abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220747721
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Waarom doet dat er toe dat iedereen dat al wist? Dat is totaal niet relevant.

Iedereen inclusief Hamas wist dat Israël zou huishouden in Gaza als ze zo een dergelijke terreuraanval zouden plegen als op 7 oktober 2023. Is Israël dan nu niet schuldig aan het vermoorden van 80000 Gazanen omdat iedereen toch al wist dat dat ging gebeuren sinds de jaren 80? Is Hamas hier nu de hoofdschuldige?
Iedereen wist dat Israel een genocide ging plegen in reactie op een aanslag? Doe mij ook een glazen bol.
Nee Hamas is niet de hoofdschuldige aan de Israelische reactie. Israel is verantwoordelijk voor de eigen acties. Sowieso is het natuurlijk ook Israel dat door de Palestijnen zo onmenselijk te behandelen verzetsdaden als 7 oktober uitlokt. Jij zou ook terrorist zijn als je in ghetto leeft en je familie wordt uitgemoord om waar je geboren bent.

Iran is ook verantwoordelijk voor de eigen acties, dat ze zich verdedigen kun je ze dus moeilijk kwalijk nemen. Dat is natuurlijk ook al compleet anders. Hamas en Iran verdedigen, Israel valt aan vanuit gigantische militaire overmacht.

quote:
Heel Europa + Azië heeft hier last van. Degene die de last nu veroorzaakt voor de halve wereld is Iran. Zoals ik al aangaf:
Inderdaad Europa en Azië hebben zeker flink nadeel van deze illegale oorlog. Daarom zouden wij onze 'bondgenoten' moeten laten stoppen met deze oorlog. Dan is die straat van Hormuz ook zo weer open.
Iran bevrijden is natuurlijk onzin, dat moet je aan de mensen daar laten. Het pakt vrijwel nooit goed uit om ergens binnen te vallen in de hoop een land beter te maken. Als je wil dat Iran verandert zal het meer zin hebben om in te zetten om de relaties te normaliseren.

Wat in elk geval zou helpen is om Israel te isoleren. Als Amerika en Europa stoppen dat terroristenland te steunen zullen ze ook niet de hele regio in vuur en vlam kunnen blijven steken.
pi_220747723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:38 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Ik beantwoord je vraag, wat is nu je vraag dat je stelt na mijn antwoord? Ik snap je niet helemaal, sorry
oke je hebt het over Trump dan? dan begreep ik het verkeerd.

ff iets meer tekst zou dan helpen btw. Want krijg vaak dit soort dingen naar mijn hoofd als ik ergens kritisch over ben.
En dan reflecteren ze het op mij. Maar oke begrepen.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:41:48 #203
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747729
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:39 schreef kree het volgende:

[..]
oke je hebt het over Trump dan? dan begreep ik het verkeerd.
Jazeker en over Putin....En Netanyahu.....En XiJinpin uiteraard
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747734
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:41 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Jazeker en over Putin....En Netanyahu.....En XiJinpin uiteraard
oke dan ben ik het btw helemaal met je eens.

begreep dit even helemaal verkeerd, maar edit gedaan :)
Do what you love, love what you do!
pi_220747739
Ik denk he persoonlijk, als die Trump maar eens een keer weg is, dat her voor de hele wereld beter is.
En heb je gelijk hoor die andere zijn niet veel beter, beetje soort van zelfde soort zeg maar?

maar ze houden de bevolking dom, en die weten dan niet beter in hun eigen landen dus.

En dat is wel een probleem, denk als EU staan we er open in en willen samenwerken, maar ze zijn wmb veel te schijterig om een keer een statement te maken, dat we er totaal klaar mee zijn.

En doe die staatsobligaties of weet ik veel wat we als EU hebben over USA maar eens in de ban om een punt te maken.
We laten veels teveel over ons heen lopen zo.

Beter nog zou je soort Zwitserland kunnen zijn.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:47:39 #206
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747740
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:43 schreef kree het volgende:

[..]
oke dan ben ik het btw helemaal met je eens.

begreep dit even helemaal verkeerd, maar edit gedaan :)
Fijn, ik vind het mooi dat we op dezelfde golflengte zitten
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747741
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:47 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Fijn, ik vind het mooi dat we op dezelfde golflengte zitten
ja ik ook en denk best veel hier ook, maarja zag het even verkeerd. excuus. snap je nu wel :)
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:51:01 #208
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747742
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:49 schreef kree het volgende:

[..]
ja ik ook en denk best veel hier ook, maarja zag het even verkeerd. excuus. snap je nu wel :)
Geen probleem, kan de beste gebeuren...

What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747745
ik denk trouwens niet dat Iran gebaat is met een extreme leider zoals ze nu hebben?

Goed daar was al beetje opstand tegen uit eigen bevolking, maar dat alles wat er toen was vanuit eigen land is natuurlijk nu weg door Trump zijn acties. Nu zijn ze weer helemaal voor en weg met westerse wereld.

Oke leg mij uit, hoe denkt een president van de USA. (een wereldijer) kun je het noemen (met opzet dat btw)

Om dit zo te zeggen en doen, tis in voordeel van USA, althans denkt ie, of ze zijn helemaal geschift daar ook in congres etc.

Dit is met opzet gedaan natuurlijk. waarom denken jullie?
Do what you love, love what you do!
pi_220747749
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:51 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Geen probleem, kan de beste gebeuren...

[ afbeelding ]
nouja op 1 of andere manier Zwitserland altijd uit oorlogen gebleven?
En weet het is een fortress, mooie filmpjes over ook.

maar oke net zoals ik denk Benelux had moeten blijven zonder EU.

Maarja dat is verleden tijd en terugdraaien helpt wss ook niet.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 00:56:53 #211
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747751
Wat is precies met opzet gedaan? Ik probeer het uit je bericht duidelijk te krijgen, maar het lukt me moeilijk
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:56 schreef cosmosis het volgende:
Wat is precies met opzet gedaan? Ik probeer het uit je bericht duidelijk te krijgen, maar het lukt me moeilijk
dat er opzet is vanuit USA dus met name, om deze hele onrust wereldwijd te veroorzaken.

daar doel ik op, want mag duidelijk zijn venuzuala ook. tis gewoon een land binnenvallen he en oorlog verklaren min of meer.

Waarom doet de USA dat?

Vraag btw als je het niet snapt want altijd slecht in dit uitleggen. :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:00:01 #213
88831 Shreyas
De beste
pi_220747756
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
De hele wereld kan niet onafhankelijk worden van de straat van Hormûz.
Dus dat is sowieso een utopie.
Als de olie op is natuurlijk wel, of als er een andere energiebron is gevonden die waardevoller is dan olie.

Maar tot die tijd gaat het vooral om westerse landen. De Aziatische landen sluiten wel een deal met Iran, want die willen samen strijden tegen de westerse hegemonie.

quote:
Klopt, omdat het niet Trump is die dat voor elkaar heeft gekregen.
Dit bedoel ik :D

quote:
In ieder geval blijkt uit jouw reactie wel dat de aanvallen van de VS op Iran weinig heeft opgeleverd.
Er komt geen regimechange en Iran behoudt zijn machtsmiddel om de VS te weerhouden dat opnieuw te pogen.
Er is al een regimechange, Ali Khamenei is dood. Wat dat betreft hebben de aanvallen enorm veel opgeleverd. Deze dictator die er maar liefst 37 jaar zat is in ieder geval weg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:00:28 #214
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_220747757
Oil
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_220747758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als de olie op is natuurlijk wel, of als er een andere energiebron is gevonden die waardevoller is dan olie.

Maar tot die tijd gaat het vooral om westerse landen. De Aziatische landen sluiten wel een deal met Iran, want die willen samen strijden tegen de westerse hegemonie.
[..]
Dit bedoel ik :D
[..]
Er is al een regimechange, Ali Khamenei is dood. Wat dat betreft hebben de aanvallen enorm veel opgeleverd. Deze dictator die er maar liefst 37 jaar zat is in ieder geval weg.
waarom zouden wij als EU geen deal kunnen sluiten met Aziatische landen? of China enzo

doe Canada er nog bij? denk dat we een aardig goed punt hebben dan tegen USA. snap dat ass kiss naar USA niet meer zo?
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 01:03:03 #216
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:58 schreef kree het volgende:

[..]
dat er opzet is vanuit USA dus met name, om deze hele onrust wereldwijd te veroorzaken.

daar doel ik op, want mag duidelijk zijn venuzuala ook. tis gewoon een land binnenvallen he en oorlog verklaren min of meer.

Waarom doet de USA dat?

Vraag btw als je het niet snapt want altijd slecht in dit uitleggen. :)
Het is vrij duidelijk dat domme Trump gebruikt wordt om whatever wereldagenda door de elite ten uitvoer te dragen.....Hoe fijn is het om vanuit een Netanyau of Poetin, om een puppet zoals Trump te hebben (met het machtigste leger te wereld) om je oorlogen uit te vechten.....Het is niet waarom de USA dit doet, het is nu of nooit om het VS leger te gebruiken omdat er een Oranje mongool in charge is die te manipuleren is als je een paar keer over zn bol aait......De wereld maakt daar gebruik van zolang als het duurt
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220747761
of althans snap het wel en het idee zal er vast geweest zijn, maarja voordat zoveel lidstaten weer eens zijn zijn we 10 jaar verder als het niet meer is.

EU had veel sneller er wat over moeten zeggen al wmb. maarja.
Do what you love, love what you do!
pi_220747763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:03 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Het is vrij duidelijk dat domme Trump gebruikt wordt om whatever wereldagenda door de elite ten uitvoer te dragen.....Hoe fijn is het om vanuit een Netanyau of Poetin, om een puppet zoals Trump te hebben (met het machtigste leger te wereld) om je oorlogen uit te vechten.....Het is niet waarom de USA dit doet, het is nu of nooit om het VS leger te gebruiken omdat er een Oranje mongool in charge is die te manipuleren is als je een paar keer over zn bol aait......De wereld maakt daar gebruik van zolang als het duurt
helaas is dit denk idd de waarheid, en zolang die trump niet weg is daar gaat het niet anders ook.

en wij maar betalen hier voor al zijn gedoe en ellende.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 01:05:16 #219
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:03 schreef kree het volgende:
of althans snap het wel en het idee zal er vast geweest zijn, maarja voordat zoveel lidstaten weer eens zijn zijn we 10 jaar verder als het niet meer is.

EU had veel sneller er wat over moeten zeggen al wmb. maarja.
Nee dat is niet mogelijk, ook na Trump bestaat de VS als bondgenoot van de EU, je moet niet alles ter grabbel gooien.... Dat is dom beleid...
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:06:49 #220
88831 Shreyas
De beste
pi_220747766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Iedereen wist dat Israel een genocide ging plegen in reactie op een aanslag? Doe mij ook een glazen bol.
Nee Hamas is niet de hoofdschuldige aan de Israelische reactie. Israel is verantwoordelijk voor de eigen acties. Sowieso is het natuurlijk ook Israel dat door de Palestijnen zo onmenselijk te behandelen verzetsdaden als 7 oktober uitlokt. Jij zou ook terrorist zijn als je in ghetto leeft en je familie wordt uitgemoord om waar je geboren bent.

Klopt inderdaad.

quote:
Iran is ook verantwoordelijk voor de eigen acties, dat ze zich verdedigen kun je ze dus moeilijk kwalijk nemen. Dat is natuurlijk ook al compleet anders. Hamas en Iran verdedigen, Israel valt aan vanuit gigantische militaire overmacht.
Dus de halve wereld van olie onthouden valt onder verdedigen?

quote:
Inderdaad Europa en Azië hebben zeker flink nadeel van deze illegale oorlog. Daarom zouden wij onze 'bondgenoten' moeten laten stoppen met deze oorlog. Dan is die straat van Hormuz ook zo weer open.
Nee, dat is niet zo. Over glazen bol gesproken. Iran zal de straat van Hormuz te pas en te onpas sluiten en nieuwe wensen en eisen op tafel leggen, nu ze hebben gezien hoeveel macht ze hiermee hebben. Ja dat is de schuld van Trump, dat weten we nu. De vraag is hoe we hier vanaf nu mee omgaan.

quote:
Iran bevrijden is natuurlijk onzin, dat moet je aan de mensen daar laten.
Als de VS ook zo dacht in 1944 waren we nu allemaal Nazi's of Russische communisten.

quote:
Wat in elk geval zou helpen is om Israel te isoleren. Als Amerika en Europa stoppen dat terroristenland te steunen zullen ze ook niet de hele regio in vuur en vlam kunnen blijven steken.
Kijk, ik vind absoluut niet dat wat Israël doet een goede zaak is. Maar als de steun vanuit Europa en de VS stop, wordt het land binnen enkele jaren van de kaart geveegd. Dat kunnen we ook niet laten gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shreyas op 09-05-2026 01:15:40 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:05 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Nee dat is niet mogelijk, ook na Trump bestaat de VS als bondgenoot van de EU, je moet niet alles ter grabbel gooien.... Dat is dom beleid...
nou ik denk dat we als EU het beste af zijn om de hele VS als bondgenoot maar af te schaffen ook? in de zin van NAVO dus?

en een NAVO2. las hier ook wat dingen over, zie dat veel meer zitten als alleen van een USA (die maar wat doet) afhankelijk te zijn.

Canada en Australië wilden al mee doen las ik ergens. naja groenland is al EU (om daar nog maar niet eens over te beginnen)

Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar in de USA, als we met andere landen band aanhalen dan kunnen ze nog zo veel militaire macht hebben als ze willen. maar dan kunnen ze niet veel meer he?

en sowieso is er wat met die obligaties waar EU wat mee kan doen, maar hoor je weinig over.
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 01:10:52 #222
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:09 schreef kree het volgende:

[..]
nou ik denk dat we als EU het beste af zijn om de hele VS als bondgenoot maar af te schaffen ook? in de zin van NAVO dus?

en een NAVO2. las hier ook wat dingen over, zie dat veel meer zitten als alleen van een USA (die maar wat doet) afhankelijk te zijn.

Canada en Australië wilden al mee doen las ik ergens. naja groenland is al EU (om daar nog maar niet eens over te beginnen)

Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar in de USA, als we met andere landen band aanhalen dan kunnen ze nog zo veel militaire macht hebben als ze willen. maar dan kunnen ze niet veel meer he?

en sowieso is er wat met die obligaties waar EU wat mee kan doen, maar hoor je weinig over.
Dacht je daar ook zo over voordat Trump president werd? Denk daar eens over na
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:14:22 #223
88831 Shreyas
De beste
pi_220747782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:01 schreef kree het volgende:

[..]
waarom zouden wij als EU geen deal kunnen sluiten met Aziatische landen? of China enzo

doe Canada er nog bij? denk dat we een aardig goed punt hebben dan tegen USA. snap dat ass kiss naar USA niet meer zo?
Goede vraag en eentje zeer relevant is als je kijkt naar de huidige geopolitiek situatie.

Ten eerste zijn de inwoners van de VS eigenlijk gewoon Europeanen. De oorspronkelijke bewoners (Indianen) zijn maar een heel klein deel van de bevolking. Sinds de Tweede Wereldoorlog leven we in het Amerikaans/Europese tijdperk. Als je kijkt naar kunst&cultuur, wetenschap&technologie, muziek&film, noem maar op. Het is zo vanzelfsprekend dat we er eigenlijk niet bij stilstaan, maar Amerika en Europa hebben veel gemeen.

Daar komt bij dat we vrijheden zijn gewend die we net zo vanzelfsprekend vinden, maar die dat niet zijn. Godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid om te zijn wie je wilt. Natuurlijk is dat niet overal in de VS en Europa zo, maar in China of andere Aziatische landen (Japan en Zuid-Korea uitgezonderd) is dat veel erger.

China hanteert de doodstraf voor zaken die we hier ondenkbaar achten, bijvoorbeeld voor corruptie. Oeigoeren worden onderdrukt. Vrouwenrechten zijn beperkt, lang werden ze gestraft als ze meer dan één kind kregen.

Het klinkt leuk hoor, even lekker een andere wind laten waaien over Europa dan steeds dat Amerikaanse, maar we realiseren ons totaal niet wat we er voor terugkrijgen.
Van alle kwaden is de VS de minst kwade. Nu onder Trump is het even kut met peren, maar onder Clinton, Obama of Biden was het niet zo slecht.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220747784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:10 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Dacht je daar ook zo over voordat Trump president werd? Denk daar eens over na
nee zo dacht ik er helemaal niet over? dacht is goede bondgenoot en komt op voor zijn anderen bondgenoten.

Nou zie dat totaal niet nu?

Obama was nog oke, de rest erna is shit. En dat ervoor. naja.
We hebben als EU denk nog wel een soort van schuldgevoel altijd richting USA. want onze bevrijders.

Weet wel ff en dat weet ook niet iedereen? dat de hele USA zich pas ging bemoeien met WW2 toen er iets van hun werd aangevallen? (Pearl Harbour). en dat is zeker niet het begin van die hele oorlog geweest.

niet dat ze ons ten hulp kwamen dus gelijk.

Maar oke daaruit NAVO ontstaan, naja ik vind dat USA dat aan alle kanten schend met aanvallen van soevereine landen enzo?
Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 9 mei 2026 @ 01:18:14 #225
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220747794
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:15 schreef kree het volgende:

[..]
nee zo dacht ik er helemaal niet over? dacht is goede bondgenoot en komt op voor zijn anderen bondgenoten.

Nou zie dat totaal niet nu?

Obama was nog oke, de rest erna is shit. En dat ervoor. naja.
We hebben als EU denk nog wel een soort van schuldgevoel altijd richting USA. want onze bevrijders.

Weet wel ff en dat weet ook niet iedereen? dat de hele USA zich pas ging bemoeien met WW2 toen er iets van hun werd aangevallen? (Pearl Harbour). en dat is zeker niet het begin van die hele oorlog geweest.

niet dat ze ons ten hulp kwamen dus gelijk.

Maar oke daaruit NAVO ontstaan, naja ik vind dat USA dat aan alle kanten schend met aanvallen van soevereine landen enzo?
Nou ja omdat, je de VS als bondgenoot zag voor Trump, dan zie je dus ook dat alleen Trump het probleem is, en niet de VS.....Dus moet je niet alles met de VS kapot maken alleen omdat Trump en zn groep de debielen van deze aarde zijn.....Niet meegaan in Trump zn drama, de tijd uitzitten, nieuwe vrienden aanhalen, en na het Trump tijdperk is de VS weer een kanshebber
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')