Je kan gewoon bpm betalen zonder verplicht een Nederlands kenteken te nemen. Verder zijn er tal van vrijstellingen, bijvoorbeeld voor mensen die in België werken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier in de wijk staan al jaren dezelfde auto’s met Belgische kentekens. Hoe zit dat dan?
Ze werken zeker niet in België en wonen al jaren op dat adres. Ik was altijd in de veronderstelling dat je dan direct een Nederlands kenteken moest regelen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:21 schreef KvanG het volgende:
[..]
Je kan gewoon bpm betalen zonder verplicht een Nederlands kenteken te nemen. Verder zijn er tal van vrijstellingen, bijvoorbeeld voor mensen die in België werken.
https://imgur.com/a/yVjwRZfquote:
Daar zou die pand eigenaar eens wat aan moeten doen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf
Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Heb je al info gevraagd bij The One?quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf
Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Dat moet in de meeste gevallen ook.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze werken zeker niet in België en wonen al jaren op dat adres. Ik was altijd in de veronderstelling dat je dan direct een Nederlands kenteken moest regelen.
Wat is er mis met het signaleren en melden van verdachte situaties?quote:
Is ook geen reclame voor die zaakquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:36 schreef 215 het volgende:
In een dronken bui neergezet en vergeten waar die staat?
Maar goed, het lijkt me meer iets voor The One om van dat ding af te komen dan voor een willekeurige voorbijganger.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:42 schreef Lenny77 het volgende:
Een beetje zoals de geheime kamer in die winkel dus?
als je bij het chassisnr (VIN NR)kan komen kun je wel iets online vinden,kentekens in Belgie zijn vaak aan personen gekoppeld,ook door het privacygezemel is dit redelijk afgedicht.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.
Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.
Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.
Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?
Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
Er zitten wel heel erg veel vliegen bij de kofferbak .....quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf
Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Altijd toch?quote:Op woensdag 29 april 2026 08:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als je bij het chassisnr (VIN NR)kan komen kun je wel iets online vinden, kentekens in Belgie zijn vaak aan personen gekoppeld,ook door het privacygezemel is dit redelijk afgedicht.
De lokale politie verwijst je naar de gemeente?quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.
Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.
Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.
Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?
Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
Die tanken af toe in Belgie. Zolang ze af toen niet in Nederland zijn mag het.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier in de wijk staan al jaren dezelfde auto’s met Belgische kentekens. Hoe zit dat dan?
Toch wel frustrerend als je daar elke dag die auto ziet staanquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.
Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.
Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.
Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?
Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
Bij de slager klagen dat het brood van de bakker te droog is en dan verontwaardigt zijn dat de slager er niets aan doet..quote:Op woensdag 29 april 2026 20:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De lokale politie verwijst je naar de gemeente?
Dat ze het lekker zelf aan de gemeente voorleggen. Maken van iets wat jij constateert jouw probleem :’) Ja maar we hebben er geen uren voor geraamd. Opdonderen, daar gaat het land aan kapot.
Lekker laten staan die auto dat ze het zichzelf oplossen.
Ja joh. Afschuifcultuur. Als brave burger meld je zoiets netjes en ze sturen je maar van het kastje naar de muur. Misschien moet TS aangeven dat ze een vermoeden heeft dat er vanuit de wagen gedeald wordt of dat er een lijk in ligt. Kijken hoe snel ze daar zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:12 schreef AbFab_Darling het volgende:
Bij de slager klagen dat het brood van de bakker te droog is en dan verontwaardigt zijn dat de slager er niets aan doet..
Het is wel raar als hij er al maanden staat in het buitenland.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
Heb ook een keer een telefoontje van de politie gehad omdat iemand zich er blijkbaar heel erg druk over maakte dat mijn auto ergens geparkeerd stond: of ik hem ergens anders wilde parkeren voortaan.
In plaats van dat ze die gast uitleggen dat mijn auto daar prima mag staan gaan ze mij bellen.
Had 'ie mooi pech want ik zat een tijdje in Brazilië. Vreesde toen wel voor nog meer sleutelkrassen, maar dat viel mee gelukkig. Bemoei je godverdomme gewoon met je eigen zaken.
Paar lachgasballonnetjes en -tanks bij de auto leggen.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja joh. Afschuifcultuur. Als brave burger meld je zoiets netjes en ze sturen je maar van het kastje naar de muur. Misschien moet TS aangeven dat ze een vermoeden heeft dat er vanuit de wagen gedeald wordt of dat er een lijk in ligt. Kijken hoe snel ze daar zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |