abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220688857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het zal allemaal best maar ik ga het echt niet meer lezen als de bruto rente onder de 7% zit. Dan zijn er m.i. betere opties om je geld weg te zetten.
Hou ook rekening met de kosten, direct of loyaliteitskorting scheelt een half procent. Bij de oude knarren tenminste;)
Pecunia non olet
pi_220689410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:51 schreef quepos het volgende:
Zwartbroekstr**t van SIG had 29 april moeten aflossen. Ben benieuwd of dat één dezer dagen gebeurt, is een pandje van Lex van H*epen.

Aflossingen van andere pandjes duurde vorig jaar vrij lang.
SIG e-mail 01mei2026 /Je hebt geïnvesteerd in het project Zwartbroekstraat 15A en 15B in Roermond. De hypotheek is op 28 april 2026 afgelost. *O*
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:27:22 #203
13309 nostra
ask why
pi_220690130
Nou, één glas wijn als incentive (en dan drink ik ook nog eens niet), maar toch leuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220690749
Ik zie een bedrag van Puur badkamers, een van de probleemgevallen bij CCF in de RC.

update
Wij hebben u op 9 maart jl. voor het laatst geïnformeerd inzake de voortgang bij Puur Badkamers met leningnummer 00047475. Zoals destijds gemeld was de privé woning was op dat moment net in de verkoop op Funda. Inmiddels kunnen wij u informeren dat de woning is verkocht en dat de verkoop bij de notaris is gepasseerd.

Wij zijn verheugd u te kunnen mededelen dat uit de verkoopopbrengst de bij Collin openstaande hoofdsom, vermeerderd met de achterstallige en lopende rente, volledig is voldaan, waarbij investeerders tevens zes maanden additionele vergoedingsrente ontvangen.

De reguliere rente en aflossing vermeerderd met 6 extra maanden vergoedingsrente zijn zojuist pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
pi_220690776
Schijf 2 van de overbrugging Zandvoortstraat bij KOM staat nu open voor investeerders in schijf 1, maar de link werkt wellicht ook voor anderen?

https://www.kapitaalopmaa(...)medium=email#project
pi_220690790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:43 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zie een bedrag van Puur badkamers, een van de probleemgevallen bij CCF in de RC.

update
Wij hebben u op 9 maart jl. voor het laatst geïnformeerd inzake de voortgang bij Puur Badkamers met leningnummer 00047475. Zoals destijds gemeld was de privé woning was op dat moment net in de verkoop op Funda. Inmiddels kunnen wij u informeren dat de woning is verkocht en dat de verkoop bij de notaris is gepasseerd.

Wij zijn verheugd u te kunnen mededelen dat uit de verkoopopbrengst de bij Collin openstaande hoofdsom, vermeerderd met de achterstallige en lopende rente, volledig is voldaan, waarbij investeerders tevens zes maanden additionele vergoedingsrente ontvangen.

De reguliere rente en aflossing vermeerderd met 6 extra maanden vergoedingsrente zijn zojuist pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Mooi!
Weer een probleemproject naar tevredenheid opgelost.
Door elkaar genomen doet Collin dat goed.
pi_220690838
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp alle weerstand heel goed, heb ook lang zo gedacht, ook die extra betaalkosten waren een bron van irritatie, maar ja moet je altijd in het verleden blijven hangen, die ECSPR vergunning hebben ze vast niet gratis bij een pakje boter gekregen, de processen zijn wsl nu beter op orde dan vroeger. Tot dusver gaat het goed...
Voor mij persoonlijk heb ik moeite dat Peter-Paul nog steeds aan het roer staat. Die heeft in een grijs verleden telefonisch uitspraken gedaan mbt investeerders die voor mij de druppel waren om daar nog te investeren. In die tijd stond hij overigens nog niet eens aan het roer maar toch….
pi_220690976
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Schijf 2 van de overbrugging Zandvoortstraat bij KOM staat nu open voor investeerders in schijf 1, maar de link werkt wellicht ook voor anderen?

https://www.kapitaalopmaa(...)medium=email#project
Closed crowd project
pi_220691058
Jammer
pi_220691113
GOMA outdoor bij Collin. Voorraad financiering en herfinanciering sportwinkel.net dekkende 2e hypotheek. 8,5% direkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220691181
Goed om te zien dat de Collin lening van M. Çakm@k moeizaam vol gaat komen. Gelukkig meer investeerders die deze rentevergoeding te laag vinden.
pi_220691341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:45 schreef Fredericm het volgende:
GOMA outdoor bij Collin. Voorraad financiering en herfinanciering sportwinkel.net dekkende 2e hypotheek. 8,5% direkt
SPOILER
Zo te zien wel een wat opgeklopte taxatie van de woning maar wat ik erger vindt is dat ze de voorraad niet op de juiste manier hebben afgewaardeerd. Zo kan je de cijfers natuurlijk ook opkloppen. Dat geeft mij dan weer minder vertrouwen in deze ondernemers.
Benwel benieuwd hoe anderen dit zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 01-05-2026 19:44:31 ]
pi_220691802
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zo te zien wel een wat opgeklopte taxatie van de woning maar wat ik erger vindt is dat ze de voorraad niet op de juiste manier hebben afgewaardeerd. Zo kan je de cijfers natuurlijk ook op kloppen. Dat geeft mij dan weer minder vertrouwen in deze ondernemers.
Gewoon lekker vanaf blijven, minimaal dekkende 2e hypotheek. Het is wel eens beter geweest. Wordt tijd dat er weer eens wat fatsoenlijke directleningen voorbij komen met een goede rente.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:34:01 #214
13309 nostra
ask why
pi_220692066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:45 schreef Fredericm het volgende:
SPOILER
Wie koopt er nog bij een sportwinkel, Decathlon uitgezonderd? Nu zit ik zelf wel in die Sport2000, maar alleen omdat die onder garantie staat (fwiw).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:40:35 #215
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220692141
Waar blijft het HCN betaalverzoek voor Ekmekci toch? :?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:27:11 #216
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220692473
Voor de geïnteresseerden; faillisementsverslag Modulovo (CCF)

https://www.faillissement(...)ne_26_141_F_V_02/pdf
pi_220693767
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zoek in je account op 26480
Ah ik zie het al, ik heb er niet in geïnvesteerd, mocht iemand een archive linkje kunne maken o i d dan zou dat top zijn!
-
pi_220694189
quote:

[..]
Zo te zien wel een wat opgeklopte taxatie van de woning maar wat ik erger vindt is dat ze de voorraad niet op de juiste manier hebben afgewaardeerd. Zo kan je de cijfers natuurlijk ook opkloppen. Dat geeft mij dan weer minder vertrouwen in deze ondernemers.
Waardering van voorraad is altijd al boterzacht. Komt geen taxateur aan te pas, het is de ondernemer zelf die bepaalt en doorgeeft aan de accountant wat de waarde is. Zo kan hij incourante/onverkoopbare voorraad gewoon op inkoopprijs laten staan. En op die manier de winst kunstmatig opkrikken. Helaas zijn er diverse voorbeelden van webshops en andere handelaren die omvielen ondanks prachtige cijfers vooraf in de pitch.

Anderzijds is door de 2e hypotheek de kans op forse afschrijving niet zo groot. Helemaal risicoloos is het niet maar dat mag je met dit rente % niet verwachten.

WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 470.000 euro
01-01-2024 425.000 euro
01-01-2023 413.000 euro

Als hij voor WOZ weg zou moeten dan is onze opbrengst 192K dus voor ruwweg driekwart gedekt, los van bijkomende kosten etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 02-05-2026 02:45:00 ]
Pecunia non olet
pi_220694216
quote:

[..]
Zo te zien wel een wat opgeklopte taxatie van de woning
Er staat in dezelfde straat een hoekwoning te koop voor 550.000, met een WOZ waarde 494.000.

Taxatie lijkt wel wat aan de hoge kant, maar 500.000 is misschien wel reëel
pi_220695961
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 02:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waardering van voorraad is altijd al boterzacht. Komt geen taxateur aan te pas, het is de ondernemer zelf die bepaalt en doorgeeft aan de accountant wat de waarde is. Zo kan hij incourante/onverkoopbare voorraad gewoon op inkoopprijs laten staan. En op die manier de winst kunstmatig opkrikken. Helaas zijn er diverse voorbeelden van webshops en andere handelaren die omvielen ondanks prachtige cijfers vooraf in de pitch.

Anderzijds is door de 2e hypotheek de kans op forse afschrijving niet zo groot. Helemaal risicoloos is het niet maar dat mag je met dit rente % niet verwachten.

WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 470.000 euro
01-01-2024 425.000 euro
01-01-2023 413.000 euro

Als hij voor WOZ weg zou moeten dan is onze opbrengst 192K dus voor ruwweg driekwart gedekt, los van bijkomende kosten etc.
Voor mijn minimale bedrag meegenomen.
pi_220696102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Voor mijn minimale bedrag meegenomen.
Ook mee genomen. Vanwege klotsende plinten , 2 e hypotheek, en acceptabele rente. Zou wel wat hobbels kunnen geven.
pi_220696404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:42 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Lening bij bank: bank is crediteur
Lening bij SIG: de crowd is crediteur. SIG is uitsluitend vertegenwoordiger/lasthebber van de crowd.....
Ja, dat begrijp ik natuurlijk ook wel.
pi_220696841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ook mee genomen. Vanwege klotsende plinten , 2 e hypotheek, en acceptabele rente. Zou wel wat hobbels kunnen geven.
Iets teveel hobbels voor mij, de ziekenboeg loopt de laatste tijd wat terug, en dat wil ik graag zo houden :)
Volgens mij zweven ze op randje van faillissement, deze lening zal ze enige tijd lucht geven maar structureel loopt het daar niet goed. Ook dat vage gedoe met de cijfers en de voorraad staat me niet aan. Ik wil minimaal uitgewerkte cijifers van de accountant zien. Zo'n ruwe kolommenbalans is niet nauwkeurig genoeg om echt wat zinnigs over de cijfers te kunnen zeggen.

Dat het eigen vermogen (zonder opwaardering van een pand of iets dergelijks) in drie maanden tijd met 134K zou zijn gestegen, met name door een winst van 143K, dat gelooft geen mens, ik snap niet dat Collin zoiets in een pitch vermeldt. Kom maar eens terug met serieus cijfermateriaal zou ik hebben gezegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-05-2026 15:42:36 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 2 mei 2026 @ 15:56:02 #224
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220697000
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Iets teveel hobbels voor mij, de ziekenboeg loopt de laatste tijd wat terug, en dat wil ik graag zo houden :)
Volgens mij zweven ze op randje van faillissement, deze lening zal ze enige tijd lucht geven maar structureel loopt het daar niet goed. Ook dat vage gedoe met de cijfers en de voorraad staat me niet aan. Ik wil minimaal uitgewerkte cijifers van de accountant zien. Zo'n ruwe kolommenbalans is niet nauwkeurig genoeg om echt wat zinnigs over de cijfers te kunnen zeggen.

Dat het eigen vermogen (zonder opwaardering van een pand of iets dergelijks) in drie maanden tijd met 134K zou zijn gestegen, met name door een winst van 143K, dat gelooft geen mens, ik snap niet dat Collin zoiets in een pitch vermeldt. Kom maar eens terug met serieus cijfermateriaal zou ik hebben gezegd.
Niet iedereen leest de cijfers goed. Ze vertrouwen op Collin. Maar voor Collin is het ook een verdien model.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220697678
Heeft SIG er in Almelo een issue bijgekregen, of zou dit alleen een administratief issue zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')