Ik denk dat mijn tante helemaal niet blij zou zijn met al dat zwart. Goed punt. Ik ga even kijken of ik een stukje rebelsheid aan mijn outfit kan toevoegen. Sowieso gaat er een regenboogkleurig t-shirt onder mijn bovenlaag en mijn rode schoenen. Maar het kan beter.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Kun je je inbeelden wat je tante mooi gevonden zou hebben? zou ze willen dat jij anders gaat dan dat jij bent of hield ze van je zoals jij bent, met al je fratsen die bij je horen..
Je weet zelf het antwoord wel.
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
Zelfs een puber zou ik met hoodie not done vinden.
Ik zeg niet dat ik familieleden heb die 3x per week met spandoeken en rotte eieren protesteren tegen AZC's..quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:41 schreef Elan het volgende:
Hoodie op een begrafenis is echt ubertokkie. Kan echt niet tenzij er dus een ontzettende Tokkie is komen te overlijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn familie is nogal.. gemengd, qua opvattingen en levensovertuigingen.
Laten we zeggen dat ik mijn eigen hoodie met 'Free Palestine' beter écht thuis kan laten. Dus een compleet neutrale, zwarte hoodie is voor mij al een compromis
Mon 'en!
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.
De hele dienst gaat echt niet in het teken staan van wat tante trucs of ome henk aan had hoor.
@:ts trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt. Als jij altijd een pet op hebt, dan hoort die pet bij jou toch? Gewoon doen. Er is geen goed of fout. Dat je er bent om medeleven te betuigen is wat er toe doet. Niet wat je aan hebt.
Complete onzin dit.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.
Maar fatsoen en normen en waarden zijn overal anders.
Simpel doen wat je lekker en fijn vindt is imo tokkie. En zie je bij de meeste tokkie families niet eens op een begrafenis.
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Complete onzin dit.
TS komt daar toch niet met een hele feestcommissie de polonaise rondom de kist doen?
TS trekt gewoon kleding aan waar ie zich prettig in voelt.
Het is echt ouderwets om te denken dat het allemaal maar ingeyogen/deftig/sjiek/netjes moet zijn.
Dat is al lang niet meer zo en heeft niets met tokkies te maken.
Als ik zou doen wat ik zelf fijn vindt, zou ik thuis blijven in mijn felgekleurde tuinbroek en mijn 'free Palestine'-trui, met koptelefoon op en de hele dag Stardew Valley spelen. Dat doe ik allemaal níet, zaterdag.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.
Maar fatsoen en normen en waarden zijn overal anders.
Simpel doen wat je lekker en fijn vindt is imo tokkie. En zie je bij de meeste tokkie families niet eens op een begrafenis.
Grinnik. Mijn oma (moeder van deze tante) was zo'n feestkonijn dat ze eigenlijk wilde dat er oprecht carnavalsmuziek werd gespeeld op haar uitvaart. Stomme Dela ging hier niet mee akkoord.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Complete onzin dit.
TS komt daar toch niet met een hele feestcommissie de polonaise rondom de kist doen?![]()
TS trekt gewoon kleding aan waar ie zich prettig in voelt.
Het is echt ouderwets om te denken dat het allemaal maar ingetogen/deftig/sjiek/netjes moet zijn.
Dat is al lang niet meer zo en heeft niets met tokkies te maken.
Bullshit zolang je maar geen capouchon op je kop draagt maakt dat echt niet uit. Als het gewoon een zwart vest of zwarte hoodie is dan is dat prima.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:41 schreef Elan het volgende:
Hoodie op een begrafenis is echt ubertokkie. Kan echt niet tenzij er dus een ontzettende Tokkie is komen te overlijden.
Dan pas je je dus aan en doe je niet casual ‘waar je zin in hebt’ en is het respectvol en heel netjes.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:58 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Als ik zou doen wat ik zelf fijn vindt, zou ik thuis blijven in mijn felgekleurde tuinbroek en mijn 'free Palestine'-trui, met koptelefoon op en de hele dag Stardew Valley spelen. Dat doe ik allemaal níet, zaterdag.
Als het straks even kapt met regenen, fiets ik even snel langs de Zeeman voor een nog-nader-te-bepalen zwarte bovenlaag (grote kans dat het toch een hoodie wordt). En iets van een kleurrijk armbandje ofzo.
Nou volgens jou niet, want die hoodie dat kon toch echt niet!quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan pas je je dus aan en doe je niet casual ‘waar je zin in hebt’ en is het respectvol en heel netjes.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
Zelfs een puber zou ik met hoodie not done vinden.
Klopt. Voor de doorsnee persoon imo niet.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou volgens jou niet, want die hoodie dat kon toch echt niet!
Je kan ook een tuinbroek en wolvenshirt overwegen. Een wolvenshirt laat duidelijk de donkere (duistere) kant zien van de situatie zien waar je je op dat moment in zal begeven.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:25 schreef bloempjuh het volgende:
Zeeman had ook een simpele gebreide zwarte trui (¤10). En dus een hoodie voor ¤14. Beiden gaan in de was en dan morgen uittesten wat het minst vervelend aanvoelt.
Dank voor de vele reacties!
Ik vind dat je wel een beetje respect naar de overledene en nabestaanden mag tonen door een beetje aandacht aan je kleding te besteden. Dit gezegd hebbende zou ik er wel vrede mee hebben als een autistische gast op een uitvaart aan doet waar hij/zij zich prettig in voelt en zou ik het al fijn zou vinden als diegene erbij is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.
De hele dienst gaat echt niet in het teken staan van wat tante trucs of ome henk aan had hoor.
@:ts trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt. Als jij altijd een pet op hebt, dan hoort die pet bij jou toch? Gewoon doen. Er is geen goed of fout. Dat je er bent om medeleven te betuigen is wat er toe doet. Niet wat je aan hebt.
Zie jumpsuit in openingspost?quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:28 schreef aquawoman het volgende:
Ik zou je adviseren om een zwarte jumpsuit te scoren bij bijvoorbeeld Vila of H&M. Voelt net als je tuinpak, ziet er gekleed uit en je hoeft maar een kledingstuk te kopen. Makkelijk op te vrolijken door accessoires etc. voor later gebruik.
Het is een begrafenis. Doorgaans hou je dan ook rekening met de nabestanden. Dus kan je ook niet zomaar alles aantrekken waar jij je lekker in voelt. Vandaar de spoiler ter illustratie.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:51 schreef Puzzie het volgende:
Ik dacht dat het een serieuze vraag van TS was
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |