Niemand verplicht jou om dat goddelijke modellen imago onzin na te streven, of wel?quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:44 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Het feit is dat ik wel veel sport en wel het lichaam heb wat ik (en mijn man) mooi vind. Ik vind het belangrijk om aantrekkelijk te blijven naar mijn man toe maar vooral ook voor mezelf. Mensen hebben verschillende standaarden en de mijne zijn hoog. We zijn 33, een mooie leeftijd om niet achterover te zakken en geen slechte gewoonten aan te nemen. Als mijn man wil dat ik hem fysiek aantrekkelijk ga vinden, mag hij meer moeite doen denk ik dan.
Het leest wat oppervlakkig weg inderdaad, maar draai het nu eens om. Nuanceer haar woorden eens. 'Fit' is natuurlijk zo'n subjectief begrip, maar ik denk dat het behouden van een 'normaal' postuur al voldoende is voor de meeste mensen. Omgekeerd kennen mensen tegenwoordig zo weinig zelfliefde dat er volwassen mannen zijn die rondlopen met een buik alsof ze 6 maanden zwanger zijn. Dan kan je stellen dat het 'triest' is om daar wat van te vinden, maar als jij een mooie nieuwe fiets koopt en hij roest je na 5 jaar onder de kont weg dan ben je toch ook niet happy? Dingen veranderen, sure, maar dat wil niet zeggen dat het een vrije val hoeft te zijn toch? Je kan ook best 'mooi' oud worden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vind het triest als je zo in het leven staat, maar het is een keuze. Mijn man en ik zijn al 25 jaar bij elkaar en ik vind hem nog steeds elke dag opnieuw fysiek aantrekkelijk. Er is genoeg veranderd in de jaren, maar de kern is niet veranderd en daar gaat het om. Niemand blijft tot op hoge leeftijd strak en gespierd, dat is echt onrealistisch
Nou, zij mag dat prima vinden. Hij mag daar prima schijt aan hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 07:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om dat goddelijke modellen imago onzin na te streven, of wel?
Geniet van het leven, met mate.
Net als dat je je niet hoeft te pijnigen voor een online gecreerde schoonheidsideaal.
Niemand is perfect, niemand kan er perfect uitzien.
Er is alleen een verschil tussen normaal en gezond leven en als een papzak op de bank hangen met een Schultenbrau in de hand.
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'. Als een man niet meer op zijn eigen wijf wil dan gaat hij buiten de deur zoeken, iets wat steeds meer vrouwen ook doen tegenwoordig. Het is zoveel makkelijker nu om bij onvrede over je partner iemand anders erbij te nemenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 07:51 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het leest wat oppervlakkig weg inderdaad, maar draai het nu eens om. Nuanceer haar woorden eens. 'Fit' is natuurlijk zo'n subjectief begrip, maar ik denk dat het behouden van een 'normaal' postuur al voldoende is voor de meeste mensen. Omgekeerd kennen mensen tegenwoordig zo weinig zelfliefde dat er volwassen mannen zijn die rondlopen met een buik alsof ze 6 maanden zwanger zijn. Dan kan je stellen dat het 'triest' is om daar wat van te vinden, maar als jij een mooie nieuwe fiets koopt en hij roest je na 5 jaar onder de kont weg dan ben je toch ook niet happy? Dingen veranderen, sure, maar dat wil niet zeggen dat het een vrije val hoeft te zijn toch? Je kan ook best 'mooi' oud worden.
En dat staat los van dat gelul van 'schoonheid zit van binnen', dat kan je prima naast elkaar doen.
Zij mag dat vinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 08:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou, zij mag dat prima vinden. Hij mag daar prima schijt aan hebben.
Het resultaat laat zich raden.
Als mijn vriendin zonder medische oorzaak 10kg aankomt ga ik haar ook wat meer richting de sportschool schoppen.
Maar waarom niet wat meer moeite doen voor elkaar? Hoe vaak zie je het niet: mensen hebben een relatie en doen nauwelijks moeite voor elkaar. Vervolgens gaan ze uit elkaar/scheiden ze en zijn ze ineens gemotiveerd om weer te gaan trainen/fit te worden. Waarom wel voor een wildvreemde maar niet voor je eigen relatie?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Academicus het volgende:
[..]
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'. Als een man niet meer op zijn eigen wijf wil dan gaat hij buiten de deur zoeken, iets wat steeds meer vrouwen ook doen tegenwoordig. Het is zoveel makkelijker nu om bij onvrede over je partner iemand anders erbij te nemen
Dat is jouw perceptie, die van mij is heel anders.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Academicus het volgende:
[..]
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'.
Die wildvreemde is voor de spanning, maar als die wildvreemde ook een vaste liefdespartner wordt dan gaat alles zich weer herhalen. De mens is anno 2026 steeds minder gemaakt voor onvoorwaardelijkheid / opoffering. Via de mobiel kun je bovendien eenvoudig één of meerdere relaties onderhouden.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 09:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar waarom niet wat meer moeite doen voor elkaar? Hoe vaak zie je het niet: mensen hebben een relatie en doen nauwelijks moeite voor elkaar. Vervolgens gaan ze uit elkaar/scheiden ze en zijn ze ineens gemotiveerd om weer te gaan trainen/fit te worden. Waarom wel voor een wildvreemde maar niet voor je eigen relatie?
Nee, maar bij vrouwen is perfectie nog niet goed genoegquote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie, die van mij is heel anders.
Denk dat in het algemeen iedereen wel wat aan te merken heeft op zijn of haar partner. Perfectie bestaat niet.
Klopt, dit geldt voor 100% van de vrouwen, aldus onze alwetende academicus.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:19 schreef Academicus het volgende:
[..]
Nee, maar bij vrouwen is perfectie nog niet goed genoeg
Het is toch geen openbaring dat vrouwen in een relatie sneller en langer ontevreden zijn dan mannen?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Klopt, dit geldt voor 100% van de vrouwen, aldus onze alwetende academicus.
Ik laat me graag verrassen met wat bronnen waarin je nogal stellige feiten onderbouwd worden met gedegen onderzoek.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:29 schreef Academicus het volgende:
[..]
Het is toch geen openbaring dat vrouwen in een relatie sneller en langer ontevreden zijn dan mannen?
Jij hebt nooit een relatie met een vrouw gehad?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik laat me graag verrassen met wat bronnen waarin je nogal stellige feiten onderbouwd worden met gedegen onderzoek.
Jawel, sterker nog, ik ben al 19 jaar samen met dezelfde.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Academicus het volgende:
[..]
Jij hebt nooit een relatie met een vrouw gehad?
Astu.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik laat me graag verrassen met wat bronnen waarin je nogal stellige feiten onderbouwd worden met gedegen onderzoek.
https://www.asanet.org/wo(...)l-breakups/?hl=nl-NLquote:22 augustus 2015
Chicago, Illinois
Vrouwen nemen vaker het initiatief tot een scheiding dan mannen, maar vrouwen en mannen beëindigen even vaak een relatie zonder huwelijk, volgens een nieuwe studie die zal worden gepresenteerd op de 110e jaarlijkse bijeenkomst van de American Sociological Association (ASA).
"Het verbreken van niet-gehuwde heteroseksuele relaties in de VS is vrij genderneutraal en tamelijk egalitair", aldus onderzoeksleider Michael Rosenfeld, universitair docent sociologie aan de Stanford University. "Dit was een verrassing, omdat het enige eerdere onderzoek naar wie de relatie wilde beëindigen, onderzoek was naar echtscheidingen."
Rosenfelds analyse is gebaseerd op gegevens uit de enquêtes van 2009-2015 van het landelijk representatieve onderzoek 'How Couples Meet and Stay Together'. Hij bestudeert 2262 volwassenen, in de leeftijd van 19 tot 94 jaar, die in 2009 een partner van het andere geslacht hadden. In 2015 waren 371 van hen uit elkaar gegaan of gescheiden.
Als onderdeel van zijn analyse ontdekte Rosenfeld dat vrouwen 69 procent van alle scheidingen initieerden, tegenover 31 procent voor mannen. Daarentegen was er geen statistisch significant verschil tussen het percentage scheidingen geïnitieerd door ongehuwde vrouwen en mannen, ongeacht of ze al dan niet samenwoonden met hun partner.
Sociaalwetenschappers hebben eerder betoogd dat vrouwen vaker een scheiding initiëren omdat ze gevoeliger zijn voor relatieproblemen. Rosenfeld stelt dat als dit waar zou zijn, vrouwen even vaak het initiatief zouden nemen tot het beëindigen van huwelijken als van niet-huwelijksrelaties.
"Vrouwen lijken in de VS al sinds de jaren 40, voor zover er gegevens uit verschillende bronnen beschikbaar zijn, een dominante rol te spelen bij het initiëren van scheidingen," aldus Rosenfeld. "Ik ging ervan uit, en ik denk dat andere wetenschappers dat ook deden, dat de rol van vrouwen bij relatiebreuken een essentieel kenmerk was van heteroseksuele relaties, maar het blijkt dat de rol van vrouwen bij het initiëren van relatiebreuken uniek is voor heteroseksuele huwelijken."
Wellicht namen vrouwen vaker het initiatief tot een scheiding omdat, zoals Rosenfeld ontdekte, getrouwde vrouwen een lagere kwaliteit van hun relatie rapporteerden dan getrouwde mannen. Daarentegen rapporteerden vrouwen en mannen in niet-huwelijksrelaties een gelijke kwaliteit van hun relatie.
Rosenfeld zei dat zijn resultaten de feministische bewering ondersteunen dat sommige vrouwen een heteroseksueel huwelijk als onderdrukkend of ongemakkelijk ervaren.
"Ik denk dat het huwelijk als institutie wat achterloopt op de verwachtingen ten aanzien van gendergelijkheid", aldus Rosenfeld. "Vrouwen nemen nog steeds de achternaam van hun man aan en worden daar soms toe gedwongen. Mannen verwachten nog steeds dat hun vrouw het grootste deel van het huishoudelijk werk en de kinderopvang voor haar rekening neemt. Aan de andere kant denk ik dat niet-huwelijksrelaties de historische ballast en verwachtingen van het huwelijk missen, waardoor ze flexibeler zijn en zich beter kunnen aanpassen aan moderne verwachtingen, waaronder de verwachtingen van vrouwen ten aanzien van meer gendergelijkheid."
###
Over de American Sociological Association:
De American Sociological Association, opgericht in 1905, is een non-profitorganisatie die zich inzet voor de ondersteuning van sociologen in hun werk, de bevordering van sociologie als wetenschap en vakgebied, en het stimuleren van de bijdragen aan en het gebruik van sociologie door de samenleving.
Het artikel, getiteld "Wie wil de relatie verbreken? Gender en relatiebreuk bij heteroseksuele stellen", werd op 22 augustus gepresenteerd in Chicago tijdens de 110e jaarlijkse bijeenkomst van de American Sociological Association.
Om een exemplaar van het artikel te verkrijgen, hulp te krijgen bij het bereiken van de auteur(s) van de studie, of voor meer informatie over andere ASA-presentaties, kunnen mediavertegenwoordigers contact opnemen met Daniel Fowler, ASA Media Relations Manager, op (202) 527-7885 of via pubinfo@asanet.org .
Dit persbericht is geschreven door Catherine Turvey, van de afdeling Public Information van de ASA.
De papers die op de jaarlijkse ASA-bijeenkomst worden gepresenteerd, zijn doorgaans werkdocumenten die nog niet in peer-reviewed tijdschriften zijn gepubliceerd.
Nou, kijk naar het onderzoek aangeleverd door @Joopklepzeiker danquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Jawel, sterker nog, ik ben al 19 jaar samen met dezelfde.
Maar als N=1 je punt moet onderbouwen weet ik genoeg.
Kom nou maar met fatsoenlijke bronnen ipv dit gezwets.
Ik denk dat mannen en vrouwen niet veel van elkaar verschillen hierin. Als de 1 fit blijft en de ander verslonst, kan zowel fysiek als mentaal, dan betekent dat ongelijke verandering en dat is niet eerlijk voor de andere partner die daarmee te dealen heeft. Acties hebben gevolgen. Als ik mijn man niet scherp houd, gaat hij niet naar de gym en leeft hij als een bourgondiër. Gevolgen eventueel: dikke buik, ongezond lichaam, meer blessures, meer zorg nodig, ontevreden partner, partner heeft geen zin in seks.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie, die van mij is heel anders.
Denk dat in het algemeen iedereen wel wat aan te merken heeft op zijn of haar partner. Perfectie bestaat niet.
Waar haal jij het vandaan dat ik mezelf pijnig? Ik sport iedere dag een uur en ik vind dat heerlijk, vooral omdat ik een zittende baan heb. Verder eet ik ook wat ik wil, stukje chocolade iedere dag, lekker uit eten, maar met mate, niet teveel. Ik zie er beter uit dan toen ik 20 was en ik heb tot op de dag van vandaag hetzelfde gewicht behouden. Mijn kleren van vroeger pas ik ook nog steeds. Dus het kan als je jezelf niet laat gaan en een gezonde leefstijl behoudt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 07:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om dat goddelijke modellen imago onzin na te streven, of wel?
Geniet van het leven, met mate.
Net als dat je je niet hoeft te pijnigen voor een online gecreerde schoonheidsideaal.
Niemand is perfect, niemand kan er perfect uitzien.
Er is alleen een verschil tussen normaal en gezond leven en als een papzak op de bank hangen met een Schultenbrau in de hand.
Dan zou ik aan mezelf werken als het iets is wat realistisch is en ik wel kan/wil veranderen en niet in een slachtofferrol kruipen. Fysiek betekent dat per direct mijn dieet aanpassen en een abo op de sportschool nemen (als ik overgewicht zou hebben of een buikje oid). Dat betekent een gezonde habit oppakken, niks mis mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:35 schreef Questular het volgende:
Het zou eens andersom zijn dan was het janken dat je man je niet meer aantrekkelijk vindt.
Je partner ziet dat dus anders. Of niet, maar aangezien jullie het niet bespreken kun je hier lekker je ei kwijt misschien maar verandert er concreet precies niets.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Waar haal jij het vandaan dat ik mezelf pijnig? Ik sport iedere dag een uur en ik vind dat heerlijk, vooral omdat ik een zittende baan heb. Verder eet ik ook wat ik wil, stukje chocolade iedere dag, lekker uit eten, maar met mate, niet teveel. Ik zie er beter uit dan toen ik 20 was en ik heb tot op de dag van vandaag hetzelfde gewicht behouden. Mijn kleren van vroeger pas ik ook nog steeds. Dus het kan als je jezelf niet laat gaan en een gezonde leefstijl behoudt.
Wat voegt dit nou toe?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:35 schreef Questular het volgende:
Het zou eens andersom zijn dan was het janken dat je man je niet meer aantrekkelijk vindt.
Nou dat.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:48 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Je partner ziet dat dus anders. Of niet, maar aangezien jullie het niet bespreken kun je hier lekker je ei kwijt misschien maar verandert er concreet precies niets.
Zonder meteen door te slaan in het extreme, een vrije val gaat ook wel erg ver. Iedereen kan een beetje voor zichzelf zorgen, desnoods met een beetje hulp of aansporing maar je moet ook geen onrealistische dingen van elkaar gaan verwachten.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 07:51 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het leest wat oppervlakkig weg inderdaad, maar draai het nu eens om. Nuanceer haar woorden eens. 'Fit' is natuurlijk zo'n subjectief begrip, maar ik denk dat het behouden van een 'normaal' postuur al voldoende is voor de meeste mensen. Omgekeerd kennen mensen tegenwoordig zo weinig zelfliefde dat er volwassen mannen zijn die rondlopen met een buik alsof ze 6 maanden zwanger zijn. Dan kan je stellen dat het 'triest' is om daar wat van te vinden, maar als jij een mooie nieuwe fiets koopt en hij roest je na 5 jaar onder de kont weg dan ben je toch ook niet happy? Dingen veranderen, sure, maar dat wil niet zeggen dat het een vrije val hoeft te zijn toch? Je kan ook best 'mooi' oud worden.
En dat staat los van dat gelul van 'schoonheid zit van binnen', dat kan je prima naast elkaar doen.
Dat is het probleem van, gras is altijd groener aan de overkant. Tijdelijk dan…quote:Op donderdag 7 mei 2026 07:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je denkt dat je beter kunt krijgen kun je bij mij ook beter gaan.
Dan was ie een smerig, oppervlakkig, egoïstisch stuk vreten.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:35 schreef Questular het volgende:
Natuurlijk niet. In een goede relatie moet je dit op een respectvolle manier met elkaar kunnen bespreken.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan was ie een smerig, oppervlakkig, egoïstisch stuk vreten.
Overigens vind ik dat beide het gewoon moeten kunnen zeggen. Maar de cultuur is er niet naar, want iedereen is direct beledigd.
Zou moeten kunnen ja.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. In een goede relatie moet je dit op een respectvolle manier met elkaar kunnen bespreken.
En soms groei je ook uit elkaar, en vind je beide niet meer hetzelfde belangrijk. Dat kan en dat mag.
Kan je ook onderbouwen waarom dat "natuurlijk niet" zo is? In de praktijk zie je het nog best vaak.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. In een goede relatie moet je dit op een respectvolle manier met elkaar kunnen bespreken.
En soms groei je ook uit elkaar, en vind je beide niet meer hetzelfde belangrijk. Dat kan en dat mag.
Wat zie je in de praktijk best vaak?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan je ook onderbouwen waarom dat "natuurlijk niet" zo is? In de praktijk zie je het nog best vaak.
Dan is het meteen oorlog en is de vent in kwestie een...vul zelf de woorden maar in.....quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:56 schreef Cockwhale het volgende:
Moet je tegen een vrouw zeggen dat ze te dik is, woehoehoeee
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Prima toch als jij het niet ziet? Kan best naast elkaar bestaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat zie je in de praktijk best vaak?
Want de paar Posts en de post over degene die ik quote, dat herken ik dus niet in de praktijk.
Dat als een vrouw wordt aangesproken op haar gewicht door de partner dat er dan wordt ‘gejankt’ en dat hij een smerig en egoïstisch wezen is.
Het is de toon die de muziek maakt en de manier waarop dingen worden gezegd.
Heeft niks met mannen of vrouwen te maken.
Blijkbaar heel veel.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:45 schreef LordofLeaves het volgende:
Wat is er nou weer mis met een buikje?
Dit, als je een partner hebt waartegen je niet face to face durft te zeggen wat je hier neerzet is er echt iets mis, geen uitzonderingen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou dat.
Geen kritiek durven geven is echt een bitch. Lang leve anoniem klagen op een forum.
Nou TS durft ook niks tegen haar vriendinnen te zeggen, waar ze ook niks meer mee heeft.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dit, als je een partner hebt waartegen je niet face to face durft te zeggen wat je hier neerzet is er echt iets mis, geen uitzonderingen.
Waarom heet je the innocent? Je lijkt meer op een kreng.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:26 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
We zijn allebei jong, 33 jaar. Ik ben zelf fit, paar van mijn vriendinnen en hun partners ook. Moet mijn man ook kunnen lukken. Minder snoepen, meer en harder trainen.
Ik ben ook #teamman.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:04 schreef Chandler het volgende:
Blijft een leuk topic om door te lezen
Volgens mij zit de man gewoon heerlijk in zijn vel en trekt zich geen reet aan van TS, ze doet maar. Hij krijgt toch al geen seks, dus waarom zou hij in vredes naam zijn best doen.
Top relatie!![]()
Ik ben voor de man in deze, ben wel benieuwd naar zijn reactie
Ik denk dat hier ook een biologische component een rol speelt. Vrouwen 'moeten' voor hun 40e een geschikte partner vinden om voor nageslacht te kunnen zorgen. Echter na hun 40e begint over het algemeen het lichamelijk verval dat moeilijk is te compenseren. Bij mannen is er ook verval alleen die kunnen dat nog compenseren met status/financiën. Dus de stinkend rijke, maar lelijke oude vent met een jong mooi en fris blaadje van in de 20. Andersom kom je eigenlijk zelden tegen.quote:Op maandag 11 mei 2026 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap al dat gedoe over oppervlakkig niet. Als je niet opgewonden raakt van iemand, dan is dat geen bewuste keuze.
Natuurlijk, er zal wel meer achter steken dan een buikje.
Van de andere kant: er loopt hier een topic waar Nederlandse vrouwen de maat genomen wordt (pun intended) omdat ze vaak in hun 30er jaren al uitdijen, maar nu het om een man gaat is het volkomen normaal? Lijkt mij niet.
Een beetje voor jezelf zorgen lijkt mij geen rare eis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |