abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220812090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Niet helemaal eens. Vaak is het goed om dit soort ongelukken juist te laten zien zodat mensen gevaren beter kunnen inschatten en er van leren kunnen.
Daarom rotten.com
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:44:43 #52
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220812397
Sterkte aan het gezin.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:23:25 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220814039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:45 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ja dat wel. Maar de beelden en foto's van de fiets en tas/laptop stonden net na het ongeluk al online. Ik vind dat een foute timing, want ik denk dat zo vroeg nog niet de nabestaanden op de hoogte zijn
Akkoord, dat nadeel hou je echter altijd. Uiteindelijk maakt het voor het resultaat weinig uit. Ik zou echter wel graag bij dit soort ongelukken op het nieuws even de video laten zien en hoe het voorkomen had kunnen worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:24:02 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220814057
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Daarom rotten.com
Dat heeft een ander doel. Het doel wat mij betreft is het leren van gevaarlijke omstandigheden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220819596
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:08 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een beetje fatsoenlijke e-bike zoals hierboven heeft schijfremmen. Net als een scooter of motorfiets. En die hebben een hoop meer stopkracht dan trommelremmen, schijfremmen, rollerbrakes of - laat staan - een terugtraprem ;)
De ene schijfrem is de andere niet. Op een fiets is Magura Julie een prima keuze.
  zondag 17 mei 2026 @ 08:31:40 #56
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220819724
Fietsers gedragen zich vaak roekeloos EN zitten op hun telefoon. Ze letten helemaal niet meer op.

Die chauffeur is voor het leven getraumatiseerd en krijgt een onderzoek naar doodslag aan zijn broek omdat die achterlijke trut niet uit heeft gekeken.
pi_220819730
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:04 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De ene schijfrem is de andere niet. Op een fiets is Magura Julie een prima keuze.
Nog steeds niet echt relevant in dit topic. Er is tot nu toe geen enkele reden om aan te nemen dat het ongeluk veroorzaakt is door gebrekkige remmen, of überhaupt door de fiets.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220819735
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:33 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nog steeds niet echt relevant in dit topic. Er is tot nu toe geen enkele reden om aan te nemen dat het ongeluk veroorzaakt is door gebrekkige remmen, of überhaupt door de fiets.
Je hebt gelijk, sorry: ik dwaalde af.
pi_220819797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
En koters als kreukelzone.
En je denkt dat kinderen hoog achterop in een fietsstoeltje veiliger zitten? 8)7
Als een bus er overheen rijdt, dan maakt het sowieso niets uit of het een bakfiets of gewone fiets is, maar bij alle gebruikelijke fietsongelukken zitten kinderen veel veiliger in een bakfiets.

Houdt alsjeblieft op met angstzaaien. Fietsen is relatief veilig. En met iedere extra ouder die zijn kinderen met de fiets naar school brengt, wordt het nog veiliger omdat er dan weer één auto minder richting school rijdt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220819880
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Fietsers gedragen zich vaak roekeloos EN zitten op hun telefoon. Ze letten helemaal niet meer op.

Die chauffeur is voor het leven getraumatiseerd en krijgt een onderzoek naar doodslag aan zijn
Trauma idd helaas wel.
Ik denk dat ze ook haar gsm etc nakijken. Maar goed, wij weten ook niet wat er is gebeurd. Kan ook even paar seconden niet hebben opgelet of buikkrampen hebben gehad en snel naar huis willen
pi_220820696
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:44 schreef knoopie het volgende:

[..]
En je denkt dat kinderen hoog achterop in een fietsstoeltje veiliger zitten? 8)7
Als een bus er overheen rijdt, dan maakt het sowieso niets uit of het een bakfiets of gewone fiets is, maar bij alle gebruikelijke fietsongelukken zitten kinderen veel veiliger in een bakfiets.

Houdt alsjeblieft op met angstzaaien. Fietsen is relatief veilig. En met iedere extra ouder die zijn kinderen met de fiets naar school brengt, wordt het nog veiliger omdat er dan weer één auto minder richting school rijdt.
Als er een bus met 80 kmh over je heen rijdt maakt het inderdaad niet uit, zelfs in een kleine auto ben je niet eens veilig.

En gestrooi met wat voor statistieken dan ook, wie in onderstaande verhikels de eerste klappen opvangen is overduidelijk.



-
pi_220820954
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:33 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nog steeds niet echt relevant in dit topic. Er is tot nu toe geen enkele reden om aan te nemen dat het ongeluk veroorzaakt is door gebrekkige remmen, of überhaupt door de fiets.
Wat waarschijnlijker is, is dat de vrouw in kwestie zeer ongelukkig met haar hoofd head-first tegen de bus aangekomen is en daardoor ernstig hoofdletsel danwel een fatale nekbreuk heeft opgelopen. Dit soort “freak accidents” waarbij een relatief klein ongeluk zeer grote gevolgen heeft, gebeurt helaas wel vaker.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:41:55 #63
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220821283
Hondenkop
pindazakje
  zondag 17 mei 2026 @ 10:49:08 #64
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220821350
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Fietsers gedragen zich vaak roekeloos EN zitten op hun telefoon. Ze letten helemaal niet meer op.

Die chauffeur is voor het leven getraumatiseerd en krijgt een onderzoek naar doodslag aan zijn broek omdat die achterlijke trut niet uit heeft gekeken.
Het blijft een jonge vrouw waarbij iemand de moeite heeft gedaan om zich voor te stellen en een fatsoenlijk gesprekje aan te knopen teneinde een gezinnetje te kunnen stichten. Beetje respect zou op zijn plaats zijn.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220822058
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als er een bus met 80 kmh over je heen rijdt maakt het inderdaad niet uit, zelfs in een kleine auto ben je niet eens veilig.

En gestrooi met wat voor statistieken dan ook, wie in onderstaande verhikels de eerste klappen opvangen is overduidelijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Natuurlijk zeggen statistieken wél een heleboel. Er rijden ontzettend veel bakfietsen met kinderen rond in Nederland, en nog steeds komen kleine kinderen gelukkig niet naar voren in de onvalstatistieken. Ik heb het al een paar keer gezegd en zal het gewoon blijven herhalen: fietsen is relatief ongevaarlijk, en er is geen enkel bewijs dat bakfietsen of elektrische fietsen zoveel gevaarlijker zijn.

Bovendien zijn frontale botsingen niet de meest voorkomende ongelukken bij (bak)fietsen. Meestal zijn het auto's die van de zijkant of van de achterkant er tegenaan rijden. In beide scenario's zitten kinderen in een stevige bakfiets veiliger dan op een zitje achterop, niet in de laatste plaats omdat de kinderen niet van een meter hoogte naar beneden vallen bij een ongeluk.

Dus stop met angstzaaien. Fietsen is gezond, en het is veel waarschijnlijker dat een fietser juist langer leeft door regelmatig te bewegen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220822156
Ik zie hier in Rotterdam nooit bakfietsen en ik fiets héél veel. Ik dacht na dat Babboe debacle dat dat aan het terug lopen was.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:27:22 #67
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220822591
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie hier in Rotterdam nooit bakfietsen en ik fiets héél veel. Ik dacht na dat Babboe debacle dat dat aan het terug lopen was.
Ik kom nooit in Rotterdam, maar ik kan me zo voorstellen dat je daar vooral fatbikes ziet.
pindazakje
pi_220822647
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik kom nooit in Rotterdam, maar ik kan me zo voorstellen dat je daar vooral fatbikes ziet.
Rotterdam heeft ook sjiekere buurten zoals Blijdorp en Hillegersberg. Het is niet allemaal tokkie.
pi_220822651
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het blijft een jonge vrouw
Want dat maakt het erger dan wanneer het een jonge man was geweest?
pi_220822656
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie hier in Rotterdam nooit bakfietsen en ik fiets héél veel. Ik dacht na dat Babboe debacle dat dat aan het terug lopen was.
In Den Haag zie je er meer dan genoeg.
pi_220822859
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:50 schreef knoopie het volgende:

[..]
Natuurlijk zeggen statistieken wél een heleboel. Er rijden ontzettend veel bakfietsen met kinderen rond in Nederland, en nog steeds komen kleine kinderen gelukkig niet naar voren in de onvalstatistieken. Ik heb het al een paar keer gezegd en zal het gewoon blijven herhalen: fietsen is relatief ongevaarlijk, en er is geen enkel bewijs dat bakfietsen of elektrische fietsen zoveel gevaarlijker zijn.

Bovendien zijn frontale botsingen niet de meest voorkomende ongelukken bij (bak)fietsen. Meestal zijn het auto's die van de zijkant of van de achterkant er tegenaan rijden. In beide scenario's zitten kinderen in een stevige bakfiets veiliger dan op een zitje achterop, niet in de laatste plaats omdat de kinderen niet van een meter hoogte naar beneden vallen bij een ongeluk.

Dus stop met angstzaaien. Fietsen is gezond, en het is veel waarschijnlijker dat een fietser juist langer leeft door regelmatig te bewegen.
Doe niet zo krampachtig joh.
Het is een simpele en onweerlegbare conclusie dat je je kinderen in de kreukelzone hebt zitten met afgebeelde bakfietsen.
Geen speld tussen te krijgen en uitermate onzinnig om dat af te doen als angstzaaien.

En bovendien zeg ik helemaal niet dat niet fietsen gezond is of dat het op hoogte in een kinderzitje (voor of achter) veiliger is.
-
  zondag 17 mei 2026 @ 12:48:05 #72
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220822901
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Want dat maakt het erger dan wanneer het een jonge man was geweest?
In principe wel.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220822909
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
In principe wel.
Absoluut niet.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:49:14 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220822935
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:34 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
In Den Haag zie je er meer dan genoeg.
Die larvenkarren zie je echt overal idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 17 mei 2026 @ 12:58:38 #75
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220823083
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:48 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Absoluut niet.
Dat is dan jouw mening.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220823112
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is dan jouw mening.
Het staat jou vrij jouw eigen leven minder belangrijk te vinden dan dat van vrouwen. Het staat mij vrij daar niet in mee te gaan.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:19:45 #77
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220823219
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:01 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het staat jou vrij jouw eigen leven minder belangrijk te vinden dan dat van vrouwen. Het staat mij vrij daar niet in mee te gaan.
Akkoord.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')