abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220765493
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Tip: hier kun je treinen opzoeken die op een bepaalde dag in het verleden reden: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief

Zou je gelijk moeten kunnen zien of het platlag.
Dank je wel

Dinsdag en woensdag reden er geen treinen die kant op
Donderdag wel

Best een sterk argument dat ik daar niet geweest ben
pi_220771490
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
Ik blijf, maar wel met bedenkingen, ik was er gisteren helaas niet online toen Yvonne op feedback verscheen en eigenlijk niks zegt maar goed het is het niet anders

Dan over de politiezaak

Lauren zei tegen mij, tussen 6 en 9 januari lag er flink wat sneeuw in Nederland
Ik heb dat nagekeken en dat klopt, waarschijnlijk lag het treinverkeer ook plat dus hoe moet ik van Nijmegen naar Roosendaal gegaan zijn, ik heb geen rijbewijs
Denk dat dit een vrij sterk argument is
Ook zei Lauren dat ze mijn OV chipkaart kunnen aflezen waar geen reis naar Roosendaal staat
Vergeet niet dat de bewijslast bij hen ligt
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220772471
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de bewijslast bij hen ligt
Dat klopt
Maar geen idee waar ze mee komen dus wat voorbereid zijn kan geen kwaad
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 13:55:34 #54
38824 crew  Droopie
pi_220772544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat klopt
Maar geen idee waar ze mee komen dus wat voorbereid zijn kan geen kwaad
Ik ben geen jurist en ga je ook geen advies geven.

Maar dit filmpje wil ik je niet onthouden :)

Bekijk deze YouTube-video
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 14:03:49 #55
38824 crew  Droopie
pi_220772591
Lang filmpje, maar eigenlijk raad ik je aan om met een jurist samen het gesprek aan te gaan met de politie.

Desnoods laat je die jurist al contact opnemen met de politie om te vragen waar het om gaat en kunnen jullie samen bepalen wat wijsheid is.
Hell To The Liars
pi_220778674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:03 schreef Droopie het volgende:
Lang filmpje, maar eigenlijk raad ik je aan om met een jurist samen het gesprek aan te gaan met de politie.

Desnoods laat je die jurist al contact opnemen met de politie om te vragen waar het om gaat en kunnen jullie samen bepalen wat wijsheid is.
Dit is denk ik wel een goed idee
pi_220778700
quote:

Vaak mag je wel een jurist mee nemen
Maar mag hij niks zeggen ( wat ik wel eens heb begrepen)

Maar r_one zou hier meer van weten
Helaas
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220778714
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 00:26 schreef greysbones het volgende:

[..]
Vaak mag je wel een jurist mee nemen
Maar mag hij niks zeggen ( wat ik wel eens heb begrepen)

Maar r_one zou hier meer van weten
Helaas
Ik ga binnenkort naar JL die weten wel wat er mogelijk is
pi_220779634
2 suicides in een droom is niet prettig wakker worden waarvan Melanie dat ook echt gedaan heeft

Weer terug in de werkelijkheid
Ik hoop dat er met deze met de komst van een nieuwe mod en de ban van KW weer wat rust in R&P komt, dat verdient dit hoekje zo langzamerhand wel eens weer

De zon schijnt lekker, dat is een meevaller, het zou slecht worden vandaag dacht ik
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:19:16 #60
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220781043
quote:

Als ze het Cup vooraf niet willen vertellen, gaan ze het een jurist van het JL ook niet vertellen, waar het nou precies om gaat. Denk ik. En ze kunnen zo'n jurist ook weigeren om bij het verhoor aan te schuiven.
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 11:29:00 #61
38824 crew  Droopie
pi_220781194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:19 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Als ze het Cup vooraf niet willen vertellen, gaan ze het een jurist van het JL ook niet vertellen, waar het nou precies om gaat. Denk ik. En ze kunnen zo'n jurist ook weigeren om bij het verhoor aan te schuiven.
Dan zou ik sowieso niet gaan.
Zonder opgave van reden.

Zelfs ik zou het niet durven, alleen gaan.
Genoeg gelezen, gehoord en gezien over rechtzaken dat goede juridische ondersteuning een vereiste is voor mij als persoon.
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 11:33:11 #62
38824 crew  Droopie
pi_220781236
Ow, mijn AI zegt trouwens het volgende

quote:
Belangrijke punten voor iemand in zo’n situatie:
Ja, direct een strafrechtadvocaat inschakelen is het beste wat diegene kan doen.
Niet zelf naar de politie gaan zonder advocaat.
Zwijgrecht gebruiken en niks online zetten wat met de zaak te maken heeft (ook niet op fok.nl).
Juridisch Loket is een goede eerste stap voor gratis advies.
Omdat het om een forumgebruiker gaat:
Het is vaak verstandig om niet uitgebreid op het forum te gaan discussiėren over de aangifte, de politie-uitnodiging of details.
Alles wat publiekelijk geschreven wordt, kan later door de politie worden gevonden en in het dossier belanden.
Maar ook AI is geen vervanger van een advocaat :P

Dus gewoon bellen met juridisch loket (strafrechtadvocaat klinkt gelijk zo duur)
Hell To The Liars
pi_220781246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:33 schreef Droopie het volgende:
Dus gewoon bellen met juridisch loket (strafrechtadvocaat klinkt gelijk zo duur)
Krijg je wel terug als men tot vervolging overgaat en je wordt vrijgesproken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:41:38 #64
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220781287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:29 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dan zou ik sowieso niet gaan.
Zonder opgave van reden.
Hij heeft niet veel keus, zal wel moeten, anders wordt hij misschien wel opgehaald.
De reden is gegeven: verdachte van (wat was het?) bedreiging.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:46 schreef Cupfighter het volgende:
chantage/afpersing gepleegd te Roosendaal tussen 6 en 9 januari 2026

[ Bericht 28% gewijzigd door FrancoBolli op 13-05-2026 11:47:45 ]
Colleziono francobolli di bambini
pi_220781296
Nogmaals, Als jij echt als verdachte wordt gezien in een afpersings/oplichtingszaak zou je worden aangehouden bij voorkeur in je woning en er zou een huiszoeking volgen en al je datadragers zouden in beslag genomen worden.

Dat jij een brief krijgt om vrijwillig te komen is dan vreemd dus zo n vaart zal het allemaal niet lopen.
Zeg gewoon dat je geen enkel idee hebt waar het over gaat en laat hun maar komen.

Let op je emoties want je kan erg impulsief reageren. Als het kan neem iemand mee die je vertrouwt en mocht je wel aangehouden worden ben je niet tot antwoorden verplicht en heb je recht op bijstand van een advocaat.

Fijne dag en maak je niet te druk.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 11:51:48 #66
38824 crew  Droopie
pi_220781329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:43 schreef Iceage het volgende:
Nogmaals, Als jij echt als verdachte wordt gezien in een afpersings/oplichtingszaak zou je worden aangehouden bij voorkeur in je woning en er zou een huiszoeking volgen en al je datadragers zouden in beslag genomen worden.

Dat jij een brief krijgt om vrijwillig te komen is dan vreemd dus zo n vaart zal het allemaal niet lopen.
Zeg gewoon dat je geen enkel idee hebt waar het over gaat en laat hun maar komen.

Let op je emoties want je kan erg impulsief reageren. Als het kan neem iemand mee die je vertrouwt en mocht je wel aangehouden worden ben je niet tot antwoorden verplicht en heb je recht op bijstand van een advocaat.

Fijne dag en maak je niet te druk.
Dit ja, voor bijna iedereen is zoiets overweldigend.
Hell To The Liars
pi_220782587
Even een reactie op alle berichten tegelijk

Niet gaan is geen optie, dan kunnen ze me inderdaad oppakken dat staat ook in de briefjes

21 mei om 14:00 moet ik me melden op politiebureau Nijmegen

Mijn instelling is inderdaad, laat maar horen waar jullie me precies van verdenkken, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze mee komen en hoe ze bij mij zijn uit gekomen als verdachte
Dus ik ga er kalm en niet zenuwachtig naar toe, ik ben nooit in Roosendaal geweest en heb ook geen contacten daar
pi_220782866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:26 schreef Cupfighter het volgende:
Even een reactie op alle berichten tegelijk

Niet gaan is geen optie, dan kunnen ze me inderdaad oppakken dat staat ook in de briefjes

21 mei om 14:00 moet ik me melden op politiebureau Nijmegen

Mijn instelling is inderdaad, laat maar horen waar jullie me precies van verdenkken, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze mee komen en hoe ze bij mij zijn uit gekomen als verdachte
Dus ik ga er kalm en niet zenuwachtig naar toe, ik ben nooit in Roosendaal geweest en heb ook geen contacten daar
volgens mij kunnen ze je alleen meenemen voor verhoor
oppakken is weer wat anders
en fijn dat het in Nijmegen kan
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220782884
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ja dat eerste bedoelde ik ook inderdaad
Zeker fijn, scheelt mij een onzinnige reis naar Roosendaal, het politiebureau hier ligt op 10 minuten lopen bij me vandaan
pi_220783072
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Tegen zijn wil meenemen kan alleen als hij aangehouden word.
Ook bij vrijwillige verschijning op een politie buro kan hij daar ter plekke worden aangehouden.

Hij hoeft niet te gaan immers het is een uitnodiging voor zover ik begreep. Hoeft hij niet op in te gaan.

Wat staat er nou in die brief ? (Zonder op persoonlijke details in te gaan) Dat vroeg ik poos terug ook al aan je Cupfighter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 13-05-2026 15:45:10 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 15:50:28 #71
38824 crew  Droopie
pi_220783217
Ik kan serieus geen enkele reden voor aanhouding bedenken trouwens hoor, er is een onderzoek, het eventuele delict is veel te licht om sowieso al te denken aan een gevangenisstraf.

En voorgeleiding aan een officier van justitie na een paar vragen lijkt me ook niet nodig.

Gokje, je gaat op gesprek, beantwoord wat vragen (of niet), ze schrijven het op en na 3 maanden krijg je een keer een brief.

Maar succes iig CF

Zou alleen met je geschiedenis niet zoveel delen hier.
Misschien spijkers op laag water zoeken, maar dit topic kan straks ook mee genomen worden in t onderzoek.
Hell To The Liars
pi_220783250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:50 schreef Droopie het volgende:
Ik kan serieus geen enkele reden voor aanhouding bedenken trouwens hoor, er is een onderzoek, het eventuele delict is veel te licht om sowieso al te denken aan een gevangenisstraf.

En voorgeleiding aan een officier van justitie na een paar vragen lijkt me ook niet nodig.

Gokje, je gaat op gesprek, beantwoord wat vragen (of niet), ze schrijven het op en na 3 maanden krijg je een keer een brief.

Maar succes iig CF
Nou hij poste dat het om afpersing en oplichting ging. Dat hij daarvoor als verdachte in beeld is. Dat zijn best behoorlijke misdrijven. En iedereen die wordt aangehouden moet voorgeleid worden aan een (hulp)officier van justitie.

Let wel ik heb het over aangehouden worden. Dat is heel wat anders dan staande gehouden worden of vrijwillig een verklaring te komen afleggen.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 15:59:33 #73
38824 crew  Droopie
pi_220783351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:53 schreef Iceage het volgende:

[..]
Nou hij poste dat het om afpersing en oplichting ging. Dat hij daarvoor als verdachte in beeld is. Dat zijn best behoorlijke misdrijven. En iedereen die wordt aangehouden moet voorgeleid worden aan een (hulp)officier van justitie.

Let wel ik heb het over aangehouden worden. Dat is heel wat anders dan staande gehouden worden of vrijwillig een verklaring te komen afleggen.
Ow , misschien kan ie best aangehouden worden, maar dan denk ik, denk dus, dat ie daarna gelijk heengezonden zal worden.

Maar voorlopig ga ik uit dat CF gewoon onschuldig is hoor, geen idee wat er allemaal gebeurt of gaat gebeuren, maar ik zie geen grote crimineel in deze man :D
Hell To The Liars
pi_220783369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ow , misschien kan ie best aangehouden worden, maar dan denk ik, denk dus, dat ie daarna gelijk heengezonden zal worden.

Maar voorlopig ga ik uit dat CF gewoon onschuldig is hoor, geen idee wat er allemaal gebeurt of gaat gebeuren, maar ik zie geen grote crimineel in deze man :D
Hij is verdachte he dus kan ook compleet onschuldig zijn. Dader is hij pas na een veroordeling door een rechter of rechtbank. Als hij idd wordt aangehouden voor die feiten word hij echt niet gelijk heengezonden.

En nee ik zie ook geen crimineel in deze user. Deze niet :) ~O>

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 13-05-2026 16:22:53 ]
pi_220783473
Ik struikel nog steeds over d of dt als ik te snel tiep. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')