Dit is blijkbaar al 30 jaar aan de gang. Niet het filmen op fatbikes uiteraard, maar wel pesterijen.quote:
Dan zijn die jongeren inmiddels 40+. Of is dit een soort vervelende traditie van vader op zoon?quote:Hun zoon wordt al dertig jaar bijna dagelijks tijdens zijn wandelingen lastiggevallen door jongeren.
En te filmen voor bewijs hoop ik. Ik zou er als wijkagent eens een weekje in burger achteraan lopen.quote:zag al op insta een post van een held die de ouders aanbood om op gepast afstand met Martijn mee te lopen
Je geeft het slachtoffer de schuld...quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Als het al 30 jaar aan de gang is, dan zou je zeggen dat er toch wel een gegronde reden is voor dit gedrag.
Is dat een motivatie om iemand met een beperking te pesten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij zal wel iets doen waardoor hij opvalt. Bepaalde geluiden maken misschien? Pestgedrag is niet van de laatste 5 jaar.
Dat zeg ik toch niet? Ik reageerde op een post maar blijkbaar is dat niet goed door gekomen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is dat een motivatie om iemand met een beperking te pesten.
De gegronde reden is dat sommige jongeren blijkbaar niet opgevoed worden. Het enige wat het slachtoffer 'fout' doet is met een reclamefolder wapperen, een apart loopje hebben, en soms random geluiden maken. Ik ben opgegroeid in de betreffende wijk en ben bekend met dit gebeuren. Wist niet dat hij dagelijks gepest werd, diep triest.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Als het al 30 jaar aan de gang is, dan zou je zeggen dat er toch wel een gegronde reden is voor dit gedrag.
Heel bizar inderdaad. Dat zo iemand 'een bekend gezicht' is dat met de generaties 'een bekend gezicht' blijft snap ik, maar dat pesten kan haast niet anders dan gewoon aangeleerd zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan zijn die jongeren inmiddels 40+. Of is dit een soort vervelende traditie van vader op zoon?
Wat ik dus eerder bedoelde was dat hij waarschijnlijk op valt en dat daarom het pesten generatie na generatie aan houdt. Ook bij nieuwe buurtbewoners. Is het normaal, nee. Maar dat is wel helaas hoe het gaat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:20 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Heel bizar inderdaad. Dat zo iemand 'een bekend gezicht' is dat met de generaties 'een bekend gezicht' blijft snap ik, maar dat pesten kan haast niet anders dan gewoon aangeleerd zijn.
Treurig gedoe.
Het is ergens begonnen en je zou zeggen dat de oorspronkelijke pesters ergens een keer wat meer fatsoen en geweten zouden hebben gekregen en daarom hun eigen kinderen aan zouden leren dat het niet ok is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik dus eerder bedoelde was dat hij waarschijnlijk op valt en dat daarom het pesten generatie na generatie aan houdt. Ook bij nieuwe buurtbewoners. Is het normaal, nee. Maar dat is wel helaas hoe het gaat.
Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die Martijn willen helpen zodat hij zijn loopje kan blijven doen.
Die kans is op die leeftijd wel erg klein.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:08 schreef TLC het volgende:
Het is nooit zo dat iemand van die fatbike tokkies ineens terminaal ziek wordt he ?
Ik woon in de biblebelt en hier worden gehandicapten en verstandelijk beperkten goed behandeld, velen werken er ook gewoon. Er is hier ook een koffie schenkerij waar ze werken, daar kan je prima een bakje koffie doen met wat gebak.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:05 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk dat zoiets 30 jaar door kan gaan.
Het halve dorp zou met Martijn moeten meelopen.
Niet, dat is Robin van Persiequote:
Een groepje dat daar ooit mee begonnen is bestaat waarschijnlijk uit 13 tot 16 jarigen. Bij zo een groep of straat gaan er (oudere) jongens uit en komen er weer jongere gaatjes voor terug. Zo blijft het doorgegeven worden binnen een bepaalde straatcultuur.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:36 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Het is ergens begonnen en je zou zeggen dat de oorspronkelijke pesters ergens een keer wat meer fatsoen en geweten zouden hebben gekregen en daarom hun eigen kinderen aan zouden leren dat het niet ok is.
Bij ons liep vroeger ook zo iemand die op zijn manier erg op viel, maar in tegenstelling tot deze jongen werd hij door jong en oud, van generatie op generatie gewoon in zijn waarde gelaten. Zoals het hoort. Tuurlijk werd ie wel eens nagekeken, of een dolletje met 'm gemaakt, maar eigenlijk nooit in kwade zin.
Dat is vaak wel goed geregeld bij die gristenen, heb ik de indruk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik woon in de biblebelt en hier worden gehandicapten en verstandelijk beperkten goed behandeld, velen werken er ook gewoon. Er is hier ook een koffie schenkerij waar ze werken, daar kan je prima een bakje koffie doen met wat gebak.
Ik ben zelf niet christelijk, maar kan dit aspect erg waarderen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is vaak wel goed geregeld bij die gristenen, heb ik de indruk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |