abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:53:21 #26
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220654779
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:10 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het doet er niet toe wat haar favoriete liedje was, aangezien ze is overleden in april en niet in november.
Grove onderschatting van de beroepsknuffelaars.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:55:44 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220655607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:10 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het doet er niet toe wat haar favoriete liedje was, aangezien ze is overleden in april en niet in november.
Cynisch, edoch waar..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 april 2026 @ 00:00:03 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_220655635
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
1131.5 Radiohead - Let Down

Nog een nummertje en dan is de top 10 bekend van mijn eigen countdown aan de beurt. Ik dacht eigenlijk nu al, maar ik had een foutje gemaakt en had nog een nummer meer over dan ik dacht. Dat was deze Let Down van Radiohead, maar die staat hier wel ongeveer goed. Een prima song van Radiohead, een warm bad zelfs. Maar ze hebben er ook minimaal 30 betere en de hosanna van de fans snap ik dan ook niet zo goed. Met dank aan de bekende videoplatforms is dit anno 2025 toch wel een serieuze Radiohead-klepper, kwam dit op de keuzelijst en haalt het nu makkelijk dit lijstje. 8e hoogste binnenkomer zelfs op plek 460, ik vin dat wel heel hoog. Maar ja, de mensen lopen nu eenmaal weg met elke kreun van Thom op OK Computer. Goeie plaat hoor, maar niet eens de beste van Radiohead zelf. En dan is dit ook gewoon maar een middelmatig nummer op die plaat. Dat is in Top 2000-perspectief nog steeds dikke prima trouwens, want Radiohead is gewoon een geweldig goede band. We noteren deze tussen At Last en These Boots Are Made For Walkin'
Ik snap de andere fans ook niet. Ken me behoorlijk goed vinden in deze motivatie. Al zou deze bij mij stukken lager staan.
  zondag 26 april 2026 @ 10:08:38 #29
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_220656893
Let Down had ik trouwens op 6, maar met de kanttekening dat het inderdaad wel een heel willekeurige keuze is binnen het oeuvre van Radiohead. Eigenlijk weer behoorlijk eens dus.
  maandag 27 april 2026 @ 15:47:59 #30
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220665898
Wel zin in die albumversieavond vanavond. Maar Hakkert zal Marco wel draaien dus we zullen zien hoelang de lol duurt. Ik vraag me wel regelmatig af welke albumversies we eigenlijk nog nodig hebben aan het eind van het jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 27 april 2026 @ 16:21:30 #31
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220666130
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:47 schreef Tussle266 het volgende:
Wel zin in die albumversieavond vanavond. Maar Hakkert zal Marco wel draaien dus we zullen zien hoelang de lol duurt. Ik vraag me wel regelmatig af welke albumversies we eigenlijk nog nodig hebben aan het eind van het jaar.
Whole lotta Rosie, Don't fear the reaper, A forest
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Redactie Sport maandag 27 april 2026 @ 16:21:48 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220666136
1118,5 Gracie Abrams - That's So True

Nouja, hierna dan toch écht de top 10. Daarvan staan er 9 bij de bovenste 1000, dus naast deze is er nog eentje die dit niet redt. Het is inmiddels echt wel een feest van altrock en populaire popmeisjes. Gracie mocht het voorprogramma verzorgen van Taylor Swift in 2024 en als je de Swifties meekrijgt, dan heb je tegenwoordig al snel succes. Net als Taylor (en ook Ed Sheeran) werkte Gracie samen met Aaron Dessner, iets wat ze ook al bij een eerder album deed. De gitarist van The National staat zo stiekem toch al wel een paar deelnames in de Top 2000. Dit is denk ik wel zijn grootste hit geweest. Zo hitgevoelig was het eerder ook niet met Aaron als producer, maar ik vind het wel terecht, dit is gewoon een heerlijke aanstekelijke popsong. De zingende dames waren nog nooit zo sterk als nu. Terecht in de lijst en binnen op 1062. Ik weet niet of Gracie permanent deelneemster gaat zijn, ik denk het eigenlijk niet. Maar de komende 3, 4 jaar zal ze wel blijven plakken. Tussen I Want to Break Free en Down Under in mijn lijst en dat zal ik persoonlijk verdedigen, want dit is gewoon een hele sterke popsong. Al snap ik wel dat de Top 2000-status misschien wat overdreven is. Uiteindelijk was het volgens Nederland ook wel gewoon de 24e binnenkomer. Niet slecht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 april 2026 @ 16:42:28 #33
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220666250
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 16:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Whole lotta Rosie, Don't fear the reaper, A forest
Dan is het wel gelijk afgehamerd want hier is geen woord aan gelogen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 27 april 2026 @ 18:16:16 #34
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220666705
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 16:42 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dan is het wel gelijk afgehamerd want hier is geen woord aan gelogen.
Doe I feel love er nog maar bij
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Redactie Sport maandag 27 april 2026 @ 22:15:40 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220668518
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Doe I feel love er nog maar bij
Long way to the top
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 april 2026 @ 22:46:45 #36
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_220668686
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 16:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
1118,5 Gracie Abrams - That's So True

Nouja, hierna dan toch écht de top 10. Daarvan staan er 9 bij de bovenste 1000, dus naast deze is er nog eentje die dit niet redt. Het is inmiddels echt wel een feest van altrock en populaire popmeisjes. Gracie mocht het voorprogramma verzorgen van Taylor Swift in 2024 en als je de Swifties meekrijgt, dan heb je tegenwoordig al snel succes. Net als Taylor (en ook Ed Sheeran) werkte Gracie samen met Aaron Dessner, iets wat ze ook al bij een eerder album deed. De gitarist van The National staat zo stiekem toch al wel een paar deelnames in de Top 2000. Dit is denk ik wel zijn grootste hit geweest. Zo hitgevoelig was het eerder ook niet met Aaron als producer, maar ik vind het wel terecht, dit is gewoon een heerlijke aanstekelijke popsong. De zingende dames waren nog nooit zo sterk als nu. Terecht in de lijst en binnen op 1062. Ik weet niet of Gracie permanent deelneemster gaat zijn, ik denk het eigenlijk niet. Maar de komende 3, 4 jaar zal ze wel blijven plakken. Tussen I Want to Break Free en Down Under in mijn lijst en dat zal ik persoonlijk verdedigen, want dit is gewoon een hele sterke popsong. Al snap ik wel dat de Top 2000-status misschien wat overdreven is. Uiteindelijk was het volgens Nederland ook wel gewoon de 24e binnenkomer. Niet slecht.
Deze had ik juist vrij laag. Goed gezongen maar saaaai.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:30:09 #37
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220671206
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Doe I feel love er nog maar bij
Hakkert leest mee.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 16:32:34 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220672261
1068,5 Taylor Swift feat. Post Malone - Fortnight

Ik had The Tortured Poets Department niet echt vaak geluisterd en die twee luisterbeurten viel Fortnight mij niet per se op. Dat heb je wel eens bij albumluisteren, zeker met een rustig nummer als Fortnight. Tekstueel was het ook niet de meest spannende en bij een traag nummer helpt dat vaak wel. Toen ik het lied echter los hoorde omdat ik voor dit lijstje de boel ging luisteren, beviel dit me echter een stuk meer. Fijn tempo, gewoon de algehele vibe die me wel bevalt. Het zal niet met een M/V duet te maken hebben, want de rol van Post Malone is zeer beperkt en zijn zangstukjes vind ik toch ruim minder dan wat Taylor vertoont. Kunnen we Taylor geen geniale zangeres vinden, binnen al haar technische beperkingen doet ze die dingen die ze kan wel heel goed Het is eigenlijk gewoon Taylor met toevallig ergens een keer een man die wat zingt op de achtergrond. Tegelijkertijd vind ik ook dat er nog meer uit dit nummer te halen was in de tweede helft van de plaat. Er zit een mooie opbouw in, maar op het moment dat de eclectische mix echt losgaat is het nummer ineens voorbij. Jammer, maar wat er wel is is stiekem toch wel heel fijn. Het had dus vooral echt geweldig goed kunnen zijn, maar de basis van deze plaat is ondanks alle kleine minpuntjes toch zodanig sterk dat ie bij mij deze positie haalt. Tegelijkertijd ben ik ook realistisch: Dit is wel een Taylor die de lijst echt niet zou missen en ze heeft er wel wat veel, dus deze wil ik al jullie Taylor-haters wel gunnen. In mijn lijst tussen Born This Way en Nutbush City Limits. In de echte Top 2000 als 40e binnenkomer op 1440. Is dat nu te laag of gewoon begrijpelijk?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:37:02 #39
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220672631
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
zijn zangstukjes vind ik toch ruim minder
Als die Nirvana-tourgeruchten straks waar blijken, kan je dan bij Polymarket inzetten of hij het beter of minder dan Rikki gaat doen, denk jij?

Deze review laat me Fortnight verder wel heroverwegen trouwens, echt niks van wat je hier stelt is me tot nu toe opgevallen. Dus maar eens een paar keer opnieuw opzetten de komende dagen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:10:14 #40
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220673275
Ruud heeft Turn The Lights Off gedraaid. Het spel is op de wagen. Ik ga vast uitzoeken hoeveel cryptogrammen ik in 2.48 gepropt krijg!
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:40:41 #41
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220673851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:10 schreef Tussle266 het volgende:
Ruud heeft Turn The Lights Off gedraaid. Het spel is op de wagen. Ik ga vast uitzoeken hoeveel cryptogrammen ik in 2.48 gepropt krijg!
Ik gun je een voltooid leven, maar dit gaat echt nooit week 53 halen, tenzij ze alle 3 gaan hemelen dit jaar
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:30:00 #42
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220674350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ik gun je een voltooid leven, maar dit gaat echt nooit week 53 halen, tenzij ze alle 3 gaan hemelen dit jaar
Zelfs dan nog niet. Niemand kent die mensen. Maar ik vond dit gewoon erg grappig, dat het ineens op 2 voorbijkwam vandaag. Een paar weken geleden was er wel een flinke Xi-hype dankzij Draper Daniëls, maar die was bij lange na niet groot genoeg.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 29 april 2026 @ 12:35:30 #43
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220677312
Hij is vanmorgen nog een keer gedraaid, en toen kwam ik tot de ontdekking dat de originele versie van Jos de huisschilder niet eens op de keuzelijst staat. Dat heeft Bartje maar matig georganiseerd.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_220678708
Ik ben blij dat dit soort hypes tegenwoordig vrijwel volledig langs me heen gaan.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220680915
Remakes doen het gewoon goed op de radio, want dat is zo herkenbaar dat het uit al die enquêtes die de radiozenders uit laten voeren op 100 luisteraars een hoge score krijgt waardoor ze die nummers blijven draaien. Dit nummer heeft zelfs een hoge rotatie op Sky, wat voor dance uitzonderlijk is. Als het dan ook nog eens via Tiktok op gekomen is het garantie voor 20+ weken Top 40 en voor totale vergetelheid over drie jaar.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  woensdag 29 april 2026 @ 21:54:30 #46
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220680938
Het is ook helemaal geen week 53-nummer. Maar het is gewoon koren op mijn molen, omdat er zoveel raars om heel die hype hangt. Dat vind ik gewoon erg grappig en als het wel de lijst had gehaald, had ik dat volledig uitgemolken. Maar normale mensen halen hun schouders op, en dat is in een Top 2000-context maar goed ook.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_220680943
Wat is er raar?
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  woensdag 29 april 2026 @ 23:09:52 #48
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220681328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:55 schreef Cassa95 het volgende:
Wat is er raar?
Die rechtenkwestie die openlijk wordt uitgevochten, bijvoorbeeld. Of het feit dat die hype met Jon Hamm eigenlijk om de derde versie van dit nummer draait (dus niet deze die ervan profiteert en niet de originele van Jos de huisschilder die vooralsnog zijn banksaldo alleen maar ziet dalen) en dat de kinderen van Xi hem dan nog verkeerdom uitleggen ook. Dat alle betrokkenen Jus, Jos, Jon of Jan heten. Dat het een speedgarageliedje is, terwijl speedgarage al 30 jaar dood en begraven is. Dat... Dat... Dat... nou ja, je snapt het punt. Ik had hier wel 100 cryptogrammen van kunnen maken.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport donderdag 30 april 2026 @ 08:31:28 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220681870
814,5 Rage Against the Machine - Bombtrack

En met de top 9 komen we ook meteen bij allerlei platen die enigszins in de buurt van een notering komen in mijn eigen Top 2000. De 5 beste alternatieve rocksongs gecombineerd met de vier beste hits van zangeressen van het afgelopen jaar. Waarbij alternatieve rock eigenlijk beter te vervangen is door 'metal', want 3 van de 5 vallen binnen dat genre. Te beginnen met de tweede Top 2000-notering voor RATM. We hebben natuurlijk Killing in the Name, een persoonlijke favoriet door het thema en het meeschreeuwgehalte van de plaat. Ik bedoel, wie vindt het nou niet lekker om uit het niets 'Fuck you, I don't do what you tell me' te schreeuwen. Het probleem wat de band echter heeft is dat alles zoveel op elkaar lijkt dat daardoor alles gewoon een ruim mindere versie is van Killing in the Name. En daardoor ook allemaal net even wat minder spannend. Freedom heeft wel een fantastisch einde en is mijn andere favoriet, de rest van dit album is gewoon lekker. Bombtrack heeft dan nog het voordeel om de opener te zijn, als die er meteen lekker in knalt onthoud je hem wat makkelijker. Dat was precies hoe het ging. Maatschappijkritisch is het natuurlijk nog altijd, het blijft immers Rage Against the Machine. Maar ik vind ook de tekst wel minder aangrijpend dan Killing in the Name. Desalniettemin is het leuk om eens een andere van de band in de Top 2000 te zien. Had ik niet verwacht. Het slechte nieuws was dat plek 19zoveel tegenwoordig eigenlijk niet meer telt. Ja, of je moet bij de eerste ~10 nummers zitten. 1929, dat voelt niet alsof ik hem ooit in de Top 2000 gehoord heb. Maar misschien kan ie nog wat hoger nu mensen door hebben dat deze gewoon kans maakt. De positie in mijn lijst is dan ook een stuk hoger, daar zit ie zeer dicht bij Bohemian Rhapsody. Nouja, scheelt nog zo'n 15 plekken. In de Top 2000 scheelt het al 64 plekken met de beste binnenkomer, het is de 65e in dat lijstje. Tussen American Pie en Redemption Song vinden we deze plaat. Dat is wel een blokje teksten hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 30 april 2026 @ 22:19:03 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220686339
796,5 Sabrina Carpenter - Taste

Het nieuwe erg wisselvallige popicoon is Sabrina Carpenter, als je het mij vraagt. Zelfs Bruno Mars lijkt naast haar een reus, maar desalniettemin weet ze wel hits te scoren. En ook wat controverse met de albumcover van haar laatste album. Net als Miley moest ze van haar disneyprinsesjesimago af. Dat heeft ze bij mij eigenlijk bereikt met 2 goede singles: Manchild en Taste, al kwam die laatste al van een album eerder. Tears deed me dan weer wat minder en Espresso vond ik verschrikkelijk. Net als heel wat popzangeressen is het toch wel erg wisselvallig. Sabrina lijkt misschien wel het meest op de moderne sound van Taylor Swift. Dit heeft ook echt de vibe van de goede synthpopsongs van de laatste jaren. Had niet misstaan op de platen van Caroline Polachek om maar iemand te noemen. Voor een popsong wringt de akkoordenprogressie ook een beetje, daar houd ik wel van. Gebeurt er heel veel bijzonders? Nee, dat eigenlijk niet, maar als een popsong een goede opbouw heeft en een beetje spanning in de akkoordenprogressie met goede zang, dan is dat ook niet eens nodig. Taste heeft eigenlijk alles en was voor mij wel een behoorlijke verrassing na die slappe koffie van haar. En mooi dat de Top 2000-luisteraar het ook heeft omarmd. Kwam langs in het café toen ik er was en daar werd het echt totaal verpest omdat Paul even moest aankondigen dat ie ging hakken tijdens Luv U More of whatever het ook alweer was. Plek 899, bij mij dus zo'n 100 plekken hoger. En bij mij plek 8 ipv plek 17 in de nieuwkomerslijst. In mijn lijst tussen Cilla Black met Love's Just A Broken Heart en Lightning Crashes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')