abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220673340
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier in de wijk staan al jaren dezelfde auto’s met Belgische kentekens. Hoe zit dat dan?
Je kan gewoon bpm betalen zonder verplicht een Nederlands kenteken te nemen. Verder zijn er tal van vrijstellingen, bijvoorbeeld voor mensen die in België werken.
pi_220673419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:21 schreef KvanG het volgende:

[..]
Je kan gewoon bpm betalen zonder verplicht een Nederlands kenteken te nemen. Verder zijn er tal van vrijstellingen, bijvoorbeeld voor mensen die in België werken.
Ze werken zeker niet in België en wonen al jaren op dat adres. Ik was altijd in de veronderstelling dat je dan direct een Nederlands kenteken moest regelen.
pi_220674237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:01 schreef Mrmime het volgende:
Post eens een foto van die auto
https://imgur.com/a/yVjwRZf

Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
pi_220674302
Daar
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:

[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf

Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Daar zou die pand eigenaar eens wat aan moeten doen.

Wij vonden laatst een auto vol met lachgascilinders in een parkeergarage. De politie wou (kon) niks doen, die auto hebben we met een palletwagen zo op de openbare weg gezet en toen was het zo opgeuimd
Vakman pur sang
  Spellchecker dinsdag 28 april 2026 @ 21:30:16 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220674356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:

[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf

Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Heb je al info gevraagd bij The One?
pi_220674430
In een dronken bui neergezet en vergeten waar die staat?

Maar goed, het lijkt me meer iets voor The One om van dat ding af te komen dan voor een willekeurige voorbijganger.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220674779
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ze werken zeker niet in België en wonen al jaren op dat adres. Ik was altijd in de veronderstelling dat je dan direct een Nederlands kenteken moest regelen.
Dat moet in de meeste gevallen ook.
Maar ja, als je neefje in België die auto wel op zijn naam wil zetten en er effectief 0,0 controle is door bijvoorbeeld de wijkagent kan het ontduiken van de plicht voor een Nederlandse registratie natuurlijk jarenlang doorgaan.
pi_220674800
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:10 schreef Harvest89 het volgende:
Bemoei je met je eigen zaken.
Wat is er mis met het signaleren en melden van verdachte situaties?

Het is bijzonder schofterig dat onze dames en heren die de slogan "waakzaam en dienstbaar" dragen dit wederom totaal niet uitdragen wanneer een waakzame burger iets meldt.

Een auto die maanden onaangeroerd op een bedrijventerrein staat, in een ander land dan waar de auto geregistreerd staat, daarvan is er een behoorlijke kans dat er "iets" mee is.
  Spellchecker dinsdag 28 april 2026 @ 22:25:18 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220674964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:36 schreef 215 het volgende:
In een dronken bui neergezet en vergeten waar die staat?

Maar goed, het lijkt me meer iets voor The One om van dat ding af te komen dan voor een willekeurige voorbijganger.
Is ook geen reclame voor die zaak :D
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 23:42:13 #35
441859 crew  Lenny77
pi_220675421
Een beetje zoals de geheime kamer in die winkel dus?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Spellchecker dinsdag 28 april 2026 @ 23:44:30 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220675427
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:42 schreef Lenny77 het volgende:
Een beetje zoals de geheime kamer in die winkel dus?
:o
pi_220676107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.

Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.

Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.

Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?

Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
als je bij het chassisnr (VIN NR)kan komen kun je wel iets online vinden,kentekens in Belgie zijn vaak aan personen gekoppeld,ook door het privacygezemel is dit redelijk afgedicht.
pi_220676127
Bemoei je met je eigen zaken
pi_220678293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:20 schreef daniela_007 het volgende:

[..]
https://imgur.com/a/yVjwRZf

Zo staat ie dus al zo'n 6 maanden zo.
Alsof iemand met heel veel haast heeft geparkeerd.
Er zitten wel heel erg veel vliegen bij de kofferbak .....
  Spellchecker woensdag 29 april 2026 @ 15:51:54 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220678550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
als je bij het chassisnr (VIN NR)kan komen kun je wel iets online vinden, kentekens in Belgie zijn vaak aan personen gekoppeld,ook door het privacygezemel is dit redelijk afgedicht.
Altijd toch?
pi_220680050
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:30 schreef maily het volgende:

[..]
Heb je al info gevraagd bij The One?
Dit zou ik ook doen.

Thanks voor de foto TO ^O^
Alius aliud dicit
pi_220680132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.

Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.

Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.

Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?

Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
De lokale politie verwijst je naar de gemeente?

Dat ze het lekker zelf aan de gemeente voorleggen. Maken van iets wat jij constateert jouw probleem :’) Ja maar we hebben er geen uren voor geraamd. Opdonderen, daar gaat het land aan kapot.

Lekker laten staan die auto dat ze het zichzelf oplossen.
U MAD?
pi_220681433
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier in de wijk staan al jaren dezelfde auto’s met Belgische kentekens. Hoe zit dat dan?
Die tanken af toe in Belgie. Zolang ze af toen niet in Nederland zijn mag het.
.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 07:32:37 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220681770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:09 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wandel bijna elke dag langs de industrieterrein.
Op de industrieterrein staat daar een Belgische auto die al 6 maanden op de (openbare) parkeerplaats staat.
Ik vond het raar dat de auto zo lang op dezelfde plek staat en dat ie scheef geparkeerd staat ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.

Ik heb eerst de lokale politie gebeld, maar ze verwijzen mij naar de gemeente. Ik heb dan bij gemeente gemeld en ze zouden gaan kijken. Enkele dagen later meldden ze me dat ze niets kunnen doen omdat de auto op de openbare parkeerplaats staat en net binnen de parkeerplaats staat, ondanks dat achterkant van de auto op gras staat.

Ik heb dan naar Belgische politie gebeld om te vragen of ze een nummerplaat kunnen checken of ie mogelijk gestolen is of evt de eigenaar kan bellen dat de auto in Nederland staat. Maar daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat de auto in het buitenland staat en ze vanwege privacy niet zomaar het nummerplaat mogen opzoeken. Ze kunnen pas actie ondernemen als de Nederlandse politie hun meldt.

Nou, mooi zeg. Hier heb je een kip en een ei verhaal. Ondanks dat een Belgische auto al 6 maanden verdwaalt staat op een Nederlandse grondgebied, neemt niemand actie. Wat als de auto gestolen is? Waarom staat een auto al 6 maanden lang in het buitenland?

Wat zou ik nog kunnen doen om te zorgen dat de auto terug naar de rechtmatige eigenaar kan gaan? Of is het gewoon negeren maar?
Toch wel frustrerend als je daar elke dag die auto ziet staan :Y


Wat zou je nog kunnen doen?
Andere route lopen?
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 07:52:45 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220682357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
De lokale politie verwijst je naar de gemeente?

Dat ze het lekker zelf aan de gemeente voorleggen. Maken van iets wat jij constateert jouw probleem :’) Ja maar we hebben er geen uren voor geraamd. Opdonderen, daar gaat het land aan kapot.

Lekker laten staan die auto dat ze het zichzelf oplossen.
Bij de slager klagen dat het brood van de bakker te droog is en dan verontwaardigt zijn dat de slager er niets aan doet..
Chain SMOKING. Pill POPPING. Drunken INSANITY.
Sign me up, darling
pi_220682463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:12 schreef AbFab_Darling het volgende:
Bij de slager klagen dat het brood van de bakker te droog is en dan verontwaardigt zijn dat de slager er niets aan doet..
Ja joh. Afschuifcultuur. Als brave burger meld je zoiets netjes en ze sturen je maar van het kastje naar de muur. Misschien moet TS aangeven dat ze een vermoeden heeft dat er vanuit de wagen gedeald wordt of dat er een lijk in ligt. Kijken hoe snel ze daar zijn.
U MAD?
pi_220683042
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
Heb ook een keer een telefoontje van de politie gehad omdat iemand zich er blijkbaar heel erg druk over maakte dat mijn auto ergens geparkeerd stond: of ik hem ergens anders wilde parkeren voortaan.

In plaats van dat ze die gast uitleggen dat mijn auto daar prima mag staan gaan ze mij bellen :') .

Had 'ie mooi pech want ik zat een tijdje in Brazilië. Vreesde toen wel voor nog meer sleutelkrassen, maar dat viel mee gelukkig. Bemoei je godverdomme gewoon met je eigen zaken.
Het is wel raar als hij er al maanden staat in het buitenland.
En korte check van de Nederlandse/Belgische politie op een gestolen voertuig had ik niet raar gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 13:32:46 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220683085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja joh. Afschuifcultuur. Als brave burger meld je zoiets netjes en ze sturen je maar van het kastje naar de muur. Misschien moet TS aangeven dat ze een vermoeden heeft dat er vanuit de wagen gedeald wordt of dat er een lijk in ligt. Kijken hoe snel ze daar zijn.
Paar lachgasballonnetjes en -tanks bij de auto leggen.
pi_220683631
Wat boeit jou dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')