Geweldsmonopoli ligt bij de overheid. Dus dat ligt wel degelijk binnen de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:53 schreef Zoddie het volgende:
Dat is niet echt slim gezegd nee, dat een lokale burger dat zegt okay but als politici hoor je gewoon niet dat soort dingen te zeggen, zeg dan gewoon dat je ze er niet in wilt hebben en dat je daar alles wil doen wat wettelijk kan.
Mwah, hij zegt dat de overheid meer geweld dan Israel in moet zetten. Dat is nogal wat. Of het strafbaar is weet ik niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:46 schreef EvilSkittle het volgende:
Zolang het geweld wordt gebruikt door de overheid is er niks aan de hand. De overheid heeft immers het geweldsmonopolie. Aangezien hij zegt dat de overheid die Palestijnen moet tegenhouden is er niks aan de hand.
Het ene moment ben je doodsbenauwd voor de overheid en in het volgende topic sta je te verdedigen dat een volksvertegenwoordiger zijn eerste reactie op ongewapende asielzoekers is om ze af te schieten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie heeft het geweldsmonopolie, en volksvertegenwoordigers mogen een mening hebben over hoe dat moet worden ingezet. Die gaan daar uiteindelijk over.
Een aangifte is geen manier om een statement te maken, er is hier geen sprake van een strafbaar feit.
FTFYquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:06 schreef Hathor het volgende:
Palestijnen binnen laten is gewoon vragen om NOG MEER problemen.
Niemand zou meer met z’n figuur moeten samenwerkenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:22 schreef aquawoman het volgende:
Markuzower kon niet door de screening van de AIVD komen om minister te worden en werd zelfs in 2010 al eens geflagged als staatsgevaarlijk - waarschijnlijk door zijn nauwe banden met de Mossad.
In dat licht zijn zijn uitspraken nauwelijks verrassend, maar het geeft wel de context om zijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken. Waarom deze man überhaupt nog dit platform mag hebben is me een raadsel.
De VVD gaat echt nooit zo'n partij uitsluiten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niemand zou meer met z’n figuur moeten samenwerken
Tja dan noem je ook wel een partij opquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De VVD gaat echt nooit zo'n partij uitsluiten.
Dat heet democratie.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:37 schreef Cupfighter het volgende:
Die gaan met iedereen mee als ze in het pluche kunnen zitten
Ook in een democratie ontkom je er niet aan geweld te gebruiken. Wanneer en hoe de overheid dat geweldsmonopolie mag gebruiken, moet besproken kunnen wordenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat ook democratie is dat je niet op roept tot geweld
Daarom moet je ze allemaal hier naartoe halen, dan hoeven we niet zover te lopen voor dat conflict.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Absoluut. Geweld hier in Nederland is nooit de oplossing voor een conflict 3000 kilometer verderop.
Markuszower komt wat onhandig over, maar klopt inderdaad. Geenstijl heeft er ook een stukje over geschreven. Hij roept geen burgers op om over te gaan tot geweld, maar een overheidsorgaan mocht het nodig zijn. Dat is compleet iets andersquote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:47 schreef timmmmm het volgende:
Een volksvertegenwoordiger mag dit toch vinden?
Het is nietm ijn mening en het hoeft jouw mening niet te zijn, maar een volksvertegenwoordiger mag vinden dat we asielzoekers aan de grens tegen moeten houden en hij mag zelfs vinden dat dit met maximaal geweld moet.
Vervolgens mag hij zelfs regelgeving voorstellen die dat mogelijk maakt, compleet met grondwetswijziging en het opzeggen van allerlei verdragen om dat mogelijk te maken.
En dan mogen wij hem allemaal uitlachen omdat het een debiel is. Maar ook regelgeving die nu nog niet toegestaan is zou een politicus voor moeten kunnen stellen.
Als Geenstijl het met me eens is, begin ik toch te twijfelenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Markuszower komt wat onhandig over, maar klopt inderdaad. Geenstijl heeft er ook een stukje over geschreven. Hij roept geen burgers op om over te gaan tot geweld, maar een overheidsorgaan mocht het nodig zijn. Dat is compleet iets anders
Ik twijfel ook aan jou, maar hier had je een puntquote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als Geenstijl het met me eens is, begin ik toch te twijfelen
Tuulk, maar kiest heel bewust voor deze verwoording.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:47 schreef timmmmm het volgende:
Een volksvertegenwoordiger mag dit toch vinden?
Het is nietm ijn mening en het hoeft jouw mening niet te zijn, maar een volksvertegenwoordiger mag vinden dat we asielzoekers aan de grens tegen moeten houden en hij mag zelfs vinden dat dit met maximaal geweld moet.
Vervolgens mag hij zelfs regelgeving voorstellen die dat mogelijk maakt, compleet met grondwetswijziging en het opzeggen van allerlei verdragen om dat mogelijk te maken.
En dan mogen wij hem allemaal uitlachen omdat het een debiel is. Maar ook regelgeving die nu nog niet toegestaan is zou een politicus voor moeten kunnen stellen.
Ja maar niet op deze manier, dit heeft niks met democratie te maken naar mijn meningquote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook in een democratie ontkom je er niet aan geweld te gebruiken. Wanneer en hoe de overheid dat geweldsmonopolie mag gebruiken, moet besproken kunnen worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |