Oh, dat verdienmodel bedoel je. Met de winst daarvan kon ie nog maar net de investeerders tevreden houden en gelijk weer iets lenen voor een volgens project.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kernwasser Wunderland en Preston Palace zijn zeker successen te noemen.
Dat is toch echt aan de ondernemer zelf.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:27 schreef Hexagon het volgende:
Een onderzoeksbureau liet er ook weinig van heel
https://www.looopings.nl/(...)ctiepark-Rivoli.html
Bijzonder hoe hij na successen er zo naast heeft kunnen zitten.
Wat heb jij bereikt?quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat verdienmodel bedoel je. Met de winst daarvan kon ie nog maar net de investeerders tevreden houden en gelijk weer iets lenen voor een volgens project.
Wat zijn motief ook is. Hij heeft het een paar keer gewoon goed gedaan en een paar spraakmakende succesvolle tenten opgezet.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat verdienmodel bedoel je. Met de winst daarvan kon ie nog maar net de investeerders tevreden houden en gelijk weer iets lenen voor een volgens project.
Ja en een cursus op tv wat goed ondernemen is. Allemaal prima. Maar nu niet lopen jammeren als het mis loopt dat dat absoluut niet aan meneer zelf ligt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zijn motief ook is. Hij heeft het een paar keer gewoon goed gedaan en een paar spraakmakende succesvolle tenten opgezet.
Dat bureau dat is ingehuurd zijn geen ambtenaren.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is toch echt aan de ondernemer zelf.
Ik ben verbaasd hoezeer er betrokkenheid is vanuit het ambtelijk apparaat over hoe een ondernemer zijn onderneming wenst vorm te geven.
Hoop dan maar dat kweelen van Beelen het beter gaat doen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat bureau dat is ingehuurd zijn geen ambtenaren.
De gemeente heeft begrijpelijk weinig zin in een pretparkruine op dure grond.
Daar heb je gelijk in. Of als kleine ondernemer die iets heeft bereikt qua groei direct wordt overgenomen en opgeslokt door grotere bedrijven.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:57 schreef phpmystyle het volgende:
Je houdt straks alleen nog maar grote conglomeraten over die projecten starten.
Dat is natuurlijk net zo'n cowboy, alleen wat jonger.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoop dan maar dat kweelen van Beelen het beter gaat doen.
EuroHenniequote:Op donderdag 14 mei 2026 01:10 schreef Firuze60 het volgende:
En Disney zag niks in de ondernemer Hennie..
Nouja hij was natuurlijk niet voor niets miljonair en Wunderland Kalkar en Preston Palace zijn echt wel successen te noemen. Een man met een duidelijke visie die van oude meuk iets interessants kon maken. Ik bewonder dat wel.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:24 schreef koemleit het volgende:
Gisteren en vandaag wat Youtube filmpjes over pretpark Rotterdam bekeken, en de NPO DOC Pretpark Hennie. Maar het "ondernemerschap" van Hennie komt in de verste verte niet overeen met hoe dit bij een normaal project zou lopen.
Meneer leent geldt tegen woekkerrentes, verkoopt alles om maar door te hobbie’en.
Hij legt een paar stenen neer en zegt: “ja dan wil ik de ingang zo”, en dan zegt een ander “en rolstoelster dan” dan zegt ie “ow jah”. Dat is toch bizar? Iedereen die welleens bij een (bouw) project betrokken is geweest, weet dat het niet zo werkt. Alles wordt tot in den treuren bekeken en gedocumenteerd, zodat er niets over het hoofd gezien wordt en dat er geen misverstanden bestaan.
De manier waar Hennie het doet kan misschien nog bij een boerderijwinkel, maar alles daarboven doet het professioneler.
Denk ook dat zijn “successen” worden overdreven. (niet in de laatste plaats door hemzelf). Ik ben 2x in die kerncentrale geweest, maar dat was ook ouwe aftaanse zooi bij elkaar geraapt.
Komt daar bovenop dat (denk ik) niemand hem tegenspreekt, zie z’n blik op het moment dat die buurtbewoner aanmerkingen heeft, alsof ie water ziet branden.
Echt als ik deze “ondernemer” zo bezig zie, denk ik dat zijn “successen” meer geluk dan wijsheid zijn geweest.
Mooi praten kan ie wel, en daar kun je een heel eind mee komen. Zit ook in ons mensen dat we graag het goede willen zien, we denken al snel. “maar dat zou die beste meneer toch niet allemaal verzinnen? dat doe je niet”. Maar meneer Hennie lijkt soms best een grote fantast.
Ik kan er eigenlijk niet bij hoe dit heeft kunnen bestaan (de situatie dan). Hij bemoeit zich overal mee, en het slaat nergens op. Iedereen die voor hem werkt weet dat (merk je aan alles) maar niemand zegt het. Het is beyond bizar.
Ik heb nu een hele post getypt, maar ik merk dat ik niet in woorden kan overbrengen hoe bizar ik dit vind. Het slaat van begin tot eind helemaal nergens op. Ik heb een zoon met ADHD, en die heeft 1200 ideeën per dag, hap, snak, hak, tak. Als je die de vrije hand geeft, krijg je ook zoiets (en gaat ie net zo hard failliet). Een grote fantast is het, die met wat geluk (denk ik) veel poen verzameld heeft.
Snap ook niet dat ie Ondernemers hielp, waarmee? Deze man houdt zich bezig met de kleur van de clown. Maar een serieus overzicht bestaat niet.
Je zag ook door die hele docu dat iedereen er steeds vanuit gaat dat Hennie een genie is. En dat het niet slaagt eigenlijk geen optie is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja hij was natuurlijk niet voor niets miljonair en Wunderland Kalkar en Preston Palace zijn echt wel successen te noemen. Een man met een duidelijke visie die van oude meuk iets interessants kon maken. Ik bewonder dat wel.
Maar een dergelijke man moet wel begrenst worden met iemand die wel van de regeltjes en de risico's is. Dat was hier duidelijk niet meer aanwezig.
Helder verhaal! En goed dat de brandweer hier zo streng is, je moet er niet aandenken dat er zoiets was gebeurd als in Zwitserland.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:02 schreef Hexagon het volgende:
Dit uitgebreide verhaal maakt wat meer duidelijk waar het mis ging.
https://www.deondernemer.(...)p-mark-rutte~e3898c6
De gemeente heeft zich toch lang constructief opgesteld imo. Het enige dat je ze wellicht kan verwijten is dat dat recyclebedrijf van de buren nog niet weg is, maar het is natuurlijk de vraag wat daarover ooit afgesproken is.
Maar verder lijkt het er vooral op dat Hennie de haalbaarheid verkeerd heeft ingeschat en een moeizame omgang heeft met regels, waarbij hij nog steeds denkt dat het in Rotterdam zo werkt als in Hardenberg anno 1981. En dat het spreekwoord "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" aan hem niet besteed was.
Zo is dat.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:10 schreef DrDentz het volgende:
m zijn ook niet meer van deze tijd. Nu wordt er in Groenlo in een paar jaar tijd een modern overdekt pretpark uit de grond gestampt, met 1 thema. Niet allemaal bij elkaar gezette oude troep. De jeugd van Rotterdam had dat parkje van hem meteen gesloopt, die verwachtten een Walibi met achtbanen en krijgen dan oude troep voorgeschoteld.
Was Wunderland zo'n succes?quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kernwasser Wunderland en Preston Palace zijn zeker successen te noemen.
Ja, eens, op zich wel een prestatie want pretparken is geen makkelijke markt. Ben wel benieuwd hoeveel kasstroom zo'n parkje genereert.quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker, winstgevend pretpark dat alweer 30 jaar bestaat.
Geen blijvertjes meer inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, eens, op zich wel een prestatie want pretparken is geen makkelijke markt. Ben wel benieuwd hoeveel kasstroom zo'n parkje genereert.
Maar concept is ook wel uit jaren '90. Heeft Van der Most na 2000 iets blijvends en iets baanbrekend opgezet?
Ja ...quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat klinkt als Speelstad Oranje en dat was een bazenplek.
Er zit nou in een van die bij-artikelen op Nu een of andere expert te verkondigen dat zoiets tegenwoordig niet meer kan werken, een ouwe fabriek vol kermiszooi, dat er een thema moet zijn.
Gast, wat lul je, wat boeit dat een kind nou? Ik was gewoon zielsblij dat ik de hele dag al die gare attracties in kon lopen zonder een rij.Kom daar maar eens om bij een doorsnee duur opgezet buitenpark.
Hij zal vast zijn kwaliteiten hebben, maar had ook zijn tijd mee. Kon goedkoop panden opkopen in jaren '80 toen er een (vastgoed)crisis was in Nederland, maar tegelijkertijd steeg de behoefte naar vermaak & ontspanning, in een tijd waarin bijvoorbeeld Center Parcs (toen Sporthuiscentrum) ook snel kon groeien, en de Efteling ook echt ging uitbreiden. In een tijd bovendien toen goedkope vliegvakanties niet bestonden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:24 schreef koemleit het volgende:
Echt als ik deze “ondernemer” zo bezig zie, denk ik dat zijn “successen” meer geluk dan wijsheid zijn geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |