Geen blijvertjes meer inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, eens, op zich wel een prestatie want pretparken is geen makkelijke markt. Ben wel benieuwd hoeveel kasstroom zo'n parkje genereert.
Maar concept is ook wel uit jaren '90. Heeft Van der Most na 2000 iets blijvends en iets baanbrekend opgezet?
Ja ...quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat klinkt als Speelstad Oranje en dat was een bazenplek.
Er zit nou in een van die bij-artikelen op Nu een of andere expert te verkondigen dat zoiets tegenwoordig niet meer kan werken, een ouwe fabriek vol kermiszooi, dat er een thema moet zijn.
Gast, wat lul je, wat boeit dat een kind nou? Ik was gewoon zielsblij dat ik de hele dag al die gare attracties in kon lopen zonder een rij.Kom daar maar eens om bij een doorsnee duur opgezet buitenpark.
Hij zal vast zijn kwaliteiten hebben, maar had ook zijn tijd mee. Kon goedkoop panden opkopen in jaren '80 toen er een (vastgoed)crisis was in Nederland, maar tegelijkertijd steeg de behoefte naar vermaak & ontspanning, in een tijd waarin bijvoorbeeld Center Parcs (toen Sporthuiscentrum) ook snel kon groeien, en de Efteling ook echt ging uitbreiden. In een tijd bovendien toen goedkope vliegvakanties niet bestonden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:24 schreef koemleit het volgende:
Echt als ik deze “ondernemer” zo bezig zie, denk ik dat zijn “successen” meer geluk dan wijsheid zijn geweest.
Had vooral vechtpartijen en aanrandingen opgeleverd.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Als wat dat park open gegaan, was het een totale nieuw cash-cow geworden voor Van der Most? Ik geloof daar geen biet van.
Het concept en de formule die hij decennia gebruikt is wel wat uit de tijd geraakt ja.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Het opknappen van oude vervallen locaties voor dit soort dingen is natuurlijk ook niet zo uniek meer. Iedere stad heeft tegenwoordig wel een oude fabriek waar zoiets in gebouwd is.
Het is maar goed dat de gemeente die erfpacht niet heeft verlengd.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Hij zal vast zijn kwaliteiten hebben, maar had ook zijn tijd mee. Kon goedkoop panden opkopen in jaren '80 toen er een (vastgoed)crisis was in Nederland, maar tegelijkertijd steeg de behoefte naar vermaak & ontspanning, in een tijd waarin bijvoorbeeld Center Parcs (toen Sporthuiscentrum) ook snel kon groeien, en de Efteling ook echt ging uitbreiden. In een tijd bovendien toen goedkope vliegvakanties niet bestonden.
Ik denk wel dat ie redelijk vooruitstrevend is geweest met all-you-can-eat-formules. Juist die sloegen aan, zoals Bonte Wever / Preston Palace, en later dan Kalkar.
Maar nu zijn er legio van dat soort voorbeelden en parkjes en binnenspeeltuinen. Hoe moet dit stukje Rotterdam uniek worden?
Als wat dat park open gegaan, was het een totale nieuw cash-cow geworden voor Van der Most? Ik geloof daar geen biet van.
Dit soort dingen werken wel als je wat minimale aanpassingen doet en open gaat, en dan verder uitbouwt, dan hou je kasstroom, als je al 10 jaar loopt te kloten werkt dat niet, persoonlijk had ik beter idee gevonden als hij er een soort van Urban Sports Terrein van had gemaakt, abseilen, basejumpen, scateboaren, parcours, etc. Eventueel wat mooie coole shops erbij, Redbull binnen trekken. OK WIE FINANCIEERT MIJ?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het concept en de formule die hij decennia gebruikt is wel wat uit de tijd geraakt ja.
Maar ik heb wel het gevoel dat de man in de tandwielkast van de bureaucratie terecht is gekomen. Waar hij voorheen het wel afkon met een borrel drinken met de wethouder, je kop laten zien bij feestje lukte dat in Rotterdam niet.
maar gemeentehuizen zijn onderhand ook gewoon grote juridische kantoren, daar kun je als ondernemer of burger niet meer tegenop.
totale onzin, hij mag blij zijn dat de gemeente niet (verder) mee is gegaan in zijn fantasietjes.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het concept en de formule die hij decennia gebruikt is wel wat uit de tijd geraakt ja.
Maar ik heb wel het gevoel dat de man in de tandwielkast van de bureaucratie terecht is gekomen. Waar hij voorheen het wel afkon met een borrel drinken met de wethouder, je kop laten zien bij feestje lukte dat in Rotterdam niet.
maar gemeentehuizen zijn onderhand ook gewoon grote juridische kantoren, daar kun je als ondernemer of burger niet meer tegenop.
Eens. Zijn gevoel voor risico management is om te janken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit soort dingen werken wel als je wat minimale aanpassingen doet en open gaat, en dan verder uitbouwt, dan hou je kasstroom, als je al 10 jaar loopt te kloten werkt dat niet, persoonlijk had ik beter idee gevonden als hij er een soort van Urban Sports Terrein van had gemaakt, abseilen, basejumpen, scateboaren, parcours, etc. Eventueel wat mooie coole shops erbij, Redbull binnen trekken. OK WIE FINANCIEERT MIJ?
Rotterdam heeft nu Wim Beelen, gast is trouwens echt grappig maar zakelijk ook knetterhard, hoewel hij nu in kwetsbare positie zit, toen hij die scheepswerf in Amsterdam had, had hij veel meer leverage.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval les voor iedereen hier als je nu ondernemer of gewoon een sjabbie particulier bent. Nooit erfpacht constructies aangaan, je bent afhankelijk van de autoriteiten, lokaal bestuur, en de markt of iets wel niet verlengd kan worden en tegen welke voorwaarden en condities.
Ja heb hem wel eens gehoord in podcasts. Komt wat sullig over maar inderdaad heel hard. Lijkt vriendelijk maar ondertussen..quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rotterdam heeft nu Wim Beelen, gast is trouwens echt grappig maar zakelijk ook knetterhard, hoewel hij nu in kwetsbare positie zit, toen hij die scheepswerf in Amsterdam had, had hij veel meer leverage.
We zijn natuurlijk ook wel een paar rampen met veel doden verder dat gemeenten niet meer zo werken als in Hardenberg in 1981.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Plus dat je tegenwoordig veel sneller in de pers komt, ken je die kanteldoeltjes uit de jaren 80 nog? Zijn denk ik veel meer ongelukken mee gebeurt dan bekent, was dat er toen een uitzending aan gewijd werd anders hadden er wel meer ongelukken gebeurt, een vriendje van me is er ook met ze keel ondergekome, gelukkig goed afgelopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We zijn natuurlijk ook wel een paar rampen met veel doden verder dat gemeenten niet meer zo werken als in Hardenberg in 1981.
Neem aan dat hij bij z’n dochters terechtkan en natuurlijk aow.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef koemleit het volgende:
Ik ben wel echt benieuwd hoe het met Hennie verder gaat nu.
Want hoe ik het begrijp heeft ie echt alles ingezet. Staat ie nu echt op 0 (eingelijk negatief dus).
Ik zie ook niet in hoe hij kan gaan opkrabbelen? Er is toch niemand meer die in zo'n man investeert?
Nou, Dirk Scheringa heeft toch ook weer wat handeltjes opgezet? Hij ging ook flink failliet toenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef koemleit het volgende:
Ik ben wel echt benieuwd hoe het met Hennie verder gaat nu.
Want hoe ik het begrijp heeft ie echt alles ingezet. Staat ie nu echt op 0 (eingelijk negatief dus).
Ik zie ook niet in hoe hij kan gaan opkrabbelen? Er is toch niemand meer die in zo'n man investeert?
Deze voorbeelden wilde ik ook net noemen. Het zijn parken voor een jonge doelgroep maar wel succesvol opgezet en gethematiseerd. Het voelt niet als bij elkaar gezette spullen terwijl het ook veelal soort kermisattracties zijn (bommelwereld en de Tovertuin in ieder geval).quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:19 schreef skrn het volgende:
[..]
Zo is dat.
Bommelwereld waar jij op de doelt denk ik is fonkelnieuw, de Tovertuin (woezel en pip) is dit jaar geopend, en Toverland heeft de laatste jaren ook beestachtig uitgebreid.
Concurrentie is keihard.
En ook Toverland is klein begonnen als overdekte speelhal, voor voornamelijk kinderen, net als Bommelwereld.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:07 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Deze voorbeelden wilde ik ook net noemen. Het zijn parken voor een jonge doelgroep maar wel succesvol opgezet en gethematiseerd. Het voelt niet als bij elkaar gezette spullen terwijl het ook veelal soort kermisattracties zijn (bommelwereld en de Tovertuin in ieder geval).
Goed omschreven, Hennie lijkt wel een demente dorpsgek tegenwoordig. En ook nog van die idiote ideeën als die ronde frikandel. Of dat moment toen hij een paar van die bouwvakkers ging vertellen dat het afvalhout nodig was als decoratie van zijn ‘jungle’. Het is bijna een prestatie dat hij 15 jaar zo heeft aan kunnen klooien. En dat hij met tippex even de ‘bouwtekening’ gaat bijwerken man man. Wat een totale puinhoop.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:24 schreef koemleit het volgende:
Gisteren en vandaag wat Youtube filmpjes over pretpark Rotterdam bekeken, en de NPO DOC Pretpark Hennie. Maar het "ondernemerschap" van Hennie komt in de verste verte niet overeen met hoe dit bij een normaal project zou lopen.
Meneer leent geldt tegen woekkerrentes, verkoopt alles om maar door te hobbie’en.
Hij legt een paar stenen neer en zegt: “ja dan wil ik de ingang zo”, en dan zegt een ander “en rolstoelster dan” dan zegt ie “ow jah”. Dat is toch bizar? Iedereen die welleens bij een (bouw) project betrokken is geweest, weet dat het niet zo werkt. Alles wordt tot in den treuren bekeken en gedocumenteerd, zodat er niets over het hoofd gezien wordt en dat er geen misverstanden bestaan.
De manier waar Hennie het doet kan misschien nog bij een boerderijwinkel, maar alles daarboven doet het professioneler.
Denk ook dat zijn “successen” worden overdreven. (niet in de laatste plaats door hemzelf). Ik ben 2x in die kerncentrale geweest, maar dat was ook ouwe aftaanse zooi bij elkaar geraapt.
Komt daar bovenop dat (denk ik) niemand hem tegenspreekt, zie z’n blik op het moment dat die buurtbewoner aanmerkingen heeft, alsof ie water ziet branden.
Echt als ik deze “ondernemer” zo bezig zie, denk ik dat zijn “successen” meer geluk dan wijsheid zijn geweest.
Mooi praten kan ie wel, en daar kun je een heel eind mee komen. Zit ook in ons mensen dat we graag het goede willen zien, we denken al snel. “maar dat zou die beste meneer toch niet allemaal verzinnen? dat doe je niet”. Maar meneer Hennie lijkt soms best een grote fantast.
Ik kan er eigenlijk niet bij hoe dit heeft kunnen bestaan (de situatie dan). Hij bemoeit zich overal mee, en het slaat nergens op. Iedereen die voor hem werkt weet dat (merk je aan alles) maar niemand zegt het. Het is beyond bizar.
Ik heb nu een hele post getypt, maar ik merk dat ik niet in woorden kan overbrengen hoe bizar ik dit vind. Het slaat van begin tot eind helemaal nergens op. Ik heb een zoon met ADHD, en die heeft 1200 ideeën per dag, hap, snak, hak, tak. Als je die de vrije hand geeft, krijg je ook zoiets (en gaat ie net zo hard failliet). Een grote fantast is het, die met wat geluk (denk ik) veel poen verzameld heeft.
Snap ook niet dat ie Ondernemers hielp, waarmee? Deze man houdt zich bezig met de kleur van de clown. Maar een serieus overzicht bestaat niet.
Die is helaas niet meer welkom bij jouw gezelschap in de hoge Haerlemsche kringen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:04 schreef Scjvb het volgende:
Triest voor deze voor mij eveneens bekende man.Het kan inderdaad verkeren, ja!
Wens 'm i.i.g. sterkte met deze tegenslag, meer kan ik er echt niet van maken!
Scjvb
Aan de andere kant valt er bij de gemeente Rotterdam genoeg los te peuteren, zie Cees Engel (pandjesbaas), zie Gürsel Kan (Waterfront). Ook vermoedelijke fraude bij renovatie Boijmans. Oh, ja, Ve$tia, niet direct gemeente, maar hoofdkantoor zat in Rotterdam. Vestia is trouwens zelf ook weer slachtoffer geweest van allerlei malifide aannemers geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |