Sushi of gemengd?quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
En....... wat was het heerlijk, gisteren bij de Japanner ons uittro-vakantieetentje gedaan, dan ff op je eigen bank wat tv gekeken en dan je eigen bed [ link | afbeelding ]
Teppanyaki!quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:40 schreef Pinnenmutske het volgende:
Sushi of gemengd?
Ik hou wel van sushi, ben ook de enige in de familie die dat echt lust
Wauwquote:Op donderdag 14 mei 2026 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Tippanyaki!
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #36
Goeie spreekbeurtquote:Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Clubsoda het volgende:
Je bent echt lekker bezig he, Lucky? Lukt het ook allemaal met je lijf en energie en zo? Fijn dat je zo geniet van het thuis zijn, BluesWas het wel fijn?
Ik heb nogal een rommelige week. Het idee was dat ik vrijdag vrij zou nemen en dat betekende alleen maandag werken. Dat is schromelijk overdreven, want ik was net al een week op vakantie, maar ik vind Hemelvaart een te mooie kans om te laten lopen. Maandag een lange werkdag, in de avond nog werk-ALV en daarna bellen met mijn exDat is geen werk, maar zo voelt het soms wel
Ik trek avondverplichtingen steeds slechter denk ik, dus dinsdag weinig waard. Toch nog een poos zitten werken want ik krijg het allemaal niet af door die vrije dagen
Gisteravond moest ik een praatje geven in een [ziekte]café, ook weer laat thuis. Ik vergeet altijd dat ik best goed ben in zulke dingen
Maar het kost ook een hoop energie. Dus vandaag weer sloom, ik heb met maar een rondje gehold. Het is zulke onbestendig weer dat we vandaag binnenactiviteiten doen en vooralsnog bestaan die uit Kaiserschmarrn en dingen met asperges maken en Cars kijken
En dan moet ik morgen toch nog werken omdat ik te laat was met mijn agenda goed op orde brengen. Maar ik ga na twee uurtjes naar huis en dan twee nachten naar de schoonfamilie. Zo werd een lang weekend toch zo ongeveer een normale werkweek
![]()
Dit was mijn spreekbeurt
Heel herkenbaar. Ik vind het ook maar ingewikkeld met al die vrije dagen enzo.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Clubsoda het volgende:
Je bent echt lekker bezig he, Lucky? Lukt het ook allemaal met je lijf en energie en zo? Fijn dat je zo geniet van het thuis zijn, BluesWas het wel fijn?
Ik heb nogal een rommelige week. Het idee was dat ik vrijdag vrij zou nemen en dat betekende alleen maandag werken. Dat is schromelijk overdreven, want ik was net al een week op vakantie, maar ik vind Hemelvaart een te mooie kans om te laten lopen. Maandag een lange werkdag, in de avond nog werk-ALV en daarna bellen met mijn exDat is geen werk, maar zo voelt het soms wel
Ik trek avondverplichtingen steeds slechter denk ik, dus dinsdag weinig waard. Toch nog een poos zitten werken want ik krijg het allemaal niet af door die vrije dagen
Gisteravond moest ik een praatje geven in een [ziekte]café, ook weer laat thuis. Ik vergeet altijd dat ik best goed ben in zulke dingen
Maar het kost ook een hoop energie. Dus vandaag weer sloom, ik heb met maar een rondje gehold. Het is zulke onbestendig weer dat we vandaag binnenactiviteiten doen en vooralsnog bestaan die uit Kaiserschmarrn en dingen met asperges maken en Cars kijken
En dan moet ik morgen toch nog werken omdat ik te laat was met mijn agenda goed op orde brengen. Maar ik ga na twee uurtjes naar huis en dan twee nachten naar de schoonfamilie. Zo werd een lang weekend toch zo ongeveer een normale werkweek
![]()
Dit was mijn spreekbeurt
Vandaag gaat tot nu toe goed qua hoofd hier!quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:29 schreef AnneX het volgende:
In ieder geval weer rust in de tent van Tele. Ook in je hoofd?
Lucky! Straks heb je ook nog een vacature voor een workawayer!
Thuis voor Blues & golfer: ook rust in de tent.
Hopelijk geeft de as. operatie weer soulaas voor de mobiliteit.
De kleding in rolletjes in de koffer is bevallen, heb ik begrepen.
Gisteravond het zingen alsnog afgezegd. De laatste keren ging ik ook wel eens in de pauze weg.
Gisteravond kwam ik op het idee om op de vrijdagochtend mee te zingen, vooraf aan het werken in hetzelfde theater.
Een aantal mensen daar ken ik al.
Grappig omdat zij daar via mij zijn gaan zingen.
Dan hoef ik ook niet meer ‘s avonds alsnog de deur uit.
#energie
Dit klinkt als een rustigere Telequote:Op donderdag 14 mei 2026 13:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag gaat tot nu toe goed qua hoofd hier!
We waren om 8:00 op, toen heeft B me na het ontbijt nog een uurtje geholpen om op een handigere manier via m'n laptop met de grote computer op werk te kunnen communiceren (handig om grote analyses te runnen).
Om 10:00 was hij de deur uit met al z'n klusmaterialen, en ben ik rustig aan het werk gegaan.
Eerste analyse is klaar met rekenen en de tweede staat aan. Presentatie voor volgende week aan het voorbereiden terwijl ik check of de analyses het doen.
Nu ga ik een rondje hardlopen, want het regent niet meer.
Vanmiddag misschien een derde analyse aanzetten en figuren/afbeeldingen zoeken voor m'n presentatie. Dan misschien morgen nog maar een half dagje werk!
Het kan soms beter in mijn communicatie, want hij kan niet ruiken wat ik 'echt' wil/zou willen/zin in heb. De compromis en de grenzen voor hem vind ik belangrijker dan die van mij, ik kan mijn energie en liefhebberijen thuis wel weer krijgen, daarom ben ik graag thuis. En, heel belangrijk, ik heb gelukkig niet meer die FOMO op vakanties van vroegerquote:Op donderdag 14 mei 2026 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
En Blues, ik heb het idee dat je heel goed op jezelf let en volgens mij doe je het goed. Je gaat niet in de wegcijfermodus, heel knap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow badje. Daar ga ik morgen ook weer eens in! Tnx voor de inspiratie.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat je hoofd weer beter gaat Tele!
Ik werd wakker met hoofdpijn en tikje raar(der dan normaal) oog. Natuurlijk op een feestdagOp zich reden om oogarts te bellen maar veel meer dan oogdruk meten (hoog) zal die toch niet doen. Druppelen doe ik al zelf en het is niet zo hevig dan de vorige keer toen ik er een week mee heb doorgelopen. Dus we kijken (hurhur) het maar aan. HAP bellen voor doorverwijzing kan altijd nog als het niet weggaat. Maar niet zaterdag want dan ga ik naar Harry Potter!
Intussen wel administratie, socials en websites voor de diverse clubjes gedaan.
Dus vanmiddag heb ik mijn badje met mega grote bruisbal wel verdiend
quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:38 schreef Blues het volgende:
Dit geeft onze vakantie wel goed weer... ik wandelen en/of klimmen en dan zwaaien naar g die beneden geduldig wachtte en altijd zei: doe rustig aan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik haak met mijn rug heel vaak af bij sjokactiviteiten (winkelen
). Vind ik ook nooit erg, laat mij maar rustig ergens zitten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ingewikkeld hoor, die ouderschapsdingen met exen. Ik bel voor een aantal familierechtadvocaten en krijg regelmatig allerlei ellende over 'de andere partij' te horen. Regelmatig hele nare dingen maar soms ook wel problemen die ik niet als problemen zie. Laatst een vader die over zijn toeren was omdat zijn ex zijn kind had ingeschreven bij een tandarts in haar woonplaats. Hij had de tandarts gebeld om te zeggen dat er gedeeld gezag is en dat dit toch niet zomaar kan maar de tandarts zei dat ze het onderling moesten oplossen. Ik weet verder niet wat er nog meer speelt maar wees blij dat dat kind gewoon naar de tandarts gaat denk ik dan.
Wel moeilijk denk ik dat je in zo'n gesprek niet jezelf kunt zijn. Jullie zijn na die relatie verder gegroeid maar de ruimte voor je verbeterde zelf is er dan eigenlijk niet lijkt me.
En Blues, ik heb het idee dat je heel goed op jezelf let en volgens mij doe je het goed. Je gaat niet in de wegcijfermodus, heel knap.
Precies. Ik heb een collega die sinds een paar maanden een heel zieke man heeft en die man communiceert dus niets. Snapt ook niets van zijn eigen lijf, maakt steeds de verkeerde inschattingen en wil nooit hulp. Het is zo zonde als het op die manier gaat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Het kan soms beter in mijn communicatie, want hij kan niet ruiken wat ik 'echt' wil/zou willen/zin in heb. De compromis en de grenzen voor hem vind ik belangrijker dan die van mij, ik kan mijn energie en liefhebberijen thuis wel weer krijgen, daarom ben ik graag thuis. En, heel belangrijk, ik heb gelukkig niet meer die FOMO op vakanties van vroeger
Allerbelangrijkste is voor allebei om duidelijk te zeggen wat je wilt, wat er aan de hand is. Liefst meteen. Voor hem en voor mij. Zonder dat je de hele dag aan het 'gaat het' vragen bent.
Niet te eigenwijs he jijquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat je hoofd weer beter gaat Tele!
Ik werd wakker met hoofdpijn en tikje raar(der dan normaal) oog. Natuurlijk op een feestdagOp zich reden om oogarts te bellen maar veel meer dan oogdruk meten (hoog) zal die toch niet doen. Druppelen doe ik al zelf en het is niet zo hevig dan de vorige keer toen ik er een week mee heb doorgelopen. Dus we kijken (hurhur) het maar aan. HAP bellen voor doorverwijzing kan altijd nog als het niet weggaat. Maar niet zaterdag want dan ga ik naar Harry Potter!
Intussen wel administratie, socials en websites voor de diverse clubjes gedaan.
Dus vanmiddag heb ik mijn badje met mega grote bruisbal wel verdiend
Hier wil ik meer van weten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Kaiserschmarrn in de oven bereiden is een toptip trouwens
Leuk! En handig om achter de baan te gaan zitten. De meeste mensen willen vast ter hoogte van het net zitten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:40 schreef flipsen het volgende:
Gisteren in een opwelling kaartje gekocht voor het Premier Padel toernooi dat nu in Buenos Aires is, met alle toppersStraks naar toe, heel de dag kijken hoe het echt moet hehe. In een hal die in één van de slechtste buurten van de stad ligt, ook wel apart. Al even op streetview gekeken en er isbgelukkig bewaakte parkeerplek. Vandaag zijn de 1/8 finales en zijn er nog geen vaste stoelen, je kan gewoon gaan zitten waar je wil. Wel fijn bedacht ik me gisteravond, want mijn nek/schouder zit echt muurvast
Dus ik ga wel "achter" de baan zitten zodat ik niet steeds van links naar rechts hoef te kijken, want dat gaat lastig
/lief dagboek
quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, het was al bijna 4 weken geleden, maar het is weer zo ver hoorEen stuivertje erbij, muntvondst 104. Mei 2026 is de 29e kalendermaand op rij waarin ik geld vind
Zo even de administratie en de kaart bijwerken
Mijn dag is goed
![]()
[ afbeelding ]
Jawelquote:Op donderdag 14 mei 2026 16:31 schreef derLudolf het volgende:
Ben je eigenlijk al eens munten tegengekomen die vastgelijmd zaten? Heb je daar gereedschap voor in de noodpakket?
Na 10 minuten nog gewoon vloeibaarquote:Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.
Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF?
Een struikelmuntquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JawelGeen gereedschap voor. Vind het leuker om er iedere keer als ik er langs loop om te kunnen grinniken hoe zielig mensen kunnen zijn
![]()
[ afbeelding ]
Ja — 100 °C is (veel) te laag voor eieren in de airfryer. Daardoor blijven ze vloeibaar, precies wat je zag gebeuren. Bij airfryers stollen eieren pas goed bij duidelijk hogere temperaturen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na 10 minuten nog gewoon vloeibaarNog maar 10 minuten dan. Anders toch even de temp wat omhoog.
Wat is dit?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:42 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Tis nog rustig, dames spelen nu, daarna de heren. Kwam ook gelijk de "baas" van mijn oude club uit Mar del Plata tegen, gezellige boel
Komt goed johquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja — 100 °C is (veel) te laag voor eieren in de airfryer. Daardoor blijven ze vloeibaar, precies wat je zag gebeuren. Bij airfryers stollen eieren pas goed bij duidelijk hogere temperaturen.
Wat wél werkt (gebaseerd op meerdere airfryer‑recepten)
Voor geklutste eieren in een muffinvorm:
Temperatuur: 170–180 °C
Tijd: 8–12 minuten
Voorverwarmen: aanbevolen (zorgt voor sneller en gelijkmatiger stollen)
Vulling: vormpjes max. ¾ vol
Bij deze instellingen zijn eimuffins stevig en gaar, zonder rubberig te worden [airfryeronline.nl], [mijnairfryer.nl], [receptenplein.nl]
Waarom jouw poging niet werkte
100 °C is vergelijkbaar met zacht au‑bain‑marie → ei stolt daar nauwelijks
Geen voorverwarmen = nog tragere garing
Muffinvorm + lucht = vraagt juist wat hogere hitte, geen lagere
Praktisch stappenplan (kort)
Airfryer voorverwarmen op 180 °C
Muffinvorm invetten (of siliconen gebruiken)
Gekluts ei erin (max. ¾ vol)
Bakken 10 minuten op 180 °C
Even wiebelen / prikken → zo nodig 2 minuten extra
👉 Tip: worden ze bovenop te snel donker? Dan volgende keer 170 °C en iets langer.
Weet ik hetquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:45 schreef Clubsoda het volgende:
Maar geklutste eieren in een muffinvorm is toch gewoon vergelijkbaar met (eenhaps)fritatta uit de oven![]()
Ik deed gisteravond fritatta op 200 graden ofzo, minuut of 25 in de gewone heteluchtoven (de airfryer is te klein voor de vorm). Zoiets, beetje op gevoel, zo dat de kaas niet aanbrandt maar alles wel gaar is. Daar zal vanzelfsprekend wel groente in, dus daarom kan ie langer zonder uit te drogen.
Gaat t wel met haar? De poes van zes miljoenquote:Op donderdag 14 mei 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg ook geld terug van de belasting. In de verste verte niet zoveel als @:derLudolf maar de helft van het bloedonderzoek van Elin
Ah, ik dacht van het geld van Ome Janquote:Op donderdag 14 mei 2026 18:21 schreef Blues het volgende:
Wij konden lekker op vakantie van wat spaargeld en de belastingteruggave![]()
Mijn dank is grootquote:Op donderdag 14 mei 2026 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor @:sigme![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zeg: kon niet beter
Hoest met jouw oog?quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:19 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Wanneer wordt exportpup geëxporteerd?
Pups mogen op z'n vroegst de grens over als ze 15 weken oud zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:19 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Wanneer wordt exportpup geëxporteerd?
En met het jouwe dan?quote:
Ik ben een (mid)dag in WO2 gedoken en dan leest jouw woordkeuze opeens heel anders dan je bedoeltquote:Op donderdag 14 mei 2026 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Pups mogen op z'n vroegst de grens over als ze 15 weken oud zijn.
Exportpup gaat 4 juni op transport.
Lijkt naar langzaam zijn default rare toestand terug te kerenquote:
Oranje (shirt)quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:50 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Nu de wereldkampioenen aan het werk zien
Zit er in. Verneem het nog steeds. Het nummer dat ik kreeg gisteravond was constant bezet, dus vanochtend naar naar huisartsenpost geweest in het ziekenhuis in Nordhorn. Die beste man heeft alleen met het blote oog gekeken en zag niets. Wel oogdruppels en zalf meegekregen en morgen naar een oogarts twee dorpen verderop.quote:
Goede service dan, dat nummerquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit er in. Verneem het nog steeds. Het nummer dat ik kreeg gisteravond was constant bezet, dus vanochtend naar naar huisartsenpost geweest in het ziekenhuis in Nordhorn. Die beste man heeft alleen met het blote oog gekeken en zag niets. Wel oogdruppels en zalf meegekregen en morgen naar een oogarts twee dorpen verderop.
Nou dat is dan lekker op tijd, naar een oogarts 2 dagen laterquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit er in. Verneem het nog steeds. Het nummer dat ik kreeg gisteravond was constant bezet, dus vanochtend naar naar huisartsenpost geweest in het ziekenhuis in Nordhorn. Die beste man heeft alleen met het blote oog gekeken en zag niets. Wel oogdruppels en zalf meegekregen en morgen naar een oogarts twee dorpen verderop.
Gelukkig komen ze in paren ja. Reserve is vét handigquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Niks mis met jouw oog [ link | afbeelding ]
In NL in zulke gevallen ook hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou dat is dan lekker op tijd, naar een oogarts 2 dagen later
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |