abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220789279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:19 schreef Chandler het volgende:

[..]
Kun je je inbeelden wat je tante mooi gevonden zou hebben? zou ze willen dat jij anders gaat dan dat jij bent of hield ze van je zoals jij bent, met al je fratsen die bij je horen..

Je weet zelf het antwoord wel.
Ik denk dat mijn tante helemaal niet blij zou zijn met al dat zwart. Goed punt. Ik ga even kijken of ik een stukje rebelsheid aan mijn outfit kan toevoegen. Sowieso gaat er een regenboogkleurig t-shirt onder mijn bovenlaag en mijn rode schoenen. Maar het kan beter. ;)
Mon 'en!
pi_220789370
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
Zelfs een puber zou ik met hoodie not done vinden.
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.

De hele dienst gaat echt niet in het teken staan van wat tante trucs of ome henk aan had hoor.

@TS trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt. Als jij altijd een pet op hebt, dan hoort die pet bij jou toch? Gewoon doen. Er is geen goed of fout. Dat je er bent om medeleven te betuigen is wat er toe doet. Niet wat je aan hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220789443
persoonlijk zou ik zeggen: trek aan wat jij het fijnst vindt en een beetje ingetogen is qua kleuren (tenzij de familie/overledene vinden dat iedereen gewoon als zichzelf moeten komen)

bij uitvaarten die ik heb gehad had ik in het begin nog wel een jasje met overhemd aan, maar dat is mijn stijl totaal niet, dus recentere uitvaarten: spijkerbroek met tshirt of trui die niet te opvallende kleuren hebben en redelijk nette schoenen. mensen dealen er maar mee :W
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220789446
Hoodie op een begrafenis is echt ubertokkie. Kan echt niet tenzij er dus een ontzettende Tokkie is komen te overlijden.
blablablabla
pi_220789510
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:41 schreef Elan het volgende:
Hoodie op een begrafenis is echt ubertokkie. Kan echt niet tenzij er dus een ontzettende Tokkie is komen te overlijden.
Ik zeg niet dat ik familieleden heb die 3x per week met spandoeken en rotte eieren protesteren tegen AZC's..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn familie is nogal.. gemengd, qua opvattingen en levensovertuigingen.

Laten we zeggen dat ik mijn eigen hoodie met 'Free Palestine' beter écht thuis kan laten. Dus een compleet neutrale, zwarte hoodie is voor mij al een compromis ;)
Mon 'en!
pi_220789585
quote:
3s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:37 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.

De hele dienst gaat echt niet in het teken staan van wat tante trucs of ome henk aan had hoor.

@:ts trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt. Als jij altijd een pet op hebt, dan hoort die pet bij jou toch? Gewoon doen. Er is geen goed of fout. Dat je er bent om medeleven te betuigen is wat er toe doet. Niet wat je aan hebt.
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.

Maar fatsoen en normen en waarden zijn overal anders.
Simpel doen wat je lekker en fijn vindt is imo tokkie. En zie je bij de meeste tokkie families niet eens op een begrafenis.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220789698
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.

Maar fatsoen en normen en waarden zijn overal anders.
Simpel doen wat je lekker en fijn vindt is imo tokkie. En zie je bij de meeste tokkie families niet eens op een begrafenis.
Complete onzin dit.

TS komt daar toch niet met een hele feestcommissie de polonaise rondom de kist doen? 8)7

TS trekt gewoon kleding aan waar ie zich prettig in voelt.

Het is echt ouderwets om te denken dat het allemaal maar ingetogen/deftig/sjiek/netjes moet zijn.

Dat is al lang niet meer zo en heeft niets met tokkies te maken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220789727
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Complete onzin dit.

TS komt daar toch niet met een hele feestcommissie de polonaise rondom de kist doen?

TS trekt gewoon kleding aan waar ie zich prettig in voelt.

Het is echt ouderwets om te denken dat het allemaal maar ingeyogen/deftig/sjiek/netjes moet zijn.

Dat is al lang niet meer zo en heeft niets met tokkies te maken.
Dat mag jij vinden. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220789806
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je houdt ook rekening met nabestaanden zoals de kinderen van de overledene.

Maar fatsoen en normen en waarden zijn overal anders.
Simpel doen wat je lekker en fijn vindt is imo tokkie. En zie je bij de meeste tokkie families niet eens op een begrafenis.
Als ik zou doen wat ik zelf fijn vindt, zou ik thuis blijven in mijn felgekleurde tuinbroek en mijn 'free Palestine'-trui, met koptelefoon op en de hele dag Stardew Valley spelen. Dat doe ik allemaal níet, zaterdag.

Als het straks even kapt met regenen, fiets ik even snel langs de Zeeman voor een nog-nader-te-bepalen zwarte bovenlaag (grote kans dat het toch een hoodie wordt). En iets van een kleurrijk armbandje ofzo.
Mon 'en!
pi_220789817
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Complete onzin dit.

TS komt daar toch niet met een hele feestcommissie de polonaise rondom de kist doen? 8)7

TS trekt gewoon kleding aan waar ie zich prettig in voelt.

Het is echt ouderwets om te denken dat het allemaal maar ingetogen/deftig/sjiek/netjes moet zijn.

Dat is al lang niet meer zo en heeft niets met tokkies te maken.
Grinnik. Mijn oma (moeder van deze tante) was zo'n feestkonijn dat ze eigenlijk wilde dat er oprecht carnavalsmuziek werd gespeeld op haar uitvaart. Stomme Dela ging hier niet mee akkoord.
Mon 'en!
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:17:39 #36
483584 incel
they/them
pi_220789957
Ik draag letterlijk altijd een zwart vest ook op begrafenissen. Nog nooit gehoord dat dit niet mocht, niemand heeft er in ieder geval iets van gezegd.

Je hoeft echt niet een 3 delig pak te gaan kopen als je dat normaal nooit draagt. Zolang je maar gewoon normaal casual en neutrale kleren draagt in een donkere kleur is t prima
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:18:31 #37
483584 incel
they/them
pi_220789960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:41 schreef Elan het volgende:
Hoodie op een begrafenis is echt ubertokkie. Kan echt niet tenzij er dus een ontzettende Tokkie is komen te overlijden.
Bullshit zolang je maar geen capouchon op je kop draagt maakt dat echt niet uit. Als het gewoon een zwart vest of zwarte hoodie is dan is dat prima.
pi_220789983
Ik denk dat jij meer aanvoelt dan je denkt, je maakt het voor jezelf ingewikkeld omdat je denkt dat je afwijkt. Misschien wijken anderen af, dat kan ook nog he?
Als niemand van jullie gezin lijkt te weten wat de ‘dresscode’ is, dan zou ik zorgen dat je datgene aandoet en bij je hebt wat jou door die dag en dat moment heen kan helpen. En als ik zo hoor hoe oma en tante waren, dan hoef je echt niet in een outfit die niet bij je past. Dus draag geen ‘politieke’ uitingen, maar iets dat wat neutraler is, dat had je zelf al heel goed bedacht. En die rode schoenen klinken tof en heel erg passend bij het moment en bij jou en je tante.
Sterkte :*
pi_220790149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:58 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Als ik zou doen wat ik zelf fijn vindt, zou ik thuis blijven in mijn felgekleurde tuinbroek en mijn 'free Palestine'-trui, met koptelefoon op en de hele dag Stardew Valley spelen. Dat doe ik allemaal níet, zaterdag.

Als het straks even kapt met regenen, fiets ik even snel langs de Zeeman voor een nog-nader-te-bepalen zwarte bovenlaag (grote kans dat het toch een hoodie wordt). En iets van een kleurrijk armbandje ofzo.
Dan pas je je dus aan en doe je niet casual ‘waar je zin in hebt’ en is het respectvol en heel netjes. ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220790174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dan pas je je dus aan en doe je niet casual ‘waar je zin in hebt’ en is het respectvol en heel netjes. ^O^
Nou volgens jou niet, want die hoodie dat kon toch echt niet!
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
Zelfs een puber zou ik met hoodie not done vinden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220790242
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Nou volgens jou niet, want die hoodie dat kon toch echt niet!
Klopt. Voor de doorsnee persoon imo niet.

Maar TS geeft aan zoveel moeite met het aanpassen van vastigheid te hebben en de dienst vol te houden, dan is dit een goeie optie.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220790829
Zeeman had ook een simpele gebreide zwarte trui (¤10). En dus een hoodie voor ¤14. Beiden gaan in de was en dan morgen uittesten wat het minst vervelend aanvoelt. ^O^

Dank voor de vele reacties! O+
Mon 'en!
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:09:25 #43
483584 incel
they/them
pi_220791117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:25 schreef bloempjuh het volgende:
Zeeman had ook een simpele gebreide zwarte trui (¤10). En dus een hoodie voor ¤14. Beiden gaan in de was en dan morgen uittesten wat het minst vervelend aanvoelt. ^O^

Dank voor de vele reacties! O+
Je kan ook een tuinbroek en wolvenshirt overwegen. Een wolvenshirt laat duidelijk de donkere (duistere) kant zien van de situatie zien waar je je op dat moment in zal begeven.
pi_220791154
quote:
3s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:37 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat kan en mag jij vinden. Ik vind dat iemand gewoon aan moet trekken waar hij/zij zich het prettigst in voelt.

De hele dienst gaat echt niet in het teken staan van wat tante trucs of ome henk aan had hoor.

@:ts trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt. Als jij altijd een pet op hebt, dan hoort die pet bij jou toch? Gewoon doen. Er is geen goed of fout. Dat je er bent om medeleven te betuigen is wat er toe doet. Niet wat je aan hebt.
Ik vind dat je wel een beetje respect naar de overledene en nabestaanden mag tonen door een beetje aandacht aan je kleding te besteden. Dit gezegd hebbende zou ik er wel vrede mee hebben als een autistische gast op een uitvaart aan doet waar hij/zij zich prettig in voelt en zou ik het al fijn zou vinden als diegene erbij is.
pi_220791254
Gedrag is belangrijker dan kleding. Doe aan wat je wil en hou rekening met het weer. Het kan koud zijn en regenen.

Als er enige afstand is tot de overledene, dan zou ik me ingetogen en respectvol gedragen. Niet schreeuwen of hard praten. Geen theatraal gedrag.
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:28:42 #46
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220791831
Ik zou je adviseren om een zwarte jumpsuit te scoren bij bijvoorbeeld Vila of H&M. Voelt net als je tuinpak, ziet er gekleed uit en je hoeft maar een kledingstuk te kopen. Makkelijk op te vrolijken door accessoires etc. voor later gebruik.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220791871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:28 schreef aquawoman het volgende:
Ik zou je adviseren om een zwarte jumpsuit te scoren bij bijvoorbeeld Vila of H&M. Voelt net als je tuinpak, ziet er gekleed uit en je hoeft maar een kledingstuk te kopen. Makkelijk op te vrolijken door accessoires etc. voor later gebruik.
Zie jumpsuit in openingspost? :)
Mon 'en!
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:37:40 #48
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220791917
Oh, ik had wat formelers in mijn hoofd. Maar lijkt me niet verkeerd en je voelt je er goed in - ik zou de accessoires wat rustig houden. Ik zou zelf niet voor een hoodie gaan, misschien dat de trui die je gekocht hebt wat gekleder oogt?

Ik vind ook niet dat je opgeprikt moet gaan of zo, maar het getuigt wel van respect als je een beetje je best doet. Maar dat doe je wel gezien dit topic :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:45:02 #49
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220791960
Draag waar je je fijn in voelt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220792131
quote:
3s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:51 schreef Puzzie het volgende:
Ik dacht dat het een serieuze vraag van TS was
Het is een begrafenis. Doorgaans hou je dan ook rekening met de nabestanden. Dus kan je ook niet zomaar alles aantrekken waar jij je lekker in voelt. Vandaar de spoiler ter illustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door nelaeryn op 14-05-2026 17:13:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')