En tóch geef je telkens de indruk dat je geweld uit de ene hoek erger vindt dan uit de anderequote:Op woensdag 13 mei 2026 08:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee voor geweld ben ik nooit dankbaar van welke hoek dat ook afkomstig is en zeker niet van dat dom schuimbekkend volk
Ja, terwijl er tal van azc’s zijn waar het prima gaat. Zolang je als gemeenschap er maar ruimte voor toelaat.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het punt wat je gemeen hebt met de protestanten; zij wonen in een prima dorp, een prima microsamenleving en zij willen dit behouden. Er zijn duidelijke voorbeelden waar het met opvangcentra mis is gegaan zoals in Ter Apel, Budel etc en deze mensen willen niet het risico lopen dat het in hun eigen microsamenleving mis gaat.
Of we het geweld erkennen of afwijzen is niet erg van belang, het gaat om het resultaat wat bereikt is met geweld en wat niet bereikt is met vredevol protesteren.
De tegenstelling is eigenlijk dat politici vredevol protest bewieroken maar enkel ingrijpen en veranderingen doordrukken als er geweld gebruikt wordt.
Nee ik keur elke vorm van geweld afquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En tóch geef je telkens de indruk dat je geweld uit de ene hoek erger vindt dan uit de andere
Mijn uitspraak was gebaseerd op cijfers, en die laten zien dat de meeste opvanglocaties voor weinig overlast zorgen: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2018D03286 en https://www.nu.nl/asielcr(...)an-asielzoekers.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet of het algemeen weinig tot geen overlast veroorzaakt. Dat doen de cijfers wel.(en dit is enkel geregistreerd)
https://open.overheid.nl/(...)85-09869a333ac2/file
[ afbeelding ]
"Iedereen die een andere kijk heeft op de wereld dan ik is een tokkie!" - vrijwel elke linkswappie.quote:
Nee absoluut niet, door mijn werk kom ik meestal bij de welbedeelden en hoger opgeleiden, schrik daar soms ook wel van hoe die ook gewoon klaar zijn met die migratie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zegt genoeg over de omgeving waar je je in bevindt
Allemaal rechtse tokkies dus
Als je dingen vernielt of in brand steekt vind ik je een tokkie ja zeker als je daarvoor het hele land af reistquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"Iedereen die een andere kijk heeft op de wereld dan ik is een tokkie!" - vrijwel elke linkswappie.
Met dingen die jij plaats kan ik jou wel op de bodem van de samenleving plaatsen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"Iedereen die een andere kijk heeft op de wereld dan ik is een tokkie!" - vrijwel elke linkswappie.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn uitspraak was gebaseerd op cijfers, en die laten zien dat de meeste opvanglocaties voor weinig overlast zorgen: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2018D03286 en https://www.nu.nl/asielcr(...)an-asielzoekers.html
Nog een feitje is dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders: https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie louter stijgende cijfers.
Elk "incident" is er een teveel imho. Geen idee waarom de Nederlandse samenleving daar mee belast zou mogen worden.
Hier geef je ook precies aan waar het pijnpunt ligt: net als dat er tla van azc's zijn waar het prima gaat is het omgekeerde ook waar. Waarom zou je dan het risico willen nemen met je microsamenleving waar alles prima is?quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, terwijl er tal van azc’s zijn waar het prima gaat. Zolang je als gemeenschap er maar ruimte voor toelaat.
Het gaat om de reactie op geweld. Als geweld werkt en zorgt voor toegiften vanuit de politiek terwijl het tegelijkertijd afgewezen wordt dan sorteert het afwijzen an sich geen positief resultaat.quote:Hoe kan geweld afwijzen nou niet van belang zijn? Agenten en brandweerlieden worden al belaagd. Nu zal eventuele schade die deze mensen oplopen onderbelicht blijven, maar ik ben wel benieuwd hoe doden of zwaargewonden goed gaan worden geluld. Ondertussen zijn 14 mensen in bovenstaande poll voor geweld.
Om dit te bereiken zal nog veel water door de Rijn moeten stromen vrees ik.quote:Politici die toegeven onder de druk van geweld zijn een probleem, ook al kun je die schuld niet bij hun neerleggen.
Toch is het niet per se het geweld wat de politiek doet haperen, maar het onvermogen samen tot oplossingen te komen. De VVD is hierin het duidelijkste voorbeeld. Ze roepen vanalles om maar geen stemmen te verliezen, stoten constructieve partijen af en trekken slopers als de PVV aan.
De politiek moet de echte problemen duidelijk maken en met oplossingen komen, ook als deze pijn doen.
Waarom zou hij? Dit zijn zijn stemmers. Zou nogal dom zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:08 schreef Cupfighter het volgende:
En waar is Geert nu om dit te veroordelen?
Oh ik begrijp best dat mensen dingen zat zijnquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, door mijn werk kom ik meestal bij de welbedeelden en hoger opgeleiden, schrik daar soms ook wel van hoe die ook gewoon klaar zijn met die migratie.
Dat is ook makkelijk want het slaat nergens meer op, alles is vol en te druk, stilstof, huizen.
Wil je dat nou serieus nemen of niet?
Zo bezien zou je ook geen appartementencomplexen, supermarkten, of scholen moeten bouwen. Want kans op incidentenquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zie louter stijgende cijfers.
Elk "incident" is er een teveel imho. Geen idee waarom de Nederlandse samenleving daar mee belast zou mogen worden.
Een supermarkt en een school hebben nog nut en een doel. Asiel helaas niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo bezien zou je ook geen appartementencomplexen, supermarkten, of scholen moeten bouwen. Want kans op incidenten.
Blijkbaar loop je me te volgen. Moet jij weten. Intussen heb ik geen flauw idee wie jij bent en het interesseert me nog minder.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met dingen die jij plaats kan ik jou wel op de bodem van de samenleving plaatsen.
Dat is een mening, geen feit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een supermarkt en een school hebben nog nut en een doel. Asiel helaas niet.
Terwijl Radio 1 en stichting vluchteling vanmorgen meldden dat het voornamelijk op lokale bewoners ging. Dus dat ‘land af reizen’ zal voor een enkeling misschien wel kloppen, maar is geen argument.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als je dingen vernielt of in brand steekt vind ik je een tokkie ja zeker als je daarvoor het hele land af reist
Maar dan ga je er wel aan voorbij waarom het ene azc wel werkt en het andere niet. 100 man in een hokje drukken zonder perspectief of 100 man onderdeel maken van de samenleving geeft nog al een verschil.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier geef je ook precies aan waar het pijnpunt ligt: net als dat er tla van azc's zijn waar het prima gaat is het omgekeerde ook waar. Waarom zou je dan het risico willen nemen met je microsamenleving waar alles prima is?
[..]
Het gaat om de reactie op geweld. Als geweld werkt en zorgt voor toegiften vanuit de politiek terwijl het tegelijkertijd afgewezen wordt dan sorteert het afwijzen an sich geen positief resultaat.
[..]
Om dit te bereiken zal nog veel water door de Rijn moeten stromen vrees ik.
Oke dan heb ik dat verkeerd begrepenquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Terwijl Radio 1 en stichting vluchteling vanmorgen meldden dat het voornamelijk op lokale bewoners ging. Dus dat ‘land af reizen’ zal voor een enkeling misschien wel kloppen, maar is geen argument.
Hoezo volgen? Je loopt hier van alles publiekelijk te spuien toch? Waaronder zaken tegen mij persoonlijk. Dan kan ik prima een mening over jou vormen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Blijkbaar loop je me te volgen. Moet jij weten. Intussen heb ik geen flauw idee wie jij bent en het interesseert me nog minder.
Wat een linkswappie van mij denkt interesseert me al helemaal niet.
Maar met deze beredenering laat je ook piekfijn zien waarom het in Loosdrecht niet gaat werken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dan ga je er wel aan voorbij waarom het ene azc wel werkt en het andere niet. 100 man in een hokje drukken zonder perspectief of 100 man onderdeel maken van de samenleving geeft nog al een verschil.
Gezien de effecten die het geweld heeft gehad verwacht ik eerder meer toekomstig geweld.quote:Ja, maar dan nog kun je als burgers je er niet bij neerleggen. Natuurlijk zijn dit lastige dingen, maar als we dit met zijn alle toestaan staat er zo in elke gemeente een clubje van 100 man te rellen.
Men was juist niet bang voor verandering en stapte daarom uit de EU.quote:Ja, ik ben ook bang dat zaken ook enorm mis moeten gaan voor mensen tot inkeer komen.
Neem Engeland, die zot die de Brexit heeft lopen realiseren staat weer voorop in de peilingen. De krankzinnigheid die mensen accepteren omdat ze bang zijn voor verandering…
Tot op heden heeft niemand maar daar een sluitend antwoord op kunnen geven. Wat is het nut van asiel? Verder dan wat abstract gewauwel en misplaatste morele hooghartigheid komt men niet.quote:
Klopt, maar dat hangt niet alleen af van de gemeenschap, maar minstens net zo veel van of de lokale overheid er netjes over communiceert. Daarnaast is er nog de factor voor wat voor opvanglocatie het betreft. Statushouders leveren geen of weinig overlast op want die hebben iets te doen en hebben perspectief. Gezinnen hebben ook een laag risicoprofiel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, terwijl er tal van azc’s zijn waar het prima gaat. Zolang je als gemeenschap er maar ruimte voor toelaat.
...
Als niemand in je omgeving zo denkt dan zit je ook wel vast in een eenzijdige omgeving.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh ik begrijp best dat mensen dingen zat zijn
Ik ken bijna niemand in mijn omgeving die zo denkt maar er zijn er genoeg met deze mening dat weet ik
Maar overgaan tot geweld is een brug te ver
Ik ben al 20 jaar het VVD beleid zat, dan ga ik toch ook niet het partijkantoor in de fik zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |