abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220735352
quote:
24 jaar na zijn dood blijft Pim Fortuyn Nederland inspireren: "Een groot man"

Op een parkeerplaats bij het Media Park in Hilversum viel Nederland stil. Op 6 mei 2002 werd Pim Fortuyn doodgeschoten, negen dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het was de eerste politieke moord in Nederland sinds 1672. Vandaag is dat precies 24 jaar geleden en op sociale media wordt de flamboyante politicus massaal herdacht.

Fortuyn groeide begin deze eeuw razendsnel uit tot een politieke sensatie. Met harde kritiek op immigratie, de islam en de gevestigde orde schudde hij Den Haag wakker. Voorstanders zagen hem als iemand die problemen benoemde waar anderen omheen draaiden. Tegenstanders vonden zijn uitspraken polariserend en gevaarlijk. Feit is dat hij het politieke debat voorgoed veranderde.

"Een groot man"

Op X staan verschillende politici en partijen stil bij zijn dood. Forum voor Democratie schrijft: “Pim Fortuyn werd 24 jaar geleden - na jarenlang te zijn gedemoniseerd door politiek en media - vermoord door links-extremist Volkert van der Graaf. Vandaag staan we stil bij de nagedachtenis van Pim.” Geert Wilders houdt het kort maar krachtig: “Vandaag herdenken we een groot man. Pim Fortuyn.”

Ook de voormalige chauffeur van Fortuyn, Hans Smolders, staat stil bij diens dood. Op sociale media schrijft hij: “Op 6 mei 2002 werd Pim Fortuyn voor mijn ogen vermoord. Inmiddels zijn we 24 jaar verder, maar de politiek heeft niets gedaan met de waarschuwingen van Pim. Miljoenen Nederlanders missen hem nog altijd.”

De invloed van Pim Fortuyn is ook 24 jaar later nog duidelijk zichtbaar. Onderwerpen die hij begin deze eeuw op de agenda zette, zoals immigratie, integratie en kritiek op de gevestigde politiek, bepalen nog steeds het debat in Den Haag. De LPF verdween uiteindelijk snel uit de Tweede Kamer, maar het gedachtegoed van Fortuyn bleef bestaan. In Breda is de partij lokaal zelfs nog actief, terwijl de afdeling in Eindhoven bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen haar zetel verloor. Ook bij partijen als Forum voor Democratie zijn veel van zijn standpunten nog altijd herkenbaar.

https://www.dagelijksesta(...)ireren-een-groot-man
Hoe langer de man niet meer is, hoe actueler zijn gedachtegoed wordt.

Dankjewel Pim O+
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220735376
Dat dergelijke censuur bestaat in Nederland. Ongelofelijk.

twitter

Gelukkig bestaat o.a. die Twitter draad met alle bewijzen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220735399
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:34 schreef Montagui het volgende:

[ x ]

Marcel van Dam wil niet dat het vertoond wordt.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:55:33 #4
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220735918
Is z'n standbeeld nog met poep ingesmeerd?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:59:31 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220735947
Ik zie nu pas net dat hij 24 jaar dood is. En niet 25 jaar.

Dus waarom zo'n media aandacht eigenlijk? Is dit een nieuw ritueel wat kranten en programma's vanaf nu elk jaar gaan doen of zo?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:59:55 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220735951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat fragment staat gewoon op youtube.
pi_220735972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zie nu pas net dat hij 24 jaar dood is. En niet 25 jaar.

Dus waarom zo'n media aandacht eigenlijk? Is dit een nieuw ritueel wat kranten en programma's vanaf nu elk jaar gaan doen of zo?
Deze politieke moord heeft het hele politieke landschap ingrijpend veranderd en tot op de dag van vandaag zijn de gevolgen nog steeds merkbaar, dus niet gek dat hier zoveel aandacht voor is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220735978
quote:

[ x ]

Ahhh het Fox News van de Lage Landen met opiniemakers Victor Vlam en VVD'er Raymond "Trump doet niks verkeerds" Mens. Zouden ze in de toekomst ook meedoen met Wilders zijn insinuaties dat de verkiezingen gestolen zijn?
pi_220735986
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Deze politieke moord heeft het hele politieke landschap ingrijpend veranderd en tot op de dag van vandaag zijn de gevolgen nog steeds merkbaar, dus niet gek dat hier zoveel aandacht voor is.
Wat is er ingrijpend veranderd en wat zijn de gevolgen? Was Fortuyn niet doodgeschoten, hadden we dan een Wilders gehad die in 2004 uit de fractie van de VVD zou stappen en zijn Groep Wilders BV zou beginnen?
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:04:14 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220735991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Raymond "Trump doet niks verkeerds" Mens.
Die is inderdaad zwaar irritant.
Hij wekt de indruk dat hij het allemaal wel schitterend vindt wat die mafketel doet.
pi_220735997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die is inderdaad zwaar irritant.
Hij wekt de indruk dat hij het allemaal wel schitterend vindt wat die mafketel doet.
Heeft gewerkt onder Mark Rutte als ik het goed begreep. De VS en Israel zouden morgen Iran kunnen nuken en alle vvd'ers zouden er begrip voor hebben.
pi_220736049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik blijf me afvragen waarom het beste programma op TV ooit, Het Lagerhuis, door BNN/Vara gecanceld is.

Nog vreemder vind ik dat een dergelijk programma geen doorstart heeft gemaakt (bij bv een andere omroep).

M.i. is de huidige tijd ontzettend gebaat bij zo'n soort debat programma.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220736195
quote:

[ x ]

Wordt onder het tapijt geschoven. Klusje is geklaard. Niet meer aan terugdenken. Ze zijn van hem verlost. Ze hebben alle middelen ingezet. Dan maar "ik" afgemaakt.

Ze hebben meegeholpen aan een klimaat om hem te demoniseren en kapot te maken. Hij is kapot gemaakt. Geen linkscher die daar nu nog mee geconfronteerd wil worden. Fortuyn komt überhaupt niet eens voor in het curriculum van de geschiedenisboeken op school. Het is triest. Ondertussen worden onze kinderen gebrainwasht met genderwaanzin, klimaatonzin en andere inhumane onderwerpen.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220736197
quote:

[ x ]

De beelden van VARA coryfee Erik Dijkstra die een tourist in Amsterdam bijna doodgooit zullen ook wel achtergehouden worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220736224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De beelden van VARA coryfee Erik Dijkstra die een tourist in Amsterdam bijna doodgooit zullen ook wel achtergehouden worden.
zo ken ik er nog een paar hoor... ze komen er allemaal mee weg. Denk aan Rosenmöller.. of aan een Johan Derksen of aan een Pieter Cobelens, aan een Mark Rutte of een Hugo de Jonge..
het zijn allemaal criminelen met een terroristisch oogmerk

Linkschers hebben voorrechten.. net als Zionisten.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 14:43:05 #16
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220736242
quote:

[..]
Staat gewoon op youtube?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:46:27 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220736268
quote:

[..]
Met die zanger van Rammstein toch?
Dat was niet met opzet volgens mij.
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:47:02 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220736274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:41 schreef Viesdik het volgende:
een Johan Derksen of aan een Pieter Cobelens, aan een Mark Rutte of een Hugo de Jonge..
Die zijn links?
  donderdag 7 mei 2026 @ 14:48:32 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220736282
quote:

[..]
Gevonden
Bekijk deze YouTube-video
pi_220736448
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Staat gewoon op youtube?
Daar gaat het niet om, ze kunnen die beelden niet van de NPO betrekken en dat is een drempel om erover te berichten.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Met die zanger van Rammstein toch?
Dat was niet met opzet volgens mij.
Voorwaardelijk opzet wel hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220736517
quote:

[ x ]

Wat Raymond beweert wordt volledig gefileerd door GeenStijl.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220736532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heeft gewerkt onder Mark Rutte als ik het goed begreep. De VS en Israel zouden morgen Iran kunnen nuken en alle vvd'ers zouden er begrip voor hebben.
Wat een onzin. Ik heb VVD gestemd en ben tegen die oorlog.

Dus next.
pi_220736556
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die zijn links?
Maakt niet uit
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:32:47 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220736586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]

Dus next.
Dat is op zijn zachts gezegd op de foute partij stemmen.
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:35:55 #25
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220736612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:37 schreef Viesdik het volgende:

Fortuyn komt überhaupt niet eens voor in het curriculum van de geschiedenisboeken op school. Het is triest.
Dit is onzin. Er is daar in het verleden wel kritiek op geweest maar tegenwoordig is hij een vast onderdeel van het lesprogramma over de recente Nederlandse geschiedenis.
pi_220736635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is op zijn zachts gezegd op de foute partij stemmen.
Aldus een PRO stemmer.
pi_220736642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]

Dus next.
Dan stem je verkeerd. De VVD steunt de VS en Israel onvoorwaardelijk. Het is alsof je op Wilders stemt vanwege zijn sociale punten maar niks tegen moslims en/of buitenlanders hebt
pi_220736653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dan stem je verkeerd. De VVD steunt de VS en Israel onvoorwaardelijk. Het is alsof je op Wilders stemt vanwege zijn sociale punten maar niks tegen moslims en/of buitenlanders hebt
Dat zal. Maar elke partij heeft zaken waar ik tegen ben. Je moet toch wat kiezen he? Er zijn zelfs standpunten van PRO waar ik het mee eens ben. Niet alles is zo zwart-wit.
pi_220736985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:40 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat zal. Maar elke partij heeft zaken waar ik tegen ben. Je moet toch wat kiezen he? Er zijn zelfs standpunten van PRO waar ik het mee eens ben. Niet alles is zo zwart-wit.
Als je een Amerikaan was dan had ik je nog de voordeel van de twijfel gegeven. Daar heb je de keuze tussen twee partijen die nagenoeg hetzelfde zijn. In Nederland heb je de keuze tussen zoveel partijen en dan kies je een extreme partij als de VVD die een dictator als Trump en Netanyahu onvoorwaardelijk steunen, niks hebben met een rechtstaat of internationale rechtsgang (toeslagenaffaire, Groningen, covid lockdowns, de genocide in Gaza, apartheid op de Westbank, oorlog in Iran) en een Libertarische staat idealiseren waarbij ze dineren met partijgenoten van Milei, een staat zonder sociale zekerheid, zorg en waar de multinationals het voor het zeggen hebben a la de VS.

Dat de publieke sector totaal gesloopt is en mensen nog steeds VVD stemmen is mij een raadsel. Alhoewel ik ook vvd'ers onder mijn eigen kring heb.

P.s: Oh ja en ze werken maar al te graag samen met Wilders, Baudet, Nanninga en Markuszower die tot tweemaal toe geacht werd door de AIVD dat hij een risico is voor de veiligheid.
pi_220737291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je een Amerikaan was dan had ik je nog de voordeel van de twijfel gegeven. Daar heb je de keuze tussen twee partijen die nagenoeg hetzelfde zijn. In Nederland heb je de keuze tussen zoveel partijen en dan kies je een extreme partij als de VVD die een dictator als Trump en Netanyahu onvoorwaardelijk steunen, niks hebben met een rechtstaat of internationale rechtsgang (toeslagenaffaire, Groningen, covid lockdowns, de genocide in Gaza, apartheid op de Westbank, oorlog in Iran) en een Libertarische staat idealiseren waarbij ze dineren met partijgenoten van Milei, een staat zonder sociale zekerheid, zorg en waar de multinationals het voor het zeggen hebben a la de VS.

Dat de publieke sector totaal gesloopt is en mensen nog steeds VVD stemmen is mij een raadsel. Alhoewel ik ook vvd'ers onder mijn eigen kring heb.

P.s: Oh ja en ze werken maar al te graag samen met Wilders, Baudet, Nanninga en Markuszower die tot tweemaal toe geacht werd door de AIVD dat hij een risico is voor de veiligheid.
De helft van de punten die je noemt hebben überhaupt niets met Nederland te maken. :') Allemaal leuk en aardig dat je zo sociaal betrokken bent, maar denk je echt dat die mensen andersom een fuck om jou zouden geven? Dat is het probleem momenteel in Nederland. Ze zijn drukker met andere landen dan met de eigen shit op te lossen. En alsof de USA en Israël ook maar iets om onze mening geven. Andere problemen ben ik deels met je eens en snap ook dat mensen de VVD dat kwalijk nemen en dat is ook terecht. Maar vanuit mijn belang komt de VVD nog steeds het beste uit, vandaar. En dat samenwerken met Baudet is natuurlijk onzin. En om even de bal terug te kaatsen. PRO werkt met DENK dus niet zo schijnheilig doen. Tussen dat volk zitten openlijke Hamas supporters en mensen die er ook geen enkel probleem mee hebben als we Nederland omtoveren tot een Islamitische staat. Maar dat is natuurlijk geen enkel probleem.
pi_220737311
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De helft van de punten die je noemt hebben überhaupt niets met Nederland te maken. :') Allemaal leuk en aardig dat je zo sociaal betrokken bent, maar denk je echt dat die mensen andersom een fuck om jou zouden geven? Dat is het probleem momenteel in Nederland. Ze zijn drukker met andere landen dan met de eigen shit op te lossen. En alsof de USA en Israël ook maar iets om onze mening geven. Andere problemen ben ik deels met je eens en snap ook dat mensen de VVD dat kwalijk nemen en dat is ook terecht. Maar vanuit mijn belang komt de VVD nog steeds het beste uit, vandaar. En dat samenwerken met Baudet is natuurlijk onzin. En om even de bal terug te kaatsen. PRO werkt met DENK dus niet zo schijnheilig doen. Tussen dat volk zitten openlijke Hamas supporters en mensen die er ook geen enkel probleem mee hebben als we Nederland omtoveren tot een Islamitische staat. Maar dat is natuurlijk geen enkel probleem.
Als je PRO een Hamas aftakking noemt zijn we vrij snel uitgediscussieerd. Dan heeft het geen zin om iemand proberen te overtuigen die zo diep in een bubbel zit.
pi_220737318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je PRO een Hamas aftakking noemt zijn we vrij snel uitgediscussieerd. Dan heeft het geen zin om iemand proberen te overtuigen die zo diep in een bubbel zit.
DENK, maar lees er maar weer overheen. Het Baudet van de andere kant zegmaar.
pi_220737320
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
DENK, maar lees er maar weer overheen. Het Baudet van de andere kant zegmaar.
Je weet dat de leider van Denk een agnost is? Er zijn geen banden met een buitenlandse mogenheid bij Denk. Integendeel bij FvD waar Henk Otten de voormalig penningmeester heeft verklaart dat Baudet werd betaalt door Kornilov.
pi_220737331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Je weet dat de leider van Denk een agnost is?
Ohja, dan zullen al zijn kiezers en standpunten wel gericht zijn op het welzijn van Nederland. :)
Hou alsjeblieft op.
pi_220737336
quote:

[..]
Je weet dat de leider van Denk een agnost is? Er zijn geen banden met een buitenlandse mogenheid bij Denk. Integendeel bij FvD waar Henk Otten de voormalig penningmeester heeft verklaart dat Baudet werd betaalt door Kornilov.
De FVD is dan ook een walgelijke partij.
pi_220737407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:23 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ohja, dan zullen al zijn kiezers en standpunten wel gericht zijn op het welzijn van Nederland. :)
Hou alsjeblieft op.
Is dit vers uit de onderbuik?

Kan je dit misschien onderbouwen met feiten?
pi_220737408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:23 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De FVD is dan ook een walgelijke partij.
Nou ik zie op het moment niet veel afstand tussen FvD en de VVD.
pi_220737418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou ik zie op het moment niet veel afstand tussen FvD en de VVD.
Nee, jij ziet wel meer niet. Maar ik vergeef je.
pi_220737434
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:39 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee, jij ziet wel meer niet. Maar ik vergeef je.
De VVD sluit de PVV uit (vanwege het kabinet Schoof en Rutte 1) en GL-PVDA maar niet FvD

Uit het formatiegesprek

quote:
VVD houdt blokkade voor PVV, maar niet voor FVD
Een van de meest opvallende punten in het verslag is dat de VVD samenwerking met de PVV nadrukkelijk uitsluit, maar Forum voor Democratie niet op voorhand afwijst. Dat onderscheid valt op, zeker omdat meerdere partijen, vooral aan de linkerkant van het politieke spectrum, beide partijen categorisch uitsluiten. De PVV geeft in haar gesprek met Koolmees aan graag te willen deelnemen aan een coalitie, maar weigert genoegen te nemen met een gedoogrol.

Toch blijkt dat een meerderheid van 99 zetels samenwerking met de partij van Geert Wilders afwijst. Daarmee is de kans op een brede coalitie met de PVV uiterst klein. Het maakt de formatie ingewikkeld en vergroot de verdeeldheid in het parlement. De blokkade van de VVD zorgt bovendien voor druk op de verhoudingen met andere rechtse partijen die wél openstaan voor samenwerking met de PVV.
Als partijleider Yesilgoz geen moeite had met Wilders, waarom zou ze wel moeite hebben met FvD? Tenslotte loopt FvD niet weg zoals Wilders het vaker heeft gedaan.
  donderdag 7 mei 2026 @ 17:58:02 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220737515
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:38 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Aldus een PRO stemmer.
Onder Timmermans zouden er in elk geval minimale bezuinigingen zijn geweest op zorg en sociale zekerheid. En een afstandelijkere/kritische houding tegenover de VS en Israel.

In plaats daar van zitten we opgescheept met Jetten, die tot nu toe gewoon Rutte 2.0 is.
  donderdag 7 mei 2026 @ 18:00:24 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220737533
quote:
Je weet dat de leider van Denk een agnost is?
En dat kan ook gewoon. heb getwijfeld om daar of op de SP op te stemmen. Op de valreep toch maar voor Timmermans gegaan.
DENK heeft hele goede standpunten op het gebied van zorg, soc zekerheid, onderwijs, economie, en buitenlands beleid.
pi_220737938
Fortuyn was inderdaad een prima kerel. Jammer dat Rosenmöller, Melkert, De Graaf en consorten hun straffen zijn ontlopen.
greetings and salutations
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 mei 2026 @ 19:42:20 #43
862 Arcee
Look closer
pi_220738332
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220738788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En dat kan ook gewoon. heb getwijfeld om daar of op de SP op te stemmen. Op de valreep toch maar voor Timmermans gegaan.
DENK heeft hele goede standpunten op het gebied van zorg, soc zekerheid, onderwijs, economie, en buitenlands beleid.
Ja en al die standpunten worden betaald door de mensen met een goeie baan zeker of bedrijven? Even gelezen en dat hele partijprogramma (Van de dichtstbijzijnde gemeente waar ze meedoen in mijn buurt) hangt aan elkaar van subsidies, gratis, goedkoper. :D Het is net sinterklaas joh. Logische dat de armere mensen in Nederland dit fantastisch vinden. En dan krijgen we er ook nog gratis meer Islam bij in de openbare ruimtes, scholen, en het dagelijks leven. 100 jaar terug de tijd in. Fantastisch. Heerlijk partijprogramma.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:35:22 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220738954
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja en al die standpunten worden betaald door de mensen met een goeie baan zeker of bedrijven? Even gelezen en dat hele partijprogramma (Van de dichtstbijzijnde gemeente waar ze meedoen in mijn buurt) hangt aan elkaar van subsidies, gratis, goedkoper. :D Het is net sinterklaas joh. Logische dat de armere mensen in Nederland dit fantastisch vinden. En dan krijgen we er ook nog gratis meer Islam bij in de openbare ruimtes, scholen, en het dagelijks leven. 100 jaar terug de tijd in. Fantastisch. Heerlijk partijprogramma.
Tenzij je een of andere hoge functie hebt binnen een mega bedrijf, wat vaak ook nog eens flink wat subsidie slurpt slaat het nergens op om op te komen voor bedrijven. Je laat hier mooi zien wat het probleem is in de NL samenleving. Waar tig mensen naar beneden trappen en omhoog pijpen zou het omgedraaid moeten zijn.
pi_220739116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tenzij je een of andere hoge functie hebt binnen een mega bedrijf, wat vaak ook nog eens flink wat subsidie slurpt slaat het nergens op om op te komen voor bedrijven. Je laat hier mooi zien wat het probleem is in de NL samenleving. Waar tig mensen naar beneden trappen en omhoog pijpen zou het omgedraaid moeten zijn.
Over grote bedrijven ben ik het met je eens, de Shells van deze wereld. Maar zo makkelijk is het echt niet voor het MKB hoor. Genoeg lastenverzwaringen de laatste jaren. steeds meer milieuregels, overheid die steeds meer regeltjes verzint. Zieke medewerkers kosten ook klauwen aan geld. En uit eigen ervaring vaak genoeg mee gemaakt dat ze dan net voor die 2 jaar weer fit zijn, om vervolgens weer van voor of aan te beginnen qua ziekte. En verder moet werken lonen, dat doet het hier niet met al die toeslagen.
pi_220740939
Hier heb je weer zo’n typisch linkse figuur die zich moreel superieur waant en denkt de wijsheid in pacht te hebben. Het is bijna eng hoe verblind ze zijn.

Ik houd mijn hart vast, want FVD groeit hard en dat gaat ze niet aanstaan. Het zou me niets verbazen als Baudet of Lidewij straks koud gemaakt worden. Ze hebben blijkbaar niks geleerd van wat er met Fortuyn is gebeurd.

https://m.youtube.com/shorts/xGo2HoJ9CmA
greetings and salutations
  vrijdag 8 mei 2026 @ 07:32:59 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220741095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef -Deluzion- het volgende:
Fortuyn was inderdaad een prima kerel. Jammer dat Rosenmöller, Melkert, De Graaf en consorten hun straffen zijn ontlopen.
Welke strafbare feiten hebben die begaan dan?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:39:30 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220748486
Ik plak even uit een gesloten topic deze post van @Klopkoek hier, als hij het niet erg vindt.
Weer een mooi punt dat Pim en zijn LPF een stel onbekwame zooi was dat niets te zoeken had binnen de politiek en landsbeleid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat vaak gewillig wordt vergeten is dat Fortuyn een verzoek deed aan Hans Wiegel om premier te worden. Fortuyn zou dan vanuit de Kamer een "vrije rol" claimen. Hans Wiegel was niet zó gek om dit te accepteren. De VVD had hier wel oren naar trouwens.

Een ander alternatief was Herman Heinsbroek, of Pimmetje zelf als premier en Heinsbroek als fractievoorzitter. Ook de hysterische en manisch-depressieve Winny de Jong had hij op het oog. Bronnen hiervoor zijn het boek van Joost Vullings (waar LPF kopstukken en Mat Herben hier zelf over praten) en het boek van Chorus en De Galan.

Dus ja, ook mét hem was het een puinhoop geworden. Zijn hele loopbaan was er één van ruzie. Het partijbestuur bestond uit allerlei foute vastgoedbonzen met een behoorlijk ego. Dat Fortuyn dit wel even in de hand zou hebben gehouden is wensdenken.

Bijna alle mensen op de lijst heeft hij zelf geselecteerd. Het enige dat hij daar goed heeft gedaan is om iedereen met een uitgesproken extreem-rechts verleden van de lijst te weren (types die je nu wel op de PVV en FvD lijsten ziet staan; aanhangers van Mussolini e.d.)

Joao Varela werd hoog op de lijst gezet omdat hij zwart was en je geen racisme meer kunt roepen (weer een goed voorbeeld van projectie op rechts; precies dat doen wat jij links altijd verwijt).

Net zoals alle andere populisten had hij totaal geen doorrekend programma (Melkert riep nog: waar zijn de voetnoten, meneer de professor) en kwam hij ook met onzin als "er komt geen Islamiet het land meer binnen als ik het juridisch rond kan krijgen" en "artikel 1 van de Grondwet schaffen we af".
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:41:05 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220748501
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke strafbare feiten hebben die begaan dan?
"U mag geen kritiek leveren op de grote kale verlosser."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')