abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220790249
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220790250
Hier verder met deze discussie :')
pi_220790254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Kan, was wel een heerlijk dagje zee, uit eten, bezoekje waterworld en 's avonds naar het theater.
Klopt, hadden we anders niet gedaan, maar ben blij dat we die prijs wonnen en gegaan zijn.
Andere prijzen zijn ook wel leuk, de Hollandse huisjes staan erg leuk met de kerst. We drinken koffie uit de koffiemokjes. Ook al vaker ijsprijzen gehad. IJs wat we anders nooit kopen, maar weleens een keer lekker is.

Je kunt wel alles negatief benaderen. Het hele leven is een grote loterij, of je ziek of gezond bent, gelukkig of niet, rijk of niet, of je kinderen kunt krijgen of niet.

Ik had vroeger een collega die geen kinderen kon krijgen. Ik trouwde en een half jaar later was ik zwanger. Heeft zij dan het recht hier niet mee geconfronteerd te worden?? Je kunt nu eenmaal niet alles hebben wat anderen hebben en het leven is niet eerlijk.
Ja hoor ik ben ook blij met de prijsjes, hoewel ik nog nooit een geldprijsje heb gewonnen, overigens stond Gaston hier een paar jaar terug in de straat. Bummer geen straatprijs :(
Vermoed iemand die met een oude postcode speelde:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220790257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:53 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Je kan het lotnummer niet kiezen bij de Staatsloterij, dat is nou juist het mooie
:') :') :') :')
Ja want dat maakt echt enorm verschil.
pi_220790262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
:') :') :') :')
Ja want dat maakt echt enorm verschil.
Dat maakt al het verschil, want ik weet niet welk nummer ik had gehad als ik had meegedaan, en dus ook niet of ik iets had gewonnen.
pi_220790269
Net zoals de meeste mensen hier geen antwoord op kunnen geven:

Je kiest 1 van 3 deuren; achter 1 zit een prijs. De presentator weet waar die zit, opent daarna bewust een andere lege deur en vraagt of je wilt wisselen. Is wisselen voordeliger?
pi_220790271
Kan een mod deze zeer belangrijke conversatie even reeksen? :P
pi_220790273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dat maakt al het verschil, want ik weet niet welk nummer ik had gehad als ik had meegedaan, en dus ook niet of ik iets had gewonnen.
En wat is exact het probleem?
pi_220790281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
En wat is exact het probleem?
Dat je achteraf kan nagaan of je had gewonnen als je had meegedaan.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:00:31 #10
3542 Gia
User under construction
pi_220790285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Je mag bij de staatsloterij wel de laatste 2 cijfers kiezen. En er vallen ook prijzen op de laatste twee cijfers.
pi_220790291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:59 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dat je achteraf kan nagaan of je had gewonnen als je had meegedaan.
Ja maar ik heb je net uitgelegt dat statistiek en loterijen of welke andere zaak die op kansberekening rust niet zo werkt.
pi_220790293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:52 schreef raptorix het volgende:
Om een voorbeeld te geven: Als ik je vertel dat de afgelopen week het juiste nummer in de staatsloterij: 14234434 was, ben je dan ook boos dat je dat nummer niet gekozen had?
Hier maak je een denkfout, want als je niet meedoet met de Staatsloterij of welke andere loterij waar je zelf (deels) je getallen mag kiezen, kies je ook niet. Dus er valt achteraf niks te vinden.
pi_220790295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Hier maak je een denkfout, want als je niet meedoet met de Staatsloterij of welke andere loterij waar je zelf (deels) je getallen mag kiezen, kies je ook niet. Dus er valt achteraf niks te vinden.
Dat kan wel zijn, dat veranderd niks aan de kans of je nou had kunnen winnen of niet.
pi_220790310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat kan wel zijn, dat veranderd niks aan de kans of je nou had kunnen winnen of niet.
*verandert

Dat is het hele punt ook niet. Het gaat niet om de winkans, het gaat erom dat je achteraf weet dat je gewonnen had, ook al doe je niet mee. Dat is nergens zo, behalve met de Postcodeloterij.
pi_220790321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
*verandert

Dat is het hele punt ook niet. Het gaat niet om de winkans, het gaat erom dat je achteraf weet dat je gewonnen had, ook al doe je niet mee. Dat is nergens zo, behalve met de Postcodeloterij.
Nou nou, en dat is zo erg dat je daar wakker van ligt?
En nog erger, gun je het je buren dan niet?
pi_220790335
Ik heb 20 jaar geleden eens een column in de metro geschreven over de postcodeloterij.
Dat het mechanisme van deze specifieke loterij op elk denkbaar vlak onethisch is.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220790337
Nog een voorbeeld. Mijn pa doet al jaren mee met de Duitse lotto. Elke maand met dezelfde getallen, al tientallen jaren lang. Eén keer was hij vergeten om iets aan te leveren i.v.m. een vrije dag in Duitsland of zo, en hij heeft die trekking bewust niet willen weten. Want hij wilde niet weten of hij achteraf gewonnen zou hebben.
pi_220790342
quote:

Je kiest 1 van 3 deuren; achter 1 zit een prijs. De presentator weet waar die zit, opent daarna bewust een andere lege deur en vraagt of je wilt wisselen. Is wisselen voordeliger?
Ja moet je altijd doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220790346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou nou, en dat is zo erg dat je daar wakker van ligt?
En nog erger, gun je het je buren dan niet?
Wie zegt dat ik daar wakker van lig? En wie zegt dat ik het mijn buren niet zou gunnen? Bovendien weet jij helemaal niet of ik wel of niet meespeel met de Postcodeloterij.
pi_220790350
quote:

Dat is zeker een leuke puzzel. Ik zie de relevantie hier niet echt.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:08:54 #21
3542 Gia
User under construction
pi_220790355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:06 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb 20 jaar geleden eens een column in de metro geschreven over de postcodeloterij.
Dat het mechanisme van deze specifieke loterij op elk denkbaar vlak onethisch is.
Vond die schrijver...
pi_220790359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dat is zeker een leuke puzzel. Ik zie de relevantie hier niet echt.
Dat de meeste mensen simpele statistiek niet begrijpen.
pi_220790363
Overigens vind ik de Postcode Loterij geniaal, het moment dat je wint en je dure auto aan de niet meespelende buren laten zien is de kroon op het leven.
pi_220790389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat de meeste mensen simpele statistiek niet begrijpen.
Maar dit hele vraagstuk heeft niks met statistiek te maken, meer met een ethische kwestie. Ze proberen zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, juist omdat veel mensen niet blij worden van het feit dat je weet of je gewonnen zou hebben.

Zou jij blij worden van het feit dat de straatprijs op jouw postcode zou vallen en jij zou niet meedoen? Nee, natuurlijk niet.
pi_220790424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Je mag bij de staatsloterij wel de laatste 2 cijfers kiezen. En er vallen ook prijzen op de laatste twee cijfers.
Je hebt gelijk, ik had achteraf wel kunnen weten of ik wel of niet 50 euro had gewonnen als ik had meegedaan met deze eindcijfers. Ik weet uiteraard niet met welke nummers de buren meedoen, en mijn eindcijfers worden niet bepaald door waar ik woon.
pi_220790446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Maar dit hele vraagstuk heeft niks met statistiek te maken, meer met een ethische kwestie. Ze proberen zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, juist omdat veel mensen niet blij worden van het feit dat je weet of je gewonnen zou hebben.

Zou jij blij worden van het feit dat de straatprijs op jouw postcode zou vallen en jij zou niet meedoen? Nee, natuurlijk niet.
Lichtpuntje is dat hopelijk mijn lawaaierige bovenburen meedoen en vervolgens verhuizen :')
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 13:22:05 #27
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220790457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef raptorix het volgende:
Overigens vind ik de Postcode Loterij geniaal, het moment dat je wint en je dure auto aan de niet meespelende buren laten zien is de kroon op het leven.
Ja vooral als je eigenlijk geen cent te makken hebt.

kun je nog even belasting betalen over de waarde van die auto, die je dus niet kunt betalen. Dus laat je je maar afkopen met een bedrag wat nog geen derde waard is.

Elke cent is meegenomen hoor, maar het staat altijd net iets leuker op beeld dan het daadwerkelijk is.

Of je zit in een uitkering en die verlies je doordat je die kutauto wint :P
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:22:50 #28
3542 Gia
User under construction
pi_220790461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik had achteraf wel kunnen weten of ik wel of niet 50 euro had gewonnen als ik had meegedaan met deze eindcijfers. Ik weet uiteraard niet met welke nummers de buren meedoen, en mijn eindcijfers worden niet bepaald door waar ik woon.
Da's bij de postcodeloterij ook niet het geval. Je eindcijfer van je lot wordt bepaald door het moment dat je mee gaat doen. Ben jij lotnummer 18 en 19 in de straat?
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:24:16 #29
3542 Gia
User under construction
pi_220790465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:22 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja vooral als je eigenlijk geen cent te makken hebt.

kun je nog even belasting betalen over de waarde van die auto, die je dus niet kunt betalen. Dus laat je je maar afkopen met een bedrag wat nog geen derde waard is.

Elke cent is meegenomen hoor, maar het staat altijd net iets leuker op beeld dan het daadwerkelijk is.

Of je zit in een uitkering en die verlies je doordat je die kutauto wint :P
Die auto is altijd bij een geldprijs. Van die geldprijs kun je de belasting betalen. Je kunt er ook voor kiezen de auto te verkopen.
pi_220790483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's bij de postcodeloterij ook niet het geval. Je eindcijfer van je lot wordt bepaald door het moment dat je mee gaat doen. Ben jij lotnummer 18 en 19 in de straat?
En als de buurman de Postcode Kanjer wint, is het dan relevant voor of ik ook had gewonnen welke twee nummers mijn loten hebben of zouden hebben?
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 13:32:13 #31
pi_220790514
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Die auto is altijd bij een geldprijs. Van die geldprijs kun je de belasting betalen. Je kunt er ook voor kiezen de auto te verkopen.
Ja oke
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 13:32:47 #32
pi_220790519
Ik vind trouwens die Rick Broers een heel vervelend mannetje.
pi_220790622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik ben rationeel genoeg om te beseffen dat het geen fuck uitmaakt, daarnaast speel ik gewoon mee maar niet omdat ik bang ben iets te missen.
pi_220791083
Als je net verhuisd bent is ook zo kut wanneer de kanjer op jouw oude postcode valt .. 8)7
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 15:05:04 #35
pi_220791093
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:02 schreef YoopY het volgende:
Als je net verhuisd bent is ook zo kut wanneer de kanjer op jouw oude postcode valt .. 8)7
Je kan gewoon meespelen op je oude postcode. Of überhaupt elke postcode
pi_220791099
FOMO is gewoon het business model van de postcode loterij.

Bedenk je dat je niet woonachtig hoeft te zijn op de postcode waar je mee speelt in de Postcodeloterij. Zolang het lot betaald is, speel je mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:14:17 #37
3542 Gia
User under construction
pi_220791138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:27 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
En als de buurman de Postcode Kanjer wint, is het dan relevant voor of ik ook had gewonnen welke twee nummers mijn loten hebben of zouden hebben?
Nee, maar het is wel relevant voor de trekking an sich. De hoofdprijs is dan gevallen op een bepaald lotnummer. De rest van de mensen die meespelen met die postcode, winnen dan een deel van die prijs. Je mag gewoon ook met een andere postcode meespelen. Maar goed, is dat leuk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')