abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220741103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:44 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Het feit is dat ik wel veel sport en wel het lichaam heb wat ik (en mijn man) mooi vind. Ik vind het belangrijk om aantrekkelijk te blijven naar mijn man toe maar vooral ook voor mezelf. Mensen hebben verschillende standaarden en de mijne zijn hoog. We zijn 33, een mooie leeftijd om niet achterover te zakken en geen slechte gewoonten aan te nemen. Als mijn man wil dat ik hem fysiek aantrekkelijk ga vinden, mag hij meer moeite doen denk ik dan.
Niemand verplicht jou om dat goddelijke modellen imago onzin na te streven, of wel?

Geniet van het leven, met mate.
Net als dat je je niet hoeft te pijnigen voor een online gecreerde schoonheidsideaal.

Niemand is perfect, niemand kan er perfect uitzien.
Er is alleen een verschil tussen normaal en gezond leven en als een papzak op de bank hangen met een Schultenbrau in de hand.
pi_220741169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik vind het triest als je zo in het leven staat, maar het is een keuze. Mijn man en ik zijn al 25 jaar bij elkaar en ik vind hem nog steeds elke dag opnieuw fysiek aantrekkelijk. Er is genoeg veranderd in de jaren, maar de kern is niet veranderd en daar gaat het om. Niemand blijft tot op hoge leeftijd strak en gespierd, dat is echt onrealistisch
Het leest wat oppervlakkig weg inderdaad, maar draai het nu eens om. Nuanceer haar woorden eens. 'Fit' is natuurlijk zo'n subjectief begrip, maar ik denk dat het behouden van een 'normaal' postuur al voldoende is voor de meeste mensen. Omgekeerd kennen mensen tegenwoordig zo weinig zelfliefde dat er volwassen mannen zijn die rondlopen met een buik alsof ze 6 maanden zwanger zijn. Dan kan je stellen dat het 'triest' is om daar wat van te vinden, maar als jij een mooie nieuwe fiets koopt en hij roest je na 5 jaar onder de kont weg dan ben je toch ook niet happy? Dingen veranderen, sure, maar dat wil niet zeggen dat het een vrije val hoeft te zijn toch? Je kan ook best 'mooi' oud worden.

En dat staat los van dat gelul van 'schoonheid zit van binnen', dat kan je prima naast elkaar doen.
pi_220741626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand verplicht jou om dat goddelijke modellen imago onzin na te streven, of wel?

Net als dat je je niet hoeft te pijnigen voor een online gecreerde schoonheidsideaal.

Er is alleen een verschil tussen normaal en gezond leven en als een papzak op de bank hangen met een Schultenbrau in de hand.
Nou, zij mag dat prima vinden. Hij mag daar prima schijt aan hebben.

Het resultaat laat zich raden.

Als mijn vriendin zonder medische oorzaak 10kg aankomt ga ik haar ook wat meer richting de sportschool schoppen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 09:32:43 #104
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220741880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:51 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het leest wat oppervlakkig weg inderdaad, maar draai het nu eens om. Nuanceer haar woorden eens. 'Fit' is natuurlijk zo'n subjectief begrip, maar ik denk dat het behouden van een 'normaal' postuur al voldoende is voor de meeste mensen. Omgekeerd kennen mensen tegenwoordig zo weinig zelfliefde dat er volwassen mannen zijn die rondlopen met een buik alsof ze 6 maanden zwanger zijn. Dan kan je stellen dat het 'triest' is om daar wat van te vinden, maar als jij een mooie nieuwe fiets koopt en hij roest je na 5 jaar onder de kont weg dan ben je toch ook niet happy? Dingen veranderen, sure, maar dat wil niet zeggen dat het een vrije val hoeft te zijn toch? Je kan ook best 'mooi' oud worden.

En dat staat los van dat gelul van 'schoonheid zit van binnen', dat kan je prima naast elkaar doen.
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'. Als een man niet meer op zijn eigen wijf wil dan gaat hij buiten de deur zoeken, iets wat steeds meer vrouwen ook doen tegenwoordig. Het is zoveel makkelijker nu om bij onvrede over je partner iemand anders erbij te nemen
Beati pauperes spiritu
pi_220741925
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nou, zij mag dat prima vinden. Hij mag daar prima schijt aan hebben.

Het resultaat laat zich raden.

Als mijn vriendin zonder medische oorzaak 10kg aankomt ga ik haar ook wat meer richting de sportschool schoppen.
Zij mag dat vinden.
Maar zij doet dat ze er niets aan kan doen, nou dat kan ze dus wel.

En ten 2e is het ook een hele ongezonde kijk op uiterlijk.

En daarom dat ik ook aangeef dat er wel wat verschil nog zitten tussen zo fake leven, normaal en gezond of die papzak die met zijn Schultenbrau constant maar op de bank hangt.

(Dat laatste is natuurlijk niet wenselijk)
pi_220741977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Academicus het volgende:

[..]
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'. Als een man niet meer op zijn eigen wijf wil dan gaat hij buiten de deur zoeken, iets wat steeds meer vrouwen ook doen tegenwoordig. Het is zoveel makkelijker nu om bij onvrede over je partner iemand anders erbij te nemen
Maar waarom niet wat meer moeite doen voor elkaar? Hoe vaak zie je het niet: mensen hebben een relatie en doen nauwelijks moeite voor elkaar. Vervolgens gaan ze uit elkaar/scheiden ze en zijn ze ineens gemotiveerd om weer te gaan trainen/fit te worden. Waarom wel voor een wildvreemde maar niet voor je eigen relatie?
pi_220742136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 09:32 schreef Academicus het volgende:

[..]
Probleem is dat vrouwen altijd wat te klagen hebben over hun vent, nooit is het goed genoeg of ze missen 'iets'.
Dat is jouw perceptie, die van mij is heel anders.

Denk dat in het algemeen iedereen wel wat aan te merken heeft op zijn of haar partner. Perfectie bestaat niet.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:18:29 #108
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220742260
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 09:48 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Maar waarom niet wat meer moeite doen voor elkaar? Hoe vaak zie je het niet: mensen hebben een relatie en doen nauwelijks moeite voor elkaar. Vervolgens gaan ze uit elkaar/scheiden ze en zijn ze ineens gemotiveerd om weer te gaan trainen/fit te worden. Waarom wel voor een wildvreemde maar niet voor je eigen relatie?
Die wildvreemde is voor de spanning, maar als die wildvreemde ook een vaste liefdespartner wordt dan gaat alles zich weer herhalen. De mens is anno 2026 steeds minder gemaakt voor onvoorwaardelijkheid / opoffering. Via de mobiel kun je bovendien eenvoudig één of meerdere relaties onderhouden.
Beati pauperes spiritu
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:19:19 #109
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220742271
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Denk dat in het algemeen iedereen wel wat aan te merken heeft op zijn of haar partner. Perfectie bestaat niet.
Nee, maar bij vrouwen is perfectie nog niet goed genoeg
Beati pauperes spiritu
pi_220742322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:19 schreef Academicus het volgende:

[..]
Nee, maar bij vrouwen is perfectie nog niet goed genoeg
Klopt, dit geldt voor 100% van de vrouwen, aldus onze alwetende academicus.

:')
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:29:54 #111
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220742387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:22 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Klopt, dit geldt voor 100% van de vrouwen, aldus onze alwetende academicus.

:')
Het is toch geen openbaring dat vrouwen in een relatie sneller en langer ontevreden zijn dan mannen?
Beati pauperes spiritu
pi_220742766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:29 schreef Academicus het volgende:

[..]
Het is toch geen openbaring dat vrouwen in een relatie sneller en langer ontevreden zijn dan mannen?
Ik laat me graag verrassen met wat bronnen waarin je nogal stellige feiten onderbouwd worden met gedegen onderzoek.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:08:55 #113
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220742800
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:04 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik laat me graag verrassen met wat bronnen waarin je nogal stellige feiten onderbouwd worden met gedegen onderzoek.
Jij hebt nooit een relatie met een vrouw gehad?
Beati pauperes spiritu
pi_220742820
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Academicus het volgende:

[..]
Jij hebt nooit een relatie met een vrouw gehad?
Jawel, sterker nog, ik ben al 19 jaar samen met dezelfde.

Maar als N=1 je punt moet onderbouwen weet ik genoeg.

Kom nou maar met fatsoenlijke bronnen ipv dit gezwets.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:18:48 #115
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220742895
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:04 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Astu.
Link voor verificatie staat onderaan.

quote:
22 augustus 2015

Chicago, Illinois

Vrouwen nemen vaker het initiatief tot een scheiding dan mannen, maar vrouwen en mannen beëindigen even vaak een relatie zonder huwelijk, volgens een nieuwe studie die zal worden gepresenteerd op de 110e jaarlijkse bijeenkomst van de American Sociological Association (ASA).

"Het verbreken van niet-gehuwde heteroseksuele relaties in de VS is vrij genderneutraal en tamelijk egalitair", aldus onderzoeksleider Michael Rosenfeld, universitair docent sociologie aan de Stanford University. "Dit was een verrassing, omdat het enige eerdere onderzoek naar wie de relatie wilde beëindigen, onderzoek was naar echtscheidingen."

Rosenfelds analyse is gebaseerd op gegevens uit de enquêtes van 2009-2015 van het landelijk representatieve onderzoek 'How Couples Meet and Stay Together'. Hij bestudeert 2262 volwassenen, in de leeftijd van 19 tot 94 jaar, die in 2009 een partner van het andere geslacht hadden. In 2015 waren 371 van hen uit elkaar gegaan of gescheiden.

Als onderdeel van zijn analyse ontdekte Rosenfeld dat vrouwen 69 procent van alle scheidingen initieerden, tegenover 31 procent voor mannen. Daarentegen was er geen statistisch significant verschil tussen het percentage scheidingen geïnitieerd door ongehuwde vrouwen en mannen, ongeacht of ze al dan niet samenwoonden met hun partner.

Sociaalwetenschappers hebben eerder betoogd dat vrouwen vaker een scheiding initiëren omdat ze gevoeliger zijn voor relatieproblemen. Rosenfeld stelt dat als dit waar zou zijn, vrouwen even vaak het initiatief zouden nemen tot het beëindigen van huwelijken als van niet-huwelijksrelaties.

"Vrouwen lijken in de VS al sinds de jaren 40, voor zover er gegevens uit verschillende bronnen beschikbaar zijn, een dominante rol te spelen bij het initiëren van scheidingen," aldus Rosenfeld. "Ik ging ervan uit, en ik denk dat andere wetenschappers dat ook deden, dat de rol van vrouwen bij relatiebreuken een essentieel kenmerk was van heteroseksuele relaties, maar het blijkt dat de rol van vrouwen bij het initiëren van relatiebreuken uniek is voor heteroseksuele huwelijken."

Wellicht namen vrouwen vaker het initiatief tot een scheiding omdat, zoals Rosenfeld ontdekte, getrouwde vrouwen een lagere kwaliteit van hun relatie rapporteerden dan getrouwde mannen. Daarentegen rapporteerden vrouwen en mannen in niet-huwelijksrelaties een gelijke kwaliteit van hun relatie.

Rosenfeld zei dat zijn resultaten de feministische bewering ondersteunen dat sommige vrouwen een heteroseksueel huwelijk als onderdrukkend of ongemakkelijk ervaren.

"Ik denk dat het huwelijk als institutie wat achterloopt op de verwachtingen ten aanzien van gendergelijkheid", aldus Rosenfeld. "Vrouwen nemen nog steeds de achternaam van hun man aan en worden daar soms toe gedwongen. Mannen verwachten nog steeds dat hun vrouw het grootste deel van het huishoudelijk werk en de kinderopvang voor haar rekening neemt. Aan de andere kant denk ik dat niet-huwelijksrelaties de historische ballast en verwachtingen van het huwelijk missen, waardoor ze flexibeler zijn en zich beter kunnen aanpassen aan moderne verwachtingen, waaronder de verwachtingen van vrouwen ten aanzien van meer gendergelijkheid."

###

Over de American Sociological Association:
De American Sociological Association, opgericht in 1905, is een non-profitorganisatie die zich inzet voor de ondersteuning van sociologen in hun werk, de bevordering van sociologie als wetenschap en vakgebied, en het stimuleren van de bijdragen aan en het gebruik van sociologie door de samenleving.

Het artikel, getiteld "Wie wil de relatie verbreken? Gender en relatiebreuk bij heteroseksuele stellen", werd op 22 augustus gepresenteerd in Chicago tijdens de 110e jaarlijkse bijeenkomst van de American Sociological Association.

Om een ​​exemplaar van het artikel te verkrijgen, hulp te krijgen bij het bereiken van de auteur(s) van de studie, of voor meer informatie over andere ASA-presentaties, kunnen mediavertegenwoordigers contact opnemen met Daniel Fowler, ASA Media Relations Manager, op (202) 527-7885 of via pubinfo@asanet.org .

Dit persbericht is geschreven door Catherine Turvey, van de afdeling Public Information van de ASA.

De papers die op de jaarlijkse ASA-bijeenkomst worden gepresenteerd, zijn doorgaans werkdocumenten die nog niet in peer-reviewed tijdschriften zijn gepubliceerd.
https://www.asanet.org/wo(...)l-breakups/?hl=nl-NL
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:24:05 #116
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220742922
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Jawel, sterker nog, ik ben al 19 jaar samen met dezelfde.

Maar als N=1 je punt moet onderbouwen weet ik genoeg.

Kom nou maar met fatsoenlijke bronnen ipv dit gezwets.
Nou, kijk naar het onderzoek aangeleverd door @Joopklepzeiker dan
Beati pauperes spiritu
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 11:45:06 #117
441859 crew  Lenny77
pi_220743035
We hebben een prachttopic lopen waar het vrouwenmannen stukje 'helemaal' in los gelaten mag worden. Hier best maar weer OT
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:47:03 #118
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220743054
Oh, en als je Europese georiënteerde bronnen zoekt... Wel ff de zoekfunctie gebruiken voor het onderwerp.

Graag gedaan.

https://www.europeansocialsurvey.org/?hl=nl-NL
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 12:56:28 #119
441859 crew  Lenny77
pi_220743647
Geveegd. En doorrrr
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220746066
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]

Ik denk dat mannen en vrouwen niet veel van elkaar verschillen hierin. Als de 1 fit blijft en de ander verslonst, kan zowel fysiek als mentaal, dan betekent dat ongelijke verandering en dat is niet eerlijk voor de andere partner die daarmee te dealen heeft. Acties hebben gevolgen. Als ik mijn man niet scherp houd, gaat hij niet naar de gym en leeft hij als een bourgondiër. Gevolgen eventueel: dikke buik, ongezond lichaam, meer blessures, meer zorg nodig, ontevreden partner, partner heeft geen zin in seks.
pi_220746077
Het zou eens andersom zijn dan was het janken dat je man je niet meer aantrekkelijk vindt.
pi_220746114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 07:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waar haal jij het vandaan dat ik mezelf pijnig? Ik sport iedere dag een uur en ik vind dat heerlijk, vooral omdat ik een zittende baan heb. Verder eet ik ook wat ik wil, stukje chocolade iedere dag, lekker uit eten, maar met mate, niet teveel. Ik zie er beter uit dan toen ik 20 was en ik heb tot op de dag van vandaag hetzelfde gewicht behouden. Mijn kleren van vroeger pas ik ook nog steeds. Dus het kan als je jezelf niet laat gaan en een gezonde leefstijl behoudt.
pi_220746161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:35 schreef Questular het volgende:
Het zou eens andersom zijn dan was het janken dat je man je niet meer aantrekkelijk vindt.
Dan zou ik aan mezelf werken als het iets is wat realistisch is en ik wel kan/wil veranderen en niet in een slachtofferrol kruipen. Fysiek betekent dat per direct mijn dieet aanpassen en een abo op de sportschool nemen (als ik overgewicht zou hebben of een buikje oid). Dat betekent een gezonde habit oppakken, niks mis mee.
pi_220746185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Waar haal jij het vandaan dat ik mezelf pijnig? Ik sport iedere dag een uur en ik vind dat heerlijk, vooral omdat ik een zittende baan heb. Verder eet ik ook wat ik wil, stukje chocolade iedere dag, lekker uit eten, maar met mate, niet teveel. Ik zie er beter uit dan toen ik 20 was en ik heb tot op de dag van vandaag hetzelfde gewicht behouden. Mijn kleren van vroeger pas ik ook nog steeds. Dus het kan als je jezelf niet laat gaan en een gezonde leefstijl behoudt.
Je partner ziet dat dus anders. Of niet, maar aangezien jullie het niet bespreken kun je hier lekker je ei kwijt misschien maar verandert er concreet precies niets.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:13:56 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220746383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:35 schreef Questular het volgende:
Wat voegt dit nou toe?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')