abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2026 @ 03:09:30 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220761186
Ik hoop voor die kerel dat ie snel wakker wordt en TS dumpt.
pi_220761388
Het komt allemaal oppervlakkig over. Natuurlijk kan ik met voorstellen dat fysiek belangrijk is. Is dat het enige waarom je al jaren samen bent?
Als je niet uitspreekt wat je dwars zit, dan kan hij dit niet weten en er dus ook niets mee doen (als hij dit al zou willen). Hij kan toch niet raden wat jij wil? Stel je voor dat er een gesprek ontstaat. Wat een horror.
Jij vindt nogal veel. Je hebt bepaalde verwachtingen. Spreek die dan ook uit. Dit oogt als gedoemd om te mislukken. Mede omdat je zelf je mond houdt.
pi_220761914
Ik snap al dat gedoe over oppervlakkig niet. Als je niet opgewonden raakt van iemand, dan is dat geen bewuste keuze.

Natuurlijk, er zal wel meer achter steken dan een buikje.

Van de andere kant: er loopt hier een topic waar Nederlandse vrouwen de maat genomen wordt (pun intended) omdat ze vaak in hun 30er jaren al uitdijen, maar nu het om een man gaat is het volkomen normaal? Lijkt mij niet.

Een beetje voor jezelf zorgen lijkt mij geen rare eis.
pi_220765146
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:04 schreef Chandler het volgende:
Blijft een leuk topic om door te lezen :@

Volgens mij zit de man gewoon heerlijk in zijn vel en trekt zich geen reet aan van TS, ze doet maar. Hij krijgt toch al geen seks, dus waarom zou hij in vredes naam zijn best doen.

Top relatie! _O_

Ik ben voor de man in deze, ben wel benieuwd naar zijn reactie :+
Ik ben ook #teamman.

Ik heb ook een buikje waar mijn vrouw wel eens grappen over maakt. Maar beter dat dan zo'n vrouwtje dat gaat lopen bepalen "minder snoepen, hard werken, moet lukken", omdat zij zo nodig dwangmatig moet sporten. En dan ook nog eens seks als beloning voor hem zien, of zo. _O-
pi_220766197
Snap ik, toen mijn ex een kilo of 17 was aangekomen sinds we waren begonnen met daten had ik ook echt alle zin in seks met haar verloren. Dat doe ik nooit meer, date alleen nog met vrouwen die zorgen voor je lichaam net zo belangrijk vinden als ik
  maandag 11 mei 2026 @ 19:03:09 #156
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220766728
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap al dat gedoe over oppervlakkig niet. Als je niet opgewonden raakt van iemand, dan is dat geen bewuste keuze.

Natuurlijk, er zal wel meer achter steken dan een buikje.

Van de andere kant: er loopt hier een topic waar Nederlandse vrouwen de maat genomen wordt (pun intended) omdat ze vaak in hun 30er jaren al uitdijen, maar nu het om een man gaat is het volkomen normaal? Lijkt mij niet.

Een beetje voor jezelf zorgen lijkt mij geen rare eis.
Ik denk dat hier ook een biologische component een rol speelt. Vrouwen 'moeten' voor hun 40e een geschikte partner vinden om voor nageslacht te kunnen zorgen. Echter na hun 40e begint over het algemeen het lichamelijk verval dat moeilijk is te compenseren. Bij mannen is er ook verval alleen die kunnen dat nog compenseren met status/financiën. Dus de stinkend rijke, maar lelijke oude vent met een jong mooi en fris blaadje van in de 20. Andersom kom je eigenlijk zelden tegen.
Beati pauperes spiritu
pi_220767019
Dit topic gaat over dik worden, niet over ouder worden. Er wordt trouwens helemaal niks gecompenseerd met geld, want die jonge frisse blaadjes raken echt niet opgewonden van die ouwe vieze rijke kerel, van een relatie is geen enkele sprake. Is meer een soort onbesproken zakentransactie, hij mag haar neuken met zijn rimpelpik en zij doet net alsof ze dat leuk vind in ruil voor toegang tot een deel van zijn rijkdom
pi_220802550
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:03 schreef Academicus het volgende:

[..]
Ik denk dat hier ook een biologische component een rol speelt. Vrouwen 'moeten' voor hun 40e een geschikte partner vinden om voor nageslacht te kunnen zorgen. Echter na hun 40e begint over het algemeen het lichamelijk verval dat moeilijk is te compenseren. Bij mannen is er ook verval alleen die kunnen dat nog compenseren met status/financiën. Dus de stinkend rijke, maar lelijke oude vent met een jong mooi en fris blaadje van in de 20. Andersom kom je eigenlijk zelden tegen.
Mannen worden kennelijk wijsgemaakt dat ze geen “houdbaarheidsdatum” hebben. Ik hoef geen oude man als partner, los van het feit dat een jongere man er fysiek beter uit ziet, zijn jongere mannen ook fitter en energieker als vader, geschikter als vader, hebben een beter uithoudingsvermogen fysiek en mentaal en oh ja, ook betere zaadcellen. Een dikke rijke oude man met een veel jongere knappe vrouw betekent gewoon een zakentransactie. Geen liefde en daardoor vooral eenzaamheid in mijn ogen.
pi_220802837
Ansa ben jij het? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:36:02 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220803338
quote:
quote:
Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220806306
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
Je kan niets doen aan dat je hem niet meer fysiek aantrekkelijk vindt en dus geen zin meer hebt in seks met hem.

Hij kan er misschien wat aan doen. Misschien, omdat het helemaal niet gezegd is dat wanneer hij afgetraind is jij weer geil van hem wordt.

Hij weet kennelijk dat jij denkt dat zijn fysiek moet veranderen.

Nou heeft hij de keuze om dan wel of niet te veranderen. En beide keuzes zijn valide.

Net als jouw keuze om wel of niet bij hem te blijven.
Hij weet het heel goed. De “grapjes” die ik maak, maar ook direct vraag of hij is gaan sporten. Hij is sinds enkele weken begonnen. Nog geen verschil.
pi_220806327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Hij weet het heel goed. De “grapjes” die ik maak, maar ook direct vraag of hij is gaan sporten. Hij is sinds enkele weken begonnen. Nog geen verschil.
Je denkt dat je na enkele weken verschil ziet? :')
Reken maar gerust op minimaal 6 maanden. En dan moet hij ook zijn dieet aanpassen. Want je kunt wel gaan sporten, maar als je ongezond en veel blijft eten, met regelmaat alcohol drinkt, en de eiwitten in het dieet laag blijven, dan heeft het geen enkele zin.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 16 mei 2026 @ 08:47:35 #164
447051 crew  Peejtur
pi_220806354
Deze OP komt me erg bekend voor. Woord voor woord eigenlijk.

Edit- laat maar. Dacht dat dit topic vandaag geopend was. My bad :')
pi_220806359
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je denkt dat je na enkele weken verschil ziet? :')
Reken maar gerust op minimaal 6 maanden. En dan moet hij ook zijn dieet aanpassen. Want je kunt wel gaan sporten, maar als je ongezond en veel blijft eten, met regelmaat alcohol drinkt, en de eiwitten in het dieet laag blijven, dan heeft het geen enkele zin.
6 maanden om verschil te kunnen zien??? Dat kan niet kloppen.. hij let op zijn eiwitinname (shakes/creatine), geen alcohol en verder hetzelfde dieet (we eten hetzelfde ongeveer).
pi_220807621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:48 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
6 maanden om verschil te kunnen zien??? Dat kan niet kloppen.. hij let op zijn eiwitinname (shakes/creatine), geen alcohol en verder hetzelfde dieet (we eten hetzelfde ongeveer).
Je ziet wel eerder iets van verschil, maar bij lange na niet jouw droombeeld. Vooral spiermassa gaat echt niet zo snel, helemaal niet als ie niet de max uit een training haalt (en het afvallen icm met spieropbouw is).

Je komt verder over als een verwend kind met het geduld van een peuter.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:17:46 #167
441859 crew  Lenny77
pi_220807647
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:47 schreef Peejtur het volgende:
Deze OP komt me erg bekend voor. Woord voor woord eigenlijk.

Edit- laat maar. Dacht dat dit topic vandaag geopend was. My bad :')
:D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:18:40 #168
441859 crew  Lenny77
pi_220807654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:48 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Enkele weken is echt niet genoeg nee....
pi_220807727
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:33 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Maar hij is niet verplicht om aantrekkelijker te worden voor jou, net als dat jij niet verplicht bent om seks met hem te hebben.

Het lijkt mij alleen geen basis om verder door te gaan met de relatie, maar dat is vers 2.

Zonder interne motivatie is vrijwel alles gedoemd te mislukken.
pi_220807783
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Enkele weken is echt niet genoeg nee....
Nog even afgezien van dat het wel even gaat duren voordat iemand helemaal lean en mean is: daarna ook nog volhouden.

Als dit alleen maar wordt opgelegd door je partner en je er zelf helemaal geen zin an hebt... wie gelooft erin dat dit stand gaat houden? Nog afgezien van de vraag dat aantrekkingskracht die verdwenen is niet zomaar terugkomt als iemand maar weer slanker wordt, want aantrekkingskracht is veel meer dan alleen maar uiterlijk.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:53:13 #171
441859 crew  Lenny77
pi_220807829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog even afgezien van dat het wel even gaat duren voordat iemand helemaal lean en mean is: daarna ook nog volhouden.

Als dit alleen maar wordt opgelegd door je partner en je er zelf helemaal geen zin an hebt... wie gelooft erin dat dit stand gaat houden? Nog afgezien van de vraag dat aantrekkingskracht die verdwenen is niet zomaar terugkomt als iemand maar weer slanker wordt, want aantrekkingskracht is veel meer dan alleen maar uiterlijk.
Nou in dit geval denk ik dat de kans vrij groot is dat hij zich voor niets de moeite aan het doen is.
Ze had eerder al geen zin meer voor andere redenen.

Los daarvan: je ziet toch wel eens vaker dat als de seksuele aantrekkingskracht van de vrouw weg is, dat deze ook niet terug komt. En daar kan een nieuwe sixpack bij die man niets aan veranderen.
pi_220807850
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou in dit geval denk ik dat de kans vrij groot is dat hij zich voor niets de moeite aan het doen is.
Ze had eerder al geen zin meer voor andere redenen.

Los daarvan: je ziet toch wel eens vaker dat als de seksuele aantrekkingskracht van de vrouw weg is, dat deze ook niet terug komt. En daar kan een nieuwe sixpack bij die man niets aan veranderen.
Nou, precies dat.

Ik ben een groot voorstander van je beste zelf zijn voor je partner (waar uiterlijk een onderdeel van is), maar dan als iets wat je moeten bieden, in plaats van eisen van de ander.
pi_220814555
Ik vind dat je wel een punt hebt TS. Als man heb ik een hekel aan (te) dikke vrouwen. Vind ik ook totaal niet aantrekkelijk. Uiterlijk niet, maar ook sociaal-emotioneel niet: in de meeste gevallen (gezondheid daargelaten, prednison moeten slikken e.d.) mis ik dan een eigenschappen die ik aantrekkelijk vind:
1. Dat iemand gedisciplineerd is, ook qua eetgedrag, en haar gewicht niet uit de hand laat lopen
2. Ik sport zelf veel, ik weet wat er ook mentaal nodig is om prestaties neer te zetten. No pain no gain is absoluut waar. Ik vind het aantrekkelijk als mijn vrouwelijke partner ook die eigenschap bezit om te strijden voor een bepaalde tijd lopen of kg drukken.

Er wordt best wat negatief op je gereageerd TS, maar tenminste een deel van die reacties betreffen mensen die geen of te weinig eetdiscipline hebben en mensen die niet bereidt zijn te zweten en (mentaal) pijn te lijden om iets bereiken met je lijf. Dus daar moet je je gewoon niks van aantrekken.

Dat gezegd hebbende krijg ik wel de indruk (en dat noem je zelf ook in je OP) dat communiceren niet je sterkste kant is. Dat is wel een sleuteleigenschap in de meeste relaties. Dus daar zou ik óók werk van maken.

Een goed huwelijk is gebaseerd op meerdere pijlers (genoeg over te vinden op het internet). Eén van de pijlers die een bepaalde vorm altijd terug komt is communicatie. Een andere pijler die altijd in een bepaalde vorm terugkomt is intimiteit&sex. Dus als je je huwelijk wil redden zou jij aan de communicatiepijler moet gaan werken en je man aan de intimiteit&sex peiler, om zo weer aantrekkelijk te worden.

Als je deze laatste alinea ook op een bepaalde manier bespreekt met je man, kan je het dus ook zo brengen dat jullie beiden iets kunnen verbeteren. Dat maakt het gesprek mogelijk makkelijker omdat je niet alleen naar hem wijst. Ook is hij dan mogelijk sneller geneigd iets te doen aan z'n eetgedrag en/of sporten.
pi_220816019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik vind dat je wel een punt hebt TS. Als man heb ik een hekel aan (te) dikke vrouwen. Vind ik ook totaal niet aantrekkelijk. Uiterlijk niet, maar ook sociaal-emotioneel niet: in de meeste gevallen (gezondheid daargelaten, prednison moeten slikken e.d.) mis ik dan een eigenschappen die ik aantrekkelijk vind:
1. Dat iemand gedisciplineerd is, ook qua eetgedrag, en haar gewicht niet uit de hand laat lopen
2. Ik sport zelf veel, ik weet wat er ook mentaal nodig is om prestaties neer te zetten. No pain no gain is absoluut waar. Ik vind het aantrekkelijk als mijn vrouwelijke partner ook die eigenschap bezit om te strijden voor een bepaalde tijd lopen of kg drukken.

Er wordt best wat negatief op je gereageerd TS, maar tenminste een deel van die reacties betreffen mensen die geen of te weinig eetdiscipline hebben en mensen die niet bereidt zijn te zweten en (mentaal) pijn te lijden om iets bereiken met je lijf. Dus daar moet je je gewoon niks van aantrekken.

Dat gezegd hebbende krijg ik wel de indruk (en dat noem je zelf ook in je OP) dat communiceren niet je sterkste kant is. Dat is wel een sleuteleigenschap in de meeste relaties. Dus daar zou ik óók werk van maken.

Een goed huwelijk is gebaseerd op meerdere pijlers (genoeg over te vinden op het internet). Eén van de pijlers die een bepaalde vorm altijd terug komt is communicatie. Een andere pijler die altijd in een bepaalde vorm terugkomt is intimiteit&sex. Dus als je je huwelijk wil redden zou jij aan de communicatiepijler moet gaan werken en je man aan de intimiteit&sex peiler, om zo weer aantrekkelijk te worden.

Als je deze laatste alinea ook op een bepaalde manier bespreekt met je man, kan je het dus ook zo brengen dat jullie beiden iets kunnen verbeteren. Dat maakt het gesprek mogelijk makkelijker omdat je niet alleen naar hem wijst. Ook is hij dan mogelijk sneller geneigd iets te doen aan z'n eetgedrag en/of sporten.
Goede post. Ik vind het heel moeilijk om over intimiteit te praten in die zin dat ik dan mijn man - die heel emotioneel en heftig reageert op kritiek - moet vertellen wat ik niet aantrekkelijk aan hem vind. Ik vermijd ongemakkelijke gesprekken. Ik ben gevoelig voor een slechte sfeer en heb daar geen zin in.

Mijn man heeft heel goed door dat ik geen zin heb in seks en ik voel me daar nog elke dag schuldig over. Ik ga ook niet iets doen waar ik geen zin in heb en dit speelt al heeeel lang. Hij is gelukkig sinds enkele weken serieus bezig met sporten. Ik hoop dat dit ook wat met zijn discipline doet en ik me weer aangetrokken ga voelen tot hem. Van een buik word ik niet warm van, heb het ook altijd afstotelijk gevonden. Ik associeer dat met lui, gemakzucht en ook disrespect naar zichzelf en naar de partner toe. Hoe kan je zonder medisch verklaarbare redenen dit toelaten denk ik dan. Maargoed, ik weet ook niet of mijn lusteloosheid in seks door zijn lichaam komt of door andere redenen.. ik heb er echt moeite mee want verder is hij een lieve, zorgzame, loyale man die heel veel van me houdt (en omgekeerd is dat net zo).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')