abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220759997
Islamitische herders richten bloedbad aan in Nigeria: 13 doden waaronder drie zwangere vrouwen

In Plateau State, Nigeria, zijn op vrijdag 8 mei dertien christenen om het leven gekomen tijdens een aanval door islamitische Fulani-herders in de Ngbra Zongo-gemeenschap in Bassa County. De aanval vond plaats in de vroege uren van de ochtend. Joseph Chudu Yonkpa, woordvoerder van de Miango-gemeenschappen, bevestigt dit tegenover Morning Star News.

Onder de slachtoffers bevonden zich drie zwangere vrouwen, aldus Yonkpa. Tientallen andere christenen raakten gewond en honderden personen moesten hun huizen verlaten. Lawrence Zongo, een inwoner, meldt dat deze gemeenschap vaker het doelwit is geweest van aanvallen. Hij sprak zijn verslagenheid uit en wees op een eerdere tragische aanval waarbij een predikant en diverse christenen gedood werden. Gewapende islamitische herders gingen van woning naar woning om de christelijke bewoners aan te vallen.

Op 16 april werd Elisha Abbas Saku, een 30-jarige christen, door herders onthoofd in het dorp Riwhie-Chwo, eveneens in het Miango-district van Bassa County, zo meldde Yonkpa. Het laat een toenemende mate van geweld zien richting christelijke gemeenschappen in Plateau State.

Ook andere christelijke gemeenschappen in Plateau zijn veelvuldig doelwit van geweld. Zo vielen Fulani-herders op 5 mei in de regio Riyom een dorp van de Rim-gemeenschap aan. Daarbij werd er willekeurig op mensen geschoten. De week ervoor werd een pastor met zijn vrouw en hun twee kinderen van dezelfde gemeenschap vermoord door moslimterroristen.

https://cvandaag.nl/11008(...)rie-zwangere-vrouwen

Waarom krijgt dit bijna geen aandacht in Nederland en Europa? Dit speelt al jaren en wordt niet minder.
pi_220760098
Waarom dit soort berichten ut Nigeria geen aandacht krijgen?
Omdat het Nigeria is en daar bij religieus geweld jaarlijks duizenden doden vallen. Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim. Als die 13 doden uit de OP moslim waren geweest dan had TS er net zoals de bron christenenvandaag er geen enkel bericht aan gewijd.
pi_220760324
quote:
9s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:42 schreef DobbyDobby het volgende:
Waarom krijgt dit bijna geen aandacht in Nederland en Europa? Dit speelt al jaren en wordt niet minder.
Misschien omdat het in west Afrika is? Nogal ver bij ons vandaan.
pi_220760476
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien omdat het in west Afrika is? Nogal ver bij ons vandaan.
Binnenkort in uw theater
U MAD?
  maandag 11 mei 2026 @ 06:33:25 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220761273
quote:
9s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:42 schreef DobbyDobby het volgende:
https://cvandaag.nl/11008(...)rie-zwangere-vrouwen

Waarom krijgt dit bijna geen aandacht in Nederland en Europa? Dit speelt al jaren en wordt niet minder.
Je vraagt naar de bekende weg.

Er is hier weinig aandacht voor omdat zowel de slachtoffers als daders niet blank zijn en de daders ook nog eens moslim. Dat zorgt voor een error in het wereldbeeld op de gemiddelde redactie in het Westen, waar postkoloniaal en interactioneel denken vaak de norm zijn.

Als het nu blanke Christenen jegens donkere moslims waren, was het meteen voor meerdere dagen voorpaginanieuws. Idem met Joden tegen moslims zoals we weten, maar alles wat moslims zelf doen wordt waar mogelijk uit het nieuws gehouden dan wel een rookgordijn opgetrokken tenzij het echt niet anders kan.

Dit weten we ook nog van de slachtpartijen jegens Druzen in Syrië vorig jaar. Ook daar had je immers een situatie waarbij de intersectionele en postkoloniaal denkende journalist, niet wist wat men er mee aan moest: twee groepen die men als 'van kleur' ziet, waarbij moslims de daders waren.

Dus is het recept zoveel mogelijk negeren en toen men er uiteindelijk toch over besloot te berichten, werd er een rookgordijn opgetrokken en termen gehanteerd als 'gewapende groeperingen' of 'nog veel onduidelijk', dit terwijl de socials inmiddels volstonden met de meest brute videos nota bene gefilmd door de daders zelf, waarbij het duidelijk was wat er gaande was.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 mei 2026 @ 08:42:40 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220761605
Als moslims andere moslims vermoorden is dat zo doodnormaal dat dit echt niet meer in t nieuws komt. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 11 mei 2026 @ 08:55:12 #7
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220761628
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien omdat het in west Afrika is? Nogal ver bij ons vandaan.
Niet als je in ter Apel woont.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:01:16 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220761649
Daarom komen er bij mij ook alleen maar Duitse of Mechelse herders binnen. :7
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220761655
Atoombom erop
pi_220761672
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien omdat het in west Afrika is? Nogal ver bij ons vandaan.
Ja, want Gaza ligt bij ons om de hoek.

:')
  maandag 11 mei 2026 @ 09:13:04 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220761733
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:08 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja, want Gaza ligt bij ons om de hoek.

:')
Dit gaat weer wat beloven idd.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:14:29 #12
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220761760
Wat een slechte mensen lopen er toch ook rond.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 09:15:37 #13
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220761780
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:08 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja, want Gaza ligt bij ons om de hoek.

:')
En Nigeria is ook net zo'n dikke bondgenoot van ons als Israël dat is inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220761845
Op je vee moeten passen en dan dit ook nog erbij moeten doen

druk druk druk
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 11 mei 2026 @ 09:47:15 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220762026
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En Nigeria is ook net zo'n dikke bondgenoot van ons als Israël dat is inderdaad.
Israël is geen bondgenoot van Nederland.
pi_220762236
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een slechte mensen lopen er toch ook rond.
De gemeenschappelijke deler is vaak religie.....
pi_220762419
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien omdat het in west Afrika is? Nogal ver bij ons vandaan.
Palestina is toch ook ver weg? Oekraiene is wel dichtbij natuurlijk, dus dat snap ik wel qua aandacht :P
pi_220762457
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:08 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja, want Gaza ligt bij ons om de hoek.

:')
Het ligt in ieder geval een stuk dichterbij, maar wij (het westen) hebben meer gemeen met Israël (en dus het conflict) dan welk willekeurig Afrikaans land onder het noorden van Afrika.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:42:34 #19
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220764801
Erg vreemd dat dit geen voorpagina nieuws is in Nederland... iets met een bepaalde agenda denk ik.
AZ
ALKMAAR
  maandag 11 mei 2026 @ 15:43:58 #20
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220764825
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom dit soort berichten ut Nigeria geen aandacht krijgen?
Omdat het Nigeria is en daar bij religieus geweld jaarlijks duizenden doden vallen. Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim. Als die 13 doden uit de OP moslim waren geweest dan had TS er net zoals de bron christenenvandaag er geen enkel bericht aan gewijd.
🥱🥱🥱

Het was toch echt dit hoor: :O :O :O

[ Bericht 18% gewijzigd door matspontius op 11-05-2026 21:46:54 ]
"Hoka Hey!"
pi_220764857
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:42 schreef Durmada het volgende:
Erg vreemd dat dit geen voorpagina nieuws is in Nederland... iets met een bepaalde agenda denk ik.
Lol woke brigade Durmada komt weer aanzetten met BLM hoor.
  maandag 11 mei 2026 @ 16:01:59 #22
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220764992
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lol woke brigade Durmada komt weer aanzetten met BLM hoor.
:')
AZ
ALKMAAR
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 16:04:22 #23
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220765037
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lol woke brigade Durmada komt weer aanzetten met BLM hoor.
Zal wel een bepaalde agenda hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 16:28:58 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220765211
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Israël is geen bondgenoot van Nederland.
Zit je nu gewoon de discussie te vervuilen met feiten?! Hamas wordt hier heel verdrietig van hoor.
Life is what you make it.
pi_220766160
No jews, no news :lijstje:
  maandag 11 mei 2026 @ 19:04:06 #26
486919 Swango
Just saying
pi_220766742
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een slechte mensen lopen er toch ook rond.
Hoe dichter bij de evenaar, hoe gekker de mens.
pi_220766854
Religie...
pi_220766917
De herdertjes lagen bij nachten
  maandag 11 mei 2026 @ 20:59:22 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220768032
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:16 schreef Cupfighter het volgende:
De herdertjes lagen bij nachten
Op 't commando "aanvallen" te wachten
  maandag 11 mei 2026 @ 21:06:49 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220768109
Zijn de schapen ongedeerd?
  maandag 11 mei 2026 @ 21:09:08 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220768133
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom dit soort berichten ut Nigeria geen aandacht krijgen?
Omdat het Nigeria is en daar bij religieus geweld jaarlijks duizenden doden vallen. Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim. Als die 13 doden uit de OP moslim waren geweest dan had TS er net zoals de bron christenenvandaag er geen enkel bericht aan gewijd.
50-50 zijn zeker ook Syrië, Egypte, Anatolië ten prooi aan de islam gevallen
The End Times are wild
pi_220768148
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Binnenkort in uw theater
Lokale azc of vrijgekomen huurwoning.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:30:39 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220768327
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
50-50 zijn zeker ook Syrië, Egypte, Anatolië ten prooi aan de islam gevallen
Genocide op de nietlamiete mens!
  maandag 11 mei 2026 @ 21:44:17 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220768418
zelfs drie zwangere veouwen afgeslacht…

vreselijk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:57:09 #35
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220771161
De religie van de vrede laat zich wederom van zijn beste kant zien :r
"Hoka Hey!"
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:08:52 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220771671
Moslims die Christenen en Joden en andere "ongelovigen" (niet moslims) afslachten.

Je verwacht het bijna niet :+

soera 9:29
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:41:39 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220771934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:08 schreef Tengano het volgende:
Moslims die Christenen en Joden en andere "ongelovigen" (niet moslims) afslachten.

Je verwacht het bijna niet :+

soera 9:29
En dat soort mafkezen halen wij binnen - Jetten, der schaft dass 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 12-05-2026 13:17:36 ]
"Hoka Hey!"
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:44:07 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220771987
Daarom: stoppen met de import van kanslozen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220772179
Maarre...

Zijn de herders nog steeds 'welkom, welkom in ons land'..?

Zeg het maar lieve linkse huppelvriendjes :s)

oh wacht die blijven weg uit dit soort topics. Snap dat wel. Straks moet je je wereldbeeld nog bijstellen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:33:54 #40
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220772392
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom dit soort berichten ut Nigeria geen aandacht krijgen?
Omdat het Nigeria is en daar bij religieus geweld jaarlijks duizenden doden vallen. Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim. Als die 13 doden uit de OP moslim waren geweest dan had TS er net zoals de bron christenenvandaag er geen enkel bericht aan gewijd.
Zou het misschien kunnen zijn dat de islam helemaal niet zo vredelievend is ?

Hier nog wat meer gezelligheid

https://www.bbc.com/news/articles/c5yeg0rkdkxo

https://www.azernews.az/region/258229.html

https://www.aa.com.tr/en/(...)ilitary-post/3928098
Ik ben inmiddels overleden
pi_220772417
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:05 schreef opgebaarde het volgende:

Omdat het Nigeria is en daar bij religieus geweld jaarlijks duizenden doden vallen. Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim.\
Het is puur geweld tegen Christenen zoals in heel veel Afrikaanse landen. Er is geen Christelijk land dat dit omgekeerd doet tegen de Islam. Maar niemand geeft er iets om. En de deugers willen deze mensen met open armen ontvangen.
pi_220772462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:44 schreef Red_85 het volgende:
Daarom: stoppen met de import van kanslozen.
Je hebt ongelovigen beledigd, maar verwacht wel hun steun tegen islamitische extremisten. Dat is toch wel heel krom. Of niet soms?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:50:12 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220772857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Je hebt ongelovigen beledigd, maar verwacht wel hun steun tegen islamitische extremisten. Dat is toch wel heel krom. Of niet soms?
Zoals gewoonlijk weer geen touw aan vast te knopen wat je punt is hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220772899
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
Iets minder dan de helft van die doden zijn moslim
Door wie?

:D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220772938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk weer geen touw aan vast te knopen wat je punt is hier.
Jij wil toch geen islamitische extremisten-oftewel kanslozen-in ons land? Ik ook niet, toch beledig jij mij en iedereen die ook ongelovig is in de ogen van islamitische extremisten.
Dan moet jij niet zeuren dat de beledigden jou niet willen helpen. Of niet soms?
En als ik nu nog onduidelijk voor jou ben, dan moet jij mij maar eens laten weten welk begrip jij niet kent.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:51:09 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220773226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij wil toch geen islamitische extremisten-oftewel kanslozen-in ons land? Ik ook niet, toch beledig jij mij en iedereen die ook ongelovig is in de ogen van islamitische extremisten.
Dan moet jij niet zeuren dat de beledigden jou niet willen helpen. Of niet soms?
En als ik nu nog onduidelijk voor jou ben, dan moet jij mij maar eens laten weten welk begrip jij niet kent.
Gaat niet om de begrippen, friendo, het gaat om je onsamenhangende gelul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220773358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat niet om de begrippen, friendo, het gaat om je onsamenhangende gelul.
Het lijkt onsamenhangend gelul als je van een flink aantal Nederlandse begrippen de betekenis niet weet. Dus schaam je maar niet en zeg van welke Nederlandse begrippen jij de betekenis niet weet.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:14:45 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220773385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Het lijkt onsamenhangend gelul als je van een flink aantal Nederlandse begrippen de betekenis niet weet. Dus schaam je maar niet en zeg van welke Nederlandse begrippen jij de betekenis niet weet.
Schaam jij je vooral niet om hulp te zoeken voor je aandoening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220773724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Schaam jij je vooral niet om hulp te zoeken voor je aandoening.
Ik zoek hier op forums toch naar Nederlandstalige ongelovigen omdat de religieuze leiders nog steeds opdringerige zijn.
Jij behoort dus duidelijk niet tot de bedreigde ongelovigen. Want jij praat ook dwaas.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:39:59 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220773739
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zoek hier op forums toch naar Nederlandstalige ongelovigen omdat de religieuze leiders nog steeds opdringerige zijn.
Jij behoort dus duidelijk niet tot de bedreigde ongelovigen. Want jij praat ook dwaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')