abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220776447
quote:
Op de Welleweg in Heenvliet vond dinsdagmiddag een dodelijke aanrijding plaats tussen een stadsbus en een fietser. Het ongeval gebeurde op de busbaan bij de kruising met de N218.
Hulpdiensten kwamen ter plaatse om medische hulp te verlenen, maar het slachtoffer overleed ter plekke aan haar verwondingen. Het betrof een 33-jarige vrouw uit Heenvliet.
De politie zette de omgeving tijdelijk af en is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeval.

bron
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
  Spellchecker dinsdag 12 mei 2026 @ 21:32:04 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220776566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
Het ongeluk is gefilmd? :o
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:33:04 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220776585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.

Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.
Dat is bij dieren vaak wel anders, opengereten schapen vol bloed komen vol in beeld als een wolf heeft toegeslagen.
pindazakje
pi_220776614
Gewoon uitkijken met je doppen als fietser.

Vooral als je ook nog kinderen vervoert op je fiets
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_220776620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.
Maar een fiets is herkenbaar voor mensen die haar lief hebben / kennen.
Lijkt me vreselijk om er zo achter te komen dat je partner, kind, collega, vriendin om het leven is gekomen.
Dit flimpje stond er vrij snel na het ongeluk al op.
pi_220776693
Ik vraag me af hoe ze daar tegen de zijkant van de bus is geklapt.
pi_220776745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe ze daar tegen de zijkant van de bus is geklapt.
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:
Ze lijkt op volle snelheid niet geremd te hebben (of remmen geweigerd) bij de haaientanden op het fietspad. Dan kun je nog de voorkant van de bus ontwijken maar de bus is lang. Met een ebike sta je niet zomaar stil als je vol gas rijdt.
pi_220776768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:41 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:
Ze lijkt op volle snelheid niet geremd te hebben (of remmen geweigerd) bij de haaientanden op het fietspad. Dan kun je nog de voorkant van de bus ontwijken maar de bus is lang. Met een ebike sta je niet zomaar stil als je vol gas rijdt.
Ahja, ik ben geen ebike gewend. Onzettend triest, moeder van een klein kind ;(
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:52:22 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220776948
Tragisch. Het valt overigens wel weer op dat het een e-bike betreft. Je ziet ook meer dan eens van die vaders of moeders op e-bikes met snelheden gaan dat je denkt och och, soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets. Als je daar eenmaal mee ten val komt is de schade vaak niet meer te overzien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220777493
Sterkte aan de nabestaanden. En aan de buschauffeur.
U MAD?
pi_220777540
E-bike, oei.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:24:17 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220777560
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
Tragisch. Het valt overigens wel weer op dat het een e-bike betreft. Je ziet ook meer dan eens van die vaders of moeders op e-bikes met snelheden gaan dat je denkt och och, soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets. Als je daar eenmaal mee ten val komt is de schade vaak niet meer te overzien.
Ja, en voor een ebike hoef je geen rijbewijs te halen oid. Echt iedereen mag er op stappen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:27:40 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220777631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:23 schreef William_Papadin het volgende:
E-bike, oei.
Schijthekel aan die dingen. Vooral wanneer ze harder gaan dan de gemiddelde fietser.
Krekker is de bom!
pi_220777691
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
pi_220777974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.
pi_220778011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:47 schreef ach het volgende:

[..]
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.
Inderdaad, goed gezien. Zou best wel eens zo zijn kunnen gaan
pi_220778377
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
pi_220778515
Ook wel een bijzonder gevaarlijke oversteek zo te zien.

N-wegen altijd lastig omdat mensen minder hun focus hebben op fietsen en vaak hard blijven rijden ondanks de snelheidsborden

Gemeente had al een ondergrondse fietstunnel moeten aanleggen.
pi_220778623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:18 schreef Kottnauer het volgende:
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
Een bus is moeilijk te overzien, ook met een hoge snelheid..
  woensdag 13 mei 2026 @ 00:24:46 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220778694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
En als er weer een ongeluk gebeurt dan maar 10 km/u....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220778835
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets
Die bakfietsen met complete gezinnen erin moeten ze gewoon verbieden, dat ziet er zo eng uit altijd. Ze hebben de wendbaarheid van een baksteen, dus als er ook maar iets gebeurt valt er niets meer aan te doen, zeker als je ziet met wat voor een rotvaart die dingen tegenwoordig langszeilen :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  woensdag 13 mei 2026 @ 05:49:18 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220778976
Zo'n jonge vrouw in de bloei van haar leven... rust in vrede en sterkte aan de nabestaanden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Ik weet ook niet of buschauffeurs op dezelfde manier worden getest of ze chauffeursmateriaal zijn als taxichauffeurs, want dan is het niet best. Eigenlijk zou iedereen moeten worden getest of ze iets aankunnen op dezelfde manier als ze mij daarop testen, maar dat is misschien niet haalbaar. Ach, speciaal zijn is zo gek nog niet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220779044
Nog even snel... oeps!

De meeste elektrische fietsers komen in aanmerking voor darwin awards.
pi_220779045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.
pi_220779108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.
Maar hoe zit die weg in elkaar vraag ik me af. Naast de middenberm rijdt verkeer in de richting die de bus ook rijdt. De bus rijdt aan de andere kant van de middenberm. Misschien een andere weg of busbaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Cockwhale het volgende:
Nog even snel... oeps!

De meeste elektrische fietsers komen in aanmerking voor darwin awards.
Zou idd kunnen.
Ze woonde in Heenvliet las ik. Dus zal geen onbekend terrein zijn geweest.
pi_220779119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 07:19 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Maar hoe zit die weg in elkaar vraag ik me af. Naast de middenberm rijdt verkeer in de richting die de bus ook rijdt. De bus rijdt aan de andere kant van de middenberm. Misschien een andere weg of busbaan.
[..]
Zou idd kunnen.
Ze woonde in Heenvliet las ik. Dus zal geen onbekend terrein zijn geweest.
Het is volgens mij een provinciale weg dus verkeer rijdt allebei de kanten op langs elkaar en er loopt daar naast inderdaad een busbaan naast voor bus verkeer de andere kant op (dus de andere kant op dan de bus waarmee het ongeluk is gebeurd).
pi_220779173
Het is een aparte busbaan naast de hoofdweg.
pi_220779292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 07:44 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Het is een aparte busbaan naast de hoofdweg.
Precies dit ja.
pi_220779299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, en voor een ebike hoef je geen rijbewijs te halen oid. Echt iedereen mag er op stappen.
Maar goed ook..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220779404
Je zou maar door een zwaar ongeluk aan je eind komen. Ik ken ook twee mensen die zo zijn overleden. Altijd maar voorzichtig doen en niet alles op automatische piloot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220779415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, en voor een ebike hoef je geen rijbewijs te halen oid. Echt iedereen mag er op stappen.
Zelfs al kinderen blijkbaar waren onze voorouders slimmer als de huidige generatie dat ze toch wat beperking op door een hulpmotor aangedreven 2 wieler hadden bedacht.

Nu focust onze populatie en de politici zich op fatbikes terwijl dit gewoon een gevolg is van een land besturen zonder visie...
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:47:36 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220779485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef ludovico het volgende:
Maar goed ook..
Misschien moeten we dat voor auto's en vrachtwagens dan ook maar doen.
pi_220779486
Jeetje. Wat een boel ongefundeerde vooroordelen over elektrische fietsen meteen. Ondanks de stijle opkomst van elektrische fietsen daalt het aantal ongelukken al sinds jaren in Nederland, behalve in de categorie mannen boven de 70. Ouderen boven de 70 maken sowieso het overgrote deel van omgekomen fietsers uit, maar dat doen ze ook al sinds jaren.
Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat de elektrische fiets an sich een ontzettende stijging in het aantal ongevallen veroorzaakt.

Ook opvallend is dat het aantal mannen dat op de fiets verongelukt echt veel en veel groter is dan het aantal vrouwen dat op de fiets verongelukt. Er kwamen drie keer zo veel mannen als vrouwen om bij verkeersongevallen, in alle categorieën. Waarschijnlijk heeft het (onbewust) nemen van meer risico het meeste invloed op de kans te overlijden?

Deze vrouw is dus statistisch een ontzettende uitzondering. Sterker nog, in 2025 is er geen enkele vrouw tussen de 30 en 40 overleden door een fietsongeval. Dat doet nog steeds niks af aan hoe erg het is, maar het e-bikes bashen is dus volkomen onterecht.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)erkeersdoden-in-2025

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220779496
Waarom zou de e-bike het probleem zijn? Waarschijnlijk een moeder die net haar kinderen weg had gebracht en nu snel door naar het werk want kinderen is geen excuus meer om iets te laat te komen. Daarmee onnodige risico's anders een manager die loopt te zeuren en zie hier het resultaat.
Met een gewone fiets had dit prima ook kunnen gebeuren.
  woensdag 13 mei 2026 @ 08:54:11 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220779520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:49 schreef Pendora het volgende:
Waarom zou de e-bike het probleem zijn? Waarschijnlijk een moeder die net haar kinderen weg had gebracht en nu snel door naar het werk want kinderen is geen excuus meer om iets te laat te komen. Daarmee onnodige risico's anders een manager die loopt te zeuren en zie hier het resultaat.

Met een gewone fiets had dit prima ook kunnen gebeuren.
Had het is dit geval ook lopend kunnen gebeuren denk je?
pi_220779525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Had dit ook lopend kunnen gebeuren denk je?
Met oortjes in en afgeleid zijn door de telefoon?
Ja tuurlijk.
pi_220779581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:48 schreef knoopie het volgende:
.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)erkeersdoden-in-2025

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed verhaal. ^O^

Zoals een Amerikaans Hollandse komiek gisteren nog zei

live fast die young, bike fast die old...
pi_220779590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:18 schreef Kottnauer het volgende:
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
De meeste in NL verkochte (en toegelaten) e-bikes hebben prima remmen. (Ik heb het niet over aliexpres rotzooi) Meer dan genoeg om met 25kmh tot stilstand te komen. Ik durf wel te zeggen zelfs een stuk beter dan de gemiddelde stationsfiets met enkel een terugtraprem... Nederland is ook het enige land waar fietsen met maar één rem nog verkocht mogen worden.

Ik ben het wel met je eens dat fietsen veiliger gemaakt kunnen worden, maar dan vooral met het oog op stabiliteit voor ouderen en niet de remmen. Het overgrote deel van de verongelukte fietsers zijn 70+, en de helft van die ongelukken is éénzijdig. Gewoon ouderen die op bijvoorbeeld een bospaadje onderuit gaan en op hun hoofd terecht komen. De technische oorzaak is niet opgenomen in de cbs-statistiek, maar vanwege mijn werk weet ik dat een heel groot deel daarvan wordt veroorzaakt door oudere ebikes met de motor in het voorwiel die nog niet proportioneel werken. Dan drukken de ouderen tijdens een krap bochtje per ongeluk op het plus-knopje, en zodra ze de pedalen bewegen trekt het voorwiel ze onderuit met maximale vermogen...

Nieuwere ebikes kijken bijna allemaal naar hoeveel kracht iemand op de pedalen zet, en vermenigvuldigen dat dan met een bepaalde mate. Dat is in eigenlijk in elke context veel veiliger dan de oude aan/uit-ondersteuning. En wat mij betreft komt er in plaats van een maximale snelheid een eis dat e-bikes maximaal 100% mogen bijleveren. Dan zal een oudere die zelf max 10kmh kan fietsen met ondersteuning maximaal 15kmh kunnen fietsen. Maar een fit iemand die zonder ondersteuning 20kmh kan fietsen, kan met ondersteuning dan 25kmh fietsen. Op die manier sluit de snelheid met ondersteuning veel beter aan op de cognitieve vaardigheden van de ouderen, maar worden fitte forensen niet onnodig beperkt als ze snel naar hun werk willen fietsen.
Bijkomend voordeel van deze regeling zou zijn dat de fatbikes ook direkt daarmee aangepakt kunnen worden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220780845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 07:44 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Het is een aparte busbaan naast de hoofdweg.
Als de auto's van links komen en de bus van rechts kan komen via de busbaan kan het "even kijken naar links" zijn en rechts even niet vanuit gaan door omstandigheden dat er een bus kan komen.

Of bedoel je dat de bus ook op de hoofdbaan rijdt en naast de middenberm busbaan is?
pi_220781067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:49 schreef Pendora het volgende:
Waarom zou de e-bike het probleem zijn? Waarschijnlijk een moeder die net haar kinderen weg had gebracht en nu snel door naar het werk want kinderen is geen excuus meer om iets te laat te komen. Daarmee onnodige risico's anders een manager die loopt te zeuren en zie hier het resultaat.
Met een gewone fiets had dit prima ook kunnen gebeuren.
Enorme partij aannames maar oke
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:03:35 #41
3542 Gia
User under construction
pi_220781399
https://earth.google.com/(...)Sg0I____________ARAA

Situatie kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn, maar op dit beeld zie ik geen busbaan aan deze kant van de weg. Ik vermoed dus dat de fietser bij de oversteekplaats iets verder dan de bushalte is overgestoken en dat de bus van de andere kant kwam. Door de aanrijding, remmen, zou hij over de middenberm kunnen zijn gegaan, waarbij hij de fiets en fietser meegenomen heeft.
pi_220781699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:03 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Als de auto's van links komen en de bus van rechts kan komen via de busbaan kan het "even kijken naar links" zijn en rechts even niet vanuit gaan door omstandigheden dat er een bus kan komen.

Of bedoel je dat de bus ook op de hoofdbaan rijdt en naast de middenberm busbaan is?
Nee het is echt een aparte tweebaansweg speciaal voor busvervoer. Er rijden geen auto’s. Ze mogen daar 80 km rijden. Er zijn een aantal oversteek punten op de busbaan bij heenvliet, volgens mij alleen voor fietsers.

Het is een bizar ongeval want op dat moment zal dit denk ik de enige bus geweest zijn op die weg. En ze is er tegenaan gereden. Er zijn op dat traject ook palen met waarschuwingssignalen maar ik weet niet of dat daar ook zo is.
pi_220811718
Ik vind het niet gepast om haar naam te delen, maar op social media kwam ik der naam tegen. Een moeder van drie jonge kinderen. Dat is toch echt hartverscheurend.

Ik las er btw dat het ook een optie is dat ze te hard op de oversteekplek is af gereden. Daardoor te hard met de voorrem geremd en toen gelanceerd tegen de zijkant van de bus
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:43:14 #44
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220811742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
Niet helemaal eens. Vaak is het goed om dit soort ongelukken juist te laten zien zodat mensen gevaren beter kunnen inschatten en er van leren kunnen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220811769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:06 schreef knoopie het volgende:

[..]
De meeste in NL verkochte (en toegelaten) e-bikes hebben prima remmen. (Ik heb het niet over aliexpres rotzooi) Meer dan genoeg om met 25kmh tot stilstand te komen. Ik durf wel te zeggen zelfs een stuk beter dan de gemiddelde stationsfiets met enkel een terugtraprem... Nederland is ook het enige land waar fietsen met maar één rem nog verkocht mogen worden.

Ik ben het wel met je eens dat fietsen veiliger gemaakt kunnen worden, maar dan vooral met het oog op stabiliteit voor ouderen en niet de remmen. Het overgrote deel van de verongelukte fietsers zijn 70+, en de helft van die ongelukken is éénzijdig. Gewoon ouderen die op bijvoorbeeld een bospaadje onderuit gaan en op hun hoofd terecht komen. De technische oorzaak is niet opgenomen in de cbs-statistiek, maar vanwege mijn werk weet ik dat een heel groot deel daarvan wordt veroorzaakt door oudere ebikes met de motor in het voorwiel die nog niet proportioneel werken. Dan drukken de ouderen tijdens een krap bochtje per ongeluk op het plus-knopje, en zodra ze de pedalen bewegen trekt het voorwiel ze onderuit met maximale vermogen...

Nieuwere ebikes kijken bijna allemaal naar hoeveel kracht iemand op de pedalen zet, en vermenigvuldigen dat dan met een bepaalde mate. Dat is in eigenlijk in elke context veel veiliger dan de oude aan/uit-ondersteuning. En wat mij betreft komt er in plaats van een maximale snelheid een eis dat e-bikes maximaal 100% mogen bijleveren. Dan zal een oudere die zelf max 10kmh kan fietsen met ondersteuning maximaal 15kmh kunnen fietsen. Maar een fit iemand die zonder ondersteuning 20kmh kan fietsen, kan met ondersteuning dan 25kmh fietsen. Op die manier sluit de snelheid met ondersteuning veel beter aan op de cognitieve vaardigheden van de ouderen, maar worden fitte forensen niet onnodig beperkt als ze snel naar hun werk willen fietsen.
Bijkomend voordeel van deze regeling zou zijn dat de fatbikes ook direkt daarmee aangepakt kunnen worden.
Die Shimano rollerbrakes is ook nauwelijks remmende troep.
pi_220811776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Niet helemaal eens. Vaak is het goed om dit soort ongelukken juist te laten zien zodat mensen gevaren beter kunnen inschatten en er van leren kunnen.
Ja dat wel. Maar de beelden en foto's van de fiets en tas/laptop stonden net na het ongeluk al online. Ik vind dat een foute timing, want ik denk dat zo vroeg nog niet de nabestaanden op de hoogte zijn
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:57:30 #48
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220811915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:03 schreef Gia het volgende:
https://earth.google.com/(...)Sg0I____________ARAA

Situatie kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn, maar op dit beeld zie ik geen busbaan aan deze kant van de weg. Ik vermoed dus dat de fietser bij de oversteekplaats iets verder dan de bushalte is overgestoken en dat de bus van de andere kant kwam. Door de aanrijding, remmen, zou hij over de middenberm kunnen zijn gegaan, waarbij hij de fiets en fietser meegenomen heeft.
Het is wel degelijk een busbaan, de auto gaat links afslaan daar want aan de rechterkant zie je een bord met een rode rand.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220811922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 02:08 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Die bakfietsen met complete gezinnen erin moeten ze gewoon verbieden, dat ziet er zo eng uit altijd. Ze hebben de wendbaarheid van een baksteen, dus als er ook maar iets gebeurt valt er niets meer aan te doen, zeker als je ziet met wat voor een rotvaart die dingen tegenwoordig langszeilen :{
En koters als kreukelzone.
-
pi_220812046
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:45 schreef CarbonC het volgende:
Die Shimano rollerbrakes is ook nauwelijks remmende troep.

Een beetje fatsoenlijke e-bike zoals hierboven heeft schijfremmen. Net als een scooter of motorfiets. En die hebben een hoop meer stopkracht dan trommelremmen, schijfremmen, rollerbrakes of - laat staan - een terugtraprem ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')