekker verontwaardigd gaan lopen doen, zo kennen we ze al langer. Oh ja, en het woordje 'radicaal' op alles plakken wat niet in de gewenste pas loopt. Ook niet nieuw.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:14:23 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802458
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:06 schreef Hathor het volgende:
Palestijnen binnen laten is gewoon vragen om NOG MEER problemen.
FTFY
pi_220802491
Welke grens dan?? Wat een sneue uitspraak, heeeeeel dom in deze tijd, geeft d'n achterlijken nog meer kruit om op joden te schieten. Snapt ie echt niet dat zulke uitspraken alleen jegens de joden geuit mogen worden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:22:32 #36
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220802495
Markuzower kon niet door de screening van de AIVD komen om minister te worden en werd zelfs in 2010 al eens geflagged als staatsgevaarlijk - waarschijnlijk door zijn nauwe banden met de Mossad.

In dat licht zijn zijn uitspraken nauwelijks verrassend, maar het geeft wel de context om zijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken. Waarom deze man überhaupt nog dit platform mag hebben is me een raadsel.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220802545
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:22 schreef aquawoman het volgende:
Markuzower kon niet door de screening van de AIVD komen om minister te worden en werd zelfs in 2010 al eens geflagged als staatsgevaarlijk - waarschijnlijk door zijn nauwe banden met de Mossad.

In dat licht zijn zijn uitspraken nauwelijks verrassend, maar het geeft wel de context om zijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken. Waarom deze man überhaupt nog dit platform mag hebben is me een raadsel.
Niemand zou meer met z’n figuur moeten samenwerken
pi_220802579
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niemand zou meer met z’n figuur moeten samenwerken
De VVD gaat echt nooit zo'n partij uitsluiten.
pi_220802585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De VVD gaat echt nooit zo'n partij uitsluiten.
Tja dan noem je ook wel een partij op
Die gaan met iedereen mee als ze in het pluche kunnen zitten
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:42:42 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:37 schreef Cupfighter het volgende:
Die gaan met iedereen mee als ze in het pluche kunnen zitten
Dat heet democratie.
pi_220802631
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat heet democratie.
Tuurlijk, wat ook democratie is dat je niet op roept tot geweld
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:48:39 #42
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220802692
Gewoon weigeren die Palestijnen. Oprotten moeten ze.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:47:42 #43
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220803203
Een volksvertegenwoordiger mag dit toch vinden?

Het is nietm ijn mening en het hoeft jouw mening niet te zijn, maar een volksvertegenwoordiger mag vinden dat we asielzoekers aan de grens tegen moeten houden en hij mag zelfs vinden dat dit met maximaal geweld moet.

Vervolgens mag hij zelfs regelgeving voorstellen die dat mogelijk maakt, compleet met grondwetswijziging en het opzeggen van allerlei verdragen om dat mogelijk te maken.

En dan mogen wij hem allemaal uitlachen omdat het een debiel is. Maar ook regelgeving die nu nog niet toegestaan is zou een politicus voor moeten kunnen stellen.
Laffe huichelaar
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:48:49 #44
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220803214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tuurlijk, wat ook democratie is dat je niet op roept tot geweld
Ook in een democratie ontkom je er niet aan geweld te gebruiken. Wanneer en hoe de overheid dat geweldsmonopolie mag gebruiken, moet besproken kunnen worden
Laffe huichelaar
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:50:16 #45
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220803220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Absoluut. Geweld hier in Nederland is nooit de oplossing voor een conflict 3000 kilometer verderop.
Daarom moet je ze allemaal hier naartoe halen, dan hoeven we niet zover te lopen voor dat conflict.

Er is een reden dat alle omringende landen geen Palestijnen toelaten. Dat hebben ze namelijk allemaal al een keer gedaan...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:51:49 #46
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220803235
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:47 schreef timmmmm het volgende:
Een volksvertegenwoordiger mag dit toch vinden?

Het is nietm ijn mening en het hoeft jouw mening niet te zijn, maar een volksvertegenwoordiger mag vinden dat we asielzoekers aan de grens tegen moeten houden en hij mag zelfs vinden dat dit met maximaal geweld moet.

Vervolgens mag hij zelfs regelgeving voorstellen die dat mogelijk maakt, compleet met grondwetswijziging en het opzeggen van allerlei verdragen om dat mogelijk te maken.

En dan mogen wij hem allemaal uitlachen omdat het een debiel is. Maar ook regelgeving die nu nog niet toegestaan is zou een politicus voor moeten kunnen stellen.
Markuszower komt wat onhandig over, maar klopt inderdaad. Geenstijl heeft er ook een stukje over geschreven. Hij roept geen burgers op om over te gaan tot geweld, maar een overheidsorgaan mocht het nodig zijn. Dat is compleet iets anders
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:55:39 #47
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220803262
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Markuszower komt wat onhandig over, maar klopt inderdaad. Geenstijl heeft er ook een stukje over geschreven. Hij roept geen burgers op om over te gaan tot geweld, maar een overheidsorgaan mocht het nodig zijn. Dat is compleet iets anders
Als Geenstijl het met me eens is, begin ik toch te twijfelen
Laffe huichelaar
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:56:31 #48
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220803269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als Geenstijl het met me eens is, begin ik toch te twijfelen
Ik twijfel ook aan jou, maar hier had je een punt ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220803272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:47 schreef timmmmm het volgende:
Een volksvertegenwoordiger mag dit toch vinden?

Het is nietm ijn mening en het hoeft jouw mening niet te zijn, maar een volksvertegenwoordiger mag vinden dat we asielzoekers aan de grens tegen moeten houden en hij mag zelfs vinden dat dit met maximaal geweld moet.

Vervolgens mag hij zelfs regelgeving voorstellen die dat mogelijk maakt, compleet met grondwetswijziging en het opzeggen van allerlei verdragen om dat mogelijk te maken.

En dan mogen wij hem allemaal uitlachen omdat het een debiel is. Maar ook regelgeving die nu nog niet toegestaan is zou een politicus voor moeten kunnen stellen.
Tuulk, maar kiest heel bewust voor deze verwoording.

Gepast en proportioneel geweld had al anders geklonken, komt op hetzelfde neer.
pi_220803349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ook in een democratie ontkom je er niet aan geweld te gebruiken. Wanneer en hoe de overheid dat geweldsmonopolie mag gebruiken, moet besproken kunnen worden
Ja maar niet op deze manier, dit heeft niks met democratie te maken naar mijn mening
pi_220803509
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja maar niet op deze manier, dit heeft niks met democratie te maken naar mijn mening
Natuurlijk wel. Je mag toch je land verdedigen?
...hier om je mars te breken.
pi_220803512
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:41 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je mag toch je land verdedigen?
Dit heeft geen reet met verdedigen te maken en is gewoon opruiing
pi_220803523
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tuulk, maar kiest heel bewust voor deze verwoording.

Gepast en proportioneel geweld had al anders geklonken, komt op hetzelfde neer.
Hij zegt letterlijk „proportioneel maximaal geweld”.
...hier om je mars te breken.
pi_220803529
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:43 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Hij zegt letterlijk „proportioneel maximaal geweld”.
Weet ik, maar dat op zichzelf is al een contradictie en da's geen toeval.
pi_220803531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit heeft geen reet met verdedigen te maken en is gewoon opruiing
Ik kan je nu al zeggen dat hij niet veroordeeld zal worden als hij überhaupt al zal worden vervolgd.
...hier om je mars te breken.
pi_220803536
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:44 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Ik kan je nu al zeggen dat hij niet veroordeeld zal worden als hij überhaupt al zal worden vervolgd.
Dat zou triest zijn
pi_220803551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat zou triest zijn
Dat mag jij vinden. :)
...hier om je mars te breken.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:02:58 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220803623
Palestijnen aan de Nederlandse grens tegenhouden ben ik niet voor.. die moeten al bij de Griekse/hongaarse/italiaanse grens tegengehouden en terug geduwd worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:17:53 #59
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220803703
Hopelijk wordt deze Mossad terrorist veroordeeld.
Blaf me vol
pi_220804169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:10 schreef Cupfighter het volgende:
Ja maar niet op deze manier, dit heeft niks met democratie te maken naar mijn mening
Je bedoelt met de vrijheid van meningsuiting?

Democratie is een staatsvorm...
pi_220804181
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:07 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Je bedoelt met de vrijheid van meningsuiting?

Democratie is een staatsvorm...
Dit dus ja
pi_220804234
Ophef !1
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:26:13 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_220804831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Hopelijk wordt deze Mossad terrorist veroordeeld.
Stuur hem op het vliegtuig naar Israël maar laat hem per ongeluk met een parachute droppen boven de Gaza strook

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 15-05-2026 21:47:09 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_220804981
De man is zelf een asielzoeker en hij maakt Nederland inderdaad kapot met zijn haatzaaien
  zondag 17 mei 2026 @ 11:39:55 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220821934
Markuszower :')
  zondag 17 mei 2026 @ 11:45:22 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220821994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit heeft geen reet met verdedigen te maken en is gewoon opruiing
Opruiing? sorry hoor, maar hoe zie je het voor je dat je de marechaussee opruit tot iets?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220822029
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Opruiing? sorry hoor, maar hoe zie je het voor je dat je de marechaussee opruit tot iets?
Het is gewoon een opruier en zulk soort figuren zouden niet in de tweede kamer thuishoren, zeker niet met zijn verleden
  zondag 17 mei 2026 @ 12:10:52 #68
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220822415
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is gewoon een opruier en zulk soort figuren zouden niet in de tweede kamer thuishoren, zeker niet met zijn verleden
Het is niet dat hij heel veel fans heeft ofzo. Daarbij heeft hij volkomen gelijk dat je Palestijnen ver van de Nederlandse grens moet houden. Of dat persé met geweld moet valt te betwisten.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:31:21 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220822626
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het is niet dat hij heel veel fans heeft ofzo. Daarbij heeft hij volkomen gelijk dat je Palestijnen ver van de Nederlandse grens moet houden. Of dat persé met geweld moet valt te betwisten.
Misschien moet ie dan maar aan zijn baas in Israel vragen of ze willen stoppen met de oorlog.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:33:22 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220822644
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Misschien moet ie dan maar aan zijn baas in Israel vragen of ze willen stoppen met de oorlog.
Daarop heeft hij geen enkele invloed.
pi_220823052
Als je als volksvertegenwoordiger een eed aflegt op de grondwet dien je je daaraan te houden.
Als je willens en wetens in strijd met de grondwet handelt behoor je mijns inziens wegens meineed vervolgd te worden.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:57:55 #72
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220823076
Onbegrijpelijk dat deze man met zijn dubbele nationaliteit en loyaliteit hier volksvertegenwoordiger is.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:01:16 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220823107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:17 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Hopelijk wordt deze Mossad terrorist veroordeeld.
Heb je ook enig bewijs dat deze man een onderdeel van Mossad dan wel terrorist is?
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:57 schreef butz0rs het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze man met zijn dubbele nationaliteit en loyaliteit hier volksvertegenwoordiger is.
Wat is er mis met een dubbele nationaliteit? Zoveel Nederlanders hebben een dubbele nationaliteit. Wat mij betreft wordt dit ook op veel grotere schaal mogelijk gemaakt. De huidige regels zijn discriminerend tegenover autochtonen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 24 mei 2026 @ 20:31:44 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220879484
Mooie video over Markuszower van LeftLaser:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220880412
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:54 schreef Pegos het volgende:
Als je als volksvertegenwoordiger een eed aflegt op de grondwet dien je je daaraan te houden.
Als je willens en wetens in strijd met de grondwet handelt behoor je mijns inziens wegens meineed vervolgd te worden.
Maar dat doet hij niet.
pi_220881022
  maandag 25 mei 2026 @ 08:30:04 #77
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220882770
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:54 schreef Pegos het volgende:
Als je als volksvertegenwoordiger een eed aflegt op de grondwet dien je je daaraan te houden.
Als je willens en wetens in strijd met de grondwet handelt behoor je mijns inziens wegens meineed vervolgd te worden.
Als volksvertegenwoordiger mag je natuurlijk grwoon voorstellen doen die haaks staan op die grondwet, die staat immers niet in steen gebeiteld en kan en mag gewijzigd worden.
Laffe huichelaar
pi_220884026
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als volksvertegenwoordiger mag je natuurlijk grwoon voorstellen doen die haaks staan op die grondwet, die staat immers niet in steen gebeiteld en kan en mag gewijzigd worden.
Dat is hier totaal niet aan de orde.
pi_220884123
Markuszower heeft niet opgeroepen tot geweld tegen asielzoekers. Hij heeft opgeroepen tot het verdedigen van onze grenzen tegen illegalen. Lijkt me heel normaal.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220884171
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:32 schreef TAmaru het volgende:
Markuszower heeft niet opgeroepen tot geweld tegen asielzoekers. Hij heeft opgeroepen tot het verdedigen van onze grenzen tegen illegalen. Lijkt me heel normaal.
Met geweld wat nog erger mocht dan wat de Israëliërs doen

Uitzetten naar Israël deze idioot
  maandag 25 mei 2026 @ 11:42:10 #81
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220884187
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:32 schreef TAmaru het volgende:
Markuszower heeft niet opgeroepen tot geweld tegen asielzoekers. Hij heeft opgeroepen tot het verdedigen van onze grenzen tegen illegalen. Lijkt me heel normaal.
Maar wel met geweld en dat is natuurlijk niet een bijster slimme opmerking. Hij had beter kunnen zeggen tegenhouden, zorgen dat ze het land niet binnen komen en wegsturen. Zie Polen - die doen dat echt op een uitstekende manier en pakken die uitvreters alleen aan als ze niet wegwillen, vervelend c.q. agressief doen of toch proberen binnen te komen. Dat komt natuurlijk op hetzelfde neer alleen heeft Markuszower zich niet heel erg subtiel uitgedrukt. Aan de andere kant, hij staat nu wel volop in de belangstelling .........
"Hoka Hey!"
pi_220884212
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
Maar wel met geweld en dat is natuurlijk niet een bijster slimme opmerking. Hij had beter kunnen zeggen tegenhouden, zorgen dat ze het land niet binnen komen en wegsturen. Zie Polen - die doen dat echt op een uitstekende manier en pakken die uitvreters alleen aan als ze niet wegwillen, vervelend c.q. agressief doen of toch proberen binnen te komen. Dat komt natuurlijk op hetzelfde neer alleen heeft Markuszower zich niet heel erg subtiel uitgedrukt. Aan de andere kant, hij staat nu wel volop in de belangstelling .........
Markuszower had het over "desnoods" met geweld. M.a.w. als je ze tegenhoudt bij de grens en ze luisteren niet, dan moet er bijv. geschoten kunnen worden. Zelfde doen ze inderdaad in Polen en waarschijnlijk in minimaal 150 andere landen op de wereld.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220884376
Wat ik ervan hoorde stelde hij uitdrukkelijk dat Palestijnse vluchtelingen met zeer veel geweld, meer geweld dan ze bijvoorbeeld in Gaza (en op de Westbank) door de Israëlische genocidale daden en oorlog ervaren, zouden moeten worden tegengehouden.
Dat is volkomen in strijd met zijn ambtseed om niet te discrimineren, afgezien van zijn idiote geweldsoproep die uitermate in strijd is met de strafwet.
Het zijn beide zeer ernstig te nemen (mis)daden voor een parlementslid.

Verder verdienen Palestijnen die moeten vluchten voor het continue en uiterst moorddadige Israëlische geweld wellicht meer bescherming dan vele andere asielzoekers, omdat Palestijnen het slachtoffer zijn van mede door Europese landen gefaciliteerde Israëlische geweld jegens Palestijnen, zeker en tenminste sinds 1948, terwijl dat onverminderd voortduurt.
  maandag 25 mei 2026 @ 12:13:58 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220884423
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:02 schreef Pegos het volgende:
Wat ik ervan hoorde stelde hij uitdrukkelijk dat Palestijnse vluchtelingen met zeer veel geweld, meer geweld dan ze bijvoorbeeld in Gaza (en op de Westbank) door de Israëlische genocidale daden en oorlog ervaren, zouden moeten worden tegengehouden.
Dat is volkomen in strijd met zijn ambtseed om niet te discrimineren, afgezien van zijn idiote geweldsoproep die uitermate in strijd is met de strafwet.
Het zijn beide zeer ernstig te nemen (mis)daden voor een parlementslid.

Verder verdienen Palestijnen die moeten vluchten voor het continue en uiterst moorddadige Israëlische geweld wellicht meer bescherming dan vele andere asielzoekers, omdat Palestijnen het slachtoffer zijn van mede door Europese landen gefaciliteerde Israëlische geweld jegens Palestijnen, zeker en tenminste sinds 1948, terwijl dat onverminderd voortduurt.
Op welke manier faciliteren Europese landen 'geweld' tegen Palestijnen sinds 1948? Heb je hier een paar concrete voorbeelden van? En zijn het niet de Palestijnen zelf die, net zoals in 1948, de recente oorlog zijn begonnen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 25 mei 2026 @ 12:14:57 #85
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220884429
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:02 schreef Pegos het volgende:
Wat ik ervan hoorde stelde hij uitdrukkelijk dat Palestijnse vluchtelingen met zeer veel geweld, meer geweld dan ze bijvoorbeeld in Gaza (en op de Westbank) door de Israëlische genocidale daden en oorlog ervaren, zouden moeten worden tegengehouden.
Dat is volkomen in strijd met zijn ambtseed om niet te discrimineren, afgezien van zijn idiote geweldsoproep die uitermate in strijd is met de strafwet.
Het zijn beide zeer ernstig te nemen (mis)daden voor een parlementslid.

Verder verdienen Palestijnen die moeten vluchten voor het continue en uiterst moorddadige Israëlische geweld wellicht meer bescherming dan vele andere asielzoekers, omdat Palestijnen het slachtoffer zijn van mede door Europese landen gefaciliteerde Israëlische geweld jegens Palestijnen, zeker en tenminste sinds 1948, terwijl dat onverminderd voortduurt.
Zanik toch niet zo man, wat heeft dit nou weer met discriminatie te maken. Elke keer weer die term er in gooien :r :r Dat hij oproept tot eventueel extreem geweld tegen Palestijnse vluchtelingen is natuurlijk een uiterst belachelijk voorstel en niet bijster slim te noemen. Dat had ie absoluut anders moeten verwoorden.

Leg me eens uit waarom die Palestijnen hier naar toe moeten komen? Dit land zit al overvol en kan die hele immigratie shit nu al niet aan en dan nog meer binnen halen 8)7 8)7 Of zie je dat niet met die woke bril op? Waarom kunnen landen in de regio die Palestijnen niet opvangen, past ook beter bij hun eigen cultuur. Win-win situatie!
"Hoka Hey!"
pi_220908248
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier faciliteren Europese landen 'geweld' tegen Palestijnen sinds 1948? Heb je hier een paar concrete voorbeelden van? En zijn het niet de Palestijnen zelf die, net zoals in 1948, de recente oorlog zijn begonnen?
De zionisten met hun ongewijzigde zionistische handvest hebben en hadden altijd al nadrukkelijk de bedoeling om een eigen Israëlische staat in Palestina te stichten. Natuurlijk ging dat volledig ten koste van de er levende en wonende Palestijnen. Die moesten zoveel mogelijk het veld ruimen, hun land uitvluchten of wat dan ook. (Bijvoorbeeld in 1948 door Ben Goerion met grof militair geweld het verwijderen van de helft van de Palestijnse bevolking, hetgeen in 1967 o.l.v. Moshe Dayan nog eens dunnetjes werd overgedaan, terwijl Netanyahu in 2023 dit ook nog eens probeerde te herhalen in Gaza en in mindere mate op de Westbank)
Dat is gedurende de hele zionistische geschiedenis gedoogd en soms zelfs aangemoedigd door Europese landen.
Dat gebeurt nog steeds met name in Gaza en op de Westbank, zonder dat Europese landen tenminste de associatieovereenkomst met Israel op de schop nemen.
Het is zondermeer een schandvlek op het blazoen van de EU.
Je hoort ook zelden dat Europese landen kritiek leveren op Israëlische oorlogsmisdaden en andere zware misdaden tegen de menselijkheid.
Als je dat allemaal laat gaan facilitair je in feite dit soort zeer ernstige Israëlische misdragingen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:12:36 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220908328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:04 schreef Pegos het volgende:

[..]
De zionisten met hun ongewijzigde zionistische handvest hebben en hadden altijd al nadrukkelijk de bedoeling om een eigen Israëlische staat in Palestina te stichten. Natuurlijk ging dat volledig ten koste van de er levende en wonende Palestijnen. Die moesten zoveel mogelijk het veld ruimen, hun land uitvluchten of wat dan ook. (Bijvoorbeeld in 1948 door Ben Goerion met grof militair geweld het verwijderen van de helft van de Palestijnse bevolking, hetgeen in 1967 o.l.v. Moshe Dayan nog eens dunnetjes werd overgedaan, terwijl Netanyahu in 2023 dit ook nog eens probeerde te herhalen in Gaza en in mindere mate op de Westbank)
Dat is gedurende de hele zionistische geschiedenis gedoogd en soms zelfs aangemoedigd door Europese landen.
Dat gebeurt nog steeds met name in Gaza en op de Westbank, zonder dat Europese landen tenminste de associatieovereenkomst met Israel op de schop nemen. Het is zondermeer een schandvlek op het blazoen van de EU.
Je hoort ook zelden dat Europese landen kritiek leveren op Israëlische oorlogsmisdaden en andere zware misdaden tegen de menselijkheid.
Als je dat allemaal laat gaan facilitair je in feite dit soort zeer ernstige Israëlische misdragingen.
Opmerkelijke claims, want als het allemaal aan 'de Zionisten' lag, hoe verklaar je dan dat deze Joodse gemeenschappen een tweestatenoplossing accepteerden en de Arabieren niet?

Daarnaast, hoe verklaar je tevens het geweld vanuit Arabieren jegens Joden wat de aanzet was tot zelfverdediging bij Joodse gemeenschappen?

En ten slotte hoe verklaar je teksten als deze:
quote:
"...when I asked him for his estimate of the size of the Jewish forces, [he] waved his hands and said: 'It does not matter how many there are. We will sweep them into the sea.''

Bron
quote:
“This will be a war of extermination and a momentous massacre, which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades.”

Bron
quote:
'Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion. This saves your honor. God is with you'

Bron
quote:
'We must expel the Jews from the Arab part of Palestine and limit them in that small area where they live and they must remain under our supervision and guard.'

Bron (p. 90)
quote:
At the Sessions of the General Assembly one Arab spokesman after another enunciated his conception of the Arab States’ attitude to the settlement of an international problem by international decision. The Assembly was repeatedly told that it must either ratify all Arab demands or be met with fierce and widespread violence in the Arab world.

Bron
.. van Arabische leiders?

De EU bestond toen nog niet, dus daar richting wijzen is zinloos.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220908333
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:14 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zanik toch niet zo man, wat heeft dit nou weer met discriminatie te maken. Elke keer weer die term er in gooien :r :r Dat hij oproept tot eventueel extreem geweld tegen Palestijnse vluchtelingen is natuurlijk een uiterst belachelijk voorstel en niet bijster slim te noemen. Dat had ie absoluut anders moeten verwoorden.

Leg me eens uit waarom die Palestijnen hier naar toe moeten komen? Dit land zit al overvol en kan die hele immigratie shit nu al niet aan en dan nog meer binnen halen 8)7 8)7 Of zie je dat niet met die woke bril op? Waarom kunnen landen in de regio die Palestijnen niet opvangen, past ook beter bij hun eigen cultuur. Win-win situatie!
Als je één specifieke groep asielzoekers, in dit geval Palestijnen, de toegang tot de asielprocedure wilt ontzeggen, (bovendien nog wel met zeer ernstig geweld) ben je vanzelfsprekend overduidelijk aan het discrimineren.
Heb je een gekleurde bril op?
pi_220908356
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opmerkelijke claims, want als het allemaal aan 'de Zionisten' lag, hoe verklaar je dan dat deze Joodse gemeenschappen een tweestatenoplossing accepteerden en de Arabieren niet?

Daarnaast, hoe verklaar je tevens het geweld vanuit Arabieren jegens Joden wat de aanzet was tot zelfverdediging bij Joodse gemeenschappen?

En ten slotte hoe verklaar je teksten als deze:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
.. van Arabische leiders?

De EU bestond toen nog niet, dus daar richting wijzen is zinloos.
Je spreekt duidelijke Israëlische oorlogspropaganda na.
Palestijnen zijn geen Arabieren.
Als ze Arabieren waren was Saoudi Arabië wel prominent in het geweer gekomen.

Dat de Palestijnen hun land, hun bestaan, hun bezittingen etc. kwijtraakten en nog steeds kwijt raken zullen ze niet zondermeer geaccepteerd hebben. Dat is volkomen voorstelbaar. In dezelfde situatie zou ik dat ook onacceptabel vinden en ervoor strijden.
Maar laten we vooral ook niet de joodse terreurgroepen vergeten die zeer gewelddadig te werk gingen Hagana, Irgun en Lechi niet over het hoofd zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Pegos op 28-05-2026 20:24:52 ]
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:17:38 #90
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220908370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:12 schreef Pegos het volgende:

[..]
Als je één specifieke groep asielzoekers, in dit geval Palestijnen, de toegang tot de asielprocedure wilt ontzeggen, (bovendien nog wel met zeer ernstig geweld) ben je vanzelfsprekend overduidelijk aan het discrimineren.
Heb je een gekleurde bril op?
Echt heel erg snugger kom je niet over als je dit er uit haalt 🤓
"Hoka Hey!"
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:18:03 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220908374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je spreekt duidelijke Israëlische oorlogspropaganda na.
Palestijnen zijn geen Arabieren.
Als ze Arabieren waren was Saoudi Arabië wel prominent in het geweer gekomen.
🤣🤣🤪
"Hoka Hey!"
pi_220908386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:17 schreef matspontius het volgende:

[..]
Echt heel erg snugger kom je niet over als je dit er uit haalt 🤓
Wat haal jij er dan uit?
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:19:52 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220908397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:15 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je spreekt duidelijke Israëlische oorlogspropaganda na.
Palestijnen zijn geen Arabieren.
Als ze Arabieren waren was Saoudi Arabië wel prominent in het geweer gekomen.
Nee hoor, ik hanteer historische feiten, iets dat jij overduidelijk niet doet, anders zou je ook wel weten dat Palestijnen natuurlijk wél Arabieren zijn en zichzelf zo ook tot op de dag vandaag identificeren.

Dat meteen na de oprichting van Israël omringende landen meteen ter oorlog trokken was juist vanuit een gevoel van etnische en religieuze solidariteit, in een tijd dat ook Panarabisme nog zeer populair was.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:31:13 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220908493
Het bijzondere is dat er allang Palestijnen uit Gaza hier rondlopen. Daar zijn al filmpjes van en ze zaten zelfs bij dat welkomstdiner in Amsterdam deze week. Palestijnen worden hier met open armen ontvangen want men ziet ze hier als de absolute hoofdprijs.

Mensen weten alleen niet wat die hoofdprijs (no pun intended) precies inhoudt.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:35:53 #95
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220908527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:31 schreef Tengano het volgende:
Het bijzondere is dat er allang Palestijnen uit Gaza hier rondlopen. Daar zijn al filmpjes van en ze zaten zelfs bij dat welkomstdiner in Amsterdam deze week. Palestijnen worden hier met open armen ontvangen want men ziet ze hier als de absolute hoofdprijs.

Mensen weten alleen niet wat die hoofdprijs (no pun intended) precies inhoudt.
Daar komen ze dan snel genoeg achter, die nitwits 💩
"Hoka Hey!"
pi_220908662
Palestijnen hebben Griekse c.q. Egeïsche roots.
In de bijbel worden ze Filistijnen genoemd die een 5 tal stadsstaatjes aan de kust van de Levant hadden. Gaza is er daar één van. (Gizeh in de bijbel, waar Simson gevangen zat, die met het omtrekken van stuttende pilaren het dak van een Tempel deed instorten, waardoor een grote groep Filistijnen om het leven kwam, waaronder hijzelf)
De Turken die sinds 1567 het bewind over Palestina voerden noemen hen nog steeds Filistijnen.
Dat de meerderheid van de Palestijnen sinds de heilige oorlog van de Islam, soenitische islamieten zijn geworden doet daar niets aan af.
pi_220908678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:17 schreef matspontius het volgende:

[..]
Echt heel erg snugger kom je niet over als je dit er uit haalt 🤓
Het is prima dat je dit meent te moeten opmerken. Ik trek het me hevig aan.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:59:16 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220908724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Palestijnen hebben Griekse c.q. Egeïsche roots.
In de bijbel worden ze Filistijnen genoemd die een 5 tal stadsstaatjes aan de kust van de Levant hadden. Gaza is er daar één van. (Gizeh in de bijbel, waar Simson gevangen zat, die met het omtrekken van stuttende pilaren het dak van een Tempel deed instorten, waardoor een grote groep Filistijnen om het leven kwamen, waaronder hijzelf)
De Turken die sinds 1567 het bewind over Palestina voerden noemen hen nog steeds Filistijnen.
Dat de meerderheid van de Palestijnen sinds de heilige oorlog van de Islam, soenitische islamieten zijn geworden doet daar niets aan af.
De groep zeevaarders waar in de Bijbelse context naar wordt verwezen als 'de Filistijnen' waren inderdaad Grieks, dit is echter niet de huidige groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. Je zou dit ook wel kunnen zien als je een gemiddelde Griek vergelijkt met een gemiddelde Palestijn, die zien er totaal anders uit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:03:53 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220908751
Hier nog iemand die gestraft wordt omdat ze het beestje bij de naam noemt.

Net ls in de UK wordt ook hier het vrije woord steeds meer ingeperkt, behalve voor de linkse geweldsoproepen zoals het oproepen tot een global intifada.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:14:40 #100
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220908824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het is prima dat je dit meent te moeten opmerken. Ik trek het me hevig aan.
Nee, dat blijkt 🤪
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')