abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220792475
Hoi allemaal, welkom in het dagelijkse Trump-nieuws topic! Hier bespreken we de laatste nieuwtjes rond Donald J. Trump, de 47e president van de VS, en alles wat ermee samenhangt. Van zijn overwinningen tot de chaos bij de tegenpartij – gooi het hier in de groep!

Trump’s Triomf in de Swing States
Met twee vingers in zijn neus won Trump de swing states in 2024, met een overtuigende 312 kiesmannen tegen Kamala Harris’ 226. De man lijkt onstuitbaar! Wat maakte zijn campagne zo sterk? Was het zijn podcasttournee bij Joe Rogan, Theo Von en anderen, of iets anders? Laat je gedachten horen

Democraten op hun Bek
De Democratische Partij ligt in puin na de verkiezingsnederlaag. Biden stapte laat opzij, Harris flopte in elke swing state, en nu? Ze lijken wanhopig op zoek naar een nieuwe ster voor 2028. Namen als Josh Shapiro, Pete Buttigieg, en zelfs AOC duiken op, maar kunnen zij de magie van Trump counteren? Of hebben ze, zoals Ruben Gallego zei, hun eigen “Joe Rogan” nodig om de kiezers terug te winnen? Wat denken jullie – wie wordt hun troefkaart?

Joe Rogan en de Manosphere
Trump’s optredens op podcasts zoals The Joe Rogan Experience gaven hem een enorme boost, vooral bij jonge mannen. De Democraten lijken nu spijt te hebben dat ze Rogan ooit “gecanceld” hebben. Gaat een Democraat het aandurven om de “manosphere” te betreden, of blijven ze steken in hun bubbel?

2028 Speculaties
Terwijl Trump geen derde termijn kan doen (22e amendement, sorry Don!), gonst het van de geruchten over 2028. Aan de Republikeinse kant worden JD Vance en Marco Rubio genoemd, terwijl de Democraten nog stuurloos lijken. Wie zie jij als kanshebbers? En kan iemand Trump’s charisma evenaren?

Wat is jouw take?
Van Trump’s beleid tot de Democratische zoektocht naar een nieuwe leider, wat valt je op in het nieuws? Drop je mening, memes, of interessante nieuwtjes hieronder. Hou het scherp, maar netjes!
Regels:
Dit is voor dagelijkse nieuwtjes en discussies die geen eigen topic nodig hebben. Grote verhalen verdienen een eigen draadje!

Bronnen zijn altijd fijn, dus link waar je kan.

Respectvol discussiėren, geen persoonlijke aanvallen.

Laat maar horen, wat is het laatste Trump-nieuws dat jou opvalt?

Hier voort aangaande de laatste uitspattingen van Amerika's slechtse president sinds Buchanan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220792736
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
JouW posts. In dit geval is ‘jouw’ namelijk wel een bezittelijk voornaamwoord. En dat je mijn posts niet inhoudelijk leest past prima bij jouw eigen posts, aangezien je ook niet inhoudelijk schrijft. Overigens ben ik dan van mening dat je niks op een discussieforum te zoeken hebt.
No one cares vriend. Ik snap dat je mijn andere feitelijke punten moeilijk kan verslaan dus je maar verlaagt tot een taal nazi.

Wellicht is mijn Nederlands niet perfect maar die taal is ook aan het verdwijnen, ik ben veel drukker met Spaans en mijn Engels (welke waarschijnlijk beter dan de taal die maar 15 miljoen Nederlanders spreken (ja de overige 4 miljoen spreken ook geen NL hier))

Nederlands bestaat niet meer in 10-15 jaar.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:13:29 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220792779
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
No one cares vriend. Ik snap dat je mijn andere feitelijke punten moeilijk kan verslaan dus je maar verlaagt tot een taal nazi.

Wellicht is mijn Nederlands niet perfect maar die taal is ook aan het verdwijnen, ik ben veel drukker met Spaans en mijn Engels (welke waarschijnlijk beter dan de taal die maar 15 miljoen Nederlanders spreken (ja de overige 4 miljoen spreken ook geen NL hier))

Nederlands bestaat niet meer in 10-15 jaar.
Als je je zo bezorgd erover maakt (wat onzin is) zou je juist aandacht moeten hebben voor je taalgebruik, om zo dit "uitsterven _O- ) van de taal te voorkomen. Bovendien: Al dat geklaag over 'buut'nlanders die onze cultuur verpesten' wordt een beetje ongeloofwaardig als je zelf de basis van je cultuur, de taal, op deze manier negeert.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220792811
quote:
18s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als je je zo bezorgd erover maakt (wat onzin is) zou je juist aandacht moeten hebben voor je taalgebruik, om zo dit "uitsterven _O- ) van de taal te voorkomen. Bovendien: Al dat geklaag over 'buut'nlanders die onze cultuur verpesten' wordt een beetje ongeloofwaardig als je zelf de basis van je cultuur, de taal, op deze manier negeert.
Daar ga je dus de mist in, want ik ben helemaal niet tegen buitenlanders. Wel tegen illegalen die in de illegaliteit willen blijven en mensen die zich niet aanpassen of het leven van anderen onveilig maken.

Op dit moment date ik ook al langere tijd met een kennishoudster uit Iran. Die trouwens ook helemaal niets heeft met de handjes ophoudende vluchtelingen. Die ze zelf heeft meegemaakt en het ok vinden om niet te integreren hier. Zelfde geldt voor Amerika. Er worden dagelijks duizenden mensen door Trump zijn administratie een greencard toegekend, maar dat wil je niet horen.

Het enige wat je wil is Anita/Occupy democrats en andere extreem linkse plaatjes posten en iedereen met een andere mening verkondigen tot fascist of hitlah. Deze retoriek is ondertussen al heel zwak aan het worden.

Hitler/Fascist/Racist/BNW'er zijn kooswoordjes om discussies te stoppen en te gaslichten. Omdat mensen niet de capaciteit hebben om objectief na te denken en vast zitten in een stockholm syndroom.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220792820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:18 schreef epicbeardman het volgende:
Op dit moment date ik ook al langere tijd met een kennishoudster uit Iran.
En wat vind zij van jouw adoratie van Trump?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220792911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze is ook pro Trump, ze haat het regime. En Iraanse moslim mannen. Zoals velen.

Het liefste ziet ze dat Trump haar land bevrijd, hij krijgt dan ook heldenstatus
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:26:41 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_220792918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vindt ze vermoedelijk prima. Het is tenslotte de enige manier waarop hij hem omhoog kan krijgen.
pi_220792959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
Het liefste ziet ze dat Trump haar land bevrijd, hij krijgt dan ook heldenstatus
Wat een bullshit. Trumps 'grote plan' was om de boel te bombarderen en dan maar hopen dat het volk in opstand zou komen en op miraculeuze wijze het Iraanse regime omver kon werpen. Toen dat uiteraard niet lukte bleef het bij dreigen Iran 'naar de hel' te bombarderen en de rest van de wereld te gijzelen met de Straat van Hormuz.

Trump word inmiddels intens gehaat onder de Iraniėrs. Nog net iets minder dan het Iraanse regime, maar Trump is een goede tweede. Iedereen begrijpt inmiddels wel dat het Trump totaal niets geeft om het lot van het Iraanse volk.

Ik hoop maar voor je vriendin dat dit verhaal over haar een flinke leugen is. In elk geval zal zij absoluut niet geloven dat Trump een 'heldenstatus' heeft onder Iraniėrs.
pi_220793001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat een bullshit. Trumps 'grote plan' was om de boel te bombarderen en dan maar hopen dat het volk in opstand zou komen en op miraculeuze wijze het Iraanse regime omver kon werpen. Toen dat uiteraard niet lukte bleef het bij dreigen Iran 'naar de hel' te bombarderen en de rest van de wereld te gijzelen met de Straat van Hormuz.

Trump word inmiddels intens gehaat onder de Iraniėrs. Nog net iets minder dan het Iraanse regime, maar Trump is een goede tweede. Iedereen begrijpt inmiddels wel dat het Trump totaal niets geeft om het lot van het Iraanse volk.

Ik hoop maar voor je vriendin dat dit verhaal over haar een flinke leugen is. In elk geval zal zij absoluut niet geloven dat Trump een 'heldenstatus' heeft onder Iraniėrs.
Dat mag jij geloven, maar jij hebt bronnen van MSM die Trump haten. Natuurlijk zijn er Iraanse mannen die niet willen dat ze hen macht daar kwijt raken. Maar geloof mij, elke vrouw daar hoopt stiekem op dat zij bevrijd worden.

De vrouwen daar en haar zussen kleden zich meer westers dan hier, hier heb je Nederlandse vrouwen met hoofddoekjes die het liefste leven onder een strenge islamitische man. Het is de omgedraaide wereld.

Maarja, Trump kan iedereen alles laten haten of zelfs zoals in jouw ogen het Iraanse regime verheerlijken. Als Trump morgen zegt dat water goed is om te drinken, zeg jij morgen oohh.. Trump zegt dat water gezond is dus het zal wel niet zo zijn.

Nee, je MSM propaganda slaat de plank volledig mis.

twitter

Het iraanse volk is het zat wat er sinds 1979.
pi_220793019
twitter
twitter

Iraans volk is hartstikke prima en integreren ook gewoon goed hier in Nederland, zorgen voor geen problemen. Zijn zoals je hierboven ziet zelfs in Engeland allemaal gek van Tommy Robinson. Ze hebben niets met de woke/trans en andere zaken en zijn voornamelijk rechtse stemmers.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:50:26 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_220793032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ][ x ]

Iraans volk is hartstikke prima en integreren ook gewoon goed hier in Nederland, zorgen voor geen problemen. Zijn zoals je hierboven ziet zelfs in Engeland allemaal gek van Tommy Robinson. Ze hebben niets met de woke/trans en andere zaken en zijn voornamelijk rechtse stemmers.
En dat is goed, omdat....?
pi_220793080
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:44 schreef epicbeardman het volgende:
of zelfs zoals in jouw ogen het Iraanse regime verheerlijken.
Ben je nou zo slecht in begrijpend lezen?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump word inmiddels intens gehaat onder de Iraniėrs. Nog net iets minder dan het Iraanse regime, maar Trump is een goede tweede.
Leg eens in jouw eigen woorden uit wat je denkt dat daar staat..........
pi_220793090
quote:
18s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dat is goed, omdat....?
Omdat zij westerse normen en waarden hebben, zij zien wel dat het niet normaal is jongeren uit andere landen doen. Hoewel Iran wordt geschilderd in onze MSM als een fout land heeft dit alleen te maken met het regime.

Je zou bijna kunnen zeggen dat Europa het nieuwe Iran aan het worden is onder links bewind, waar je geen andere mening mag uitten, waar je moet inloggen om je leeftijd te verifieren voordat je het internet op gaat, waar een blackbox in je auto zit, waar je verplicht vaccinaties moet nemen omdat je anders buitengesloten wordt van de samenleving (waar zijn de "mijn lichaam, mijn keuze chicas)

Al jaren komt er in Nederland politie langs de deuren bij mensen die mening uitten over vaccinaties (wijkagenten die op verzoek van regime naar twitter users gaan) en hetzelfde gebeurd in UK.

Daarom zal rechts ook uiteindelijk weer winnen in Europa, links beleid is gewoon een rotzooi en neigt naar communisme. Daarom ben ik ook eigenlijk best blij met de grote influx van conversatieve stemmers, de blanke nederlandse vrouwtjes maken zich te druk om klimaat of dat hen vriend in de manosphere zit.

Self destruction.
pi_220793100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ben je nou zo slecht in begrijpend lezen?
[..]
Leg eens in jouw eigen woorden uit wat je denkt dat daar staat..........
Hoe kan jij nou weten dat de Iraniėrs Trump haten als ze alleen maar naar buiten kunnen communiceren via Intranet app die voor b.v. mijn vriendin nog wel te gebruiken is NL.

Dat je iets leest op internet zegt nog niet zo dat het is he. Zo simpel heb ik weinig mensen gehoord, denk je nou echt dat mensen in Iran durven te zeggen dat ze pro-Trump zijn? dan krijg je gelijk een stop om je nek daar.

Sheesh. _O- welke journalist is laatste tijd naar Iran gevlogen dan om dit aan het iraanse volk te vragen? _O- of gingen alle Iraanse mensen naar NOS.nl om een poll in te vullen. Manmanman.
pi_220793117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:01 schreef epicbeardman het volgende:

hoop bullshit die ik niet ga lezen..........
Ga je nog uitleggen waar staat dat ik volgens jou het Iraanse regime verheerlijk?
pi_220793132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ga je nog uitleggen waar staat dat ik volgens jou het Iraanse regime verheerlijk?
Omdat je weet dat ik gelijk heb reageer je niet inhoudelijk. En ja, zeggen dat het Iraanse volk anti-Trump is is insinuatie dat jij pro-Iraanse regime bent. Want het gaat bij jou maar om 1 ding, en dat is alles wat Trump doet afkeuren, want dan krijg je misschien weer paar duimpjes omhoog en is je dag geslaagd.

Alsof het Iraanse regime nieuws laat doorschijnen over dat het volk pro-Trump zou zijn. Zelden zo naief iemand gezien. Maar steun het regiem vooral en keur Trumps daden vooral af. Paint's a good picture.

Waar Obama miljarden in cash naar dit islamitische sharia regiems stuurde, bevrijd Trump het volk.
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:09:31 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_220793140
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Omdat je weet dat ik gelijk heb reageer je niet inhoudelijk. En ja, zeggen dat het Iraanse volk anti-Trump is is insinuatie dat jij pro-Iraanse regime bent. Want het gaat bij jou maar om 1 ding, en dat is alles wat Trump doet afkeuren, want dan krijg je misschien weer paar duimpjes omhoog en is je dag geslaagd.

Alsof het Iraanse regime nieuws laat doorschijnen over dat het volk pro-Trump zou zijn. Zelden zo naief iemand gezien. Maar steun het regiem vooral en keur Trumps daden vooral af. Paint's a good picture.
Wat een ongeloofelijk domme manier van redeneren, zeg. Wat dat betreft ben je inmiddels volbloed MAGA, gefeliciteerd.
pi_220793141
quote:

[..]

Waar Obama miljarden in cash naar dit islamitische sharia regiems stuurde, bevrijd Trump het volk.
Epic zie jij nog een uitweg voor Trump inzake de oorlog met Iran?
pi_220793143
quote:
Omdat je weet dat ik gelijk heb reageer je niet inhoudelijk. En ja, zeggen dat het Iraanse volk anti-Trump is is insinuatie dat jij pro-Iraanse regime bent.
Jij maakt zo'n sterke bewering over mij zonder enige onderbouwing.

Maar goed, nu blijkt hoe jouw gedachtegang werkt. Blijkbaar verheerlijk je volgens jouw automatisch het Iraanse regime als je tegen Trump en zijn debiele oorlogsacties bent.

Zo werkt het natuurlijk niet. Je kan prima zowel het Iraanse regime als Trump afwijzen. Sterker: waarschijnlijk doet bijna iedereen dat.
pi_220793161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:09 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Oh Iran zal eind van dit jaar of a.s jaar een revolutie krijgen, met vermoedelijk Trump Towers en standbeelden door heel Iran. Vermoedelijk zal Trump zelf er ook nog heen vliegen om de nieuwe leider te feliciteren.

Waar ze eindelijk bevrijd worden. _O_ hopelijk hebben ze Obama's 150+ miljard nog niet opgemaakt en kan dat i.p.v. aan atoombommen naar het land en infrastructuur/ het Perzische volk gaan voor het leed wat hen de afgelopen 47 jaar is aangedaan.

Iran is maar een sidequest voor Trump, er spelen veel belangrijkere zaken in Amerika zelf omtrent de SAVE act, gerrymandering districts en fraude onderzoeken.
pi_220793167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:09 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Deze oorlog is door Biden gestart in 1979. Trump hoeft niet de rotzooi van een voorgaande president op te ruimen.
pi_220793176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij maakt zo'n sterke bewering over mij zonder enige onderbouwing.

Maar goed, nu blijkt hoe jouw gedachtegang werkt. Blijkbaar verheerlijk je volgens jouw automatisch het Iraanse regime als je tegen Trump en zijn debiele oorlogsacties bent.

Zo werkt het natuurlijk niet. Je kan prima zowel het Iraanse regime als Trump afwijzen. Sterker: waarschijnlijk doet bijna iedereen dat.
Het gaat veel dieper dan dat, het gaat erom dat Obama Iran de mogelijkheid heeft gegeven om een nucleaire powerhouse te worden. Dat daarbij een regime fall bij komt kijken omdat ditzelfde regime hier verantwoordelijk voor is, is mooi meegenomen. Begrijp het goed dat Trump denkt/weet dat Obama een moslim is, die zich ook vaak versprak.

twitter

Dat hij juist zulke goede banden had met Iran is dan niet zo vreemd, Trump en Israel pakken dit nu aan ja. Ze geven feitelijk Obama een schop na, want die had allemaal plannetjes voor Iran.
pi_220793181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh Iran zal eind van dit jaar of a.s jaar een revolutie krijgen, met vermoedelijk Trump Towers en standbeelden door heel Iran. Vermoedelijk zal Trump zelf er ook nog heen vliegen om de nieuwe leider te feliciteren.

Waar ze eindelijk bevrijd worden. _O_ hopelijk hebben ze Obama's 150+ miljard nog niet opgemaakt en kan dat i.p.v. aan atoombommen naar het land en infrastructuur/ het Perzische volk gaan voor het leed wat hen de afgelopen 47 jaar is aangedaan.

Iran is maar een sidequest voor Trump, er spelen veel belangrijkere zaken in Amerika zelf omtrent de SAVE act, gerrymandering districts en fraude onderzoeken.
Ik ben benieuwd of je dit volgend jaar nog weet, en dan zelf gaat toegeven ongelijk te hebben gehad als Iran geen revolutie krijgt met gouden Standbeelden van Trump en een staatsbezoek.

Er is overigens geen Obama's 150 miljard.
pi_220793184
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Dacht dat jij met je inside information wat licht op de zaak kon werpen, maar tevergeefs...
pi_220793190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dacht dat jij met je inside information wat licht op de zaak kon werpen, maar tevergeefs...
Het is niet eens een oorlog, het Iraanse regiem is aan het spartelen op het droge water. Ze hebben geen leverage. Als Trump zou willen neemt hij het hele land in. Maar hij weet dat het Iraanse regiem zich op hen eigen volk zal richten, Trump proberen te stoppen met massa moorden op eigen volk.

Het is dan ook meer een speciale operatie. Epic Fury
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')