Maar hoe zit dat met de verplichte pauzes, en de minimale hoeveelheid uren rust/slaap?quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
5 per minuut per sniper, 1500 per uur.
Dat is 28 uur flink doorwerken terwijl de Iraniërs netjes hun beurt afwachten.
Het beeld dat ontstaat, is eigenlijk veel verontrustender dan een plotselinge klap. Het is wat Joseph Tainter beschreef: samenlevingen storten meestal niet zomaar in, ze raken simpelweg verstrikt in hun eigen complexiteit. Het systeem wordt zo ingewikkeld dat we steeds harder moeten rennen om op dezelfde plek te blijven. We steken steeds meer geld en energie in het draaiende houden van de boel, terwijl het onderliggende rendement afneemt.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:45 schreef Monolith het volgende:
De apocalyptische voorspellingen over de VS zijn ook intens vermoeiend. De VS staat er gewoon nog prima voor en overleeft zo'n sloopkogel van een president gewoon, tenzij er nog meerdere termijnen van een vergelijkbare clown komen. En laten we ook niet vergeten dat bijvoorbeeld een land als China veel rapper vergrijst dan de VS. Het is wel zo dat de VS voor z'n groei ook sterk afhankelijk is van migratie, maar de vijandigheid jegens migranten over de hele linie onder aanvoeren van types als Miller wordt ook niet breed gedragen in de Amerikaanse maatschappij, dus ik verwacht ook niet dat die na dit kabinet een blijvertje is.
Lol.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:45 schreef Monolith het volgende:
De apocalyptische voorspellingen over de VS zijn ook intens vermoeiend. De VS staat er gewoon nog prima voor
Dat is wat anders dan de macro-positie van de VS op het wereldtoneel, hun militaire macht, hun economische macht en hun enorme voorsprong op terreinen als IT en defensie. Dat de inkomensverdeling daar skewed is, is niets nieuws. Je kan hooguit zeggen dat ze in rap tempo hun soft power aan het verspelen zijn; dat kan op de langere duur nog wel echt vervelend voor ze worden.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lol.
Vertel dat tegen de 1.9 miljoen mensen die in hun auto wonen. Die miljoenen die geen ziektekosten verzekering meer hebben omdat het niet meer te betalen is.
Maar ik geef toe; e.e.a. zal afhangen van welke definitie van "er prima voor staan", je hanteert.
Hey, ik geef ook aan: als je definitie is: er verschijnt een groot sink-hole en die slokt de VS op, en als dat niet gebeurt is alles peachy, ja, dan is alles peachy.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan de macro-positie van de VS op het wereldtoneel, hun militaire macht, hun economische macht en hun enorme voorsprong op terreinen als IT en defensie. Dat de inkomensverdeling daar skewed is, is niets nieuws. Je kan hooguit zeggen dat ze in rap tempo hun soft power aan het verspelen zijn; dat kan op de langere duur nog wel echt vervelend voor ze worden.
De VS zet echter in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frankrijk of België vrij behoorlijke economische groei tegenover. Daarom wordt de Amerikaanse staatsschuld door het gros van de economen als een stuk minder problematisch ervaren dan die van het gros van de Europese landen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
'Apocalyptisch' is zwaar overdreven. En het gebruik ervan wat vermoeiend. De rechtsstaat staat er echter zwaar onder druk, en de democratie ook. 6 januari 2021 heeft een duidelijk voorproefje gegeven van waar de MAGA-kliek toe in staat is.
'De VS staat er gewoon nog prima voor' is ook niet helemaal waar.
In de afgelopen 30 jaar is de Amerikaanse staatsschuld enorm gegroeid, van ongeveer 5 biljoen naar meer dan 35 biljoen. Dat kan niet eeuwig blijven goedgaan. Maar ik verwacht niet dat de gemiddelde 'MAGA-econoom' daarmee bezig is. Die telt gewoon zijn eigen centen.
Zoals Nostra al aangeeft gaat het niet om dit soort vragen, maar om de positie van de VS op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lol.
Vertel dat tegen de 1.9 miljoen mensen die in hun auto wonen. Die miljoenen die geen ziektekosten verzekering meer hebben omdat het niet meer te betalen is.
Maar ik geef toe; e.e.a. zal afhangen van welke definitie van "er prima voor staan", je hanteert.
Ja, in het witte huis doen ze ook alsof die positie door god gegeven is, en dat helemaal nooit kan veranderen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:37 schreef Monolith het volgende:
Zoals Nostra al aangeeft gaat het niet om dit soort vragen, maar om de positie van de VS op het wereldtoneel.
Veel van Trump's acties kun je zien als sprongen van een kat in het nauw. Stuiptrekkingen van een afbrokkelend systeem. Wat er ook na Trump komt, dat systeem verandert niet wezenlijk van koers.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, in het witte huis doen ze ook alsof die positie door god gegeven is, en dat helemaal nooit kan veranderen.
Dat zeg ik nergens, maar goed. Sommige mensen hebben zo'n obsessieve tyfushekel aan de VS of specifiek dit regime dat een nuchtere analyse niet mogelijk is. Zowel de VS als China voldoen beiden niet bepaald aan mijn ideaalbeeld van een prettige samenleving, maar als je kijkt naar dominantie, dan heeft de VS de betere kaarten in hand. China is een tikkende demografische tijdbom met een reproductieratio van 1 en de enige reden dat ze enigszins concurreren met de VS is omdat er pakweg 4x zoveel mensen wonen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, in het witte huis doen ze ook alsof die positie door god gegeven is, en dat helemaal nooit kan veranderen.
Er is wel meer aan de hand dan het verzwakken van de soft power van de VS.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan de macro-positie van de VS op het wereldtoneel, hun militaire macht, hun economische macht en hun enorme voorsprong op terreinen als IT en defensie. Dat de inkomensverdeling daar skewed is, is niets nieuws. Je kan hooguit zeggen dat ze in rap tempo hun soft power aan het verspelen zijn; dat kan op de langere duur nog wel echt vervelend voor ze worden.
Die is danig verzwakt de afgelopen maanden.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:37 schreef Monolith het volgende:
Zoals Nostra al aangeeft gaat het niet om dit soort vragen, maar om de positie van de VS op het wereldtoneel.
Niets veranderd. Alles nog steeds een great succes.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ff niet gepost hier, is de Straat van Hormuz inmiddels al open?
Ja gisteren. Was iets met Epic Freedom ofzo. Vandaag issie weer dicht. Geloof ik.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ff niet gepost hier, is de Straat van Hormuz inmiddels al open?
Zeker met die zwarte rookwolken die er uit opstegen inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:56 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niets veranderd. Alles nog steeds een great succes.
Project freedom ook great succes.
UAE nieuwe pijpleiding ook great succes.
Ik snap je punt wel hoor. Valt nog steeds weinig af te dwingen op hun militaire dominantie.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, maar goed. Sommige mensen hebben zo'n obsessieve tyfushekel aan de VS of specifiek dit regime dat een nuchtere analyse niet mogelijk is. Zowel de VS als China voldoen beiden niet bepaald aan mijn ideaalbeeld van een prettige samenleving, maar als je kijkt naar dominantie, dan heeft de VS de betere kaarten in hand. China is een tikkende demografische tijdbom met een reproductieratio van 1 en de enige reden dat ze enigszins concurreren met de VS is omdat er pakweg 4x zoveel mensen wonen.
Greatest black smoke ever. Amazingquote:Op woensdag 6 mei 2026 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeker met die zwarte rookwolken die er uit opstegen inderdaad.
Leuk dat de media dat zegt maar ik geloof er echt helemaal niks van. Wel mooie manier voor Trump en co om wat geld te verdienen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Deal binnen bereik dus volgens de media.
Een deal van 1 pagina ook echt
Wat is er nou veranderd? Wat is er bereikt? Echt helemaal niks
Nouja, op naar Cuba dan maar I guess![]()
Ik weet niet. Dit keer lijkt het anders. Olie daalt ook echt gigantisch nu.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:13 schreef Goprolover het volgende:
[..]
Leuk dat de media dat zegt maar ik geloof er echt helemaal niks van. Wel mooie manier voor Trump en co om wat geld te verdienen.
Olie futures op papier dalen, omdat niemand met de dure olie wil blijven zitten als het wel een keer luktquote:Op woensdag 6 mei 2026 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet. Dit keer lijkt het anders. Olie daalt ook echt gigantisch nu.
Weet niet hoeveelste keer dit nu al is dat er bijna een deal is.quote:Heb zo'n vermoeden dat er wel een deal komt nu. Wel benieuwd wat Israel vind.
Nou ja, over het algemeen heeft de oliemarkt ook geen uitgebreide 'inside information'. Die speculeert en als we plots weer afstevenen op escalatie, dan schiet die net zo hard weer de andere kant op.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet. Dit keer lijkt het anders. Olie daalt ook echt gigantisch nu.
Heb zo'n vermoeden dat er wel een deal komt nu. Wel benieuwd wat Israel vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |