Nederland doet eigenlijk gewoon mee via NOS, maar dan zonder inzending in de competitie. Wellquote:Op zondag 3 mei 2026 19:56 schreef Fred_B het volgende:
Nog even over de overdreven aandacht van de NOS bij het komende ESF: Volgens het doorgaans betrouwbare Mediacourant, dat quote uit het doorgaans betrouwbare Shownieuws, dat vertegenwoordigd wordt door de doorgaans betrouwbare Patty Brard, stuurt de NOS dit jaar een delegatie van niet minder dan 20 mensen naar Wenen.
Uiteraard is de bron wat twijfelachtig, maar dit lijkt me ook niet iets dat verzonnen is. Wat dat betreft wordt het wel steeds gekker
Dat is van al die namen toch wel de meest random uit de grabbeltonquote:Op maandag 4 mei 2026 11:25 schreef NailQueen het volgende:
Il volo komt niet meer?
Max Mutske kent natuurlijk iedereen
Vraag blijft waarom het niet genoeg was om ze er dit jaar uit te kicken, puur op dat stemmenwervenquote:Als er weer sprake is van disproportionele stemmenwerving, zal de organisatie daar gevolgen aan verbinden, zegt Green. "Al hebben we juryleden om de stemming in evenwicht te brengen, dit soort activiteiten zullen we absoluut niet tolereren. Ik denk dat we de afgelopen jaren misschien niet streng genoeg zijn geweest."
orakel Tina Nijkamp heeft het nagevraagd en het gaat maximaal om 7 NOS'ers ter plaatse, inclusief de twee commentatoren en een externe cameraman. Daarnaast zijn er twee reguliere correspondenten beschikbaar, maar die zijn dus niet extra.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:56 schreef Fred_B het volgende:
Nog even over de overdreven aandacht van de NOS bij het komende ESF: Volgens het doorgaans betrouwbare Mediacourant, dat quote uit het doorgaans betrouwbare Shownieuws, dat vertegenwoordigd wordt door de doorgaans betrouwbare Patty Brard, stuurt de NOS dit jaar een delegatie van niet minder dan 20 mensen naar Wenen.
Uiteraard is de bron wat twijfelachtig, maar dit lijkt me ook niet iets dat verzonnen is. Wat dat betreft wordt het wel steeds gekker
Die had van mij niet hoeven terug te komen.quote:
Wat wil je met Spanje en Nederland die veel geld bijdragen dan ineens niet meer meedoen.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)enging-na-israel-rel
Martin Green zegt zo ongeveer voor het eerst iets nuttigs en erkent een deel schuld:
[..]
Vraag blijft waarom het niet genoeg was om ze er dit jaar uit te kicken, puur op dat stemmenwerven
Kan me trouwens niet geheel aan de indruk onttrekken dat het gedeeltelijke boetekleed ook wel wordt gevoed door de spaarpot die leger is geraakt dan gewenst
Yup, daar had Martin in december nog niet al te lang over nagedacht blijkbaarquote:Op maandag 4 mei 2026 13:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat wil je met Spanje en Nederland die veel geld bijdragen dan ineens niet meer meedoen.
Als volgend jaar België erbij komt als er niks verandert.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, daar had Martin in december nog niet al te lang over nagedacht blijkbaar
Nou ja, Martin Green had natuurlijk maar wat graag straffen uitgedeeld, maar er is in december op DEMOCRATISCHE wijze in GROTE MEERDERHEID besloten dat Israël mag meedoen. En ja, dan kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)enging-na-israel-rel
Martin Green zegt zo ongeveer voor het eerst iets nuttigs en erkent een deel schuld:
[..]
Vraag blijft waarom het niet genoeg was om ze er dit jaar uit te kicken, puur op dat stemmenwerven
Kan me trouwens niet geheel aan de indruk onttrekken dat het gedeeltelijke boetekleed ook wel wordt gevoed door de spaarpot die leger is geraakt dan gewenst
quote:Op maandag 4 mei 2026 13:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
orakel Tina Nijkamp heeft het nagevraagd en het gaat maximaal om 7 NOS'ers ter plaatse, inclusief de twee commentatoren en een externe cameraman. Daarnaast zijn er twee reguliere correspondenten beschikbaar, maar die zijn dus niet extra.
Nu weten we overigens niet of die directie daar ook bijhoort.quote:Ha Tina, nog even antwoord op je
ESF-vraag: er gaan vanuit NOS
Evenementen zes NOS'ers (dat is inclusief de twee commentatoren) naar Oostenrijk. Plus een externe cameraman. Zij maken de bijdragen vanuit Wenen voor de voorbeschouwingen die in Hilversum worden gemaakt + verzorgen het commentaar bij de halve finales en de finale.
En voor de volledigheid: NOS
Nieuws heeft op de finaledag Joris van Poppel in Wenen. De twee Duitsland-correspondenten zijn inzetbaar voor elk een halve finale.
(Zij berichten op onze nieuwsplatforms en hebben dus niks met de ESF-programmering zelf te maken.)
Opgeteld zitten er dus nooit meer dan zeven NOS'ers in Wenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |