abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 12:58:39 #1
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220781793
quote:
Het had zijn laatste trucje moeten worden. De ooit gefortuneerde zakenman Hennie van der Most (77) wilde het pretpark Rivoli bouwen, maar belandde in een achtbaan. De rechtbank Rotterdam heeft zijn bedrijven failliet verklaard.

Hij dreigt nu alles kwijt te raken, inclusief zijn landgoed. "Dit is een drama", zegt hij tegen Oost.
Hij klinkt aangeslagen. Het is de dag nadat de rechtbank Rotterdam het faillissement heeft uitgesproken over de werkmaatschappij van het pretpark. Het bankroet is aangevraagd door een investeringsfonds. Op de circa tien andere bedrijven die Van der Most nog heeft, is beslag gelegd.
Aanleiding is het debacle rond het recreatiepark Rivoli, dat zou worden gebouwd op het terrein van een voormalig afvalverwerker in Rotterdam. Na jaren van strubbelingen, werd het een prestigekwestie voor de ondernemer, die voorheen vanuit Slagharen aan de weg timmerde en ooit een vermelding had in de prestigieuze Quote500, de lijst van rijkste Nederlanders.

Park geveild

Hij investeerde 62 miljoen uit zijn eigen vermogen in het park. Maar vorige maand viel het doek voor Van der Most en werd het park voor 6,5 miljoen euro geveild.
Door boeterentes ligt er alleen nog altijd een schuld van ongeveer 4 miljoen euro. Reden voor schuldeisers om het faillissement aan te vragen. Van der Most hoorde gisteren in de loop van de dag dat het is uitgesproken.
"Hoe nu verder? Ik moet me vrijdag bij de curator melden. Dan hoor ik meer", reageert hij.
Van der Most heeft nog een tiental bv's op zijn naam staan, waaronder dus Speelstad Oranje.

'Overal ligt beslag op'

Om nieuwe leningen voor Rivoli aan te kunnen gaan, heeft hij zijn landgoed bij Gorssel in onderpand gegeven. Ook zijn privéwoning dreigt hij nu kwijt te raken.
"Uiteraard doe je dat, omdat ik geloofde in dit project. Ik heb er een jaar of vijftien gewoond", zegt Van der Most. "Overal is nu beslag op gelegd. Dit is een drama. Een regelrechte ramp."

Beschuldigd van diefstal

Van der Most werd ook nog beschuldigd van diefstal. In aanloop naar de veiling had hij namelijk meerdere spullen uit het park opgehaald.
Iets dat is vastgelegd door bewakingscamera's van de nieuwe eigenaar, vastgoedmagnaat Wim Beelen.
Van der Most spreekt van een misverstand. Hij meende dat hij in zijn recht stond. "Als je normaal gesproken gaat verhuizen, neem je toch ook je tafel en stoelen mee? Alleen bleek in de kleine lettertjes te staan dat dat niet mocht. Ik heb inderdaad vier vrachtjes aan spullen meegenomen. Maar alles gaat keurig terug."

'Genaaid door gemeente'

Van der Most kan zich vooral opwinden over - zoals hij het noemt - tegenwerking die hij kreeg vanuit de gemeente Rotterdam. "Ik ben met de rode loper binnengehaald, maar vervolgens ben ik voortdurend tegengewerkt. En nu willen ze er ineens woningen gaan bouwen? Sorry, ik kan het niet anders zien dan dat ik me genaaid voel door de gemeente Rotterdam."
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-op-speelstad-oranje

Ooit 1 van de tycoons van Nederland, nu in zak en as. Het was ook wel een beetje een beunhaas ala Peter Gillis (ik weet alleen niet of hij zijn vrouw sloeg)

Vroeger meermaals in speelstad Oranje geweest, en natuurlijk ook bekend van de koperen hoogte bij Zwolle, Preston Palace, Wunderland Kalkar. Maar deze man lijkt toch niet zo goed met zijn geld zijn omgegaan helaas. Alle goedlopende zaken had hij al verkocht.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:04:28 #2
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220781848
Triest voor deze voor mij eveneens bekende man. :'( Het kan inderdaad verkeren, ja!

Wens 'm i.i.g. sterkte met deze tegenslag, meer kan ik er echt niet van maken!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220781874
Tijd voor Frank Sinatra.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
pi_220781879
Dit is wel ondernemen Pur Sang, All in op een idee waar je geloof in hebt, ik snap echter niet waarom zo een vent geen coach inhuurt om hem een spiegel voor te houden, dit is junkie gedrag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220781888
Bestaat de Hennie van der Most saus wel nog?
U MAD?
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:29:19 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220782133
Het meest sneue hieraan is nog wel dat het beter voor zowel Rotterdam als meneer van de Most was geweest als de gemeente dat belachelijke plan direct afgewezen had.

Dit verhaal kent alleen maar verliezers.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:30:30 #7
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220782141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:08 schreef raptorix het volgende:
Dit is wel ondernemen Pur Sang, All in op een idee waar je geloof in hebt, ik snap echter niet waarom zo een vent geen coach inhuurt om hem een spiegel voor te houden, dit is junkie gedrag.
Hij had altijd al een hekel aan 'pakken'. Hij was van mening dat je van 'handjes' wel een pak kon maken, maar nooit andersom. Bovendien had hij niet eens een bureau omdat hij niet van het papierwerk hield. Vrijwel alles ging mondeling.
Dat is nog vrij lang goed gegaan.
Life is what you make it.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:35:34 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220782168
Gewoon weer vanaf 0 beginnen op je 77e. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:36:52 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220782175
Tamelijk roemloos einde zo.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:38:59 #10
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220782194
Overigens vond ik Speelstad Oranje heel leuk, bedankt voor de leuke jeugdherinneringen Hennie :Y
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 13:39:00 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220782195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:36 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk roemloos einde zo.
Ach, geld is maar geld joh.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_220782217
Dat ie ook echt failliet is verklaard :{ :').

Toch niet zo'n slimme jongen.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220782251
Kernwasser-Wunderland _O_ Je helemaal volvreten en lamzuipen voor 5 tientjes inclusief overnachting.

Zal nu wel een stuk duurder zijn gok ik zo.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 13:49:31 #14
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220782285
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:38 schreef monkyyy het volgende:
Overigens vond ik Speelstad Oranje heel leuk, bedankt voor de leuke jeugdherinneringen Hennie :Y
Ja het sloeg echt nergens op en tegenwoordig zou iedereen denken wtf, maar toch hele mooie herinneringen aan
pi_220782309
Ik zag dat hij gisteren in de podcast zat van Wilfred Genee. Nog niet geluisterd maar wel relevant voor dit topic:

https://www.bnr.nl/podcas(...)aid-door-de-gemeente
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:02:38 #16
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220782359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:35 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon weer vanaf 0 beginnen op je 77e. :)
Pizza's bezorgen in zo'n oranje Thuisbezorgd jas.

Doortrappen Hennie, mijn pizza wordt koud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220782394
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef Regilio_ het volgende:
Dat ie ook echt failliet is verklaard :{ :').

Toch niet zo'n slimme jongen.
Al je bezittingen in onderpand geven voor een lening tav een risicovolle onderneming lijkt me inderdaad wat overmoedig, al helemaal als je bejaard bent. Hopelijk heeft hij nog wel een goed pensioen achter de hand, zoniet dan gaat hij enorm achteruit in levensstandaard de laatste jaren van zijn kleurrijke leven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:08:27 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220782402
Anders kan ie vast wel een kamer huren op die Ark :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 14:10:02 #19
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220782412
Wat een bal ondernemer
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220782414
Die houtje-touwtje projecten van hem zijn ook niet meer van deze tijd. Nu wordt er in Groenlo in een paar jaar tijd een modern overdekt pretpark uit de grond gestampt, met 1 thema. Niet allemaal bij elkaar gezette oude troep. De jeugd van Rotterdam had dat parkje van hem meteen gesloopt, die verwachtten een Walibi met achtbanen en krijgen dan oude troep voorgeschoteld.
pi_220782429
TV-Tip vanavond: NPO Doc: Pretpark Hennie over op 13 mei om 20:25

De droom van Hennie van der Most spat uiteen in de NPO Doc: Pretpark Hennie

In Pretpark Hennie, een documentaire over ondernemer Hennie van der Most, die op zijn 75e verjaardag pretpark Rivoli wil openen in Rotterdam. Met een reuzenrad, filmzaal en achtbaan op de plek waar ooit een afvalverwerker stond. Gaat hem dat lukken?

“Het is het laatste wat ik nog wil doen in mijn leven.” Ondernemer Hennie van der Most wil zijn magnum opus laten verrijzen: een pretpark op de plek in Rotterdam waar ooit een afvalverwerkingsbedrijf zat. Regisseur Max Ploeg volgt hem hierbij.
Hennie van der Most

Van der Most koopt alles tweedehands en geeft oude botsauto’s of een afgedankte achtbaan een nieuw leven. Net zoals hij personeel aanneemt zonder diploma’s of ervaring. Ook zij krijgen een nieuwe kans. Hun baas heeft zelf immers ook geen opleiding afgerond en is er toch in geslaagd een succesvol zakenman te worden.

Zijn droom lijkt nu toch in duigen te vallen: op 21 april werd het pretpark in aanbouw geveild. Het winnende bod bedroeg 6,5 miljoen euro, een fractie van wat Van der Most in het pretpark heeft geïnvesteerd.
Wanneer is NPO Doc: Pretpark Hennie op televisie te zien?

NPO Doc: Pretpark Hennie is op woensdag 13 mei 2026 om 20:25 uur te zien op NPO 2.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:16:52 #22
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220782469
Jammer. Hier ik de buurt een fenomeen.
Hij is vermorzeld door de bureaucratie.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:26:47 #23
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220782590
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ach, geld is maar geld joh.
An sich waarheid als een koe ):O want gezondheid blijft prioriteit nr 1. Alleen moet het niet resulteren in 'geen rooie cent te makken' meer hebben.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:28:13 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220782613
Die zien we dan waarschijnlijk ook binnenkort op FOK! Welcome to the club Hennie :'(
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:29:36 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220782623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:38 schreef monkyyy het volgende:
Hij ging wel af toen hij het bungalowpark verkocht aan het COA om er 1400 AZC'ers te huisvesten. Geldbelust figuur. En hij kon niet eens lezen en schrijven naar verluidt.

Most eens kijken waar die nu staat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')