abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221464289
Na een opmerking van mij over hoe je hulp kan vragen bij mondial relay is ineens de locker wel open... Nou ja, nu nog transactie goedkeuren en dan ben ik er weer vanaf.

Die stomme ai plaatjes, ik weiger gewoon bij zo iemand te kopen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_221465969
Ik zag laatst een vest waarvan ik de foto's niet met elkaar kon rijmen; navraag bij verkoopster gedaan, zij vertelde de 'foto's' door AI te laten genereren. Ik had 't nooit bedacht :D _O-
Verklaarde wel de slanke modellen in de kleren met grote maten. Dat meldde ik ook aan haar en zij vond 't een goed punt en zou haar AI leren om grotere maten om een wat steviger model te suggereren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 31 juli 2026 @ 09:39:55 #203
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221470239
Ik had gisteren iemand die Teva sandalen in twee verschillende maten probeerde te verkopen (een ongelijk paar). Op de foto's duidelijk een sandaal groter dan de andere, bij inzoomen op de bandjes ook zichtbaar dat t een maat 39 en 40 was. Niks hierover in de tekst natuurlijk. De advertentie is nu weg, ben benieuwd wat de koper er van vindt...
  Vis een optie? vrijdag 31 juli 2026 @ 12:11:53 #204
70532 loveli
N
pi_221471285
Late to the game, maar gisteren mijn eerste vinted aankoop gedaan.
Krijg ik een heel blabericht van de verkoper dat ik geweldig goede smaak heb want het is zo'n leuk item en ze gaat get met zorg inpakken.

Doe mij gewoon een zakelijk berichtje als het op de post is.
crap in = crap out
pi_221471512
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:11 schreef loveli het volgende:
Late to the game, maar gisteren mijn eerste vinted aankoop gedaan.
Krijg ik een heel blabericht van de verkoper dat ik geweldig goede smaak heb want het is zo'n leuk item en ze gaat get met zorg inpakken.

Doe mij gewoon een zakelijk berichtje als het op de post is.
Zelfs dat berichtje doe ik nooit, het systeem van Vinted geeft aan dat het verstuurd is.

Soms ontstaat er spontaan een leuk gesprekje, maar in principe communiceer ik niet met kopers. Met verkopers ook niet trouwens.

Ik kreeg pas weer een pakketje met allerlei extra’s, echt bizar, ik kocht een boek van ¤1,50 en er zat bij: een zakje confetti, een nagelvijltje, een haarklemmetje, een gummetje en een armbandje met mijn naam. Echt, waarom?
pi_221471879
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 09:39 schreef mousemicky het volgende:
Ik had gisteren iemand die Teva sandalen in twee verschillende maten probeerde te verkopen (een ongelijk paar). Op de foto's duidelijk een sandaal groter dan de andere, bij inzoomen op de bandjes ook zichtbaar dat t een maat 39 en 40 was. Niks hierover in de tekst natuurlijk. De advertentie is nu weg, ben benieuwd wat de koper er van vindt...
Dat is echt slecht.
pi_221471916
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zelfs dat berichtje doe ik nooit, het systeem van Vinted geeft aan dat het verstuurd is.

Soms ontstaat er spontaan een leuk gesprekje, maar in principe communiceer ik niet met kopers. Met verkopers ook niet trouwens.

Ik kreeg pas weer een pakketje met allerlei extra’s, echt bizar, ik kocht een boek van ¤1,50 en er zat bij: een zakje confetti, een nagelvijltje, een haarklemmetje, een gummetje en een armbandje met mijn naam. Echt, waarom?
Vaag, wat moet je met die troep. Ik zou een negatieve recensie geven. -O-.
pi_221472142
Gelukkig kan ik het in het weggeefcircuit wel kwijt, weggooien is niet nodig, maar echt: hou je goedbedoelde troep bij je.
Ook dat inpakken als een kadootje met inpakpapier en lintjes enzo, hou op. Verpak het stevig en bij voorkeur zodanig dat het verpakkingsmateriaal nog tig keer hergebruikt kan worden.
pi_221472243
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

:D

Ik heb heel soms iets raars er bij; oorbelletjes of een zakje gummibeertjes, of een sjaaltje.
Feestelijke verpakking heb ik nog niet getroffen :')

Ik heb dat ook allemaal liever niet dan wel, en communicatie hoeft van mij ook niet per se. Em je moet het heel bont maken wil ik niet gewoon 5 sterren geven (ok, twee gelijke polyester hemdjes, waarvan eentje mét label nota bene, aan mij verkopen als 'zijde', daar hou ik niet van)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221474034
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:38 schreef sigme het volgende:
Em je moet het heel bont maken wil ik niet gewoon 5 sterren geven (ok, twee gelijke polyester hemdjes, waarvan eentje mét label nota bene, aan mij verkopen als 'zijde', daar hou ik niet van)
Ik heb een keer iemand 4 sterren gegeven omdat het pakketje doorweekt was. "Ja kan ik nog aan doen blabla, draai terug" etc. Betrof een kledingstuk. Nou, je kan daar wel wat aan doen. Doe het in een verzendzak of doe er een vuilniszak overheen en dan in een doosje. Ik vind het asociaal als het niet netjes verpakt wordt. Ik doe het zelf altijd zo secuur mogelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:22:06 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221476935
Nou mijn definitie van “netjes verpakken” is niet het in een vuilniszak stoppen en daarna in een doos doen… lijkt me een gevalletje pech. Ik heb echt al heel wat gekocht en verkocht en nog nooit natte pakjes gehad. Zelf verpak ik altijd in wat ik voorhanden heb, dozen of nog nette verzendzakken. In het kader van duurzaamheid gebruik ik ook alleen gebruikte materialen. Als ik nog van die transparante zakjes heb gebruik ik die meestal wel maar die heb ik niet altijd. Dus met enige regelmaat zit kleding bij mij wel los in een doos. Een nieuwe zak zou ik alleen gebruiken bij bijvoorbeeld speelgoed met losse onderdelen.
Ik zie bedrijven als Bol ook nog niet al hun materialen in plastic wikkelen voor het de doos ingaat… bij mij zou je vier sterren terugkrijgen vanwege het zeuren. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:08:56 #212
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221477065
Een doos is een prima verpakking. Dat het doorweekt is kunnen verkoper toch niks aan doen? Snap sowieso niet zo goed hoe dat heeft kunnen gebeuren maar goed.

Ik stop alles rechtstreeks in een verzendzak, geen extra papier of plastic of freubels, nooit klachten.
Alleen boeken gaat wel iets van karton of bubbel plastic omheen. Allemaal recycle van wat we zelf aan verpakkingsmateriaal hebben ontvangen inderdaad.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221477506
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:22 schreef Mariposas het volgende:
Nou mijn definitie van “netjes verpakken” is niet het in een vuilniszak stoppen en daarna in een doos doen… lijkt me een gevalletje pech. Ik heb echt al heel wat gekocht en verkocht en nog nooit natte pakjes gehad. Zelf verpak ik altijd in wat ik voorhanden heb, dozen of nog nette verzendzakken. In het kader van duurzaamheid gebruik ik ook alleen gebruikte materialen. Als ik nog van die transparante zakjes heb gebruik ik die meestal wel maar die heb ik niet altijd. Dus met enige regelmaat zit kleding bij mij wel los in een doos. Een nieuwe zak zou ik alleen gebruiken bij bijvoorbeeld speelgoed met losse onderdelen.
Ik zie bedrijven als Bol ook nog niet al hun materialen in plastic wikkelen voor het de doos ingaat… bij mij zou je vier sterren terugkrijgen vanwege het zeuren. :D
Als ik nieuwe kleding koop bewaar ik altijd de verzendzakken, daar doe ik het dan in. Vaak zijn die plastic van binnen.
pi_221477542
Als het pakket voldoende robuust is ingepakt om de pakketbezorging te doorstaan vind ik het goed genoeg. Natte pakketten heb ik nog nooit gehad, maar lijkt me de pakketdienst aan te rekenen, niet de verkoper.
Die pakketdiensten geven niet thuis bij klachten natuurlijk. Gezien de prijs die je betaalt voor verzending vind ik dat nou ook weer niet zo vreemd.
pi_221477917
Ik snap het probleem ook niet met natte kleding, dat is gewoon te wassen. Bij natte boeken ofzo dan heb je en groter probleem.

Vinted eist gelukkig geen dubbele verpakking meer dus alleen een doos is in veel gevallen voldoende.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 08:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ik nieuwe kleding koop bewaar ik altijd de verzendzakken, daar doe ik het dan in. Vaak zijn die plastic van binnen.
Dan moet je wel online nieuwe kleding kopen. Dat doet niet iedereen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 01-08-2026 10:02:23 ]
pi_221477993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:52 schreef Elleska het volgende:
Ik snap het probleem ook niet met natte kleding, dat is gewoon te wassen. Bij natte boeken ofzo dan heb je en groter probleem.
Nee, maar het is wel zuur als je nieuw met prijskaartje koopt.
pi_221478026
Daar heb je dan niet de volle mep voor betaald lijkt me.

Met 2ehands kleding, ook nieuw met prijskaartje, loop je gewoon meer risico dan met een aankoop via een webshop. Het is een keuze die je maakt door via vinted te shoppen.
pi_221478047
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 08:57 schreef sigme het volgende:
Als het pakket voldoende robuust is ingepakt om de pakketbezorging te doorstaan vind ik het goed genoeg. Natte pakketten heb ik nog nooit gehad, maar lijkt me de pakketdienst aan te rekenen, niet de verkoper.
Die pakketdiensten geven niet thuis bij klachten natuurlijk. Gezien de prijs die je betaalt voor verzending vind ik dat nou ook weer niet zo vreemd.
Ik wel, de plaatsing van de lockerwand staat precies onder de rand van de zonnepanelen op de parkeerplaats, water loopt daar bij regen in. Het was gelukkig kleding, niets meer daarnaar toe laten versturen.
pi_221478155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:10 schreef Elleska het volgende:
Daar heb je dan niet de volle mep voor betaald lijkt me.

Met 2ehands kleding, ook nieuw met prijskaartje, loop je gewoon meer risico dan met een aankoop via een webshop. Het is een keuze die je maakt door via vinted te shoppen.
Nee, maar alsnog veel geld. Ik hou van dure kleding. 100-150 euro per artikel en dan doorweekt binnen is gewoon zuur.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:19:07 #220
244125 laziness
pi_221482574
Een pakketje heeft er een maand (!) over gedaan om aan te komen en nu is de koper op vakantie dus voor het eerst krijg ik iets retour, meh -O-
pi_221484779
Er zit hier wel een partij zure zeikerds bij hoor.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zondag 2 augustus 2026 @ 11:39:47 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221485459
Vinted advertenties:
“Perfecte staat, alleen twee gaatjes aan de voorkant en wat vlekken op de mouwen”.
:')
pi_221488013
Ik heb wat gekocht op Vinted van een Duits iemand. Gisteren kreeg ik van Vinted het bericht dat het geleverd was op het afleverpunt. Gisteren kreeg ik ook van de koper een bericht dat het geleverd was. Ik vond het eigenlijk al een beetje vervelend dat ik ook al direct van haar een berichtje kreeg en ik heb er stom genoeg ook op gereageerd :') Ik had gezegd dat ik het vandaag ging ophalen. Wilde ik ook doen maar winkel was dicht. Nu net kreeg ik weer een berichtje van haar dat ze het me wilde laten weten dat het bezorgd was. Ik haal er meer uit; vergeet je het niet op te halen vandaag?

Ik ben nu in staat om het op de laatste dag op te halen :@ Iemand dit al eens voor gehad?
pi_221489305
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb wat gekocht op Vinted van een Duits iemand. Gisteren kreeg ik van Vinted het bericht dat het geleverd was op het afleverpunt. Gisteren kreeg ik ook van de koper een bericht dat het geleverd was. Ik vond het eigenlijk al een beetje vervelend dat ik ook al direct van haar een berichtje kreeg en ik heb er stom genoeg ook op gereageerd :') Ik had gezegd dat ik het vandaag ging ophalen. Wilde ik ook doen maar winkel was dicht. Nu net kreeg ik weer een berichtje van haar dat ze het me wilde laten weten dat het bezorgd was. Ik haal er meer uit; vergeet je het niet op te halen vandaag?

Ik ben nu in staat om het op de laatste dag op te halen :@ Iemand dit al eens voor gehad?
Misschien is de verkoper er niet van op de hoogte dat Vinted al automatische berichten stuurt aan de koper. Maar wel opdringerig dat je ook nog een tweede bericht van haar krijgt. Persoonlijk wacht ik nooit tot de laatste dag om het op te halen, straks is het pakketpunt weer dicht wegens onvoorziene omstandigheden. Het pakketpunt bij mij om de hoek was ook opeens dicht zonder wat te melden en mijn andere pakketpunt sloot opeens om 17:00 uur de deur terwijl op Google nog 17:30 uur staat. Zal natuurlijk met vakantie te maken hebben maar pakketpunten updaten dus niet altijd de openingstijden helaas.

Het pakket wat ik verkocht had aan iemand uit Frankrijk maar niet werd opgehaald is alweer retour bij mijn pakketpunt, wel supersnel dus. Een paar dagen geleden zag ik dat de koper een rits artikelen geüpload had dus het kwam even in me op om hetzelfde kunstje te flikken. Net keek ik weer op het profiel van de koper en nu staat er "lid geblokkeerd". Karma bestaat dus wel. _O_
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:16:06 #225
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221489362
quote:

Ik vind het heel attent, ze wil waarschijnlijk gewoon zeker zijn dat het goed komt, wat is daar nu vervelend aan denk ik dan.
Ik doe overigens als mensen het na 3 dagen biet opgehaald hebben altijd even een vriendelijke reminder dat het pakket klaar ligt, wordt altijd gewaardeerd.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221489451
quote:
11s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:16 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Ik vind het heel attent, ze wil waarschijnlijk gewoon zeker zijn dat het goed komt, wat is daar nu vervelend aan denk ik dan.
Ik doe overigens als mensen het na 3 dagen biet opgehaald hebben altijd even een vriendelijke reminder dat het pakket klaar ligt, wordt altijd gewaardeerd.
Ik vind het vervelend. We krijgen berichten van Vinted (en ook via de e-mail van het vervoersbedrijf) wanneer het geleverd wordt/is en dan komt zo'n bericht van de koper als ongeduldig op me over.

Ik zou het misschien zelf nog doen als de koper nog 2 dagen heeft om het op te halen, maar dezelfde dag als dat het geleverd is... nee.
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:59:25 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221489547
quote:

Ik beschouw het maar als onervaren enthousiasme. Ik zou gewoon een berichtje sturen; “dankjewel voor je bericht. Pakketpunt was gesloten vandaag, maar ik vergeet het echt niet, ik krijg ook van <naam verzenddienst > een reminder. ;)
pi_221490513
Ik vind dat soort berichten ook echt irritant op dag 1. Het is wat anders als ik zie dat een koper het niet ophaalt en we inmiddels op dag 5 zitten. Maar ik ben sowieso niet van het communiceren, ik stuurde eerst ook fotos als ik het pakket op de bus gedaan had. Maar daarmee wordt het voor kwaadwillenden ook wel heel makkelijk om te zeggen dat een pakje kapot is, want dan hebben ze fotos. Doe ik dus ook niet meer.
Wat ik overigens wel doe is kleding in een goedkoop plastic zakje doen en dan pas in een doos of verzendzak. Ik had gekleurde verzendzakken van de Wibra en die bleken af te geven aan de buitenkant, dat leverde vlekken op. Dus nu gaat alle kleding eerst in een zakje en dan pas komt het in de buurt van de doos/zak waar het in verzonden wordt. En daarvoor gebruik ik inderdaad het liefst spul dat al ooit gebruikt is.
pi_221490668
Ik gebruik meestal een transparante pedaalemmerzak als er een extra laagje nodig is. Gewoon dichtgevouwen, niet dicht geknoopt of ladingen tape rondom want dan is het zakje gewoon weer te gebruiken.
Vuilniszakken stinken maar de transparante pedaalemmerzakken gelukkig niet en ik had nog een rol liggen die net niet lekker in onze prullenbakken passen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:29:24 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221490719
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 11:39 schreef Mariposas het volgende:
Vinted advertenties:
“Perfecte staat, alleen twee gaatjes aan de voorkant en wat vlekken op de mouwen”.
:')
Ja of hardloopschoenen 'Nieuw zonder prijskaartje', maar wel twee keer op hard gelopen. Dan zijn ze dus niet nieuw zonder prijskaartje :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:30:40 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221490726
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:16 schreef Elleska het volgende:
Ik gebruik meestal een transparante pedaalemmerzak als er een extra laagje nodig is. Gewoon dichtgevouwen, niet dicht geknoopt of ladingen tape rondom want dan is het zakje gewoon weer te gebruiken.
Vuilniszakken stinken maar de transparante pedaalemmerzakken gelukkig niet en ik had nog een rol liggen die net niet lekker in onze prullenbakken passen.
Weet je dat die heel vervelend zijn om uit te pakken? VOoral als ze er strak omheen zitten. Je moet ze namelijk openknippen en de kans is levensgroot dat je de inhoud kapot knipt omdat je niet kunt zien en voelen waar die precies zit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:50:33 #232
244125 laziness
pi_221490830
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Weet je dat die heel vervelend zijn om uit te pakken? VOoral als ze er strak omheen zitten. Je moet ze namelijk openknippen en de kans is levensgroot dat je de inhoud kapot knipt omdat je niet kunt zien en voelen waar die precies zit.
Eens als ze dicht geplakt zitten maar Elleska vouwt ‘m dicht dus geen knippen nodig
pi_221490928
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja of hardloopschoenen 'Nieuw zonder prijskaartje', maar wel twee keer op hard gelopen. Dan zijn ze dus niet nieuw zonder prijskaartje :')
Je zou moeten zien wat ze in Portugal proberen te verkopen als bijna nieuw of in hele goede staat. Banken met scheuren erin proberen ze nog 300 euro voor te verkopen.
pi_221491142
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Weet je dat ik schreef dat ik de transparante pedaalemmerzak bewust niet dichtknoop of tape? Dat is nergens voor nodig als het daarna in een envelop of doos gaat.

Echt haat aan mensen die kilometers tape gebruiken. Een stukje tape om dicht te plakken is oke, dat trek ik wel los. Desnoods trek ik de zak kapot maar zodra er een schaar nodig is is er teveel tape gebruikt.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:57:16 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221491153
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:56 schreef Elleska het volgende:

[..]
Weet je dat ik schreef dat ik de transparante pedaalemmerzak bewust niet dichtknoop of tape? Dat is nergens voor nodig als het daarna in een envelop of doos gaat.

Echt haat aan mensen die kilometers tape gebruiken. Een stukje tape om dicht te plakken is oke, dat trek ik wel los. Desnoods trek ik de zak kapot maar zodra er een schaar nodig is is er teveel tape gebruikt.
Ja precies. Ok, jij bent niet zo'n plakker gelukkig :D Maar goed, het zijn vaak ook bestellingen van 1 of 2 euro, misschien had de verzender geen zin om er moeite in te steken.
pi_221492654
Precies, zakje dat niet in de prullenbak bleek te passen en dan gewoon los laten, geen tape of knoop. Voorkomt vlekken en het wordt minder snel nat.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:31:49 #237
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221498393
Ok weird.. pakketje gekocht 28-7, 30-7 verstuurd naar mij met dpd ( uit belgie)
Gister status update onderweg naar depot Veenendaal. Vervolgens krijg ik vanochtend melding pakket retour naar afzender. Huh? Ik status checken..verrek..tot Veenendaal en weer terug.. raar?
Ik denk meld het ff bij vintend want probeerde via dpd verhaal te halen maar verwijzen mij naar vinted.
Dus verteld wat er aan de hand was.. ja moest wachten tot 8 september want bla bla moeilijk etc.ok prima doe ik.
Maar wil gewoon weten waar het mis gaat. Kortom vriendelijke medewerker gesproken.. wordt pakket handmatig geannuleerd ( was mijn vraag niet) krijg nu al geld terug gestort en mijn chat is verdwenen :o hoe bedoel je raar..
3x raden..krijg net een mail van dpd dat pakket einde dag wordt bezorgd :') :D
Maar wat is dat snelle cancel gedoe ineens van vinted :D wilde prima even afwachten maar zij was zo snel dat die chat al weg is 8)7
Dus mocht het komen, haal ik het uiteraard op en meldt het netjes maar ben nu wel benieuwd wat er verder gebeurt met die betaling?
Wil wel dat het goed komt voor de verkoper.
Iemand zoiets gehad zo snel? :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:36:38 #238
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221507274
Nou maak het nog maar gekker..had gister iets gekocht..met dpd..verzender heeft het direct verstuurd.. krijg net een update: pakket gaat retour naar afzender :') _O- heb het weer gemeld bij vinted want er gaat duidelijk iets mis bij dpd :o pakket is nog geen 24 uur onderweg!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 5 augustus 2026 @ 19:46:49 #239
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_221508869
Het loopr erg raar bij DPD, mijn laatste verzending was een maand onderweg van Antwerpen naar Losser
  woensdag 5 augustus 2026 @ 21:54:15 #240
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221509652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:46 schreef mrPanerai het volgende:
Het loopr erg raar bij DPD, mijn laatste verzending was een maand onderweg van Antwerpen naar Losser
Ja er gaat iets mis bij ze maar...mijn eerdere aankoop is vandaag spontaan geleverd, en heb inmiddels mijn geld ook terug :') Heb het alsnog gemeld bij vinted.. ( wel zo netjes) die gaven aan dat er idd. iets niet helemaal lekker gaat..en uit goede wil krijgt de verkoopster ook d'r geld gewoon en ik ook en mag het item houden .. nouja prima ik klaag niet :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2026 @ 13:14:15 #241
70532 loveli
N
pi_221512390
Verwachtingsmanagement. Ben aan het wachten op mijn eerste bestelling. Het zou 5-7 augustus worden bezorgd en ligt al sinds 2 augustus in het depot in Breda.

Dat komt zeker op het laatst mogelijke moment?

En vinted go, heb gekozen voor thuis bezorgen. Kan ik dat volgense keer beter niet doen of maakt het geen klap uit en is het altijd langzaam?
crap in = crap out
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:18:07 #242
244125 laziness
pi_221512405
Vinted go thuis heb ik nog nooit gedaan maar het duurt meestal gewoon lang en soms heel lang. De geschatte bezorgtijd moet je iig niet op vertrouwen.

Dhl is wel echt supersnel. Vorige week was een pakketje binnen 24 uur op mijn servicepunt. Ik prefereer hen tegenwoordig, extra geld waard.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:26:09 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221512439
Ik heb een Vinted go punt / belwinkel gekozen die vrijwel altijd open is (zo zeggen hun openingstijden en zo ervaar ik het zelf ook), maar nu heeft de Vinted go bezorger drie pakketjes van me toch weer 3km verderop gebracht bij een ander punt. Geen uitleg waarom ook. Laatst ook al een vage drankwinkel. Volgens mij hebben ze gewoon geen zin om daar af te leveren omdat er weinig parkeerplek is oid.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:26:40 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221512442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:18 schreef laziness het volgende:
Vinted go thuis heb ik nog nooit gedaan maar het duurt meestal gewoon lang en soms heel lang. De geschatte bezorgtijd moet je iig niet op vertrouwen.

Dhl is wel echt supersnel. Vorige week was een pakketje binnen 24 uur op mijn servicepunt. Ik prefereer hen tegenwoordig, extra geld waard.
DHL in een pakketmuur wel, want bij een afleverpunt moet een persoon toch weer die levering inscannen.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:34:24 #245
244125 laziness
pi_221512471
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
DHL in een pakketmuur wel, want bij een afleverpunt moet een persoon toch weer die levering inscannen.
Er zijn hier geen pakketmuren in de regio. Maar wel heel veel afleverpunten van alle vervoerders.
Dhl punt is een tankstation en dat loopt echt heel snel door.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 06-08-2026 14:26:19 ]
pi_221512817
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een Vinted go punt / belwinkel gekozen die vrijwel altijd open is (zo zeggen hun openingstijden en zo ervaar ik het zelf ook), maar nu heeft de Vinted go bezorger drie pakketjes van me toch weer 3km verderop gebracht bij een ander punt. Geen uitleg waarom ook. Laatst ook al een vage drankwinkel. Volgens mij hebben ze gewoon geen zin om daar af te leveren omdat er weinig parkeerplek is oid.
Of het pakketpunt is gewoon vol, kan ook.

Toevallig was ik laatst bij 'mijn' pakketpunt toen de Vintedgo koerier er was. Omslachtig gedoe.. wat wij doen als we een pakje in de kluis doen, dat moet de koerier dus ook doen. Dus scannen, afmeting kiezen, pakje erin, kluis dicht en bevestigen. Dat kost tijd! En de pakketpunteigenaar kan eigenlijk amper helpen, dat gaat niet veel sneller. Ze zei zelf al, als ik het gewoon kon inscannen en in de muur leggen dan kan de koerier door, maar die moet aan het einde de kast op synchroniseren zetten en dat kan ook maar 1 keer. En soms zit de kast dus vol omdat er te veel aanbod is of er te weinig is afgehaald en dan moet het mee naar het volgende punt.
Ik zag wel, het zou mijn baan niet zijn
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:03:20 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221512864
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:54 schreef d.k. het volgende:

[..]
Of het pakketpunt is gewoon vol, kan ook.

Toevallig was ik laatst bij 'mijn' pakketpunt toen de Vintedgo koerier er was. Omslachtig gedoe.. wat wij doen als we een pakje in de kluis doen, dat moet de koerier dus ook doen. Dus scannen, afmeting kiezen, pakje erin, kluis dicht en bevestigen. Dat kost tijd! En de pakketpunteigenaar kan eigenlijk amper helpen, dat gaat niet veel sneller. Ze zei zelf al, als ik het gewoon kon inscannen en in de muur leggen dan kan de koerier door, maar die moet aan het einde de kast op synchroniseren zetten en dat kan ook maar 1 keer. En soms zit de kast dus vol omdat er te veel aanbod is of er te weinig is afgehaald en dan moet het mee naar het volgende punt.
Ik zag wel, het zou mijn baan niet zijn
Nee, ik vind het fijn dat het er is, maar het levert alle partijen bizar weinig op. Alleen VintedGo verdient eraan.

Ik had laatst ook zo'n muur te pakken. Het bevestigen met de digitale knop ging niet lekker daar en dan druk je gewoon 5 keer op de knop voordat de kast ziet dat je pakketje in het vakje zit. Dat heeft een vuller dus ook :{
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:47:37 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221517923
Oh ik vind zo'n pakket automaat ideaal! Hij staat hier om de hoek in de sportschool. 24/7 open.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:24:39 #249
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221518112
Ik vind die automaten helemaal niets.. tot nu toe elke keer dat ik een pakket er gebracht heb raakt het zoek of duurt 5 weken. Voor ophalen prima maar brengen doe ik alleen nog bij mijn vaste pu t, altijd goed daar.

En dat 2e pakket die via dpd liep is dag later weer terug gekomen bij de verzender _O- maar heb ik ju via vinted go weer gekocht ben benieuwd. :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221518180
Ik ben juist blij met de pakketmuur, gaat ook altijd goed. En ik kan daar ook dhl kwijt, dus prima. Als dit punt niet open is, is er nog een supermarkt met en PostNL en dhl en Vinted. Alleen voor mondial relay moet ik verder weg.
pi_221604196
Vandaag wat verkocht, ingepakt en alles, annuleert de koper het, met als enige reden 'ik wil het niet'. Kijk ik in z'n reviews, heeft 'ie dat dus al talloze keren bij talloze verkopers geflikt. Noem ik hem een paardenlul - krijg ik bijna een ban aan m'n broek :')
pi_221604674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 01:51 schreef De_Pel het volgende:
Vandaag wat verkocht, ingepakt en alles, annuleert de koper het, met als enige reden 'ik wil het niet'. Kijk ik in z'n reviews, heeft 'ie dat dus al talloze keren bij talloze verkopers geflikt. Noem ik hem een paardenlul - krijg ik bijna een ban aan m'n broek :')
Je moet maar blij zijn dat hij het zo doet en niet dat hij het pakketje gewoon niet gaat ophalen. Waardeloos dat soort types.
Hier ruimt het lekker op in huis. Komende week de inrichting van een Ikeakast aanpassen, ik scoorde allemaal inrichting daarvoor op Vinted (en bij de kringloop).
  woensdag 19 augustus 2026 @ 09:28:20 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221605020
Die pakketautomaten zijn fijn als ze goed reageren en je meteen weet in wat voor soort vak je pakje past (S/M/L). Ik hebr een hier in de buurt waar het touchscreen afwisselend werkt en je soms vijf keer moet drukken vooraleer een knop werkt.
pi_221605183
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 08:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je moet maar blij zijn dat hij het zo doet en niet dat hij het pakketje gewoon niet gaat ophalen. Waardeloos dat soort types.
Hier ruimt het lekker op in huis. Komende week de inrichting van een Ikeakast aanpassen, ik scoorde allemaal inrichting daarvoor op Vinted (en bij de kringloop).
Als je laatste 10 reviews allen zijn dat je je aankoop hebt geannuleerd, over een periode van weken, en ook daarvoor heb je dat al heel regelmatig gedaan, dan hoor je gewoon van Vinted gegooid te worden (en een stevige griep).
  woensdag 19 augustus 2026 @ 10:07:32 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221605236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Als je laatste 10 reviews allen zijn dat je je aankoop hebt geannuleerd, over een periode van weken, en ook daarvoor heb je dat al heel regelmatig gedaan, dan hoor je gewoon van Vinted gegooid te worden (en een stevige griep).
Je moet als gebruiker teveel zelf melden, Vinted is daar niet echt proactief in. Zie ook vele accounts helemaal vol met AI advertenties. Dan meld je er een en verwijderen ze die advertentie, maar is er niet echt iemand die denkt: ik block het hele profiel.
pi_221605298
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je moet als gebruiker teveel zelf melden, Vinted is daar niet echt proactief in. Zie ook vele accounts helemaal vol met AI advertenties. Dan meld je er een en verwijderen ze die advertentie, maar is er niet echt iemand die denkt: ik block het hele profiel.
Wat bedoel je precies met AI advertenties? Hoe herken je / denk je te herkennen dat het AI is?
  woensdag 19 augustus 2026 @ 10:36:13 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221605428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:17 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met AI advertenties? Hoe herken je / denk je te herkennen dat het AI is?
Dit zijn typische voorbeelden:

pi_221606240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Het kan dus erger. Als hij het niet ophaalt dan komt het terug naar jou, mag jij het weer op het pakketpunt gaan ophalen en wordt de transactie geannuleerd zonder dat de koper daarvoor een negatieve review krijgt. Dus wees uiteindelijk maar blij dat die koper die optie niet lijkt te kennen. Blokkeren en door!
  woensdag 19 augustus 2026 @ 13:14:53 #259
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221606435
Voor het eerst wat gekocht op vinted, lekker goedkoop dat wel maar het verzenden vind ik maar niks. Kan alleen naar een kapper 4 km verderop die alleen open is als ik aan het werk ben en heb 3 dagen om het op te halen wat soms dus niet gaat en dan sturen ze het weer terug en krijg ik mn geld terug. Kunnen ze het niet vasthouden tot het weekend? Wel heel goedkoop en goed aanbod kleding maar dat verzenden.......
To BG or not to BG!
  woensdag 19 augustus 2026 @ 14:22:41 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221606874
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:14 schreef oppiedoppie het volgende:
Voor het eerst wat gekocht op vinted, lekker goedkoop dat wel maar het verzenden vind ik maar niks. Kan alleen naar een kapper 4 km verderop die alleen open is als ik aan het werk ben en heb 3 dagen om het op te halen wat soms dus niet gaat en dan sturen ze het weer terug en krijg ik mn geld terug. Kunnen ze het niet vasthouden tot het weekend? Wel heel goedkoop en goed aanbod kleding maar dat verzenden.......
Vinted als je niet in de grote stad woont lijkt me inderdaad een drama. Het is voor mij soms al crossen in mijn stadsdeel, laat staan voor iemand met minder ophaal/afgiftepunten.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 14:35:19 #261
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221606944
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vinted als je niet in de grote stad woont lijkt me inderdaad een drama. Het is voor mij soms al crossen in mijn stadsdeel, laat staan voor iemand met minder ophaal/afgiftepunten.
Gezegend ben ik, woonachtig in een dorpje met alle vervoersdiensten aanwezig O-)
pi_221606947
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dit zijn typische voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel lekker kut ja, heb je geen idee wat je koopt. Ik gebruik soms wel AI voor de beschrijving, maar altijd met originele foto’s.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 14:41:21 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221606975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:36 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dat is wel lekker kut ja, heb je geen idee wat je koopt. Ik gebruik soms wel AI voor de beschrijving, maar altijd met originele foto’s.
Er is dus menig Vinted-er die blijkbaar de behoefte voelt de dingen een beetje mooier te maken dan ze zijn :P
En nog niet iedereen doorziet een AI-beeld blijkbaar, zag ik in de Vinted groep op FB. Iemand had een tas gekocht gebaseerd op de gelikte AI-foto, het tasje kwam met beschadigingen aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 19-08-2026 15:38:44 ]
  woensdag 19 augustus 2026 @ 15:31:06 #264
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221607332
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, want ik kan vaak ook nog niet kiezen en moet het verplicht naar die kapper laten sturen die dus deeltijd open is. Wat dat betreft vind ik marktplaats beter.
To BG or not to BG!
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:57:24 #265
244125 laziness
pi_221608011
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Gezegend ben ik, woonachtig in een dorpje met alle vervoersdiensten aanwezig O-)
Hier idem! Dhl en vinted go zitten op 2x vallen van mijn huis, echt mega handig.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:59:26 #266
244125 laziness
pi_221608033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja, want ik kan vaak ook nog niet kiezen en moet het verplicht naar die kapper laten sturen die dus deeltijd open is. Wat dat betreft vind ik marktplaats beter.
Ik vind Vinted wel 100x beter dan Marktplaats. Het is bijvoorbeeld veel minder vrijblijvend.

Dat niet kunnen kiezen is wel vreemd. Ik woon in een mini dorpje maar kan altijd kiezen.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 17:03:45 #267
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221608085
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:59 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik vind Vinted wel 100x beter dan Marktplaats. Het is bijvoorbeeld veel minder vrijblijvend.

Dat niet kunnen kiezen is wel vreemd. Ik woon in een mini dorpje maar kan altijd kiezen.
Vinted is vooral handiger als verkoper vind ik. 10x meer animo voor je items als op marktplaats. _O_
pi_221608497
Scheelt heel erg per product. Sommige dingen gaan makkelijker via Vinted, sommige dingen gaan makkelijker via Marktplaats. Sommige dingen zet ik op beiden.
pi_221608523
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Er is dus menig Vinted-er die blijkbaar de behoefte voelt de dingen een beetje mooier te maken dan ze zijn :P
En nog niet iedereen doorziet een AI-beeld blijkbaar, zag ik in de Vinted groep op FB. Iemand had een tas gekocht gebaseerd op de gelikte AI-foto, het tasje kwam met beschadigingen aan.
Dan zou ik het ook gewoon terugsturen en de verkoper rapporteren. Wat ben je dan voor lutser joh.
pi_221608875
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:14 schreef oppiedoppie het volgende:
heb 3 dagen om het op te halen
Maar 3 dagen? Welke verzender is dat?
pi_221610872
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Het kan dus erger. Als hij het niet ophaalt dan komt het terug naar jou, mag jij het weer op het pakketpunt gaan ophalen en wordt de transactie geannuleerd zonder dat de koper daarvoor een negatieve review krijgt. Dus wees uiteindelijk maar blij dat die koper die optie niet lijkt te kennen. Blokkeren en door!
Thanks voor de Jinx. Krijg nu een bundel terug van een of andere kut die de hele week geen tijd en/of zin heeft gehad om even een pakje op te halen en/of berichtje te sturen :(
pi_221614932
Ik kijk voor het eerst op FokForum naar het onderwerp Vinted. Dus wellicht is deze vraag al lang aan de orde geweest, maar ik post hem toch maar. Is het volgende verschijnsel algemeen gekend, of heb ik gewoon pech? Ik heb nu 2 aankopen die via Vintedgo bezorgd moeten worden, op een gegeven moment gemeld worden als ‘onderweg naar de locker’ en vervolgens heen en weer reizen tussen sorteerpunt Woerden en Breda en weer terug etc.
pi_221614981
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:34 schreef VrijdagVisDag het volgende:
Ik kijk voor het eerst op FokForum naar het onderwerp Vinted. Dus wellicht is deze vraag al lang aan de orde geweest, maar ik post hem toch maar. Is het volgende verschijnsel algemeen gekend, of heb ik gewoon pech? Ik heb nu 2 aankopen die via Vintedgo bezorgd moeten worden, op een gegeven moment gemeld worden als ‘onderweg naar de locker’ en vervolgens heen en weer reizen tussen sorteerpunt Woerden en Breda en weer terug etc.
Is heel normaal. Ik heb iets verstuurd dat al bijna een maand zo heen en weer stuitert. Gelukkig gebeurt het bij mij zelden.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:53:16 #274
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221621291
Verkopers die vettige pizzadozen met restjes pizza als opvulmateriaal gebruiken :')

Ze bestaan echt :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')