abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220624509
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:19 schreef Lyrebird het volgende:
Een moslim opdrachtgever van me lag overhoop met z’n oudste zoon (16 jaar). Die had een relatie met een niet-moslim meisje. Pa over de zeik, zoon kwam op straat terecht. Hij heeft ten einde raad z’n hele familie terug gestuurd naar Jordanië.

Deze ouders zitten in een onmogelijke situatie. Ze willen gebruik maken van onze economische vrijheden (alhoewel hij niet te spreken was over leningen en belastingen), maar vasthouden aan de sociale normen waar ze zelf mee zijn opgegroeid. Die twee gaan niet samen.

Dit is net als met die handbalmeisjes die niet wilden douchen: ouders, begin er niet aan. Als je je kinderen als moslim op wil laten groeien, doe dat dan vooral in een moslimland. Niet in Nederland.
Iedereen weet dat de extremistische Islam niet in het westen thuishoort behalve onze politiek. Ze blijven maar wegkijken. Hier ook van die verhalen. Die jongens koos uiteindelijk wel uit angst voor zijn familie en verbrak de relatie maar.
pi_220625257
Wat is het moordwapen? Ik gok een kapperschaar.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:12:44 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220627800
Verdacht stil.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:17:48 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220627833
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:12 schreef matthijst het volgende:
Verdacht stil.
Ja, de verdachten zitten in beperking. Wat valt er nog meer te zeggen dan?
pi_220627879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef Kottnauer het volgende:
Wat is het moordwapen? Ik gok een kapperschaar.
Een knipmes natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:27:18 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220628243
quote:
Een moslim opdrachtgever van me lag overhoop met z’n oudste zoon (16 jaar). Die had een relatie met een niet-moslim meisje. Pa over de zeik, zoon kwam op straat terecht. Hij heeft ten einde raad z’n hele familie terug gestuurd naar Jordanië.

Deze ouders zitten in een onmogelijke situatie. Ze willen gebruik maken van onze economische vrijheden (alhoewel hij niet te spreken was over leningen en belastingen), maar vasthouden aan de sociale normen waar ze zelf mee zijn opgegroeid. Die twee gaan niet samen.

Dit is net als met die handbalmeisjes die niet wilden douchen: ouders, begin er niet aan. Als je je kinderen als moslim op wil laten groeien, doe dat dan vooral in een moslimland. Niet in Nederland.
Als je "ten einde raad" bent omdat je zoon een vriendin heeft buiten jouw bubbel, dan had ie hier echt helemaal maar dan ook helemaal niks te zoeken. Ik wil niet weten hoe hij de vrouwen in zijn gezin behandelde. Jammer dat je zo'n vent er niet uit kunt tiefen en zijn ondergeschikten zoon, vrouw en dochters hier niet kunt houden.
pi_220628332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als je "ten einde raad" bent omdat je zoon een vriendin heeft buiten jouw bubbel, dan had ie hier echt helemaal maar dan ook helemaal niks te zoeken. Ik wil niet weten hoe hij de vrouwen in zijn gezin behandelde. Jammer dat je zo'n vent er niet uit kunt tiefen en zijn ondergeschikten zoon, vrouw en dochters hier niet kunt houden.
Even redelijk offtopic, maar ik vond dit ook zo'n absurd verhaal. Blijkbaar nog enigzins vrij opgevoed, maar niettemin is trouwen met een autochtone inwoner van het land waar je zelf ook al tijden woont zo onoverkomelijk voor je dat je je dochter daarom al jaren niet meer spreekt. Krankzinnig bekrompen gedachtegoed.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:47:03 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220628471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Even redelijk offtopic, maar ik vond dit ook zo'n absurd verhaal. Blijkbaar nog enigzins vrij opgevoed, maar niettemin is trouwen met een autochtone inwoner van het land waar je zelf ook al tijden woont zo onoverkomelijk voor je dat je je dochter daarom al jaren niet meer spreekt. Krankzinnig bekrompen gedachtegoed.
Ik vind het vooral erg interessant (bij gebrek aan een beter woord; curieus?) om te lezen dat zij blijft proberen het mooie mee te nemen van haar achtergrond ondanks hoe pijnlijk de afwijzing van haar geluk moet zijn.

Een collega van me is aan de ene kant een vrijgevochten Turkse maar aan de andere kant kan ze ontzettend star in de verdediging schieten als ze voelt dat juist die aspecten aan de cultuur die haar altijd zo beperkten aangevallen worden door buitenstaanders. Dat werd vooral erg interessant? curieus? toen een andere Turkse collega uit een minder traditionele gemeenschap op precies dezelfde dingen begon te schieten.

Ik begrijp dat de moeder uit het verhaal over dit topic heeft geprobeerd haar dochter te beschermen en dat haar man die in het tuinhuisje woonde nog een vrouw in Marokko had. Dat vind ik nou typisch zo'n hulpeloze schijnoplossing omdat je maar niet buiten de kaders van je cultuur kunt kijken. Normaliter schop je zo'n klaphark de schuur uit, nu blijf je soort van gezinnetje spelen totdat het fout gaat. Dat arme meisje...
pi_220629226
Als die moeder probeerde het meisje te beschermen, waarom is zij dan ook opgepakt?
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:21:12 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220629229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, de verdachten zitten in beperking. Wat valt er nog meer te zeggen dan?
De buren weten niks? Van deze lieve kapper?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220629253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de praktijk.

Ik heb dit zelf meegemaakt als immigrant in Japan en Zuid-Korea. Er zijn bepaalde normen en waarden die haaks staan op waar je zelf mee bent opgegroeid. Die kun je niet opgeven. Dat is fysiek onmogelijk.

Voorbeeldje: het is voor Japanse supervisors nog steeds normaal om je studenten voor rot te schelden, te kleineren en te slaan. Ik pas daar voor. “Dan moet je je maar aanpassen aan de normen van je gastland” gaat gewoonweg niet op.

Ik ben daardoor - en doordat ik zelf met een buitenlandse getrouwd ben - erg skeptisch geworden over de multiculturele droom. Het is ongelofelijk naïef om mensen binnen te halen uit culturen met normen en waarden die haaks staan op onze waarden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:25:12 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220629260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:21 schreef matthijst het volgende:

[..]
De buren weten niks? Van deze lieve kapper?
Heb vandaag wat collega’s gesproken die er wonen en het meisje kenden. Ze zijn erg verdrietig over wat er is gebeurd, het was echt een lieve meid die van het leven wilde genieten. Ze droeg geen hoofddoekje.
Maar mensen zijn ook bang om te praten in die buurt en hebben geen zin in gezeik. Dus dan zeggen ze van niks te weten. Maar wel: ik hoop dat die klootzak nooit meer vrijkomt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 22 april 2026 @ 14:08:19 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220633089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dit is de praktijk.

Ik heb dit zelf meegemaakt als immigrant in Japan en Zuid-Korea. Er zijn bepaalde normen en waarden die haaks staan op waar je zelf mee bent opgegroeid. Die kun je niet opgeven. Dat is fysiek onmogelijk.

Voorbeeldje: het is voor Japanse supervisors nog steeds normaal om je studenten voor rot te schelden, te kleineren en te slaan. Ik pas daar voor. “Dan moet je je maar aanpassen aan de normen van je gastland” gaat gewoonweg niet op.

Ik ben daardoor - en doordat ik zelf met een buitenlandse getrouwd ben - erg skeptisch geworden over de multiculturele droom. Het is ongelofelijk naïef om mensen binnen te halen uit culturen met normen en waarden die haaks staan op onze waarden.
In Japan zijn ze dan ook niet gek en is intolerantie naar mensen die zich niet conformeren de norm. Dat is verschillend van hier, waar diversiteit een containerbegrip lijkt te zijn geworden van vooral geen vraagtekens zetten bij dingen, ook als ze onverenigbaar zijn met onze normen.

En laten we vooral niet vergeten dat het slachtoffer hier zelf ook een andere culturele achtergrond had en zo te lezen hier prima geaard was en geliefd was.
pi_220640210
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2026 @ 17:30:43 #115
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220640351
Iedereen direct die vader bijna de doodstraf toewensen. Maar goed dat hij nog niet opgehangen is dan.
pi_220640376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Iedereen direct die vader bijna de doodstraf toewensen. Maar goed dat hij nog niet opgehangen is dan.
Het was de vader met de mentale problemen die in een huisje in de tuin moest wonen vanwege probleemgedrag.
Zo raar is het niet dat sommige users hem verdachten de dader te zijn. Maar soms liggen de zaken net wat anders blijkt maar weer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220640387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het was de vader met de mentale problemen die in een huisje in de tuin moest wonen vanwege probleemgedrag.
Zo raar is het niet dat sommige users hem verdachten de dader te zijn. Maar soms liggen de zaken net wat anders blijkt maar weer.
Gek nee. Maar daarom altijd even afwachten voor mensen veroordelen.
pi_220640402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kan die mooi GTA 6 spelen.
  roze donderdag 23 april 2026 @ 17:50:03 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220640417
Your beauty never ever scared me.
pi_220640424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:48 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Kan die mooi GTA 6 spelen.
Ooit ja. Schiet eens op Rockstar.
pi_220640429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ooit ja. Schiet eens op Rockstar.
Eind november toch?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_220640444
quote:

Als je geloof boven je kinderen staat is er heel wat mis met dat geloof en met jezelf.
  donderdag 23 april 2026 @ 17:56:09 #124
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220640455
quote:
Klopt, moest even goed lezen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 23 april 2026 @ 17:58:29 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220640469
Vaders zou moeders mishandelen, en moeder steekt dochter neer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')