Dit is ook in België zo. Voor 2026 moet de naam met een Z beginnen.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:19 schreef D. het volgende:
Dat in Frankrijk sinds 1926 rashonden een naam horen te krijgen die begint met de letter van dat jaar
Voor zover ik weet is dat met renpaarden ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:49 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dit is ook in België zo. Voor 2026 moet de naam met een Z beginnen.
Je kan natuurlijk je hond altijd een andere roepnaam geven dan de officiële naam.
De Z van zesentwintig?quote:Op woensdag 29 april 2026 16:49 schreef trainfreak het volgende:
26e letter van het alfabet denk ik? 2027 begint dan weer bij A.quote:
Synthetische kleurstoffen uit chemische fabrieken zijn inderdaad heel veel beterquote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
Dat het roze van de roze koeken (maar bijv ook van fristi) wordt gemaakt van geplette luizen
Ik ben verzot op gemalen varkensbottenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Synthetische kleurstoffen uit chemische fabrieken zijn inderdaad heel veel beter![]()
.
Geldt (gold?) Trouwens ook voor de rode M&M's. En heb je enig idee wat er in gelatine-achtig (niet vegan) snoep zit (winegums e.d.)?
Kalfsbotten of varkenshuid heb ik net geleerdquote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben verzot op gemalen varkensbotten
In Fristi zit het idd nog wel zie ik maar tegenwoordig zijn roze koeken bijna altijd gekleurd met bietenrood of caroteen uit wortelen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
Dat het roze van de roze koeken (maar bijv ook van fristi) wordt gemaakt van geplette luizen
Het is dan ook een tijdje geleden dat ik fristi dronk en roze koeken at.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het bijna altijd bietenrood of caroteen uit wortelen. Ik denk dat je goed moet zoeken naar producten waar nog karmijnzuur wordt gebruikt.
Roze koeken eet ik heel af en toe nog wel eens maar fristi vond ik altijd al een gek drankje.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het is dan ook een tijdje geleden dat ik fristi dronk en roze koeken at.
Die geplette luizen vind je ook in roze koeken en oerhollands snoep.quote:Op zondag 10 mei 2026 14:16 schreef ytram het volgende:
Dacht altijd; it’s the fruit, that makes the Fristi… maar dat kan ik dus ook weer vergeten (uit de jaren 90 reclame van Fristi)
In Nederland ook volgens mij. Althans, bij onze hond wel. Haar roepnaam is wel compleet anders.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:49 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk je hond altijd een andere roepnaam geven dan de officiële naam.
Klopt nietquote:Op maandag 11 mei 2026 06:07 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Toyota, alle letters komen in het logo voor.Zal vast al wel voorbij zijn gekomen, maar toch.
Oh die uitleg kende ik niet. Dacht ook dat dit topic ging om het zien van (on)bewuste dingen in logo's. Is dus wel flink over nagedacht, des te leuker het eigenlijk is dat de letters er in terug te vinden zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:48 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Klopt niet![]()
Het Toyota logo anno nu bestaat uit drie ovalen; de twee binnenste staan voor het hart van de consument en het hart van Toyota – ze zijn met elkaar vervlochten om de onderlinge band van vertrouwen en wederzijds voordeel te benadrukken. Bovendien vormen ze samen de letter ‘T’ van Toyota én een stuurwiel – want het gaat natuurlijk wel over auto’s. De buitenste ovaal symboliseert de wereld, die Toyota ‘omarmt’. Elke ovaal heeft een andere dikte; dat staat weer symbool voor de manier waarop traditioneel met penseelstreken het Japanse schrift wordt geschreven.
https://www.toyota.nl/ontdek-toyota/nieuws/logo
Ik kende die uitleg ook nog niet, maar wist dat dat van die letters niet kloptquote:Op dinsdag 12 mei 2026 04:49 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh die uitleg kende ik niet. Dacht ook dat dit topic ging om het zien van (on)bewuste dingen in logo's. Is dus wel flink over nagedacht, des te leuker het eigenlijk is dat de letters er in terug te vinden zijn.
Ik dacht dat het meer een toevalligheid was tbh, wat overigens geen toevalligheid is, is dat het portret in het KFC logo de oprichter isquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:24 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik kende die uitleg ook nog niet, maar wist dat dat van die letters niet klopt![]()
Misschien dat het wel bewust zo gedaan is, maar het is in elk geval niet zo de bedoeling (volgens mij).
Zo zijn er nog wel meer zaken waarvan iedereen denkt of zegt dat het zo is, maar wat niet klopt.

Oh interessant!quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:08 schreef Beathoven het volgende:
Dat het kerkorgel een evolutietak van de panfluit is.
Bekijk deze YouTube-video
De oude Grieken hadden al een waterorgel.
[ afbeelding ]
je had net zo goed Noord-Zuid kunnen typen ipv afkortingen, dan was je verduidelijking ook niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:21 schreef Multatilu het volgende:
Dat even snelwegnummers NZ/ZN georiënteerd zijn en oneven WO/OW (Afkortingen zijn windrichtingen)
Zo is het misschien ooit begonnen, maar bij de A73 klopt het iig niet meerquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:21 schreef Multatilu het volgende:
Dat even snelwegnummers NZ/ZN georiënteerd zijn en oneven WO/OW (Afkortingen zijn windrichtingen)
het klopt voor de Europese nummering grofweg. Niet voor de Nederlandse nummering, die we in Nederland hoofdzakelijk gebruiken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:28 schreef camilero het volgende:
[..]
Zo is het misschien ooit begonnen, maar bij de A73 klopt het iig niet meer
GC / Dingen waar je enorm vrolijk van wordt #2quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:29 schreef vosss het volgende:
89 euro. 3 camera's vervangen. Was eik 159, maar hadden verkeerde prijs doorgegeven, dus voor die prijs gefixed.
Dat doen ze in LIF en R&P alquote:Op zondag 17 mei 2026 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik dacht dat de aanduiding in het forum ‘MED’ voor medisch stond. Vaak langs gescrolld met de indruk: wie gaat hier nou z’n medische problemen neerzetten?
quote:Op zondag 17 mei 2026 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik dacht dat de aanduiding in het forum ‘MED’ voor medisch stond. Vaak langs gescrolld met de indruk: wie gaat hier nou z’n medische problemen neerzetten?
Hoe pauper ben je als je geen nieuwe telefoon koopt wanneer je camera stuk isquote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:40 schreef vosss het volgende:
Dat ze niet alleen kapotte schermen van mobiele telefoons kunnen repareren, maar ook defecte camera's.
Ik loop al bijna 2 jaar rond met een telefoon waar de camera's niks meer van deden nadat ik hem uit mijn handen had laten kletteren.
Ik kwam er stomtoevallig achter via een advertentie op internet.
Telefoon wordt as we speak gerepareerd en de prijs valt ook reuze mee. Straks ophalen.
Voel me wel een beetje dom nu. Kan al bijna 2 jaar geen foto's maken.
Gisteren in een winkel geweest, onderdelen waren niet op voorraad, vandaag brengen, rond de middag klaar.
Had ik dat maar eerder geweten![]()
Jij koopt zeker ook een nieuwe fiets als je band lek is?quote:Op zondag 17 mei 2026 13:25 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe pauper ben je als je geen nieuwe telefoon koopt wanneer je camera stuk is![]()
Nou nou zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:25 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe pauper ben je als je geen nieuwe telefoon koopt wanneer je camera stuk is![]()
Ik kan de apps van ING, Rabobank en PostNL niet meer gebruiken op mijn telefoon, mag ik dan wel naar een nieuwe gaan kijken?quote:Op zondag 17 mei 2026 14:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook een nieuwe fiets als je band lek is?
Alleen kijken!quote:Op zondag 17 mei 2026 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan de apps van ING, Rabobank en PostNL niet meer gebruiken op mijn telefoon, mag ik dan wel naar een nieuwe gaan kijken?
Tamtampastaquote:Op zondag 17 mei 2026 14:45 schreef Beathoven het volgende:
Dat er toch wel veel mensen zijn die tampasta zeggen.
Dat is pasta voor de tam.
Dat is iets anders, dat kun je itt een kapotte camera of lekke band niet zelf (laten) repareren. Zou natuurlijk wel moeten kunnen, het is achterlijk dat software support op mobieltjes zo snel ophoudt, zeker als daar gezien de hardware vaak geen reden voor is.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan de apps van ING, Rabobank en PostNL niet meer gebruiken op mijn telefoon, mag ik dan wel naar een nieuwe gaan kijken?
Ik gebruikte tot deze reminder mijn oude telefoon omdat de ing app na een update niet meer werkte omdat ik opnieuw moest activeren. Met de camera. Dus dat kan nu ook weer gewoonquote:Op zondag 17 mei 2026 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar echt, een volwassen man die met een half functionerende telefoon blijft rondlopen. Dan moet gebrek aan geld de reden zijn, toch?quote:
Jij blijft 2 jaar rondfietsen met een lekke band? Ik zou hem laten plakken en als dat niet mogelijk is zou ik inderdaad een nieuwe band kopen. Of zelfs een nieuwe fiets als dat de enige oplossing zou zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook een nieuwe fiets als je band lek is?
Jij vraagt gewoon netjes een faillissement aan.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is een heel universeel fenomeen (homogenisatie) waarbij medeklinkers aangepast worden naar de plek van uitspreken in de mond van de volgende medeklinker. In Brabant hebben ze ook een "zambak" in plaats van een zandbak, veel engelstalige mensen hebben sung-glasses in plaats van sunglasses etc.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:45 schreef Beathoven het volgende:
Mensen zeggen ook ogemblik.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:45 schreef Beathoven het volgende:
Dat heb ik gewoon bij Engels op de middelbare school geleerd volgens mij.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:50 schreef Farenji het volgende:
Ik hoorde een hele tijd geleden al (van een native speaker die ook docente Engels was) dat het woord "iron" door English native speakers niet uitgesproken wordt als iRon (zoals Nederlanders plegen te doen) maar als "iorn" of zelfs "ion". Als je het eenmaal hoort kun je het niet meer onhoren. Check bijv Bekijk deze YouTube-video
U luisterde tot voor kort naar Aairon Meed'n?quote:Op maandag 18 mei 2026 10:50 schreef Farenji het volgende:
Ik hoorde een hele tijd geleden al (van een native speaker die ook docente Engels was) dat het woord "iron" door English native speakers niet uitgesproken wordt als iRon (zoals Nederlanders plegen te doen) maar als "iorn" of zelfs "ion". Als je het eenmaal hoort kun je het niet meer onhoren. Check bijv Bekijk deze YouTube-video
Zeker wel. Het is toch ook "aironic", waarom dan niet ook "airon"? Engels is sowieso een moeilijke kuttaal. Ik worstel ook nog wel eens met klemtonen, en hoe je "ea" uitspreekt slaat vaak ook nergens op (zoals in "Sean Bean"). Ik dacht vroeger ook ooit dat je "lethal weapon" uitsprak als "lEthal wIEpon" ipv "lIEthal wEppon" en daar maakte ik me belachelijk mee onder klasgenootjes die het natuurlijk wel allemaal wisten.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
U luisterde tot voor kort naar Aairon Meed'n?
Maar dan wel tan-darts zeggen.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:45 schreef Beathoven het volgende:
Pap-rika ipv pa-prika.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar dan wel tan-darts zeggen.
Nog zo een: Uuropa
En zweer in plaats van sfeer
Darten bij de tandartsquote:Op maandag 18 mei 2026 13:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar dan wel tan-darts zeggen.
Nog zo een: Uuropa
En zweer in plaats van sfeer
Ik heb de klemtoon weer altijd mis in het Nederlands. Lietel Wiepon is echt aandoenlijkquote:Op maandag 18 mei 2026 12:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zeker wel. Het is toch ook "aironic", waarom dan niet ook "airon"? Engels is sowieso een moeilijke kuttaal. Ik worstel ook nog wel eens met klemtonen, en hoe je "ea" uitspreekt slaat vaak ook nergens op (zoals in "Sean Bean"). Ik dacht vroeger ook ooit dat je "lethal weapon" uitsprak als "lEthal wIEpon" ipv "lIEthal wEppon" en daar maakte ik me belachelijk mee onder klasgenootjes die het natuurlijk wel allemaal wisten.
Ja, want dan staat er geen M achter "tand".quote:
Eens! Het is Uhhhhropa.quote:Nog zo een: Uuropa
Jij hebt ook de Taalstaat geluisterd zaterdag!quote:En zweer in plaats van sfeer
Lettel wiepon zelfsquote:Op maandag 18 mei 2026 14:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb de klemtoon weer altijd mis in het Nederlands. Lietel Wiepon is echt aandoenlijkIk zou je niet gepest hebben omdat ik zelf ook van de club altijd verkeerde uitspraak ben
Ik heb een zwager en die eet altijd stiek (steak). Hij gaat wel naar een steekhaus, maar daar eet hij dan stiek.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:40 schreef camilero het volgende:
[..]
Och vroeger, in de jaren '70, droegen we allemaal swieters
quote:Op maandag 18 mei 2026 16:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb een zwager en die eet altijd stiek (steak). Hij gaat wel naar een steekhaus, maar daar eet hij dan stiek.
"Waar ga je eten?"
"In het steakhouse."
"En wat eet je daar?"
"Ja, stiek!"
The Smiffsquote:Op maandag 18 mei 2026 17:05 schreef D. het volgende:
Inhakend op uitspraken;
Hoor veel radio-dj’s ‘never tier us apart’ zeggen
Bevobbeld in plaats van bijvoorbeeldquote:Op maandag 18 mei 2026 13:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Pap-rika ipv pa-prika.
Melluk ipv melk
Vanielje ipv vanie-je
Klinkt als Siri in de CarPlay. Die spreekt bijna alles zo uit.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:11 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
[HenkWestbroek]
Jamieròkwaai
[/HenkWestbroek]
Vooral deskundigen in het werkveld blijken op televisie niet in staat om het woord 'voetbal' uit te spreken maar maken er iets in de orde van 'foebal' van.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bevobbeld in plaats van bijvoorbeeld
Als je er eenmaal op gaat letten…quote:Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Vooral deskundigen in het werkveld blijken op televisie niet in staat om het woord 'voetbal' uit te spreken maar maken er iets in de orde van 'foebal' van.
Vroeger had je op televisie een woordvoerder van de politie of van een politievakbond die het woord 'politie' amper kon uitspreken maar er iets van maakte dat klonk als 'po'tie' met tussen die o en die t iets dat er kennelijk wel was geweest maar dat tijdens het spreken verdampte.
Uh.. hoe danquote:Op maandag 18 mei 2026 20:33 schreef LTVDK het volgende:
Dat het makkelijker is om gember te schillen met een lepel dan met een mes of dunschiller
Wat is het koud, ik pak even mijn swieter.quote:
Swieter? Die is wel heel creaquote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:44 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wat is het koud, ik pak even mijn swieter.
Je hebt ze er bij zitten die het zo zeggenquote:
Klinkt als 70+quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:49 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Je hebt ze er bij zitten die het zo zeggen
quote:Op maandag 18 mei 2026 15:40 schreef camilero het volgende:
[..]
Och vroeger, in de jaren '70, droegen we allemaal swieters
quote:
Mijn moeder van bijna 70 en dochter van 5 eten ook Freps idd.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:50 schreef Blues het volgende:
Collega's die altijd Freps gingen eten.
Wraps dus.
Mijn schoonmoeder maakt altijd erwteltjes en worteltjes. Het liefst nog met een schep appelemoesquote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn moeder van bijna 70 en dochter van 5 eten ook Freps idd.
Doe jij het zelf ook zo?quote:
Ik kwam er zelf pas gisteren achterquote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Doe jij het zelf ook zo?
Eerlijk gezegd schil ik maar amper, ik gebruik gember vaak met schil, of ik rasp het fijn en dan komt het schilletje vanzelf los
Nou, ik gebruik veel gember en ik heb het net geprobeerdquote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik kwam er zelf pas gisteren achterMaar ik koop niet zo vaak gember, meestal zit het in verspakketjes, maar dan zijn het van die afgesneden stukken die vaak nogal vreemde vormen hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |