Lichtpuntje is dat hopelijk mijn lawaaierige bovenburen meedoen en vervolgens verhuizenquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar dit hele vraagstuk heeft niks met statistiek te maken, meer met een ethische kwestie. Ze proberen zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, juist omdat veel mensen niet blij worden van het feit dat je weet of je gewonnen zou hebben.
Zou jij blij worden van het feit dat de straatprijs op jouw postcode zou vallen en jij zou niet meedoen? Nee, natuurlijk niet.
Ja vooral als je eigenlijk geen cent te makken hebt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef raptorix het volgende:
Overigens vind ik de Postcode Loterij geniaal, het moment dat je wint en je dure auto aan de niet meespelende buren laten zien is de kroon op het leven.
Da's bij de postcodeloterij ook niet het geval. Je eindcijfer van je lot wordt bepaald door het moment dat je mee gaat doen. Ben jij lotnummer 18 en 19 in de straat?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik had achteraf wel kunnen weten of ik wel of niet 50 euro had gewonnen als ik had meegedaan met deze eindcijfers. Ik weet uiteraard niet met welke nummers de buren meedoen, en mijn eindcijfers worden niet bepaald door waar ik woon.
Die auto is altijd bij een geldprijs. Van die geldprijs kun je de belasting betalen. Je kunt er ook voor kiezen de auto te verkopen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja vooral als je eigenlijk geen cent te makken hebt.
kun je nog even belasting betalen over de waarde van die auto, die je dus niet kunt betalen. Dus laat je je maar afkopen met een bedrag wat nog geen derde waard is.
Elke cent is meegenomen hoor, maar het staat altijd net iets leuker op beeld dan het daadwerkelijk is.
Of je zit in een uitkering en die verlies je doordat je die kutauto wint
En als de buurman de Postcode Kanjer wint, is het dan relevant voor of ik ook had gewonnen welke twee nummers mijn loten hebben of zouden hebben?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's bij de postcodeloterij ook niet het geval. Je eindcijfer van je lot wordt bepaald door het moment dat je mee gaat doen. Ben jij lotnummer 18 en 19 in de straat?
Ja okequote:Op donderdag 14 mei 2026 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Die auto is altijd bij een geldprijs. Van die geldprijs kun je de belasting betalen. Je kunt er ook voor kiezen de auto te verkopen.
Ik ben rationeel genoeg om te beseffen dat het geen fuck uitmaakt, daarnaast speel ik gewoon mee maar niet omdat ik bang ben iets te missen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar dit hele vraagstuk heeft niks met statistiek te maken, meer met een ethische kwestie. Ze proberen zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, juist omdat veel mensen niet blij worden van het feit dat je weet of je gewonnen zou hebben.
Zou jij blij worden van het feit dat de straatprijs op jouw postcode zou vallen en jij zou niet meedoen? Nee, natuurlijk niet.
Je kan gewoon meespelen op je oude postcode. Of überhaupt elke postcodequote:Op donderdag 14 mei 2026 15:02 schreef YoopY het volgende:
Als je net verhuisd bent is ook zo kut wanneer de kanjer op jouw oude postcode valt ..
Nee, maar het is wel relevant voor de trekking an sich. De hoofdprijs is dan gevallen op een bepaald lotnummer. De rest van de mensen die meespelen met die postcode, winnen dan een deel van die prijs. Je mag gewoon ook met een andere postcode meespelen. Maar goed, is dat leuk?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:27 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
En als de buurman de Postcode Kanjer wint, is het dan relevant voor of ik ook had gewonnen welke twee nummers mijn loten hebben of zouden hebben?
Die loterij ratten hebben de laatste jaren ook geregeld dat ze ipv 60%, naar 50% en nu maar minimaal 40% aan goede doelen moeten geven.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Schaf al die loterijen maar af. Blijft ook veel te veel aan de strijkstok hangen.
Dan maak jij daar evengoed een denkfout, want ook bij de Postcodeloterij zal je eerst moeten kiezen met welke postcode je mee wil spelen. Het is dus niet per definitie zo dat je weet dat je had gewonnen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
*verandert
Dat is het hele punt ook niet. Het gaat niet om de winkans, het gaat erom dat je achteraf weet dat je gewonnen had, ook al doe je niet mee. Dat is nergens zo, behalve met de Postcodeloterij.
Ook genoeg mensen die dat echt totaal niet interesseert. Vandaar dat er ook zat mensen zijn die gewoon niet meedoen. Zo'n verbod is wat mij betreft dan ook echt totaal onnodig. Kan je het niet verkroppen als de buurman wint en jij niet, speel je toch lekker mee? Speel je niet mee, dan ook niet zeiken als een ander wel wat wint.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |