quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ingewikkeld hoor, die ouderschapsdingen met exen. Ik bel voor een aantal familierechtadvocaten en krijg regelmatig allerlei ellende over 'de andere partij' te horen. Regelmatig hele nare dingen maar soms ook wel problemen die ik niet als problemen zie. Laatst een vader die over zijn toeren was omdat zijn ex zijn kind had ingeschreven bij een tandarts in haar woonplaats. Hij had de tandarts gebeld om te zeggen dat er gedeeld gezag is en dat dit toch niet zomaar kan maar de tandarts zei dat ze het onderling moesten oplossen. Ik weet verder niet wat er nog meer speelt maar wees blij dat dat kind gewoon naar de tandarts gaat denk ik dan.
Wel moeilijk denk ik dat je in zo'n gesprek niet jezelf kunt zijn. Jullie zijn na die relatie verder gegroeid maar de ruimte voor je verbeterde zelf is er dan eigenlijk niet lijkt me.
En Blues, ik heb het idee dat je heel goed op jezelf let en volgens mij doe je het goed. Je gaat niet in de wegcijfermodus, heel knap.
Precies. Ik heb een collega die sinds een paar maanden een heel zieke man heeft en die man communiceert dus niets. Snapt ook niets van zijn eigen lijf, maakt steeds de verkeerde inschattingen en wil nooit hulp. Het is zo zonde als het op die manier gaat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Het kan soms beter in mijn communicatie, want hij kan niet ruiken wat ik 'echt' wil/zou willen/zin in heb. De compromis en de grenzen voor hem vind ik belangrijker dan die van mij, ik kan mijn energie en liefhebberijen thuis wel weer krijgen, daarom ben ik graag thuis. En, heel belangrijk, ik heb gelukkig niet meer die FOMO op vakanties van vroeger
Allerbelangrijkste is voor allebei om duidelijk te zeggen wat je wilt, wat er aan de hand is. Liefst meteen. Voor hem en voor mij. Zonder dat je de hele dag aan het 'gaat het' vragen bent.
Niet te eigenwijs he jijquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat je hoofd weer beter gaat Tele!
Ik werd wakker met hoofdpijn en tikje raar(der dan normaal) oog. Natuurlijk op een feestdagOp zich reden om oogarts te bellen maar veel meer dan oogdruk meten (hoog) zal die toch niet doen. Druppelen doe ik al zelf en het is niet zo hevig dan de vorige keer toen ik er een week mee heb doorgelopen. Dus we kijken (hurhur) het maar aan. HAP bellen voor doorverwijzing kan altijd nog als het niet weggaat. Maar niet zaterdag want dan ga ik naar Harry Potter!
Intussen wel administratie, socials en websites voor de diverse clubjes gedaan.
Dus vanmiddag heb ik mijn badje met mega grote bruisbal wel verdiend
Hier wil ik meer van weten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Kaiserschmarrn in de oven bereiden is een toptip trouwens
Leuk! En handig om achter de baan te gaan zitten. De meeste mensen willen vast ter hoogte van het net zitten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:40 schreef flipsen het volgende:
Gisteren in een opwelling kaartje gekocht voor het Premier Padel toernooi dat nu in Buenos Aires is, met alle toppersStraks naar toe, heel de dag kijken hoe het echt moet hehe. In een hal die in één van de slechtste buurten van de stad ligt, ook wel apart. Al even op streetview gekeken en er isbgelukkig bewaakte parkeerplek. Vandaag zijn de 1/8 finales en zijn er nog geen vaste stoelen, je kan gewoon gaan zitten waar je wil. Wel fijn bedacht ik me gisteravond, want mijn nek/schouder zit echt muurvast
Dus ik ga wel "achter" de baan zitten zodat ik niet steeds van links naar rechts hoef te kijken, want dat gaat lastig
/lief dagboek
quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, het was al bijna 4 weken geleden, maar het is weer zo ver hoorEen stuivertje erbij, muntvondst 104. Mei 2026 is de 29e kalendermaand op rij waarin ik geld vind
Zo even de administratie en de kaart bijwerken
Mijn dag is goed
![]()
[ afbeelding ]
Jawelquote:Op donderdag 14 mei 2026 16:31 schreef derLudolf het volgende:
Ben je eigenlijk al eens munten tegengekomen die vastgelijmd zaten? Heb je daar gereedschap voor in de noodpakket?
Na 10 minuten nog gewoon vloeibaarquote:Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.
Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF?
Een struikelmuntquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JawelGeen gereedschap voor. Vind het leuker om er iedere keer als ik er langs loop om te kunnen grinniken hoe zielig mensen kunnen zijn
![]()
[ afbeelding ]
Ja — 100 °C is (veel) te laag voor eieren in de airfryer. Daardoor blijven ze vloeibaar, precies wat je zag gebeuren. Bij airfryers stollen eieren pas goed bij duidelijk hogere temperaturen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na 10 minuten nog gewoon vloeibaarNog maar 10 minuten dan. Anders toch even de temp wat omhoog.
Wat is dit?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:42 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Tis nog rustig, dames spelen nu, daarna de heren. Kwam ook gelijk de "baas" van mijn oude club uit Mar del Plata tegen, gezellige boel
Komt goed johquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja — 100 °C is (veel) te laag voor eieren in de airfryer. Daardoor blijven ze vloeibaar, precies wat je zag gebeuren. Bij airfryers stollen eieren pas goed bij duidelijk hogere temperaturen.
Wat wél werkt (gebaseerd op meerdere airfryer‑recepten)
Voor geklutste eieren in een muffinvorm:
Temperatuur: 170–180 °C
Tijd: 8–12 minuten
Voorverwarmen: aanbevolen (zorgt voor sneller en gelijkmatiger stollen)
Vulling: vormpjes max. ¾ vol
Bij deze instellingen zijn eimuffins stevig en gaar, zonder rubberig te worden [airfryeronline.nl], [mijnairfryer.nl], [receptenplein.nl]
Waarom jouw poging niet werkte
100 °C is vergelijkbaar met zacht au‑bain‑marie → ei stolt daar nauwelijks
Geen voorverwarmen = nog tragere garing
Muffinvorm + lucht = vraagt juist wat hogere hitte, geen lagere
Praktisch stappenplan (kort)
Airfryer voorverwarmen op 180 °C
Muffinvorm invetten (of siliconen gebruiken)
Gekluts ei erin (max. ¾ vol)
Bakken 10 minuten op 180 °C
Even wiebelen / prikken → zo nodig 2 minuten extra
👉 Tip: worden ze bovenop te snel donker? Dan volgende keer 170 °C en iets langer.
Weet ik hetquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:45 schreef Clubsoda het volgende:
Maar geklutste eieren in een muffinvorm is toch gewoon vergelijkbaar met (eenhaps)fritatta uit de oven![]()
Ik deed gisteravond fritatta op 200 graden ofzo, minuut of 25 in de gewone heteluchtoven (de airfryer is te klein voor de vorm). Zoiets, beetje op gevoel, zo dat de kaas niet aanbrandt maar alles wel gaar is. Daar zal vanzelfsprekend wel groente in, dus daarom kan ie langer zonder uit te drogen.
Gaat t wel met haar? De poes van zes miljoenquote:Op donderdag 14 mei 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg ook geld terug van de belasting. In de verste verte niet zoveel als @:derLudolf maar de helft van het bloedonderzoek van Elin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |