Dank je welquote:Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tip: hier kun je treinen opzoeken die op een bepaalde dag in het verleden reden: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief
Zou je gelijk moeten kunnen zien of het platlag.
Vergeet niet dat de bewijslast bij hen ligtquote:Op maandag 11 mei 2026 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
Ik blijf, maar wel met bedenkingen, ik was er gisteren helaas niet online toen Yvonne op feedback verscheen en eigenlijk niks zegt maar goed het is het niet anders
Dan over de politiezaak
Lauren zei tegen mij, tussen 6 en 9 januari lag er flink wat sneeuw in Nederland
Ik heb dat nagekeken en dat klopt, waarschijnlijk lag het treinverkeer ook plat dus hoe moet ik van Nijmegen naar Roosendaal gegaan zijn, ik heb geen rijbewijs
Denk dat dit een vrij sterk argument is
Ook zei Lauren dat ze mijn OV chipkaart kunnen aflezen waar geen reis naar Roosendaal staat
Dat kloptquote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de bewijslast bij hen ligt
Ik ben geen jurist en ga je ook geen advies geven.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt
Maar geen idee waar ze mee komen dus wat voorbereid zijn kan geen kwaad
Dit is denk ik wel een goed ideequote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:03 schreef Droopie het volgende:
Lang filmpje, maar eigenlijk raad ik je aan om met een jurist samen het gesprek aan te gaan met de politie.
Desnoods laat je die jurist al contact opnemen met de politie om te vragen waar het om gaat en kunnen jullie samen bepalen wat wijsheid is.
Vaak mag je wel een jurist mee nemenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:03 schreef Droopie het volgende:
Lang filmpje, maar eigenlijk raad ik je aan om met een jurist samen het gesprek aan te gaan met de politie.
Desnoods laat je die jurist al contact opnemen met de politie om te vragen waar het om gaat en kunnen jullie samen bepalen wat wijsheid is.
Ik ga binnenkort naar JL die weten wel wat er mogelijk isquote:Op woensdag 13 mei 2026 00:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vaak mag je wel een jurist mee nemen
Maar mag hij niks zeggen ( wat ik wel eens heb begrepen)
Maar r_one zou hier meer van weten
Helaas
Als ze het Cup vooraf niet willen vertellen, gaan ze het een jurist van het JL ook niet vertellen, waar het nou precies om gaat. Denk ik. En ze kunnen zo'n jurist ook weigeren om bij het verhoor aan te schuiven.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:03 schreef Droopie het volgende:
Dan zou ik sowieso niet gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:19 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Als ze het Cup vooraf niet willen vertellen, gaan ze het een jurist van het JL ook niet vertellen, waar het nou precies om gaat. Denk ik. En ze kunnen zo'n jurist ook weigeren om bij het verhoor aan te schuiven.
Maar ook AI is geen vervanger van een advocaatquote:Belangrijke punten voor iemand in zo’n situatie:
Ja, direct een strafrechtadvocaat inschakelen is het beste wat diegene kan doen.
Niet zelf naar de politie gaan zonder advocaat.
Zwijgrecht gebruiken en niks online zetten wat met de zaak te maken heeft (ook niet op fok.nl).
Juridisch Loket is een goede eerste stap voor gratis advies.
Omdat het om een forumgebruiker gaat:
Het is vaak verstandig om niet uitgebreid op het forum te gaan discussiėren over de aangifte, de politie-uitnodiging of details.
Alles wat publiekelijk geschreven wordt, kan later door de politie worden gevonden en in het dossier belanden.
Krijg je wel terug als men tot vervolging overgaat en je wordt vrijgesproken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:33 schreef Droopie het volgende:
Dus gewoon bellen met juridisch loket (strafrechtadvocaat klinkt gelijk zo duur)
Hij heeft niet veel keus, zal wel moeten, anders wordt hij misschien wel opgehaald.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan zou ik sowieso niet gaan.
Zonder opgave van reden.
quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:46 schreef Cupfighter het volgende:
chantage/afpersing gepleegd te Roosendaal tussen 6 en 9 januari 2026
Dit ja, voor bijna iedereen is zoiets overweldigend.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:43 schreef Iceage het volgende:
Nogmaals, Als jij echt als verdachte wordt gezien in een afpersings/oplichtingszaak zou je worden aangehouden bij voorkeur in je woning en er zou een huiszoeking volgen en al je datadragers zouden in beslag genomen worden.
Dat jij een brief krijgt om vrijwillig te komen is dan vreemd dus zo n vaart zal het allemaal niet lopen.
Zeg gewoon dat je geen enkel idee hebt waar het over gaat en laat hun maar komen.
Let op je emoties want je kan erg impulsief reageren. Als het kan neem iemand mee die je vertrouwt en mocht je wel aangehouden worden ben je niet tot antwoorden verplicht en heb je recht op bijstand van een advocaat.
Fijne dag en maak je niet te druk.
volgens mij kunnen ze je alleen meenemen voor verhoorquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:26 schreef Cupfighter het volgende:
Even een reactie op alle berichten tegelijk
Niet gaan is geen optie, dan kunnen ze me inderdaad oppakken dat staat ook in de briefjes
21 mei om 14:00 moet ik me melden op politiebureau Nijmegen
Mijn instelling is inderdaad, laat maar horen waar jullie me precies van verdenkken, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze mee komen en hoe ze bij mij zijn uit gekomen als verdachte
Dus ik ga er kalm en niet zenuwachtig naar toe, ik ben nooit in Roosendaal geweest en heb ook geen contacten daar
Ja dat eerste bedoelde ik ook inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze je alleen meenemen voor verhoor
oppakken is weer wat anders
en fijn dat het in Nijmegen kan
Tegen zijn wil meenemen kan alleen als hij aangehouden word.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze je alleen meenemen voor verhoor
oppakken is weer wat anders
en fijn dat het in Nijmegen kan
Nou hij poste dat het om afpersing en oplichting ging. Dat hij daarvoor als verdachte in beeld is. Dat zijn best behoorlijke misdrijven. En iedereen die wordt aangehouden moet voorgeleid worden aan een (hulp)officier van justitie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:50 schreef Droopie het volgende:
Ik kan serieus geen enkele reden voor aanhouding bedenken trouwens hoor, er is een onderzoek, het eventuele delict is veel te licht om sowieso al te denken aan een gevangenisstraf.
En voorgeleiding aan een officier van justitie na een paar vragen lijkt me ook niet nodig.
Gokje, je gaat op gesprek, beantwoord wat vragen (of niet), ze schrijven het op en na 3 maanden krijg je een keer een brief.
Maar succes iig CF
Ow , misschien kan ie best aangehouden worden, maar dan denk ik, denk dus, dat ie daarna gelijk heengezonden zal worden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:53 schreef Iceage het volgende:
[..]
Nou hij poste dat het om afpersing en oplichting ging. Dat hij daarvoor als verdachte in beeld is. Dat zijn best behoorlijke misdrijven. En iedereen die wordt aangehouden moet voorgeleid worden aan een (hulp)officier van justitie.
Let wel ik heb het over aangehouden worden. Dat is heel wat anders dan staande gehouden worden of vrijwillig een verklaring te komen afleggen.
Hij is verdachte he dus kan ook compleet onschuldig zijn. Dader is hij pas na een veroordeling door een rechter of rechtbank. Als hij idd wordt aangehouden voor die feiten word hij echt niet gelijk heengezonden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow , misschien kan ie best aangehouden worden, maar dan denk ik, denk dus, dat ie daarna gelijk heengezonden zal worden.
Maar voorlopig ga ik uit dat CF gewoon onschuldig is hoor, geen idee wat er allemaal gebeurt of gaat gebeuren, maar ik zie geen grote crimineel in deze man
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |