Ja vooral doenquote:Op zondag 10 mei 2026 07:19 schreef halfway het volgende:
Gewoon vervangen door een flexibel staaldraadje
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.quote:Op zondag 10 mei 2026 07:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is allemaal rotzooi, echt plastic speelgoed met 0 power.
Wat je nodig hebt is een benzine kantenmaaier van Stihl.
Ben je 1 klap van al het gezeik af en kun je daadwerkelijk kanten fatsoenlijk maaien en niet alleen een paar grassprietjes.
Ik heb zo'n trimmer met plastic draadje en dat is echt een onding. Alles wat steviger is dan een grassprietje of wat dikker gras kom je gewoon niet doorheen. Laat staan dunne takjes van een plant. En heb ook ooit zo'n Stihl mogen lenen en dat was een verademing, compleet ander level gewoon.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja vooral doen![]()
Iets harder plastic kan vaak wel, maar ga vooral niet kloten met staaldraden oid..
[..]
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.
Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
Dan vergelijk je meuk met vergelijkbare apparaten als stihl.. lol. daarnaast heeft stihl ook gewoon plastic draadjes, maar ook messen, bladen, etcquote:Op zondag 10 mei 2026 08:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb zo'n trimmer met plastic draadje en dat is echt een onding. Alles wat steviger is dan een grassprietje of wat dikker gras kom je gewoon niet doorheen. Laat staan dunne takjes van een plant. En heb ook ooit zo'n Stihl mogen lenen en dat was een verademing, compleet ander level gewoon.
We hebben een Stihl grasmaaier op accu. Een zegen t.o.v. de benzine motor. Die dingen op benzine moesten verboden worden.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.
Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
Precies, en ook nog een stuk stiller.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:48 schreef blomke het volgende:
[..]
We hebben een Stihl grasmaaier op accu. Een zegen t.o.v. de benzine motor. Die dingen op benzine moesten verboden worden.
Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??quote:Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:
De Stihl accu grasmaaier was plm. de helft van de Wolf benzinemaaier 20 jaar geleden. Maar goed, die laatste was bij een "officiële dealer".quote:Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Als je er goed mee om kan gaan wel, wel goed opletten. Ik gebruik het vooral omdat wij veel brem hebben, wat erg brandbaar is. Dat krijg je met een draadje niet weg.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??
[..]
De Stihl accu grasmaaier was plm. de helft van de Wolf benzinemaaier 20 jaar geleden. Maar goed, die laatste was bij een "officiële dealer".
Zeker kwaliteit, mits goed onderhouden!quote:Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.
Klopt, maar stroom weer goedkoper. En ik zie rondom mijn werk en de organisaties waarmee we contact hebben dat ze allemaal overgaan op accu.quote:Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Neuh, maar is daar ook niet voor bedoeld. Is bv voor de braam/riet/jonge aanwas weghalen. Niet voor randjes van je borderquote:Op zondag 10 mei 2026 09:02 schreef blomke het volgende:
Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??
De volgende zal wel accu worden, maar ik denk dat deze nog een hele tijd meegaat.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef Chandler het volgende:
Klopt, maar stroom weer goedkoper. En ik zie rondom mijn werk en de organisaties waarmee we contact hebben dat ze allemaal overgaan op accu.
Die kans is aardig aanwezig, neem aan dat je ook alleen maar aspen gebruikt? en zelf goed onderhoud pleegt.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:08 schreef Managarm het volgende:
De volgende zal wel accu worden, maar ik denk dat deze nog een hele tijd meegaat.
De vergelijking ging over prijs accugrasmaaier vs benzine-.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:06 schreef Managarm het volgende:
Ik heb het over Stihl, de vergelijking die je maakt, gaat niet op.
Oh op die manier. Ik dacht dat het topic over grasrandjes&-trimmers ging.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef Chandler het volgende:
Neuh, maar is daar ook niet voor bedoeld. Is bv voor de braam/riet/jonge aanwas weghalen. Niet voor randjes van je border
Je vergelijkt twee merken, ik vergelijk de accu-versie van Stihl ten opzichte van de batterijversie van Stihl.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:04 schreef blomke het volgende:
[..]
De vergelijking ging over prijs accugrasmaaier vs benzine-.
Is dat niet hetzelfde?quote:Op zondag 10 mei 2026 15:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je vergelijkt twee merken, ik vergelijk de accu-versie van Stihl ten opzichte van de batterijversie van Stihl.
Hahaha ja, die is gelijk, ik zat te slapen denk ik.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde?
Ik heb al jaren een accu trimmer met 1 draadje, werkt als een trein, ik merk geen verschil met een twee draads model
Je bent te bangquote:Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja vooral doen![]()
Iets harder plastic kan vaak wel, maar ga vooral niet kloten met staaldraden oid..
[..]
Zeiden velen met missende lichaamsdelen..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |