Exact. in Groningen moesten ze opschalen naar GRIP1, ambulances moesten uit andere regio's komen. Dan leg je dus extra druk op de zorg.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit gaat niet om zomaar een risicootje op een hitteberoerte, maar om de druk op de zorg.
Deze discussie is eigenlijk heel simpel. Als er te weinig ambulances zijn, vroeger beginnen (met mogelijk minder deelnemers vanwege reisafstand) of afgelasten.
Dus ja, het zou heel verstandig zijn als veel voorjaarslopen naar februari of maart gaan. En van september naar oktober.
Marathon Amsterdam is nu ook in november.
Prima.
Is Amsterdam verplaatst recent dan? Volgens hun eigen communicatie is het 18 oktober. Afgelopen jaar was het 19 oktober.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit gaat niet om zomaar een risicootje op een hitteberoerte, maar om de druk op de zorg.
Deze discussie is eigenlijk heel simpel. Als er te weinig ambulances zijn, vroeger beginnen (met mogelijk minder deelnemers vanwege reisafstand) of afgelasten.
Dus ja, het zou heel verstandig zijn als veel voorjaarslopen naar februari of maart gaan. En van september naar oktober.
Prima.
Ik dacht dat te hebben gelezen, maar dat is inderdaad niet zo. Nog altijd in oktober.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:37 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Is Amsterdam verplaatst recent dan? Volgens hun eigen communicatie is het 18 oktober. Afgelopen jaar was het 19 oktober.
Dan is het misschien weer te koud. Wat ik me afvraag wat Nederland anders maakt dan de rest van de wereld, waar dit probleem blijkbaar niet speelt. Is er een tekort aan zorgcapaciteit, is het aantal deelnemers in verhouding tot de bevolkingsomvang hier erg hoog? Wat misschien de druk op de zorg kan verklaren.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Prima.
Ja, er is een tekort aan zorgcapaciteit ja. En dat ligt niet aan geld, maar aan mensen. Door vergrijzing zijn er steeds meer oudere mensen, die ook nog eens steeds ouder worden en vaak meer klachten krijgen. Er is niet genoeg personeel te vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:06 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dan is het misschien weer te koud. Wat ik me afvraag wat Nederland anders maakt dan de rest van de wereld, waar dit probleem blijkbaar niet speelt. Is er een tekort aan zorgcapaciteit, is het aantal deelnemers in verhouding tot de bevolkingsomvang hier erg hoog? Wat misschien de druk op de zorg kan verklaren.
De Zandvoort run is ook erg leuk als je van circuits houdquote:Op woensdag 3 juni 2026 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
Zeg, voor wie geinteresseerd is, de inschrijvingen voor Marathon Enschede zijn alweer open.
Ik heb mezelf net ingeschreven voor de Halve van Nieuwkoop. 7.50
Oh en de TT Run Assen HM
Dat is geen halve marathon, helaas...quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Zandvoort run is ook erg leuk als je van circuits houd
Ik ben zelf racefan en dan merk je pas de hoogteverschillen die je op TV niet zo goed ziet
Gewoon de strandlus 2 keer lopenquote:Op donderdag 4 juni 2026 08:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is geen halve marathon, helaas...
Hardlopen is zeker veel populairder geworden, dat zie je aan de snelheid waarmee evenementen uitverkopen. Ik weet niet of er in Nederland vergeleken met andere landen relatief veel lopers/loopevenementen zijn irt het aantal inwoners en zorgcapaciteit.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:56 schreef kalinhos het volgende:
Zou het ook niet kunnen dat qua infrastructuur Nederland een perfect hardloopland is, dat daarom veel mensen lopen en sinds corona ook nog veel meer mensen willen lopen maar minder getraind zijn?
Die heb ik ook gelopen, ook m'n PR scherper gesteld, met maar liefst 1 seconde.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 11:17 schreef mosselmossel het volgende:
Gisteren was de Jeroen Boschloop in Den Bosch.
En!
Voor het eerst 10 kilometer onder 45 minuten![]()
Ik had de marathon gelopen, 3u 45min over gedaan , in december zonder training nog 3u20 dus het verval was behoorlijk door de hitte.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:51 schreef valleilijn het volgende:
Hier ook de warmte getrotseerd op de halve marathon in Utrecht. Ik voelde al meteen dat het veel warmer en zwaarder was dan in Leiden een paar weken geleden, dus ook de ambities bijgesteld. Ik ben met de 1:50 pacegroep gaan lopen en dat uiteindelijk volgehouden tot km 18. Ik had wel door kunnen pushen maar zat een beetje kramp in m'n linkerkuit en een blaar onder mn grote teen, dus ervoor gekozen om op een wat rustiger tempo (5:30-45) uit te lopen. Gefinished in 1:51:30 dus een prima tijd voor deze warmte.
Ik zag ook in de laatste 5km best wat mensen op de grond liggen met EHBO erbij, ook geen fijn gezicht. Gelukkig had ik zelf nooit het gevoel dat ik echt oververhit raakte, bij elke post water gedronken en wat over mn shirt gegooid hielp wel.
Wat denk ik ook wel hielp is voor het eerst een keer een gestructureerde carb load gedaan, oftewel even uitgerekend hoeveel ik zou moeten loaden (ongeveer 600 gram aan carbs de dag ervoor) en even in een excel sheetje uitgerekend hoeveel dat dan ongeveer is bovenop mn normale voeding. Dat kwam uit op vier krentenbollen, 100gram zoute sticks (ook lekker wat zout om vocht vast te houden) en 100gram winegums![]()
Ook vier gels weten te beuken onderweg. Ik heb er misschien niet direct harder door gelopen, maar in m'n herstel meteen er na scheelde het wel heel veel, ik had een stuk minder honger de rest van de middag, en nu eigenlijk ook heel weinig spierpijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |