Proostquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, las even een vooroordeel over kunstenaars van jou.
Dit is natuurlijk wel iets te kort door de bocht. Als deze week de hele jury opstapt om de deelname van Israël en Rusland.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het is een kunstmanifestatie, geen politiek drama.
Of misschien toch ook een beetje vanwege Donald Trump? Ook die wordt als mogelijke oorzaak genoemd voor het opstappen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:21 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel iets te kort door de bocht. Als deze week de hele jury opstapt om de deelname van Israël en Rusland.
Ik moest hier hardop om lachen.quote:Is het vanwege de deelname van Rusland, de deelname van Israël of toch ook een beetje vanwege Donald Trump, omdat zijn regering voor de meest prestigieuze kunstexpositie ter wereld een curator levert die kort geleden nog een winkel voor luxe dierenproducten runde?
quote:De Biënnale van Venetië zoekt iedere keer weer naar zijn relevantie – en met de eigen morele discussies is het in ieder geval nu al een reflectie van de verhitte tijd. Vanaf volgende week is te zien wat de kunstwerken te zeggen hebben.
De kans is i.d.d. groot dat een team van het Guggenheim, Louvre en VAE ruimschoots aanwezig zal zijn op de Biënnale. Klaar om alles wat los en vast zit op te kopen en met een containerschip of 20 te verschepen van Venetië naar Abu Dhabi.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:48 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, van hetzelfde, een maatschappij die kunst hoog heeft staan is een rijke maatschappij.
Dat klopt niet helemaal. Met het woordje 'rijk' bedoelde ik dat figuurlijk. Geen dollars.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De kans is i.d.d. groot dat een team van het Guggenheim, Louvre en VAE ruimschoots aanwezig zal zijn op de Biënnale. Klaar om alles wat los en vast zit op te kopen en met een containerschip of 20 te verschepen van Venetië naar Abu Dhabi.
Tot zover is kunst en de politiek van een land gescheiden. Een uiterst rijke maatschappij, dat moet ik je wel nageven.
Gelukkig houden ze hun politiek wel weg van de sport. Dat moet je ook ten allen tijden gescheiden houden. Want geef het volk brood en spelen, en ....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rontdekking-a4108321quote:Een blik in de veilingdatabase van Artprice maakt duidelijk dat geen van die Nederlandse biënnaledeelnemers een kunstmarktkanon genoemd kan worden. Van de meesten is zelden of nooit werk geveild. Alleen het werk van Carlos Amorales, de Mexicaanse kunstenaar die Nederland in 2003 mede-vertegenwoordigde, duikt sindsdien met enige regelmaat op veilingen op.
Ik hoopte eigenlijk dat het sarcasme er genoeg bovenop lag.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Met het woordje 'rijk' bedoelde ik dat figuurlijk. Geen dollars.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rontdekking-a4108321
Ha, ok, dat snap ik. Geloof toch echt niet dat een kunstenaar er aan mee doet om rijk te worden, eerder om erkenning. En ja dat er graaiers rondlopen zal best.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:10 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat het sarcasme er genoeg bovenop lag.
De Biënnale van Venetië is natuurlijk bij uitstek een feest der kruisbestuiving tussen de beginnende kunstenaar en de rijke elite van deze wereld. Het ultieme beleggingsparadijs, waarbij je na een paar jaar hoopt dat jouw aangekochte meisje door de shredder gaat voor nog een paar miljoen extra.
Dat de nieuwe Karel Appel of Mondriaan niet wil opstaan in ons arme Nederland verbaast mij overigens niks
https://www.trouw.nl/binn(...)et-normaal~b9a158d3/quote:Met hun standpunt over radicaal-rechts zeggen de kerken: dit is niet normaal’
De Raad van Kerken heeft zich stevig uitgesproken tegen radicaal-rechts gedachtegoed. Experts uit het veld reageren positief. ‘De kerken spelen op de bal, niet op de persoon. Ze sluiten dus niemand uit.’
Ja joh, die schuilen met duizenden in die lege kerken..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
Laat de kerken zich maar met hun eigen zaken bemoeien. Of misschien kan de overheid toch maar een keer wat gaan navragen over al die illegalen die de kerk voor de wet verborgen houdt.
Het is vrij normaal om als je iemand quote dat je dan reageert op wat diegene zegt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja joh, die schuilen met duizenden in die lege kerken..
Het is ook vrij normaal dat iemand reageert op de uitdrukking 'al die illegalen in die kerken'.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is vrij normaal om als je iemand quote dat je dan reageert op wat diegene zegt.
Het zorgen voor je medemens als in menselijke waardigheid en solidariteit enzo is toch ook wel onderdeel van de Sociale leer (katholiek) of de Sociale ethiek (protestant). En als de Raad van Kerken vijf miljoen Nederlanders vertegenwoordigen, is dat een significante groep.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
Laat de kerken zich maar met hun eigen zaken bemoeien. Of misschien kan de overheid toch maar een keer wat gaan navragen over al die illegalen die de kerk voor de wet verborgen houdt.
Allemaal leuk en aardig, maar als de kerk de scheiding tussen kerk en staat als wapen wil gebruiken dan mogen ze verder lekker oprotten.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zorgen voor je medemens als in menselijke waardigheid en solidariteit enzo is toch ook wel onderdeel van de Sociale leer (katholiek) of de Sociale ethiek (protestant). En als de Raad van Kerken vijf miljoen Nederlanders vertegenwoordigen, is dat een significante groep.
Moet overigens nog zien of de kerken de toestroom naar radicaal rechts kunnen indammen.
Waar denk je dan aan?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar als de kerk de scheiding tussen kerk en staat als wapen wil gebruiken dan mogen ze verder lekker oprotten.
Ah zo.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort illegale praktijken. https://nos.nl/artikel/26(...)-babayants-in-kampen
Je zou je dan eens moeten verdiepen hoe mensonterend het is om die illegalen zo lang aan het lijntje te houden door diezelfde overheid. En dat zijn nog steeds geen enorme hoeveelheid afgewezen asielzoekers die steun zoeken bij een kerk.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort illegale praktijken. https://nos.nl/artikel/26(...)-babayants-in-kampen
Ik dacht dat jij altijd zo’n groot voorstander was van vrijheid van meningsuiting, of geld deze enkel en alleen als de boodschap bevalt?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |