Het raakt eerder een zenuw omdat er constant onwaarheden bij gehaald worden om een verkrachting goed te praten. Er staat namelijk niets op het spel want als je de rechtszaak en uitspraak ook daadwerkelijk had gevolgd dan wist je dat de verklaring van Ronnie Flex (één van de meerdere getuigen) niet als belastend maar ook niet als ontlastend werd gezien door zijn toestand, die uitgebreid in de rechtszaal is besproken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef W00fer het volgende:
Kottnauer raakt kennelijk een open zenuw hier en hoe zeer ik verkrachting ook veracht, ik vind dat we die scherpe discussie met elkaar moeten blijven voeren. Er staat veel op het spel juist door de precedentwerking van mensen die onder de invloed van drugs misschien iets gezien hebben (het beoogde steunbewijs).
Dit, en zeker een discussie met mannelijke users hierover is zo ongepast.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je kan het over de getuigen hebben en de betrouwbaarheid van de getuigen. Ongevraagd en ongewenst je vinger in iemands vagina of anus steken is strafbaar. Daar is geen ruimte voor grijstinten.
Zoals ik al zei, verkrachting moet bewezen worden met getuigen die niet zwaar beneveld zijn. Anders kan iedereen roepen dat een ander wat gedaan heeft.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je kan het over de getuigen hebben en de betrouwbaarheid van de getuigen. Ongevraagd en ongewenst je vinger in iemands vagina of anus steken is strafbaar. Daar is geen ruimte voor grijstinten.
Een vriend van Ali die gepijpt werd heeft misschien iets gezien. Op dat niveau zitten we. Ik denk dat de chaos ter plekke nog groter was.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het raakt eerder een zenuw omdat er constant onwaarheden bij gehaald worden om een verkrachting goed te praten. Er staat namelijk niets op het spel want als je de rechtszaak en uitspraak ook daadwerkelijk had gevolgd dan wist je dat de verklaring van Ronnie Flex (één van de meerdere getuigen) niet als belastend maar ook niet als ontlastend werd gezien door zijn toestand, die uitgebreid in de rechtszaal is besproken.
Ze hebben erkend dat hij 'iets' heeft gezien wat in combinatie met de andere getuigen meer overtuiging geeft voor het verhaal van het slachtoffer dan van Ali.
Exact.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:54 schreef W00fer het volgende:
Kottnauer raakt kennelijk een open zenuw hier en hoe zeer ik verkrachting ook veracht, ik vind dat we die scherpe discussie met elkaar moeten blijven voeren. Er staat veel op het spel juist door de precedentwerking van mensen die onder de invloed van drugs misschien iets gezien hebben (het beoogde steunbewijs).
Hij bagatelliseert de verkrachting. Beschuldigd haar van prostitutie, zegt dat een vinger niks voorstelt. Dat heeft niks met getuigen te maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 01:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, verkrachting moet bewezen worden met getuigen die niet zwaar beneveld zijn. Anders kan iedereen roepen dat een ander wat gedaan heeft.
Ali ontkent. Dat is het verhaal.
Nogmaals, dat is ÉÉN van de getuige voor die verkrachting. Tweede getuige die een totaal vreemde voor iedereen was en het slachtoffer nadien onder haar hoede heeft genomen laat iedereen voor het gemak achterwege.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 01:15 schreef W00fer het volgende:
[..]
Een vriend van Ali die gepijpt werd heeft misschien iets gezien. Op dat niveau zitten we. Ik denk dat de chaos ter plekke nog groter was.
De tweede getuige is nog ongeloofwaardiger. Een vrouw heeft ergens in de zomer van 2018 een blank en blond meisje opgepikt bij een bushalte.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is ÉÉN van de getuige voor die verkrachting. Tweede getuige die een totaal vreemde voor iedereen was en het slachtoffer nadien onder haar hoede heeft genomen laat iedereen voor het gemak achterwege.
Maar die zal ook wel een hekel aan Ali B hebben en in het complot zitten ofzo..
En Ali zegt dat het in zijn slaapkamer gebeurde. Maar dat bleek ook niet waar te zijn. Kan het soms zijn dat mensen zaken niet goed herinneren?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De tweede getuige is nog ongeloofwaardiger. Een vrouw heeft ergens in de zomer van 2018 een blank en blond meisje opgepikt bij een bushalte.
De rechtbank accepteerde deze jarenoude vage herinnering als steunbewijs ondanks het ontbreken van een specifieke datum en ondanks het feit dat het slachtoffer niet blank was, niet blond, en ook geen meisje.
En weet je ook waarom ze het WEL accepteerde of heb je daar verder geen moeite voor gedaan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De tweede getuige is nog ongeloofwaardiger. Een vrouw heeft ergens in de zomer van 2018 een blank en blond meisje opgepikt bij een bushalte.
De rechtbank accepteerde deze jarenoude vage herinnering als steunbewijs ondanks het ontbreken van een specifieke datum en ondanks het feit dat het slachtoffer niet blank was, niet blond, en ook geen meisje.
Ja, ik heb het rechtbankverslag gelezen. Daar staat de gevolgde interpretatie in. Dat is echter geen exacte wetenschap, maar een redenering met mitsen en maren en formuleringen als “wordt betrouwbaar geacht”. Ik heb ook gelezen dat die redenering afwijkt van de bevindingen van rechtsfilosoof Koppen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
En weet je ook waarom ze het WEL accepteerde of heb je daar verder geen moeite voor gedaan?
Met mitsen en maren.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, ik heb het rechtbankverslag gelezen. Daar staat de gevolgde interpretatie in. Dat is echter geen exacte wetenschap, maar een redenering met mitsen en maren en formuleringen als “wordt betrouwbaar geacht”. Ik heb ook gelezen dat die redenering afwijkt van de bevindingen van rechtsfilosoof Koppen.
Inderdaad. Herinneringen vervagen in de loop der jaren en worden soms ook door elkaar gehaald. Dat geldt voor zowel dader, slachtoffer als getuigen. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat op basis van al die vage herinneringen iemand toch wordt veroordeeld tot een relatief zware gevangenisstraf.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En Ali zegt dat het in zijn slaapkamer gebeurde. Maar dat bleek ook niet waar te zijn. Kan het soms zijn dat mensen zaken niet goed herinneren?
Ik bedoel vooral dat de vrouw heeft verklaard dat het om een blond blank meisje ging terwijl het slachtoffer een zwartharige donkere volwassen vrouw was.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Met mitsen en maren.
Je bedoelt daarmee dat de vrouw in kwestie een meisje aantrof in een bushalte bij de villa in de buurt, die naar Almere moest (woonplaats slachtoffer) en een tijdstip kon noemen dat feilloos aansloot bij pintransacties van het slachtoffer?
En al bij het eerste gesprek aangaf niet goed meer te herinneren hoe het meisje eruit zag.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:14 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat de vrouw heeft verklaard dat het om een blond blank meisje ging terwijl het slachtoffer een zwartharige donkere volwassen vrouw was.
Dat maakt de getuige in mijn optiek minder betrouwbaar. Dan zijn andere herinneringen van deze vrouw misschien ook wel niet juist. Misschien was het toch een blank blond meisje dat naar Amsterdam moest. En misschien was het wel in juli en niet in augustus. Weet jij nog wat je drie jaar geleden op 14 augustus hebt gedaan en wie je toen hebt gesproken?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
En al bij het eerste gesprek aangaf niet goed meer te herinneren hoe het meisje eruit zag.
Alleen waren die andere herinneringen wel juist omdat de ondersteunt werden door de verklaring van het slachtoffer. Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar een verhaal verzinnen is de kans vrijwel nihil dat die een dusdanige aansluiting hebben als bij deze getuigenissen het geval is.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat maakt de getuige in mijn optiek minder betrouwbaar. Dan zijn andere herinneringen van deze vrouw misschien ook wel niet juist. Misschien was het toch een blank blond meisje dat naar Amsterdam moest. En misschien was het wel in juli en niet in augustus. Weet jij nog wat je drie jaar geleden op 14 augustus hebt gedaan en wie je toen hebt gesproken?
Dat heb ik Ali niet horen zeggen noch mr Swier. Waar staat dat?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 06:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij bagatelliseert de verkrachting. Beschuldigd haar van prostitutie, zegt dat een vinger niks voorstelt. Dat heeft niks met getuigen te maken.
De vraag is of dat in cassatie helpend is of ontlastend genoeg om het steunbewijs van tafel te krijgen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, ik heb het rechtbankverslag gelezen. Daar staat de gevolgde interpretatie in. Dat is echter geen exacte wetenschap, maar een redenering met mitsen en maren en formuleringen als “wordt betrouwbaar geacht”. Ik heb ook gelezen dat die redenering afwijkt van de bevindingen van rechtsfilosoof Koppen.
De Hoge Raad kan de zaak ook terugverwijzen naar het Gerechtshof als een belangrijke vraag niet is onderzocht.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
De vraag is of dat in cassatie helpend is of ontlastend genoeg om het steunbewijs van tafel te krijgen.
Dan word je als hoge raad toch ook enorm te kakken gezet? Denk niet dat ze zoiets snel zullen doen. Ons kent ons en we zijn allemaal paradijsvogels.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:27 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De Hoge Raad kan de zaak ook terugverwijzen naar het Gerechtshof als een belangrijke vraag niet is onderzocht.
Bijvoorbeeld: is er ook een andere verklaring mogelijk die in overeenstemming is met alle bewijsstukken waarbij de verkrachting niet heeft plaatsgevonden?
Wat is statistisch gezien de kans daarop? Ik denk minder dan 10%quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:27 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De Hoge Raad kan de zaak ook terugverwijzen naar het Gerechtshof als een belangrijke vraag niet is onderzocht.
Bijvoorbeeld: is er ook een andere verklaring mogelijk die in overeenstemming is met alle bewijsstukken waarbij de verkrachting niet heeft plaatsgevonden?
Ga toch weg.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:16 schreef Kottnauer het volgende:
Ik dacht bijvoorbeeld aan een verklaring waarbij iedereen de waarheid heeft gesproken en de verkrachting toch niet heeft plaatsgevonden.
Dat is mogelijk is als er bij het slachtoffer sprake is van inbeelding en niet van een werkelijke waarneming. Het slachtoffer was geconcentreerd bezig met de andere man en ziet dan onverwacht in een ooghoek de verdachte die haar rug aanraakt. Zij voelt van schrik een schok door haar lichaam trekken, waardoor zij denkt dat de verdachte haar met zijn vingers heeft gepenetreerd. Op basis van deze schok en inbeelding zijn al haar verklaringen daarna naar waarheid en consistent.
De vraag of een dergelijke verklaring mogelijk is, had misschien onderzocht moeten worden. Als de Hoge Raad dat ook vindt, kunnen zij de zaak terugverwijzen naar het Gerechtshof.
Is zo’n scenario onmogelijk of onwaarschijnlijk? Denk even aan dat andere slachtoffer Ellen die zelf ook niet zeker wist of ze nu wel of niet was gepenetreerd.
Zucht.....je komt met veel bombarie maar snapt niet wat er speelt in dit topic. Lees maar terug.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat heb ik Ali niet horen zeggen noch mr Swier. Waar staat dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |