Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/quote:Op de Welleweg in Heenvliet vond dinsdagmiddag een dodelijke aanrijding plaats tussen een stadsbus en een fietser. Het ongeval gebeurde op de busbaan bij de kruising met de N218.
Hulpdiensten kwamen ter plaatse om medische hulp te verlenen, maar het slachtoffer overleed ter plekke aan haar verwondingen. Het betrof een 33-jarige vrouw uit Heenvliet.
De politie zette de omgeving tijdelijk af en is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeval.
bron
Het ongeluk is gefilmd?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar een fiets is herkenbaar voor mensen die haar lief hebben / kennen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is er bizar aan? Je ziet alleen fiets, helemaal geen dode fietser of bloed.
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe ze daar tegen de zijkant van de bus is geklapt.
Ahja, ik ben geen ebike gewend. Onzettend triest, moeder van een klein kindquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:41 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat de bus in de goede richting rijdt:
Ze lijkt op volle snelheid niet geremd te hebben (of remmen geweigerd) bij de haaientanden op het fietspad. Dan kun je nog de voorkant van de bus ontwijken maar de bus is lang. Met een ebike sta je niet zomaar stil als je vol gas rijdt.
Ja, en voor een ebike hoef je geen rijbewijs te halen oid. Echt iedereen mag er op stappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
Tragisch. Het valt overigens wel weer op dat het een e-bike betreft. Je ziet ook meer dan eens van die vaders of moeders op e-bikes met snelheden gaan dat je denkt och och, soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets. Als je daar eenmaal mee ten val komt is de schade vaak niet meer te overzien.
Schijthekel aan die dingen. Vooral wanneer ze harder gaan dan de gemiddelde fietser.quote:
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Foto en filmpje: https://112nederland.nl/2(...)ijding-met-stadsbus/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een jonge moeder aan de kinderzitjes op haar fiets te zien.
Eigenlijk bizar dat dit soort foto's / filmpje in beeld komt.
Maar ook hoe dit ongeluk gebeurd kan zijn lijkt bizar.
Ze lijkt met volle snelheid tegen de zijkant van de bus te zijn geklapt.
Inderdaad, goed gezien. Zou best wel eens zo zijn kunnen gaanquote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:47 schreef ach het volgende:
[..]
De bus heeft ook linksvoor schade en aan de spiegel. De schade aan de zijkant kan van de fiets zijn die opzij is geklapt. De vrouw is onder de wielen gekomen gok ik.
Een bus is moeilijk te overzien, ook met een hoge snelheid..quote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:18 schreef Kottnauer het volgende:
Het nadeel van de e-bike. Remvermogen is veel te laag in verhouding tot de maximale snelheid.
En als er weer een ongeluk gebeurt dan maar 10 km/u....quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Die bakfietsen met complete gezinnen erin moeten ze gewoon verbieden, dat ziet er zo eng uit altijd. Ze hebben de wendbaarheid van een baksteen, dus als er ook maar iets gebeurt valt er niets meer aan te doen, zeker als je ziet met wat voor een rotvaart die dingen tegenwoordig langszeilenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:
soms ook met het kroost in zo een bak voor de fiets
Ik weet ook niet of buschauffeurs op dezelfde manier worden getest of ze chauffeursmateriaal zijn als taxichauffeurs, want dan is het niet best. Eigenlijk zou iedereen moeten worden getest of ze iets aankunnen op dezelfde manier als ze mij daarop testen, maar dat is misschien niet haalbaar. Ach, speciaal zijn is zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:30 schreef silverhill het volgende:
Gezien het formaat, gewicht en remweg van bussen, misschien een maximumsnelheid van 20 km/h in stedelijk gebied invoeren, idem voor trams. Een logische extrapolatie van recente maatregelen en stijging in slachtoffers.
Maar hoe zit die weg in elkaar vraag ik me af. Naast de middenberm rijdt verkeer in de richting die de bus ook rijdt. De bus rijdt aan de andere kant van de middenberm. Misschien een andere weg of busbaan.quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is op die weg 80km, je kan daar vanzelfsprekend echt niet naar 20 gaan.
Zou idd kunnen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:48 schreef Cockwhale het volgende:
Nog even snel... oeps!
De meeste elektrische fietsers komen in aanmerking voor darwin awards.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |