abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220776447
quote:
Op de Welleweg in Heenvliet vond dinsdagmiddag een dodelijke aanrijding plaats tussen een stadsbus en een fietser. Het ongeval gebeurde op de busbaan bij de kruising met de N218.
Hulpdiensten kwamen ter plaatse om medische hulp te verlenen, maar het slachtoffer overleed ter plekke aan haar verwondingen. Het betrof een 33-jarige vrouw uit Heenvliet.
De politie zette de omgeving tijdelijk af en is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeval.

bron
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
  Spellchecker dinsdag 12 mei 2026 @ 21:32:04 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220776566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
Het ongeluk is gefilmd? :o
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:33:04 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220776585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.

Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.
Dat is bij dieren vaak wel anders, opengereten schapen vol bloed komen vol in beeld als een wolf heeft toegeslagen.
pindazakje
pi_220776614
Gewoon uitkijken met je doppen als fietser.

Vooral als je ook nog kinderen vervoert op je fiets
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_220776620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.
Maar een fiets is herkenbaar voor mensen die haar lief hebben / kennen.
Lijkt me vreselijk om er zo achter te komen dat je partner, kind, collega, vriendin om het leven is gekomen.
Dit flimpje stond er vrij snel na het ongeluk al op.
pi_220776693
Ik vraag me af hoe ze daar tegen de zijkant van de bus is geklapt.
pi_220776745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe ze daar tegen de zijkant van de bus is geklapt.
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:
Ze lijkt op volle snelheid niet geremd te hebben (of remmen geweigerd) bij de haaientanden op het fietspad. Dan kun je nog de voorkant van de bus ontwijken maar de bus is lang. Met een ebike sta je niet zomaar stil als je vol gas rijdt.
pi_220776768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:41 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:
Ze lijkt op volle snelheid niet geremd te hebben (of remmen geweigerd) bij de haaientanden op het fietspad. Dan kun je nog de voorkant van de bus ontwijken maar de bus is lang. Met een ebike sta je niet zomaar stil als je vol gas rijdt.
Ahja, ik ben geen ebike gewend. Onzettend triest, moeder van een klein kind ;(
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:52:22 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220776948
Tragisch. Het valt overigens wel weer op dat het een e-bike betreft. Je ziet ook meer dan eens van die vaders of moeders op e-bikes met snelheden gaan dat je denkt och och, soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets. Als je daar eenmaal mee ten val komt is de schade vaak niet meer te overzien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220777493
Sterkte aan de nabestaanden. En aan de buschauffeur.
U MAD?
pi_220777540
E-bike, oei.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:24:17 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220777560
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
Tragisch. Het valt overigens wel weer op dat het een e-bike betreft. Je ziet ook meer dan eens van die vaders of moeders op e-bikes met snelheden gaan dat je denkt och och, soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets. Als je daar eenmaal mee ten val komt is de schade vaak niet meer te overzien.
Ja, en voor een ebike hoef je geen rijbewijs te halen oid. Echt iedereen mag er op stappen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:27:40 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220777631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:23 schreef William_Papadin het volgende:
E-bike, oei.
Schijthekel aan die dingen. Vooral wanneer ze harder gaan dan de gemiddelde fietser.
Krekker is de bom!
pi_220777691
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
pi_220777974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.
pi_220778011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:47 schreef ach het volgende:

[..]
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.
Inderdaad, goed gezien. Zou best wel eens zo zijn kunnen gaan
pi_220778377
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
pi_220778515
Ook wel een bijzonder gevaarlijke oversteek zo te zien.

N-wegen altijd lastig omdat mensen minder hun focus hebben op fietsen en vaak hard blijven rijden ondanks de snelheidsborden

Gemeente had al een ondergrondse fietstunnel moeten aanleggen.
pi_220778623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 23:18 schreef Kottnauer het volgende:
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
Een bus is moeilijk te overzien, ook met een hoge snelheid..
  woensdag 13 mei 2026 @ 00:24:46 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220778694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
En als er weer een ongeluk gebeurt dan maar 10 km/u....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220778835
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets
Die bakfietsen met complete gezinnen erin moeten ze gewoon verbieden, dat ziet er zo eng uit altijd. Ze hebben de wendbaarheid van een baksteen, dus als er ook maar iets gebeurt valt er niets meer aan te doen, zeker als je ziet met wat voor een rotvaart die dingen tegenwoordig langszeilen :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  woensdag 13 mei 2026 @ 05:49:18 #22
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220778976
Zo'n jonge vrouw in de bloei van haar leven... rust in vrede en sterkte aan de nabestaanden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Ik weet ook niet of buschauffeurs op dezelfde manier worden getest of ze chauffeursmateriaal zijn als taxichauffeurs, want dan is het niet best. Eigenlijk zou iedereen moeten worden getest of ze iets aankunnen op dezelfde manier als ze mij daarop testen, maar dat is misschien niet haalbaar. Ach, speciaal zijn is zo gek nog niet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220779044
Nog even snel... oeps!

De meeste elektrische fietsers komen in aanmerking voor darwin awards.
pi_220779045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.
pi_220779108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.
Maar hoe zit die weg in elkaar vraag ik me af. Naast de middenberm rijdt verkeer in de richting die de bus ook rijdt. De bus rijdt aan de andere kant van de middenberm. Misschien een andere weg of busbaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Cockwhale het volgende:
Nog even snel... oeps!

De meeste elektrische fietsers komen in aanmerking voor darwin awards.
Zou idd kunnen.
Ze woonde in Heenvliet las ik. Dus zal geen onbekend terrein zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')