Ja hoor ik ben ook blij met de prijsjes, hoewel ik nog nooit een geldprijsje heb gewonnen, overigens stond Gaston hier een paar jaar terug in de straat. Bummer geen straatprijsquote:Op donderdag 14 mei 2026 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan, was wel een heerlijk dagje zee, uit eten, bezoekje waterworld en 's avonds naar het theater.
Klopt, hadden we anders niet gedaan, maar ben blij dat we die prijs wonnen en gegaan zijn.
Andere prijzen zijn ook wel leuk, de Hollandse huisjes staan erg leuk met de kerst. We drinken koffie uit de koffiemokjes. Ook al vaker ijsprijzen gehad. IJs wat we anders nooit kopen, maar weleens een keer lekker is.
Je kunt wel alles negatief benaderen. Het hele leven is een grote loterij, of je ziek of gezond bent, gelukkig of niet, rijk of niet, of je kinderen kunt krijgen of niet.
Ik had vroeger een collega die geen kinderen kon krijgen. Ik trouwde en een half jaar later was ik zwanger. Heeft zij dan het recht hier niet mee geconfronteerd te worden?? Je kunt nu eenmaal niet alles hebben wat anderen hebben en het leven is niet eerlijk.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:53 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Je kan het lotnummer niet kiezen bij de Staatsloterij, dat is nou juist het mooie
Dat maakt al het verschil, want ik weet niet welk nummer ik had gehad als ik had meegedaan, en dus ook niet of ik iets had gewonnen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want dat maakt echt enorm verschil.
En wat is exact het probleem?quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat maakt al het verschil, want ik weet niet welk nummer ik had gehad als ik had meegedaan, en dus ook niet of ik iets had gewonnen.
Dat je achteraf kan nagaan of je had gewonnen als je had meegedaan.quote:
Je mag bij de staatsloterij wel de laatste 2 cijfers kiezen. En er vallen ook prijzen op de laatste twee cijfers.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:56 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat maakt al het verschil, want ik weet niet welk nummer ik had gehad als ik had meegedaan, en dus ook niet of ik iets had gewonnen.
Ja maar ik heb je net uitgelegt dat statistiek en loterijen of welke andere zaak die op kansberekening rust niet zo werkt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:59 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat je achteraf kan nagaan of je had gewonnen als je had meegedaan.
Hier maak je een denkfout, want als je niet meedoet met de Staatsloterij of welke andere loterij waar je zelf (deels) je getallen mag kiezen, kies je ook niet. Dus er valt achteraf niks te vinden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:52 schreef raptorix het volgende:
Om een voorbeeld te geven: Als ik je vertel dat de afgelopen week het juiste nummer in de staatsloterij: 14234434 was, ben je dan ook boos dat je dat nummer niet gekozen had?
Dat kan wel zijn, dat veranderd niks aan de kans of je nou had kunnen winnen of niet.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hier maak je een denkfout, want als je niet meedoet met de Staatsloterij of welke andere loterij waar je zelf (deels) je getallen mag kiezen, kies je ook niet. Dus er valt achteraf niks te vinden.
*verandertquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, dat veranderd niks aan de kans of je nou had kunnen winnen of niet.
Nou nou, en dat is zo erg dat je daar wakker van ligt?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
*verandert
Dat is het hele punt ook niet. Het gaat niet om de winkans, het gaat erom dat je achteraf weet dat je gewonnen had, ook al doe je niet mee. Dat is nergens zo, behalve met de Postcodeloterij.
Ja moet je altijd doen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:58 schreef raptorix het volgende:
Net zoals de meeste mensen hier geen antwoord op kunnen geven:
Je kiest 1 van 3 deuren; achter 1 zit een prijs. De presentator weet waar die zit, opent daarna bewust een andere lege deur en vraagt of je wilt wisselen. Is wisselen voordeliger?
Wie zegt dat ik daar wakker van lig? En wie zegt dat ik het mijn buren niet zou gunnen? Bovendien weet jij helemaal niet of ik wel of niet meespeel met de Postcodeloterij.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou nou, en dat is zo erg dat je daar wakker van ligt?
En nog erger, gun je het je buren dan niet?
Dat is zeker een leuke puzzel. Ik zie de relevantie hier niet echt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:58 schreef raptorix het volgende:
Net zoals de meeste mensen hier geen antwoord op kunnen geven:
Je kiest 1 van 3 deuren; achter 1 zit een prijs. De presentator weet waar die zit, opent daarna bewust een andere lege deur en vraagt of je wilt wisselen. Is wisselen voordeliger?
Vond die schrijver...quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:06 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb 20 jaar geleden eens een column in de metro geschreven over de postcodeloterij.
Dat het mechanisme van deze specifieke loterij op elk denkbaar vlak onethisch is.
Dat de meeste mensen simpele statistiek niet begrijpen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat is zeker een leuke puzzel. Ik zie de relevantie hier niet echt.
Maar dit hele vraagstuk heeft niks met statistiek te maken, meer met een ethische kwestie. Ze proberen zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, juist omdat veel mensen niet blij worden van het feit dat je weet of je gewonnen zou hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen simpele statistiek niet begrijpen.
Je hebt gelijk, ik had achteraf wel kunnen weten of ik wel of niet 50 euro had gewonnen als ik had meegedaan met deze eindcijfers. Ik weet uiteraard niet met welke nummers de buren meedoen, en mijn eindcijfers worden niet bepaald door waar ik woon.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag bij de staatsloterij wel de laatste 2 cijfers kiezen. En er vallen ook prijzen op de laatste twee cijfers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |