Eens hiermeequote:Op woensdag 6 mei 2026 10:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bijna elk jaar linkerrijtje hè. Het is niet dat er veel landen het beter doen.
Al blijven we te veel hangen in de oninteressante Radio 2-hoek, van radiovriendelijke juryliedjes.
Maar ik weet niet of dat anders zou worden bij een interne selectie bij de NOS of beter zou worden indien er een NSF zou komen.
Bij NOS heb ik een beetje het gevoel dat ze ook zo maar met wel een goede zangeres kunnen gaan die met een matig nummer gaat die zo uit ESF 2005 kan komen. Een beetje zoals Azerbaijan dit jaar kansloos is. Een selectie commissie die nog met hun hoofd 20 jaar terug zitten en niet een idee hebben wat nu scoort en vooral niet iets creatiefs of alternatief willen sturen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Eens hiermeeDaarnaast denk ik ook dat het goed is dat er bij de AVROTROS in elk geval mensen zitten met ervaring in het ESF.
En kaartenbakken met artiesten erin waarmee ze constant in gesprek zijn.
De laatste NOS-jaren waren nou ook niet echt om over naar huis te schrijven he
Het zou kunnen dat de NOS de selectiecommissie gewoon 1-op-1 overneemt, en er per saldo niet zo veel verandert. Of dat zoals in 2009 er een NSF komt bij de een andere omroep. Uiteraard alleen mocht dat allemaal ooit aan de orde zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij NOS heb ik een beetje het gevoel dat ze ook zo maar met wel een goede zangeres kunnen gaan die met een matig nummer gaat die zo uit ESF 2005 kan komen. Een beetje zoals Azerbaijan dit jaar kansloos is. Een selectie commissie die nog met hun hoofd 20 jaar terug zitten en niet een idee hebben wat nu scoort en vooral niet iets creatiefs of alternatief willen sturen.
Ik las 30 seconds from marsquote:Op woensdag 6 mei 2026 17:03 schreef Fred_B het volgende:
En we hebben de eerste bewegende beelden! Het zijn 30 seconden van Strobe Lights My System uit Zweden:
[ x ]
Ik voel hem nu nog niet echt maar ik denk dat dit zo’n nummer is wat echt gaat leven als er straks publiek in de zaal staatquote:Op woensdag 6 mei 2026 17:05 schreef Fred_B het volgende:
Het Moldavische feestnummer is er ook. Welcome To Moldova (en Welkom in de finale):
[ x ]
Met een oude bekende: Aliona Moon die in 2013 meedeed voor Moldavië!quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:05 schreef Fred_B het volgende:
Het Moldavische feestnummer is er ook. Welcome To Moldova (en Welkom in de finale):
[ x ]
Ja, die werd toen maar 11e met een bijzonder mooie inzending. Hopelijk krijgt ze deze keer genoegdoening met een plek in de Top 10.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met een oude bekende: Aliona Moon die in 2013 meedeed voor Moldavië!
Dit is een tikkie rommelig. En niet echt goede connectie tussen zanger en achtergrond. Maar het zal zeker indruk maken. Dit heeft sowieso meer weg van een maanlanding van een staging dan sommige andere liedjes in het genre die ik me kan herinneren.quote:
Eens hoor, denk dat de jury dit best nog wel punten gaat geven, vocaal zit het goed in elkaar, ookal waren ze bij de Eurojury niet echt enthousiast.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:16 schreef NailQueen het volgende:
Ik geloof nog steeds dat Portugal de finale kan halen ()
Het zijn net als vorig jaar een paar normale jongens die een lief simpel liedje zingen. Vooral de oudere generatie die niet van alle poespas en gedoe houden vinden dit geweldig.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens hoor, denk dat de jury dit best nog wel punten gaat geven, vocaal zit het goed in elkaar, ookal waren ze bij de Eurojury niet echt enthousiast.
Onderschat de Portugese diaspora ook niet, die haalt tegenwoordig best wat puntjes binnen, zeker in een klein veldquote:Op woensdag 6 mei 2026 19:16 schreef NailQueen het volgende:
Ik geloof nog steeds dat Portugal de finale kan halen ()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |