abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 12:22:35 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220677223
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:

Amazon van A tot Z:

NBC is een pauw:

In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:

LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):

In het carrefourlogo zit een witte 'C':

In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:

Unileverlogo is gemaakt van producten:

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":

Het SUN-logo. UN vormt de S:

En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:

Diversen

- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

Game on. ^O^ .

Niet mijn OP, dus TS begint niet 8-) ^p^

[ Bericht 1% gewijzigd door StateOfMind op 29-04-2026 14:26:02 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220677458
TS begint :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 29 april 2026 @ 13:11:22 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220677568
quote:
12s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:57 schreef vosss het volgende:
TS begint :+
Niet mijn OP jonguh ^p^
A murky, forgotten land.
pi_220678901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:19 schreef D. het volgende:
Dat in Frankrijk sinds 1926 rashonden een naam horen te krijgen die begint met de letter van dat jaar :o
Dit is ook in België zo. Voor 2026 moet de naam met een Z beginnen.

Je kan natuurlijk je hond altijd een andere roepnaam geven dan de officiële naam.
pi_220684388
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:49 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk je hond altijd een andere roepnaam geven dan de officiële naam.
Voor zover ik weet is dat met renpaarden ook zo.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 april 2026 @ 22:01:03 #6
862 Arcee
Look closer
pi_220686200
quote:
De Z van zesentwintig?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220711185
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:01 schreef Arcee het volgende:

[..]
De Z van zesentwintig?
26e letter van het alfabet denk ik? 2027 begint dan weer bij A.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_220740463
dat

een stukje uit de muziekvideo van thriller is :@
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220750189
Dat het roze van de roze koeken (maar bijv ook van fristi) wordt gemaakt van geplette luizen :r
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:26:43 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220751015
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
Dat het roze van de roze koeken (maar bijv ook van fristi) wordt gemaakt van geplette luizen :r
Synthetische kleurstoffen uit chemische fabrieken zijn inderdaad heel veel beter :Y ;) .

Geldt (gold?) Trouwens ook voor de rode M&M's. En heb je enig idee wat er in gelatine-achtig (niet vegan) snoep zit (winegums e.d.)?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:08:43 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220751414
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Synthetische kleurstoffen uit chemische fabrieken zijn inderdaad heel veel beter :Y ;) .

Geldt (gold?) Trouwens ook voor de rode M&M's. En heb je enig idee wat er in gelatine-achtig (niet vegan) snoep zit (winegums e.d.)?
Ik ben verzot op gemalen varkensbotten :9~
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:37:07 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220751547
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 17:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ben verzot op gemalen varkensbotten :9~
Kalfsbotten of varkenshuid heb ik net geleerd :X . Dacht eigenlijk ook altijd varkensbotten. Maar niet dus.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:40:03 #13
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220751561
En weet je waarom opgedroogd zweet stinkt? Dat is de lijklucht van dode bacterieen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220751766
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
In Fristi zit het idd nog wel zie ik maar tegenwoordig zijn roze koeken bijna altijd gekleurd met bietenrood of caroteen uit wortelen.
pi_220751780
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef Farenji het volgende:

[..]
Tegenwoordig is het bijna altijd bietenrood of caroteen uit wortelen. Ik denk dat je goed moet zoeken naar producten waar nog karmijnzuur wordt gebruikt.
Het is dan ook een tijdje geleden dat ik fristi dronk en roze koeken at.
pi_220751797
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:23 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het is dan ook een tijdje geleden dat ik fristi dronk en roze koeken at.
Roze koeken eet ik heel af en toe nog wel eens maar fristi vond ik altijd al een gek drankje.
  zondag 10 mei 2026 @ 14:16:47 #17
197456 ytram
...dacht je!
pi_220757394
Dacht altijd; it’s the fruit, that makes the Fristi… maar dat kan ik dus ook weer vergeten (uit de jaren 90 reclame van Fristi)
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_220759781
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:16 schreef ytram het volgende:
Dacht altijd; it’s the fruit, that makes the Fristi… maar dat kan ik dus ook weer vergeten (uit de jaren 90 reclame van Fristi)
Die geplette luizen vind je ook in roze koeken en oerhollands snoep.

Fristi heeft in het verleden ook zijn "rood fruit" moeten aanpassen naar "rood ruit smaak" ivm het lage percentage echt fruit.

Maar goed, tussen gezond en gezond zit ook maar een dunne lijn. Je moet het dan met andere drankjes vergelijken. De Europese hulpstoffen zijn beter dan de Amerikaanse. En als je gezond wil eten is vast fruit weer beter dan fruit in vloeibare vorm. Dat laatste heeft weer iets te maken met dat ons lichaam de calorie-inname moeilijker tot niet kan herkennen in vloeibare vorm.

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 10-05-2026 19:52:49 ]
pi_220761205
quote:

[..]

In Nederland ook volgens mij. Althans, bij onze hond wel. Haar roepnaam is wel compleet anders.
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 06:07:26 #20
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220761246

Toyota, alle letters komen in het logo voor.Zal vast al wel voorbij zijn gekomen, maar toch.

De O en T vormen het vrouwelijke teken in Kotex
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
pi_220766062
quote:
88s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:07 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]

Toyota, alle letters komen in het logo voor.Zal vast al wel voorbij zijn gekomen, maar toch.

Klopt niet ;)

Het Toyota logo anno nu bestaat uit drie ovalen; de twee binnenste staan voor het hart van de consument en het hart van Toyota – ze zijn met elkaar vervlochten om de onderlinge band van vertrouwen en wederzijds voordeel te benadrukken. Bovendien vormen ze samen de letter ‘T’ van Toyota én een stuurwiel – want het gaat natuurlijk wel over auto’s. De buitenste ovaal symboliseert de wereld, die Toyota ‘omarmt’. Elke ovaal heeft een andere dikte; dat staat weer symbool voor de manier waarop traditioneel met penseelstreken het Japanse schrift wordt geschreven.
https://www.toyota.nl/ontdek-toyota/nieuws/logo
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 04:49:56 #22
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220769569
quote:
6s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:48 schreef trainfreak het volgende:

[..]
Klopt niet ;)

Het Toyota logo anno nu bestaat uit drie ovalen; de twee binnenste staan voor het hart van de consument en het hart van Toyota – ze zijn met elkaar vervlochten om de onderlinge band van vertrouwen en wederzijds voordeel te benadrukken. Bovendien vormen ze samen de letter ‘T’ van Toyota én een stuurwiel – want het gaat natuurlijk wel over auto’s. De buitenste ovaal symboliseert de wereld, die Toyota ‘omarmt’. Elke ovaal heeft een andere dikte; dat staat weer symbool voor de manier waarop traditioneel met penseelstreken het Japanse schrift wordt geschreven.
https://www.toyota.nl/ontdek-toyota/nieuws/logo
Oh die uitleg kende ik niet. Dacht ook dat dit topic ging om het zien van (on)bewuste dingen in logo's. Is dus wel flink over nagedacht, des te leuker het eigenlijk is dat de letters er in terug te vinden zijn.
pi_220773484
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 04:49 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Oh die uitleg kende ik niet. Dacht ook dat dit topic ging om het zien van (on)bewuste dingen in logo's. Is dus wel flink over nagedacht, des te leuker het eigenlijk is dat de letters er in terug te vinden zijn.
Ik kende die uitleg ook nog niet, maar wist dat dat van die letters niet klopt ;)
Misschien dat het wel bewust zo gedaan is, maar het is in elk geval niet zo de bedoeling (volgens mij).

Zo zijn er nog wel meer zaken waarvan iedereen denkt of zegt dat het zo is, maar wat niet klopt.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 16:27:50 #24
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220773564
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:24 schreef trainfreak het volgende:

[..]
Ik kende die uitleg ook nog niet, maar wist dat dat van die letters niet klopt ;)
Misschien dat het wel bewust zo gedaan is, maar het is in elk geval niet zo de bedoeling (volgens mij).

Zo zijn er nog wel meer zaken waarvan iedereen denkt of zegt dat het zo is, maar wat niet klopt.
Ik dacht dat het meer een toevalligheid was tbh, wat overigens geen toevalligheid is, is dat het portret in het KFC logo de oprichter is :+

ba2c5caecdf47e772b4bc70d5c159611fbbb9056.jpg?1778596025

https://ibrahimahmed1.med(...)fc-logo-f51da7b2c334
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')